Spring naar bijdragen

dinsdag 20 april


tapas

Aanbevolen berichten

EmmaRoos, je hoeft je van geen kanten schuldig te voelen en ik ben blij dat je nog steeds achter je woorden staat. Ik heb het niet over het ergens mee eens zijn of niet, maar dat je bij je standpunt blijft. Dat verdient een :present: , vind ik.

Ik denk dat we het nu niet zozeer over Suus hebben (want ze is nu niet ingelogd) maar meer over het fenomeen dat je iemand via dit forum niet direkt kan helpen. En hoe je daar emotioneel mee omgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 329
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Sjonge wat heb ik een pijn aan mijn hoofd en mijn haren kleven van het bloed maar kan ze door het drukverband niet wassen. Mijn benen zitten vol met flinke blauwe en paarse plekken. Politie heeft mijn scoot in de voortuin gezet, wil zeker me nog een keer laten stuiteren want heeft een flinke opstap. Wel raar dat ik hele flarden kwijt ben want geen politie gezien terwijl en 2 auto's stonden. Van de ambulance weet ik ook niks en moest dit van buuf horen. In die 5 uur dat ik daat moet blijven zitten ook hiaten. Naja eers mijn hoofd maar want die voelt erg vies en het verband mag er nog niet af. Moperdemopper hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina :heart:
wandel ze
was ff naar de Marrokaan
voor de moussaka

laten we stoppen over iemand te schrijven die er niet is zelf
lijkt me erg pijnlijk om het terug te lezen
hoe er ook met goede bedoelingen wordt geschreven
we staan machteloos en moeten daar elk voor zich wat mee
virtueel heeft ook nadelen dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees, weet je nog dat het 4 weken geleden zo slecht met me ging?
Ik heb toen alle medicatie laten staan.
Na een bezoek aan de HA ben ik weer begonnen met 2 tabletten voor de bloeddruk en de refu.
Dat laatste omdat Bolletje me gestimuleerd heeft.
Verder heb ik geen medicijnen en het voelt goed, zeker zonder AD, ik heb dat 8 maanden geslikt en nu kan ik het weer zelf.
Vie, je bent een schat.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal,

Ik krijg het niet meer bijgelezen.

Hier gaat alles goed en voor zover dat ik lasherken ik Suus in een vriendin van mij.
Behalve heeft die vriendin, Tinne, geen kids.

Maar zoals algezegd is, door Em. o.a. is dat niet meer voor een forum.

Dhendro, je bent al weg maar ik denk ook nog vaak aan je boompje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, wat ben je toch een brokkenpiloot,
ik hoop dat de arts nog even langs komt om je verband te verschonen
en kijken of je weer helemaal bij bent (voor zover mogelijk dan he:D)
veel sterkte en kalmpjes aan doen even he
kan banjo zichzelf in de tuin uitlaten of is dat niet netjes voor een hond op eigen territorium?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Desi

In mijn hart schijnt het zonnetje niet maar buiten wel. Hoop vandaag ook een beetje de balans te vinden.




@Zonnetje: Zo heb ik het ook ervaren. Buitenshuis geen probleem. Thuis wel. Dat kwam bij mij doordat ik alleen thuis dronk en ook nog meestal alleen. Alles wat ik thuis deed was bijna onder invloed van drank. (probeerde ook nog perfectionist te zijn!!!!). Dus afleiding zoeken en alles op de manier zonder alcohol aan te wennen is het enige wat je kan doen. Je kan thuis nu eenmaal niet vermijden. Het slijt dat is zeker. Maar het is moeilijk. Het perfecte moet ik ook nog afleren want dat maakt je helemaal onzeker.


Ook een goede structuur aanwennen helpt me goed.
:sun:



.................................

Desi, hierin herken ik heel veel van mezelf. Ik ben ook alleengaand en drink voornamelijk thuis. Dit betekent dus vooral situaties veranderen en die zonder alcohol invullen. Gaat al steeds beter.

Met de Antabus stoppen, op dit moment, lijkt me een heel zware stap. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, slik niets wat dit betreft. Het kan 2 kanten opgaan:

1. Als het je nu lukt, in deze moeilijke tijd, zal je het daarna veel makkelijker krijgen. Je zal dan zo trots zijn opjezelf!!! Zo van 'als het toen lukte, moet het nu ook kunnen'...... Dit is mijn ervaring toen ik stopte met roken, in die periode kreeg mijn dochter baarmoederhalskanker, goh wat had ik een trek, maar het is me gelukt en nu rook ik nog steeds niet (ruim 1,5 jaar).

2. Als het je nu niet lukt, wordt het daarna waarschijnlijk nog moeilijker. Je bent dan teleurgesteld in je zelf, geeft de hoop mss op? Je denkt de drank nodig te hebben om te rouwen? Misschien beter om te stoppen met de Antabus als er wat meer rust is.

Kijk goed naar jezelf, alleen jij kan weten wat het beste is, hoeveel kracht je hebt, welke keuze je maakt.

Wees lief voor jezelf en je zusje. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: jane4
Nou mensen, deze luie niet-perfectionist,

moet juist wat discipline leren. Konden we het maar een beetje

eerlijker verdelen he, dan zat ik nu in een net en schoon huis,

en jullie konden wat milder van luieren en wat wanorde genieten.

Maar we moeten het doen met wat we zijn en eigenlijk ben ik daar best tevreden mee.

Maar toen een oom laatst moest verhuizen en mijn zussen er gingen helpen schoonmaken en weggooien,

hoordie ik die verhalen en dacht toen, stel dat mij iets overkomt, dan is het hier ook wel erg voor een ander om dit in orde te krijgen en wat zullen ze dan wel niet van me denken?

Maar de was draait en de afwas ook, het zonnetje schijnt, dus tijd voor boodschappen en dan lekker moussaka maken, want zus komt eten vanmiddag. En dan ben ik al met al toch redelijk productief

geweest (voor mijn doen:))

Als ik dan de boel weer optisch aan kant heb en gedweild, mag ik nog een uurtje in de zon lezen.

Want belonen is leuker als straffen.

Dus desi, je kunt ook de plaat poetsen ipv je huis!


...................


Hahahaha Jane, hierin herken ik mezelf nog meer!!!!!!!!! You're just like me and I like it!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owja, ik zal me even voorstellen.

Ik ben Rob het broertje van Emmaroosje. We hebben sinds kort weer contact.
En dat verloopt geweldig.

Vanochtend hebben we hele tijd aan de telefoon gezeten. Praten over onze problemen. Het was een hele opluchting voor mij, omdat we na 25 jaar weer supergezellig konden kletsen.

Ik zit nu zelf thuis met een burn-out en toen kwam ineens die muts op mijn internet. We kletsen en typen elkaar de oren van het hoofd.
Zij wees me op deze site en een beetje ingelezen, er zitten hier hele leuke mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een mailtje gekregen
Met foto's dit keer
Hij is best dik hihi
Nou ja dan lijk ik zelf slanker (ben ook wel beetje mollig hoor)
Ik heb wel eens eerder een dik vriendje gehad, lekker zacht kussentje
Hij is echt super aardig en vriendelijk en open.
Hij wil morgen al afspreken, daar ben ik wel voor.
Nog even nadenken omdat het eenmaal zo hoort en dan een bevestiging sturen.
Spannend !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...