Spring naar bijdragen

zaterdag 3 april 2010


smart

Aanbevolen berichten

Goedemorgen dames :D

Wat een nostalgische overwegingen
Leuk en heel herkenbaar allemaal
wat herinneren jullie dat allemaal snel
vrouwen hebben een beter geheugen
is wel lastig soms :D ('toen, een paar jaar geleden zei jij dat....')

Mijn vader liep als techneut voorop
in de elektronica. Had als bijna eerste een tv
zo'n enorme kast met klein beeld en drie zenders
Ook had hij vrij snel een bandrecorder
die ik ook mocht gebruiken en dat is de basis van mijn
muzikaliteit geweest, want nam alles op
van de Beatles, de Kinks, de Stones etc...
Ach ja..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 387
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen lieve Witte.

Ja kijk dat bedoel ik nou Dar. Dat haalde je vroeger toch niet in je hoofd. Je schopte, sloeg, trok haren enz. maar je gooit toch niet iemand voor de trein, of mishandeld hem zodanig dat ie voor z'n leven in een rolstoel zit? Dat is toch te gek voor woorden? Waar zou dat nu door komen? Komt het doordat ouders meer werken waardoor de kinderen zich vaak alleen en eenzaam voelen?: Geen toekomstperspectief hebben? Buitenlandse kinderen die in twee culturen op groeien en niet weten waar ze aan toe zijn? Ik weet het niet maar dat het anders is dan vroeger? Dat weet ik wel.

Hey Grote vriend Alf. Hoe is het nu? Gaat het weer een beetje?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhuisde op mn 6e naar een flat in een bosrijke omgeving
tussen de bossen lagen grote grasvelden
waarop wij heerlijk konden voetballen, slagballen e.d.
Maar dat mocht helemaal niet!!!
Die grasvelden waren voor de sier, ongelooflijk
Kwam er een vent op een motor met een hoedje op
en een leren jas ons wegjagen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggu Alf en Witte.
Weer iets nieuws: tv.... wij kregen pas laat, maar mochten wel op zaterdagmiddag bij een kinderloos echtpaar in de straat kijken, Pipo de clown, schitterend.
En ook nog Okkie Trooi. Het leuke is dat ik daar beelden van in mijn hoofd heb. Als kind niets ervan snapte... de term Okkie trooi dus niet.
maar ook iet zijn knecht: Joost. Er werd telkens gezegd: Joost mag het weten. als heel klein kind snap je daar niks van. Eigenlijk was het kindertv die door groten kon worden begrepen.....

aanpassing: toevoegen term + spelfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vonneke en Dappere Dodo?
Ja ik vond het altijd eng als ik iemand zag met een gebroken arm. als ze dan een jas aan hadden, dacht ik altijd dat er een hand uit iemands buik groeide, want die hand kwam dan uit die jas, zo tenmidde van de maag. bbbrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Yvonne
nee niet aan leren jassen
wel aan overheidsdienaars
die onzinnige zaken doen
paste ook in die tijd, later dan
van anti autoriteit

Ja Okkie trooi, leuk
en Coco (!) en de vliegende Knorrepot
en een vent met een koffer met krentenbollen(?
en oma Tingeling...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi, dappere dodo heb ik nooit gezien..... maar vind dat van die buik wel heel mooi, haha
Alles leek toen zo simpel en veilig,
maar ik kan me ook nog herinneren dat een kindje uit mijn klas helemaal overstuur was omdat volgens haar ouders de russen gingen komen, er was een vliegtuig overgevlogen en dat waren volgens haar de russen.
mensen kinderen wat was ik bang toen die dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar. ik denk ook dat het komt doordat de mens vandaag de dag, zo gericht is op matriële dingen, men moet alles heben, de een nog meer dan de andere. Anders hoor je er niet meer bij.
Dus ouders werken zich kapot om te voldoen aan die eis. Bovendien wil men veel meer dan vroeger.
Het wordt tijd dat men z'n ogen is open doet, het gaat er toch niet om dat de buurman een grote auto rijdt?
Het gaat toch om de geestelijke groei? Maar ik denk dat de mensheid toch een keer in elkaar stort. Want dit houdt geen bevolking vol. Misschien dat we ooit gaan leren om naar hele andere dingen te gaan kijken. Nou ik denk dat we daar al een beetje mee bezig zijn. Kijk maar eens wat er nu op t.v. komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die vent met die koffer krentebollen was toch okkie trooi??? of ben ik nouweer van alles door elkaar aan het halen?
Ik was vroeger ook heel bang dat ik oud zou wordenen dan mezelf niet meer zou kunnen verzorgen, dat iemand anders me moest wassen en bloot zou zien..... tsssss, kind van zes of zeven..... tis maar goed dat ik toen nog niet wist wat me nog meer boven het hoofd kon hangen, hahaha.
Verder was mijn grootste angst de angst voor de bovenmeester, ongellooflijk streng.
Valt dus wel mee met mij hoor, dont worry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bol
je beschrijft de man heel goed.
Was het je vader soms?:D
We noemden die man 'groenhoedje'

Dar
ik denk niet dat het vroeger allemaal rustiger was
z o kijk je er nu tegenaan
maar in die tijd keken ze weer naar de tijd daarvoor
en vonden het dan, de wederopbouwtijd, ook weer druk
het is betrekkelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk he?
En wat van kinderboeken? K.Norel......
Bob Bep en Brammetje.... de Marieke serie en zo.
die man strooide met de term: och nog toe....
heb later nog voorgelezen daaruit aan eigen kinders, maar raakte zo ontroerd door de jeugdherinneringen bij och nog toe... dat ik een brok in mun keel had en de tranen over mun wangen liepen..... en de kinders lagen dubbel hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He heb het gevonden
Mik en Mak en oma T.
En de rest....
Felisio, altijd zo grappig
of de Dikke Deur
En Klukkluk heb ik wel eens in het
echt ontmoet op een feest
waar ik speelde, een heel sjaggie man was dat zeg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar
mijn ouders vonden dat vroeger ook
van die slechte programma's
wat dacht je van Hoepla
of Phil Bloom bloot op tv?
Het is van alle tijden
dat ouders zich zorgen maken

Het is ook het drama van de opvoeding
je denkt het beter voor je kinderen te doen
want jij leeft uit het verleden
maar wat jij doet is het heden van de kinderen
waarin je ook weer fouten maakt
terwijl je denkt het beter te doen
voor de kinderen is er alleen maar hun werkelijkheid
als je begrijpt wat ik bedoel
O ja strips dus, DDuck, hele bergen van gelezen
vroeger (en nu vind ik het ook nog leuk..!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft hier boeiend zeg.
Het is nu eenmaal anders. Aan de andere kant, we worden niet meer gevierendeeld, met kokend lood overgoten, en ook naar de tandarts gaan is geen kwestie meer van een tang in je mond.
Hoe het komt dat mensen zo wreed kunnen zijn tegen elkaar, of eerder, dat ze niet meer weten wat een leven waard is, dat weet ik niet.
Kinderen worden nu wel veel meer gepamperd dan in "onze" tijd.
Mijn man zijn kleindochter wordt binnenkort 5 jaar en ze wil een fiets van Opa. En Opa heeft gezegd, dat is goed, als je zelf voor een helm spaart.
Een helm? Wij zaten vroeger op krakkemikkige doortrapfietsjes, en fietsten over drukke wegen zonder fietspaden en zonder dat iemand zich daar ook maar over bekommerde.
Tegenwoordig zijn er zelfs hulppunten op de weg van huis naar de middelbare school, waar pubers kunnen melden als er iets niet goed gaat. Om de tien fietsminuten, jawel!
Aan alles wordt gedacht, maar blijkbaar krijgen we een generatie die anders denkt.
En, ik vind, afgezien dan van de wreedheden, het ook wel spannend hoe steeds weer een nieuwe generatie, anders gaat denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...