lady jane Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Ja ik moet er ook uit,maar tas, die training is precies wat ik nodig hebeen grote les in discipline!Yaja ook hier heftige puberperikelen,herken je tranen en dat het over gaat,ja daar heb je nu weinig aan.Kan ik ook dagelijks bedenken, maar de jaren duren langen plegen roofbouw.nuchter aangaan is het enige wat we kunnen doen om laterte kunnen zeggen, ik heb er alles aan gedaan.Maar ik word per dag grijzer, pfff, en slaap er af en toe slecht van,net nu het door niet drinken beter ging.Ik heb donderdag met BJZ gesproken en ben blij dat ik achter de schermenkan bij-tanken met een profi die de situatie hier op school kent en mijn dochter ook.Mijn dochter is zwaar tekort gekomen in de puberjaren van haar oudere broer,dus die komt nu dubbelop.Opa en zoon, prima, hij heeft een man nodig en opa's zijn ook wat meer op afstand als vaders.Lekker gebruik van maken als de mogelijkheid er is, en zoon geniet en verdient, dus prima!sterkte meis en goed voor jezelf zorgen dus, maar dat lukt wel nu he:present:Nou ik ook dus, hup bed uit, kleren aan en naar de marktdruk weekend voor de boeg,tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Hahahaha jullie moeten nog boodschapperen, ik ben al geweest. Lekker makkelijk want alles zit bij mij net op de hoek.Heb twee nieuwe vissen gekocht. Sluierstaart. Zo van die witten met een rood bultje op hun koppie. Nou maar duimen dat ze niet opgevreten worden door de koikarpers. Die zijn al zo'n 15 cm.Als dat zou gebeuren zal ik ze er uit laten zien als wat je op gegeten hebben. Dus ook een rooie bult op hun kop Hahahaha.Goeie morgen Ya lieverd.En Jane heb ik geloof ik ook nog geen goeie morgen gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Ach Dar lieverd, ben je nu helemaal alleen? Hoe voel je je nu? Gaat het al weer een beetje beter?Ja een boek schrijven hahaha ik denk niet dat ik daar rijk van zal worden.Ga je vandaag nog iets leuks doen of blijf het nog steeds een beetje bankhangen?'t Zonnetje schijnt. Kun je bij jou ook lekker in de tuin zitten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Mogge allemaal,Dit las ik vanmorgen:Dokter tegen een patient:Weet u wel dat tabak en alcohol een langzame dood betekend?Geeft niet dokter, ik heb geen haast.........Miss gemeen maar gierde wel ff van de lach. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Dar ik ga zo de tuin maar weer eens in. Er moet nog een hele hoop grond verplaatst worden, en de vijver dieper uit gegraven worden. Het zonnentje schijnt hier dus gaat zo de trui maar eens uit. Dit is lekker weer. Zo'n 15 graden. Zodra het warmer wordt vind ik het niet fijn om zo hard te werken.Heerlijk meis, ga maar lekker lezen hoor. Snuit in de zon, verstand op 0 en genieten maar.Ben trouwens erg benieuwd hoe het gaat met Nieneke. Ik hoop dat we vandaag van haar iets horen. Die meid heeft het erg zwaar nu. Bah.En hoe zou het met onze grote vriend Alf gaan. Ik weet zeker dat het goed gaat. Hij zal ze daar wel eens een poepie laten ruiken hoor. Speelt de sterren van de hemel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 pfff push me toch om naar de site te gaan en mee te werken, niet geslapen en ik weet het ook ff niet meer hoor. Moet beslissen wat we gaan doen, verder of stoppen, dubbel gevoel, en erg depri en sad. ik zombie ff door,denken denken denkne, sorry ik zal strax proberen te reageren op mensen maar moet eerst mn pillen innemen,weet eigenlijk niet of ik dat al gedaan had, hmm lastig. ik weet wat ik bereiken wil voor leven alleen niet hoe ik er kom!!!! nou nu een sigaretje eerst maar, en wakker worden, dat doe ik al 2 uur maar goed.xxxben thuis dus online, als iemand wil/kan bellen graag heel graag, soms helpt het overzicht hoe een ander het vind, vraag me dan maar om mn foonnummer.zo eerst peuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Suus jij hebt mijn tel.nr toch? Zo niet laat dan ff weten?Kusje voor jou hoor lieverd.O nog ff Suus, Denk je dat het nu verstandig is om beslissingen te nemen, nu je je zo voelt? Ik weet het niet hoor maar misschien is het beter om die beslissing te nemen als je wat beter bent en minder onder de medicatie zit. Ja ik noem maar wat. Moet jij de beslissing nemen of doet jouw man dat. Of doen julie het samen? En kunnen jullie niet tijdelijk apart zijn, zo dat jullie allebei wat op adem kunnen komen? Ik denk maar een beetje mee, maar neem geen overhaaste beslissingen lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 