1234 Geplaatst 29 maart 2010 Rapport Geplaatst 29 maart 2010 Goeiemorgen!Ja! Dat is de goede titel, Cirkelieus Zuipen! Niet origineel? Misschien weten sommigen het nog, ik denk het niet echt, maar ik ben hier een tijd terug al eens geweest met een heel verhaal en ik dacht ik moet me nu maar weer eens melden.http://forum.alcoholdebaas.nl/...catid=7&threadid=3407Ik ben echt zat van dat gezuip. Ik kan het niet inhouden hoor! PfffNu ben ik doorverwezen naar de VNN in Leeuwarden door mijn psycholoog, dat was toch beter volgens hem. De hulp is er al, nu het besluit alleen nog!Ik woon sinds een maand samen, en ik merk dat sinds ik op mezelf woon de remmen letterlijk los zijn. Gisteravond had ik een verjaardag, daar schonk ik ruim een half krat bier mijn slokdarm naar binnen en ik kon 's avonds nog een schoolopdracht maken zo helder was ik nog. Maar dat heb ik na die opdracht natuurlijk wel weer aangevuld met het andere helft van het krat maar dan thuis!Rond één uur a half twee lag ik in bed en kon prima slapen door al die alcohol. Alleen dan ben ik rond zes uur wakker, mijn hart bonkt sneller, ik ben erg warm, mijn slokdarm staat in de fik van de zuurbrander en ik voel dat ik helemaal vol zit met dat ranzige bier want ik proef het steeds. Maar ondanks dit heb ik geen eens een kater, niet beroerd of koppijn dus ik ben redelijk gewend zou je zeggen.Maar dit verhaal herhaalt zich eigenlijk elke dag. Ik zuip me vol, ga laat naar bed, ben érg vroeg wakker omdat ik dan lig te malen dat ik moet stoppen etc. Dan is het 's middags een uur of twee: m'n hartslag is gedaalt, m'n temperatuur is normaal en de zuurbrander is weg dus dat betekent dat mijn gedachten weer omdraaien naar "ik stop nooit!!!" en dan ga ik er weer voor.Nu word het tijd, ik zeg het heel vaak en ik vertrouw mezelf er niet echt in maar ik wil en ik moet stoppen. Ik word dikker, ik merk dat ik minder alert ben, laat vaak dingen vallen etc en volgens mij komt dat van die zooi.Ik vraag me sterk af hoe al die alcoholisten toch werkelijk van die drank komen!
Hanneke Geplaatst 29 maart 2010 Rapport Geplaatst 29 maart 2010 Mij lukte het pas van de drank af te komen toen ik naar de AA ging. Psychiaters ed en ook de verslavingszorg was aan mij niet besteed. Ze gingen op zoek naar de oorzaak van het drinken. En wisten ook niet wat het was om alcoholist te zijn. Bij de AA vond ik lotgenoten. Zij begrepen direct waarover ik het had. Ik was niet meer alleen met mijn probleem. Ik leerde daar meteen me niet voor te nemen nooit meer te drinken. Maar doe het per 24 uur. Vandaag drink ik niet. En morgen is weer vandaag. En ook een openbaring voor mij was dat het niet om dat tiende of twaalfde glas of flesje ging. Nee, ik moest de eerste laten staan. Dan volgde ook de tweede en derde enz niet.Zo heb ik het gedaan. En het is me gelukt na eindeloos veel pogingen.Blij nuchtere groet van Hanneke
lady jane Geplaatst 29 maart 2010 Rapport Geplaatst 29 maart 2010 Hoi 1234, ik heb even terug gelezen en weet nog dat ik schrok; je bent pas 20.Ik zou je haast een kater gunnen, misschien wat makkelijker te stoppen dan, maar je lichaam herstelt nog snel. maar je bent natuurlijk ongelooflijk roofbouw aan het plegen en het kost wel een prijs.En de signalen met je hart, temperatuur en slokdarm zijn duidelijk. je schreef overigens dat je overwood de ADB behandeling te doen, is daar nog iets van terechtgekomen>De 1 1/2 maand die je niet mocht drinken i.v.m. de Pfeiffer lukte ook, dus je kunt het wel.Ik hoop dat je nu een stevige keus voor jezelf kunt gaan maken en hier op het forum kun je steun en hulp vragen. Succes.
