Spring naar bijdragen

Nuchter

Nuchter

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Nuchter. Ha, dat klinkt alvast goed. Was ik maar voortdurend nuchter. Ik besef (al jaren lang) dat ik alcoholist ben en daar moet maar eens een einde aan komen. Ik heb al enkele pogingen om te stoppen achter de rug. De langste poging was 5 dagen geen alcohol.

Ook vandaag heb ik me weer voorgenomen om te stoppen. Alleen al bij de gedachte wordt ik nerveus en kan me niet meer concentreren. O.k. Ik ga stoppen, maar niet vanavond. Eerst even geestelijk voorbereiden op dit voornemen. Het kost me nogal moeite om dit alleen te doen, vandaar dat ik me aangemeld bij dit forum.

Ik drink inmiddels zo'n 20 jaar elke avond. En ik merk dat ik steeds meer begin te drinken. Steeds meer alcohol nodig heb voor die bevredigende ontspannende roes. De katers worden heftiger en ik kom steeds moeilijker mijn bed uit. Eigenlijk verslaap ik me elke dag. Zonde van de tijd. Ik zou zo veel meer gedaan kunnen krijgen in m'n leven als ik niet zou drinken.

Maar als ik niet drink, dan val ik niet in slaap. Lig de hele nacht te draaien. Redenen voor mij dus om te drinken: die lekkere roes en slaapmiddel.

Mijn voornemen is om volgende week een dag te kiezen waarop ik ga stoppen. Heeft iemand mogelijk nog wat tips over hoe ik me hier het beste op kan voorbereiden? B.v: wat moet ik dan 's avonds gaan drinken?

Groeten en ook jullie succes om van de alcohol af te blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nuchter,

welkom bij deze groep van dappere mensen....

Ben zelf ook niet lang bezig en hoor tot de groep van minderaars.

Ik ben een aantal weken geleden gestart met de internetbehandeling van Tactive, en daar heb ik erg veel baat bij. Het geeft je ook een soort stok achter de deur om heel kritisch naar jezelf en je gedrag te kijken, iets wat je uit jezelf denk ik niet gauw doet.

Op de site van tactive kun je er e.e.a. over lezen, als je nog meer wilt weten kun je me ook altijd een privé berichtje sturen.

Heel veel succes de komende tijd!

Gr. Sabien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuchter en weet je wat het ergste is? Van alc.kun je op dat moment wel een soort ontspanning voelen maar als je weer nuchter bent komen die spanningen dubbel zo hard terug. Dat doet onder andere alc.:)

kom je naar onze dagdraad? Dat is bij ditjes en datjes.

O en van harte welkom hé:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei Nuchter, ik vind het moeilijk je te lezen.

Het begint al met volgende week. Je schrijft niet wat en hoeveel je drinkt, maar ik

vermoed dat je er toch misschien beter hulp bij kunt halen als je in een keer gaat stoppen.

En dan niet uitstellen want dat betekent vaak afstel. Vandaag is een prima dag als het verantwoord is (geen kans op delirium ofzo). bel desnoods een arts anoniem op en leg uit hoe je drinkt en vraag of je er medicatie bij nodig hebt. Of vraag het aan de hulpverleners hier, achterin is daar een speciaal draadje voor. Maar neem jezelf serieus s.v.p. dan heb je de beste kans van slagen. We kennen hier allemaal de vele keren vallen en opstaan eer de knop echt om was/is en het wordt er niet gemakkelijker op. Kom dagelijks even schrijven/lezen contact maken hier en dan hoop ik dat je je snel thuis zult voelen.

het is geen makkelijk traject, maar samen kunnen we het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hopelijk-Snel-Nuchter!

Welkom hier, en veel lees"plezier" gewenst.