nee ik heb je nummer niet. pm graag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Mogge allemaal.Hier alles wel ok. Ik ga weer door een scala van emoties, boosheid, ongeloof, verdriet. De waanzin van een verslaving in optima forma. Soms kunnen mensen het niet grijpen en wordt hen de tijd van leven niet meer gegund. Waarom is het zo moeilijk om hulp te vragen. Waarom is het zo moeilijk onze angsten onder ogen te zen. Waarom zoveel lijden. Terwijl er een andere weg te bewandelen is.Mar ja, op die warom vragen zijn geen antwoorden. Bijna alles leidt uiteindelijk terug naar angst, mi.Angst voor het onbekende maakt dat we liever doorgaan met wat we kennen. Ook al is dat niet goed voor ons. En ook dat snap ik wel.Het houdt mij een spiegel voor. Am I going to any lenght to get it? Nee, dat doe ik, nog, niet. Ik sta droog, ben bezig nuchter te worden maar doe niet alles wat in mn macht ligt. Laat ik dit gebruiken om helderheid te krijgen in mijn leven. It's a shitty way to die maar daar is niets, maar dan ook niets meer, aan te veranderen.Ik weet dat ik zo niet dood wil gaan. Zo gestressd, zo wanhopig zoekend naar nuchterheid, de wanhoop dat niet te kunnen vinden. Mijn obsessie om te drinken is van me weggenomen en ik ben mn Hogere Macht elke dag dankbaar daar voor. Dat is een groots geschenk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Drup, het is niet dat ik mijn verdriet op je kussen wil leggen. Het is me al vaker opgevallen dat er soms gestrooid wordt met namen en ik vraag me af waarom 'we' dat doen. Jij bent niet de enige en het is niet rot bedoeld. Maar ik vraag me voor mezelf af waarom ik dat doe en ook waarom anderen dat doen. That's all.Ik ga zo een deurtje verven, eindelijk. Straks ff naar de kapper. Er is morgen een herdenkingsdienst voor mn vriendin en ik wil er niet met zon kop vol haar naar toe. Must look goodB)Stille hoop dat ik me dan ook wat beter voel. Zal wel niet maar he, dat geeft niet. Het komt en het gaat.Maar weer weet ik dat niets, maar dan ook niets, het waard is te gaan drinken. Echt nix.Dood, ongeluk, ziekte, scheiding, rottige pubers, vervelende buren, onstlag of dreigend ontslag, whatever, alles is te doorstaan zonder verdoving. Echt waar.Heb een fijne dag allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Heel veel sterkte Bam.Suus p.b. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Dank je wel Bol.Tsja, nog zoiets. Waarom zet iemand op het forum dat je een pb stuurt. Dat ziet die persoon toch wel?Ben ik nou de enige die dit opvalt of daar last van heb. Of iets van 'vind'?Ik krijg dan het gevoel dat ik mezelf zo belangrijk maak. Maar ja, dat zegt natuurlijk alles over mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Een melding dat je een pb'tje naar iemand hebt gestuurd kan ik wel begrijpen BB: het lijkt me dat je daar gemakkelijk overheen kunt kijken , maw: je heb er eentje gekregen, maar het valt niet op, je merkt het niet.Maar verder geef ik je wel een beetje gelijk hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik als er heeeeeeel veel mensen on-line zijn en er werkelijk door bijna niemand iets wordt geschreven ga denken: hm, zeker allemaal pb'tjes naar elkaar aan het sturen......en DAN ga ik kijken of ik misschien een pb'tje heb... never nooit dus, hahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Men wil vrijheid, maar om vrij te zijn is het nodig om verantwoordelijkheid te nemen voor alles waar ik niet vrij ben. Die verantwoordelijkheid ligt altijd bij mij, wordt niet bepaald automatisch verkregen door te stoppen met drank, maar om het enigszins helder te krijgen en te houden ben ik wel blij dat ik niet meer drink. Drinkend snapte ik het echt niet. Nu snap ik het wel en ik zie ook erg goed waar ik mezelf nog beperk. Het is misschien geeneens angst voor vrijheid maar meer de angst voor de verantwoordelijkheid; ik ben helemaal alleen in m'n uppie verantwoordelijk voor mijn geluk, voor mijn vrijheid. Ik kan het pakken, het ligt binnen handbereik. Toch pak ik het soms niet, maar gelukkig wel vaker dan ooit en daar geniet ik van.BB je doet het wel, misschien niet genoeg naar je zin maar dat is groeipijn ervaar ik zelf. Ga het jezelf niet kwalijk lopen nemen dat je nog niet alles doet wat in je macht ligt; dat is mi een bekende, destructieve gedachte die je verder verlamt. Huppel, geniet van waar je je wel vrij in voelt. Lach naar het leven in je je bent, je leeft, je bent vrij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 BB is kee