1234 Geplaatst 5 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst 5 april 2010 hallo,klopt, ik ben ondertussen 21 maar ondanks dat zijn de dingen niet goed.ik loop ondertussen al een aantal maanden bij de psycholoog en die heeft me net doorverwezen naar een gespecialiceerde arts voor verslavingsproblemen.Het moet nu onderhand wel eens gebeuren!
bolletje Geplaatst 5 april 2010 Rapport Geplaatst 5 april 2010 Hoi 1234,Wat denk je er zelf aan te doen. Hoe denk je het zelf aan te pakken? Wil je helemaal stoppen of wil je minder drinken?Ik denk dat je met jezelf een afspraak moet maken en daar voor de 100% voor moet gaan.Kom maar naar ditjes en datjes joh. Misschien kunnen we met z'n allen voor jou een steun zijn. Je hebt nog een hele toekomst voor je maak er gebruik van.Wij alci's vechten er voor joh en het lukt ons ook niet altijd maar we zijn er mee bezig. Die snelle hartslag is er niet voor niets. Je hart en lever moeten zo hard werken om al die alco. af te breken.Ik ben erg geschrokken van jouw bericht.
lady jane Geplaatst 5 april 2010 Rapport Geplaatst 5 april 2010 HET moet niet gebeuren 1234, jij moet die knop om zetten.Het gaat echt niet vanzelf en je hoeft het niet alleen te doen,maar het lijkt er op dat je de keus nog steeds niet hebt kunnen maken.Wat heb je nodig om die te kunnen maken? Heb je daar al eens aan gedacht, ofwacht je tot er eerst iets onherstelbaars gebeurt met je lichaam, of een ongeluk of zo?Ik hoop dat je jezelf serieuzer gaat nemen, want dan heb je nog heel wat fijnereen gezondere jaren voor de boeg. Je vroeg hoe al die alcoholisten het doen? Meestalper dag, per uur desnoods: ik neem die eerste niet vandaag/ komend uur. Dan is het te overzien.En ook hier vaker komen, niet wachten tot je weer op de bodem zit, nee als je trek krijgt en je weet datals je aan die eerste wilt beginnen, dat dan het eind weer zoek is. of nog beter, vlak voor je op het punt staat dat krat te gaan kopen, kom dan hier eens langs. Wie weet?
jowan Geplaatst 5 april 2010 Rapport Geplaatst 5 april 2010 Hallo, ik ben Johan en ik herken me hier helemaal in tot nog toe!Ik volg dit met grote aandacht!
lady jane Geplaatst 5 april 2010 Rapport Geplaatst 5 april 2010 Wil je je misschien voorstellen bij Wie is wie Jowan(op zijn engels uitgesproken? vrouw?)niet nieuwsgierig hoor ikke,maar het is fijn als je een eigen draadje krijgt zodat we je apart kunnen verwelkomen,als je wilt natuurlijk.welkom dus alvast!
1234 Geplaatst 8 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst 8 april 2010 Ik wil er iets aan doen en inderdaad volgens mij moet die knop nog om.Het liefst wil ik helemaal stoppen, alleen zie ik dat niet zo goed voor me. Dan heb ik het gevoel dat alles weg valt, uitgaan heeft geen zin meer, verjaardagen zijn niks meer aan etc etc. Maar ik hoop tegelijkertijd dat doordat ik ga stoppen met behulp van die gespecialiceerde arts, dat ik ga inzien dat niet dirnken helemaal niet zo erg is. Ik heb dat met roken ook gehad, toen ben ik, wel na 100000 pogingen, erachter gekomen dat het helemaal niet zo'n ramp is om niet te roken in gezelschappen.Ik wil dus helemaal stoppen. Ik ga zondag op vakantie, dan heb ik erna een afspraak met de psycholoog en die gespecialiceerde arts en dan wil ik dus streven om na mijn vakantie te stoppen. Zodra ik die afspraken heb!
lady jane Geplaatst 8 april 2010 Rapport Geplaatst 8 april 2010 Ik herken uitstelgedrag als ik het zie 1234, ik ben nl net zo.Eigenlijk weet je al dat een leven zonder drank helemaal geen ramp is, integendeel zelfshet wordt alleen maar beter.Maar na de vakantie, na die afspraken, dan moet het gebeuren.Jij moet het op je eigen manier doen hoor en ik kan je niet behoeden voor nog een paar flinkedronkenschappen in je vakantie, maar het is wel zonde natuurlijk, want je houdt er toch faalgevoel, katers en mislukkingen aan over. Misschien kun je degene met wie je gaat vertellen van je goede voornemens en juist alvast een start maken met minderen/stoppen? Wie weet een uitdsaging voor twee?
igor Geplaatst 8 april 2010 Rapport Geplaatst 8 april 2010 hoi 1234ben zelf nog niet zo heel lang gestopt, maar weet wel dat het de moeite waard is. je maakt de dingen bewuster mee (is niet altijd leuk) waarschijnlijk ga je in de vakantie flink drinken, loopt met een beroerd gevoel rond en ziet weinig. kun je ook thuis blijven.ik ga wel eens op een groot evenement helpen waar flink gedronken wordt en moet dan nuchter blijven en het gekke is het doet me niets, ik moet erg lachen om de bezopen situatie's die ontstaan en ben blij dat ik niet bij die groep hoor. daarom dronk ik denk ik ook stiekum thuis als niemand me zag.als er op een verjaardag gedronken wordt doet me dat niets, ben bijna altijd met de auto dus kan dan niet drinken. verkeer en alcohol gaat echt niet naar mijns inzien. zonder zelf twe drinken kan het ook gezellig zijn.ik wens je toch een fijne vakantie en probeer er een beetje bewust van te genieten.