Eens met Jane: van uitstel komt afstel. Als het medisch verantwoord is, dan kun je net zo goed gelijk beginnen. Ik herken het uitstellen maar al te goed, maar kwam op een bepaald moment tot de conclusie: wat levert het me op om nog langer uit te stellen? Okee, een paar "leuke" zuipavondjes, maar daarna weer een net zo grote kater. Ook merkte ik dat er altijd een reden is om uit te stellen: Niet dan, want dan is het kerst. Daarna ook niet want dan is het oud en nieuw. Daarna ook niet, want dan hebben we dat en dat diner. En zo is er altijd wat. Je zult er uiteindelijk toch aan moeten wennen om deze dingen allemaal zonder drank door te maken, dus kun je daar net zo goed gelijk mee beginnen.

Klinkt misschien hard, maar ik denk dat je anders bezig blijft met uitstellen.

veel succes!

Bella

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor jullie reacties! Van uitstel komt inderdaad afstel, maar,... geen excuus eigenlijk. Ik heb al eerder 'spontane' stopacties ondernomen waarbij ik toch weer terug ben gevallen. Vandaar dat ik me er deze keer (geestelijk) iets meer op wil voorbereiden.

Wil ik helemaal stoppen? Of doordeweeks niet meer drinken, maar in de weekenden wel? Hmm, helemaal lijkt me verstandiger.

Mijn drinkgedrag is ooit (ca. 20 jaar geleden) begonnen met een 'verantwoorde' twee glazen rode wijn per avond. Dit werd een fles wijn per avond. Soms anderhalve fles. De katers hierdoor waren erg heftig. Uiteindelijk een bepaald merk bier 'ontdekt' waardoor de katers een stuk minder heftig waren/zijn. Ik drink momenteel elke avond anderhalve liter bier (als ik mezelf 'in de hand heb'). Soms twee tot twee-en-een-halve liter.

Het lukt me wel om het tijdstip waarop ik begin met drinken uit te stellen: momenteel rond 21.00 uur. Hierdoor probeer ik de hoeveelheid in de hand te houden. Het minimum blijft wel op anderhalve liter. Minder lukt niet. Wat dat betreft is minderen met drinken geen optie voor mij.

Ik heb gelukkig geen problemen die ik weg moet drinken. Buiten m'n alcohol en nicotine verslavingen heb ik m'n leven aardig voor elkaar. Ik ga me nog wat inlezen hier op het forum en met die kennis ga ik eens beginnen aan een nuchter leven (geen uitstel overigens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nuchter,

Welkom hier op het forum. Ik heb ook de internetbehandeling van Tactive gedaan. Je kunt dan met hen proberen een doel te stellen en dat vervolgens te bereiken. Je leert je triggers, je smoesjes, waarom en waardoor.

Het feit dat je rechtstreeks contact hebt met een begeleider geeft een steuntje in de rug.

Hoe je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel doorzettingsvermogen en succes bij je streven.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moment der waarheid: eerste dag 'droog'. Gisteren geen slok gedronken. De avond was wel wennen. Ik had geen idee wat ik moest drinken. Ben dus maar thee gaan drinken (drink ik normaal nooit). Misschien ook eens iets van boullion, tomatensap, etc. proberen. Ik voel me er vandaag overdag in ieder geval goed bij. De avonden zullen wennen zijn. Maar goed, liever in de avonduren een 'naar gevoel' dan overdag. Aldus, op naar een tweede 'droge' dag, en nog een en nog een,............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo nuchter,

fijn dat je naam nu dus klopt.

Heb je je goed kunnen voorbereiden?

Er zijn op dit forum ontzettend veel draadjes met tips.

Als je eens tijd hebt (heb je nu toch in overvloed over,

nu je niks hoeft te plannen, kopen, drinken en verslapen)

moet je maar eens bij tips en theam's kijken. Zowel afleidingstips, goed van eten en drinken, en vooral op de dagdraad mee komen praten, dat is onze virtuele huiskamer,

daar is meestal wel iemand om je door een moeilijk moment heen te halen.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...