hoor. Denk dat je gewoon erg gevoelig bent nu en dat verbaast me niets. Vaak irriteren dan kleine dingen omdat je een groot verdriet hebt. Wens je Veel KMW maar ook veel sterkte in deze voor jou moeilijke tijd. Ben hier al wat langer en weet dat je veel voor je kiezen hebt gekregen. Sterkte meis en zal morgen een kaarsje voor jullie branden. Knuffel van druppeltje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Goedemorgen deze morgen.Zo...laat ik eens een pb aan mezelf sturen Kate komtie! En heb je mijn nummer ook? Geloof het wel ja!Tip voor vandaag: verlies je niet in de etiketten die op je worden geplakt.Bekommer je alleen om het nu.Nu doe je het goed. Je zit, je ademt, je typt, je maakt een kop thee.Drink je thee en voel de vrede van dit kleine moment. Alles is in orde. Je leeft.Op dit moment valt er verder niks te doen.Het zijn allemaal verhalen die we onszelf vertellen.Ik moet, ik zal, hij zegt, zij denken, straks gaat, pfff......Mooie communicatie tussen Marjo en Suus gisteravond. Je voelt de gemoederen bedaren.Ja Dhendro, ik wil van mijn vrijheid genieten! Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 quote: Originally posted by: isayvonne, als ik thuis ben staat mijn comp bijna de heledag aan, en heb deze site meestal open staan, ik sta dan ingelogd en kijk af en toe even of er wat nieuws is geschreven....denk dat dat bij veelmensen zo is die ingelogd staan.... Realiseer ik me ook hoor Isa. En zelfs als er veel gepb't wordt wat dan nog? Geniet je van je eerste echte vrije weekend? toch wel een beetje een ander idee dan voorheen denk ik?Heerlijk zo he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Eigenlijk heb ik het melden van een p.b. van sommigen van het frum geleerd. Gewoon ook omdat ik er vaak zelf overheen keek en echt niet in de gaten had dat ik een p.b. had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Bolletje, Ik maakte maar een grapje.Maakt me echt niet uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Kate:sun:Zo deBolle gaat weer verder met ....... jawel graven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Ik ga nog even een klusje doen.Het is fijn om gewoon simpele klusjes te doen en daarna lekker te relaxen.Vanavond gaan we met een drinker op stap en mannie en ik blijven lekker nuchter.Het is toch wel fijn zeg dat nu bij ons allebei de knop om is.We hebben er gisteravond nog een tijd over zitten praten. Hij ziet er totaal het nut niet meer van in en heeft spijt van al die jaren.Maar spijt hoeft ook niet, het is gegaan zoals het gegaan is. En nu is er inzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Wat heerlijk Kate dat jullie samen dit zijn aangegaan. Lijkt me heerlijk. Isa, gewoon van genieten hoor, je verdient het !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Bambam, je doet allang meer dan genoeg je best! Je kunt niet perfect zijn in het oppakken van je nieuwe leven, dat hoort gewoon over pieken en dalen te gaanje kan niet sneller leren dan je doet.Het is enorm frustrerend als iemand kiest voor de angst, liever blijft drinken dan verder te kunnen kijken en het los te durven laten.Ik kan me voorstellen dat je daar ook best kwaad over bent, alle kansen lagen er, alle hulp was er, en toch kiest iemand ervoor om die niet te grijpen en te blijven lijdenToch is dat een keuze die iemand zelf maakt en zul je dat uiteindelijk los moeten laten.Ik vind het erg herkenbaar, ik kan er ook niks mee als mensen kiezen om ongelukkig te blijven terwijl alle kansen er liggenIk word daar zo boos over en dat is momenteel ook mijn probleem, want door jezelf pijn te blijven doen doe je anderen ook pijneen soort valse bescheidenheid, laat mij maar met rust want ik ben niks waarddaarmee zet je je omgeving juist weer buiten spel en geef je ze een gevoel van machteloosheidBambam, sterkte met alle emoties!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2010 Rapport Share Geplaatst 17 april 2010 Tap, ik denk dat mensen vaak onbewust, kiezen voor die angst en een ellendig leven inclusief drank, omdat dat toch een stukje zekerheid geeft, ze weten wat die wereld inhoud, terwijl, als ze kiezen voor een ander leven, dat dat vaak zoveel onzekerheid geeft dat ze het gewoon niet aan durven. Ze komen in zo'n neerwaartse spiraal terecht dat het haast onmogelijk lijkt om daar nog uit te komen. Ze moeten gaan werken aan dingen die ze door de drank, weg gedrukt hebben, en daar durven ze vaak niet aan. Vreselijk lijkt me dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden