Spring naar bijdragen

dinsdag 20 april


tapas

Aanbevolen berichten

In mijn hart schijnt het zonnetje niet maar buiten wel. Hoop vandaag ook een beetje de balans te vinden.

@Zonnetje: Zo heb ik het ook ervaren. Buitenshuis geen probleem. Thuis wel. Dat kwam bij mij doordat ik alleen thuis dronk en ook nog meestal alleen. Alles wat ik thuis deed was bijna onder invloed van drank. (probeerde ook nog perfectionist te zijn!!!!). Dus afleiding zoeken en alles op de manier zonder alcohol aan te wennen is het enige wat je kan doen. Je kan thuis nu eenmaal niet vermijden. Het slijt dat is zeker. Maar het is moeilijk. Het perfecte moet ik ook nog afleren want dat maakt je helemaal onzeker.
Ook een goede structuur aanwennen helpt me goed. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 329
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik mis tot nu toe 1 charter die niet kon komen; passagiers krijgen van ons hun volledige
reissom terug maar hun vrije dagen van werk en andere regelingen voor een vakantie genomen
zijn ze kwijt. Zoals Dar al zei dekt mijn verzekering zo'n natuurfenomeen niet. Na een winter
zonder sneeuw nu deze klanten missen; sta ik niet bij te juichen maar als het nu weer normaal
gaat vliegen valt de schade wel mee. Het lastige vind ik om me niet mee te laten sleuren in:
heeeeeeeeelp, zeker met alle paniektelefoontjes. Het is lastig om dan afstand te blijven bewaren
en het in een totaalplaatje te bekijken; nl het hele seizoen.

Een dag of 3 zat ik redelijk in de paniekstand; gisterenavond begon ik het pas wat te aanvaarden
oftewel loslaten; ik grijp er niet van naar een borrel maar wat eerder loslaten in zo'n situatie zou
ik nog wel willen leren. Het nadeel van een eigen bedrijfje is dat wat me zakelijk raakt me ook
privé raakt.

Wat mij betreft mag dit fraaie natuurfenomeen zich ff koest houden, blijf ik ook koest ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, medestrijders. En ik zal de dierenarts 's vragen, Bol.

Moed en kracht voor de wat verdoolde strijders, sterkte voor degenen met veel op het pad, maak er wat van, kransgenoten. Hou 't zo droog als je wilt.

Ik ga weer 's wat doen, vind 't 'ontie ook leuk.

De houtdroger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal :heart: (en dan 10 x of zo; hoe kan ik die emotions vermeerderen? Nou ja, ik hoef ook niet alles te kunnen toch?)

Ik was heeel erg blij met dat buitje van vanmorgen, nl goed voor mijn graszaadjes!
Nu de :rose: er flink bij, vanavond weer een buitje.... kijk, dan wil ut wel groeien hoor!

Zonnetje, mijn ervaring is dat je dit gevoel steeds tegen blijft komen. Dagenlang niet drinken, met een goed gevoel erbij alsof je alles al hebt overwonnen (ik spreek voor mezelf hoor) en dan in ene
toch weer wat gaan drinken en niet altijd binnen de maat... BAH.... en: jammer.
Ik sprak mijn ex nog die nu anderhalf jaar niet drinkt; het is totaal geen item meer voor hem; het geeft hem rust om niet meer na te denken over drinken of niet drinken, het bestaat gewoon niet meer. Dat lijkt me heerlijk!

Ik moet ook zeggen dat het verhaal van Suus over die twee flessen (wijn?) mij geen goed heeft gedaan. Het gaat hier om absurde hoeveelheden, en je zou bijna denken dat het normaal is...?
Wat vervelend dat zulke verhalen de wereld inkomen eigenlijk!!
Ik ben er dus in mijn koppie nog niet los van, helaas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje en Jane
merciekes voor de raad en de mindere leuke dingen die bij het "leven" horen; ik weet wel stillaan dat ik vlucht uit de realiteit = het leven.
Desi
ik herken je verhaal; ook ik ben een perfectionist en kan/wil dit niet loslaten. En ja, via alcohol probeer ik die perfectie te realiseren; kost wat ook de katers die ik erbij moet nemen.
Kan ik mijn perfectionisme ooit loslaten...? hoe heb jij dat gedaan. Ik wil wel maar weet niet hoe en daarom telkens weer alhoewel ik het Ă©cht niet wil komt mijn "high vriend"" tevoorschijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Net even wat bijgelezen. Zonnetje je bent voor mij nieuw, sterkte ook in je strijd.
Lekker Simpel, jij ook weer hier?
Hoe gaat het nu?
Bolletje, ik heb de groene weer gehad hoor.
Dees, ik kan alleen maar zeggen dat ik aan je denk maar dat wist je al he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje, onder Thema's is iemand begonnen met een item over perfectionisme. Is misschien wel leuk om het daar over dat onderwerp te hebben?
Kijk maar.

Ik heb veel te doen, en ben gisteravond ook te lang bij het forum blijven hangen, foei!

dus aan de slag nu, te beginnen met een berg strijkgoed!

fijne dag allemaal.
Desi: sterkte.

Igor, is je hond dood? Ik heb iets gemist denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cathy. Goeie morgen meisie. Ja en 6-7 flessen wijn houd je ook geen jaren vol. Maar soms heb ik het gevoel dat mensen de dingen gaan overdrijven om een ander duidelijk te maken hoe ernstig de situatie is. Misschien kun je proberen daar een beetje doorheen te zien. Zet het uit je bolletje, we kunnen niet meer doen dan wat we doen, en Suus wordt van alle kanten geholpen ook al is het misschien niet de hulp of nog te wenig aandacht en zou ze graag meer willen zien.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro,

alles komt weer op gang.
Goed dat je het op de lange termijn bekijkt.
Wat relativeren kan geen kwaad.
:present:

Hier is het inmiddels prachtig weer
ik heb een plekje in de zon, uit de wind
en kan zo toch forummen.

Ik vind het lastig als mezelf iets voorneem
of laat ik zeggen ergens op instel
dat het dan niet door kan gaan door
invloeden van buiten af.

Zoals dat ik geen werk heb vandaag,
jammer, ik had mezelf erop verheugd,
voor het eerst sinds lange tijd echt zin om te werken.
Naja, niet piepen gewoon het beste ervan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Em. Hoe zit het met jouw hoeveelheid medicijnen?

@Zonnetje:
Ik heb mijn perfectionisme een beetje afgeleerd door mijn allerliefste partner die me verzekerd heeft dat ik net zoveel waard ben zonder al die perfectionisme. Wat niet wegneemt dat ik het er evengoed nog moeilijk mee heb om niet perfectionist te zijn. Mijn dochter zegt: Mam nu moet je leven poetsen kun je altijd nog (ze is 15)!.
Het lukt me aardig. Maar af en toe wordt ik er wel zenuwachtig van. Kan niet tegen wanorde.
Maar het lukt aardig en het voelt al beter. Structuur en je daaraan houden helpt enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi cathy
ik heb de hond de 9e moeten laten inslapen. hij was ziek. z'n nieren functioneerden niet meer goed. het had nog een paar weken gerekt kunnen worden, maar dan zou hij om de dag een infuus moeten en dat vond ik niet eerlijk tegenover hem. hij was altijd zo lief en heeft me altijd beschermt. hij was de drijfveer dat ik doorging. vandaag of morgen kan ik z'n urn ophalen en is hij weer thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen, deze luie niet-perfectionist,
moet juist wat discipline leren. Konden we het maar een beetje
eerlijker verdelen he, dan zat ik nu in een net en schoon huis,
en jullie konden wat milder van luieren en wat wanorde genieten.
Maar we moeten het doen met wat we zijn en eigenlijk ben ik daar best tevreden mee.
Maar toen een oom laatst moest verhuizen en mijn zussen er gingen helpen schoonmaken en weggooien,
hoordie ik die verhalen en dacht toen, stel dat mij iets overkomt, dan is het hier ook wel erg voor een ander om dit in orde te krijgen en wat zullen ze dan wel niet van me denken?
Maar de was draait en de afwas ook, het zonnetje schijnt, dus tijd voor boodschappen en dan lekker moussaka maken, want zus komt eten vanmiddag. En dan ben ik al met al toch redelijk productief
geweest (voor mijn doen:))
Als ik dan de boel weer optisch aan kant heb en gedweild, mag ik nog een uurtje in de zon lezen.
Want belonen is leuker als straffen.
Dus desi, je kunt ook de plaat poetsen ipv je huis!

Dhendro, ook maar even genieten van de afgedwongen pauze voor de drukte straks weer begint!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
igor

ik ga maar eens wat doen. zit nog steeds in m'n pyama. heb nu ook geen reden meer om op tijd op te staan, de hond is er niet meer.



Kom op Igor,
je zou eens kunnen overwegen dat je zelf ook de moeite waard
bent om je bed uit te komen.
Ik begrijp je verdriet over je verlies.
Kom op hoor.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lastig parket,
dat vind ik de situatie van Suus.
Ik zeg eerlijk dat het mij ook wel tot nadenken stemt.
Begrijpen doe ik het niet helemaal,
ook niet als ik mezelf zou indenken dat ik nog zou drinken.
En dan deze enorme hoeveelheden medicatie en drank
zou nemen per dag.
Ik zou niet in staat zijn nog een letter te schrijven.
7 flessen wijn per dag zijn vlgs mij dodelijk.
Verder laat ik het voor wat het is,
hard? Misschien.
Ik kan er niets mee, vanuit het forum valt niet veel te
helpen.
Iemand moet zelf geholpen willen worden.
Meer kan ik er ook niet over zeggen.

@woord toegevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, dat heb ik ook nog steeds, dat ik er niet goed tegen kan als ik me ergens op in heb gesteld en het gaat niet door. Dan is er ineens zo'n gat.

Ik vind het eigenlijk hartverwarmend dat we aan het nadenken zijn over Suus. Zorgen en associaties naar onze eigen gevoelens. Dat is toch waardevol?
Ik kon er gisteren weinig mee en ik hoop dat zij zich zelf weer meldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...