1234 Geplaatst 8 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst 8 april 2010 ja, ik heb nu met mijn partner afgesproken dat ik na de vakantie stop. Ik heb 28 april een afspraak bij de verslavingsarts, toevallig kreeg ik er vandaag bericht over dus dan gaat het gebeuren, ik ben er eigenlijk ook wel wat flauw van. Voor het eerst kreeg ik te horen van m'n partner dat het niet leuk was hoeveel ik gisteravond dronk. Dit deed me erg veel!
Mick Geplaatst 8 april 2010 Rapport Geplaatst 8 april 2010 quote: Originally posted by: 1234Goeiemorgen! Ja! Dat is de goede titel, Cirkelieus Zuipen! Niet origineel? Misschien weten sommigen het nog, ik denk het niet echt, maar ik ben hier een tijd terug al eens geweest met een heel verhaal en ik dacht ik moet me nu maar weer eens melden. ">http://forum.alcoholdebaas.nl/...d=7&threadid=3407 Ik ben echt zat van dat gezuip. Ik kan het niet inhouden hoor! Pfff Nu ben ik doorverwezen naar de VNN in Leeuwarden door mijn psycholoog, dat was toch beter volgens hem. De hulp is er al, nu het besluit alleen nog! Ik woon sinds een maand samen, en ik merk dat sinds ik op mezelf woon de remmen letterlijk los zijn. Gisteravond had ik een verjaardag, daar schonk ik ruim een half krat bier mijn slokdarm naar binnen en ik kon 's avonds nog een schoolopdracht maken zo helder was ik nog. Maar dat heb ik na die opdracht natuurlijk wel weer aangevuld met het andere helft van het krat maar dan thuis! Rond één uur a half twee lag ik in bed en kon prima slapen door al die alcohol. Alleen dan ben ik rond zes uur wakker, mijn hart bonkt sneller, ik ben erg warm, mijn slokdarm staat in de fik van de zuurbrander en ik voel dat ik helemaal vol zit met dat ranzige bier want ik proef het steeds. Maar ondanks dit heb ik geen eens een kater, niet beroerd of koppijn dus ik ben redelijk gewend zou je zeggen. Maar dit verhaal herhaalt zich eigenlijk elke dag. Ik zuip me vol, ga laat naar bed, ben érg vroeg wakker omdat ik dan lig te malen dat ik moet stoppen etc. Dan is het 's middags een uur of twee: m'n hartslag is gedaalt, m'n temperatuur is normaal en de zuurbrander is weg dus dat betekent dat mijn gedachten weer omdraaien naar "ik stop nooit!!!" en dan ga ik er weer voor. Nu word het tijd, ik zeg het heel vaak en ik vertrouw mezelf er niet echt in maar ik wil en ik moet stoppen. Ik word dikker, ik merk dat ik minder alert ben, laat vaak dingen vallen etc en volgens mij komt dat van die zooi. Ik vraag me sterk af hoe al die alcoholisten toch werkelijk van die drank komen! @Ik vraag me sterk af hoe al die alcoholisten toch werkelijk van die drank komen! Met de billen bloot, misschien? (figuurlijk dan)
bolletje Geplaatst 9 april 2010 Rapport Geplaatst 9 april 2010 Hoi Mick,Je hebt het over DIE alcoholisten. Betekent dat dat jij daar niet onder valt? Of drink jij ook. maar dan heb je het over ONS alcoholisten.
Mick Geplaatst 9 april 2010 Rapport Geplaatst 9 april 2010 Hoi Bolletje,Ik herhaal hier een zin uit een tekst, die niet geschreven is door mij, maar door 1234
Kate Geplaatst 9 april 2010 Rapport Geplaatst 9 april 2010 Hey Mick,Hoe gaat het met jou?groetjes Kate
1234 Geplaatst 9 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst 9 april 2010 Die alcoholisten zei ik idd.ik hoor daar zeer zeker bij, maar als je mijn tekst leest met dat als afsluiter dan zou je moeten begrijpen dat het meer een gezegde is en dan is uitleg over hoe ik het anders zou moeten of kunnen zeggen overbodig vind ik.
Mick Geplaatst 12 april 2010 Rapport Geplaatst 12 april 2010 Hoi Kate,Nu pas een antwoord, omdat ik eigenlijk niet goed weet wat te antwoorden. Ik doe dat dus nu bij deze...Over het algemeen gaat het goed. Het is denk ik niet voor niets dat ik weer eens reageer op dit forum. Ik zei vandaag nog tegen iemand, dat ik dacht dat ik goed mijn gevoelens kon vertalen, maar.... (weer die ***puntjes ). Mijn hart en ziel hier open en bloot geven vind ik toch wel moeilijk hoor. Ik weet dat dat niet hoeft, maar wat ik al zei... "Met de billen bloot." Oef! Hoe is het met jou, of 'moet' ik dan terug lezen? Groet, Mick
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden