Spring naar bijdragen

woensdag 24 maart


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rapilos erg fijn voor je. Ben erg blij en nu je nieuwe woning nog he?

Caro is ook geinstalleerd (hoop ik). Sjonge wat een emo weer en lol om om dat verhipte kabeltje. Zijn net thuis want invalidevervoer werkt hier nog slechter dus. Toen maar echte taxi en mediamarkt om een gouden kabeltje te kopen Ging ook daar vanalles mis dus resulteerde met een laminator kopen, kabel en een patatje op de straat op een stoepje te eten. Whahaha de sambalboontjes wachten maar tot morgen. Alles kee hier dus hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro en Jacc: merci!! :sun:

Hb staat voor haemoglobine: de hoeveelheid rode bloedlichaampjes in je bloed.
Die zorgen voor het transport van zuurstof naar je cellen.

Misschien is het zo hoog bij jou Bollie omdat je rookt (dat doe je toch?); dat zie je vaker, dat het lichaam zo compenseert voor het gemis aan zuurtstof zo af en toe (of een beetje vaker).

Als je dan toch geprikt wordt neemt je huisarts waarschijnlijk ook je bezinking, glucose en schildklierfunctie mee; daar kun je ook erg moe van zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaine, als ik dit zo lees is er reden dus om naar de huisarts te gaan. Ik ga afsluiten, ga eten koken ook al heb ik niet veel trek en meld me morgen weer, fijne avond iedereen!!
NB: Niet dat ik geen eetlust heb, ik eet de hele dag door en dan schiet het avondeten er weleens bij in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee inderdaad Nien en Isje meer kunnen we niet doen. Wie vroeg nou van de week nog, of Em zichzelf niet vertrouwde? Ik dacht nog "Hoe kun je dat nu denken Em is toch zo sterk." Was dat Fotograaf niet?
Nou in ieder geval vind ik, achteraf die opmerking erg knap.
Maar Em moet toch zo opletten, ze heeft vorig jaar een hersenbloeding gehad. Slikt ze nu ook refu? Ja toch? Bah laat ze maar gauw iets van zichzelf horen. Word toch wel een beetje erg ongerust.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM, ijzersuppletie is een optie, alleen kan je dan de oorzaak van een laag Hb vertroebelen.

Hb kan laag zijn door te lage aanmaak, te hoog verbruik, of te snelle afbraak. Als je Hb te laag is wordt er meestal opnieuw bloed geprikt waarbij de achterliggende oorzaken opgespoord kunnen worden. Als het door een te laag ijzergehalte komt (o.a. overmatige menstruaties, maag-darmzweren, te weinig ijzer-intake) wordt die diagnostiek vertroebeld door je ijzersuppletie (dat heb je door de zelfzorgpillen wel genoeg ijzer in je bloed en kom je daardoor niet op het spoor van bv een maagzweer).

Meestal is het goed eerst de oorzaak van de moeheid of evt. bloedarmoede op te sporen en dan pas te behandelen.
Als het nodig is kun je ijzer op recept krijgen (en het wordt dan vergoed).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He wat naar, hoopte eigenlijk iets van 1 van jullie iets te horen
Bij niemand wat bekend dus.
Nou dan gaan we maar heel hard duimen, dat ze vanavond
niet in t ziekenhuis beland.
He verdorrie, ze ging zo goed....
grrr nare, nare, nare alcohol toch
(jullie wten vast wel dat je bij nare iets anders moet lezen..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd.Alaine, al die amino zuur supps. Htps, DEMAE en alles wat je bij de drogist zo maar kan kopen?????
Weet je dat GHB oorspronkelijk ook zo te koop was?


Maar goed, bloed prikken ,eerlijk zijn en dan zien wat het geeft! Iedereen z'n overtuiging! Wou laatst niet reageren op een soortgelijke discussie! Aanmodderen helpt ook niet! Geloven mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...