Spring naar bijdragen

Woensdag 21 april 2010


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 360
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yvonne en Vie,

Dit soort verhalen over mensen die toch steeds weer doorgaan met drinken, en langzaam alles kapotmaken wat ze hebben, sterken mij. Hoe triest het ook is, ik wordt weer met mijn neus op de feiten gedrukt hoe serieus het drankprobleem is. Dus voor mij: niet over een paar maanden/jaren proberen gecontroleerd te drinken, voor je het weet ben ik weer terug bij af.

Ik las in de richtlijn 2010 over alcoholisme dat problematisch alcoholgebruik (drinkpatroon dat leidt tot lichamelijke, psychische of sociale problemen) bij 10% van de NL-ers boven de 12 jaar voorkomt, dus bij ruim 1 miljoen mensen. Waanzinnig, wat veel!
Hierin stond tevens dat na ernstig en/of langdurig alcoholmisbruik de eerste 5 dagen van alcoholonthouding een extra hoge dosis thiamine (vit.B1; 250-300 mg) moet worden gegeven (evt. middels injectie) om het syndroom van Korsakov (niet-omkeerbare dementie) te voorkomen. Normaal wordt 2 x daags 50 mg geadviseerd (gedurende langere tijd). Ook kun je in ernstige gevallen een delier krijgen of zelfs epileptische insulten.
Dit nog even in reactie op een bericht van Suusje een paar dagen geleden. Bij ernstig misbruik kun je inderdaad beter onder begeleiding van een huis- of verslavingsarts stoppen, of zelfs hiervoor opgenomen worden. Dan is een ADB-begeleiding alléén niet voldoende.

Yvonne en Teveel: van harte gefeliciteerd :heart:, zijn jullie al zo oud?

Ik was vorige maand 12.5 jaar getrouwd, helemaal vergeten (lief ook), was druk aan het werk.
We kwamen er pas een paar dagen later achter...
Verder gaat het heel goed met ons hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GGGGGGRRRRRRRR De scoot en ik haten elkaar. De politie had hem in de voortuin gezen maar die heeft 2 treetjes dus daar ging ik dus niet mee eraf. Zat al een hele tijd te denken hoe ik hem in de achtertuin moest krijgen want daar zit de oplader dus kwam op het idee dwars door de huiskamer te rijden want de drempel van de voordeur is heel laag en in de huiskamer zijn geen drempels. Huiskamer door en de pui geopend naar de achtertuin maar die dermpel is dus wel hoog. Voor wiel ging met moeite want je moet toch gas geven anders kom je er niet over maar de achterwielen kreeg ik er niet over omdat ik dan nog meer gas moest geven en dat durfde ik niet. Dacht weet je wat voor dat het weer mis gaat ga ik er maar naast staan om flink gas te geven en ja hoor daar ging hij. Nu ligt hij dus weer op zijn kantje in de conifeer hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend Tas, zo jammer van je tijd (netjes gezegd).

Zoals je al zei: hij zal zelf ook wel een slechte nacht gehad hebben.
Maar trek het je niet persoonlijk aan
en ga voor gastvrouw, en voor 6 mei.
Morgen ziet het er weer veel beter uit (is mijn ervaring)! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iets veel positiever..........

ik krijg net bericht van justitie over mijn rijbewijs
ik was in de overtuiging dat ik 21 maanden mijn rijbewijs kwijt was
nu heb ik alles bij elkaar opgeteld ipv afgetrokken

ik heb mijn rijbewijs terug!!!

van justitie dan, niet van het CBR
maar nu mag ik hem omruilen en mag ik wel weer op de snorfiets rijden
yippie derrrrr pippppieeeee
mag ik eindelijk op de brommer van kindlief en de spartamet van mams
dat scheelt een berg............

het autorijbewijs laat ik de komende jaren nog maar even zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor het zal Drup eens niet wezen. Gaat er nu ooit een dag voorbij dat er niets gebeurd in huize Drup en Co? Hoe moet dat nu meis? Heb je iemand die dat ding voor jou ff recht zet?:( Ik zie het al. Drup en het racemonster. Te bestellen bij Uitgeverij Bol.com.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Alaine een bundel over mijn scoot schrijven? Rijd hem liever de plomp in.

Tasseke ik had om lessen gevraagd toen ik hem kreeg maar kreeg alleen instrukties over hoe dat kreng werkte omdat ik mijn rijbewijs had. Hoe ik met zo'n ding om moet gaan is dus een tweede. Naja zal het met vallen en opstaan wel leren hahaha. Alleen stond ik maandag dus niet meer op en moest er een ambulance komen.

Ach Bolleke het leven is niet saai en vraag wel iemand uit de buurt om hem weer recht te zetten want ik til geen 110 kilo omhoog. Hoop wel dat dit vandaag nog lukt want wil er morgen mee naar de HA om mijn angst te overwinnen er weer mee de straat op te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Kate, Bol, Cathy en Drup.

Ja het blijft verdrietig. Ik had gehoopt dat wij samen oud zouden worden en kinderen krijgen, maar dat heeft niet zo mogen zijn. :(

Maar of het zo moet zijn, de inspiratiemail van vandaag gaat over liefde :heart:

Liefde respecteert zoveel, dat het vrijheid geeft.

En als liefde geen vrijheid geeft,

Dan is het geen liefde,

Dan is het iets anders.

Osho

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi

Wat fijn voor je. Dit is wat we toch allemaal graag willen: gewaardeerd worden om wie we zijn.

quote:


Daarna een pracht relatie gekregen met mijn huidige partner. Eindelijk het gevoel ook gewaardeerd te worden en dat ik ook als mens meetel.
quote:




Dit geeft de burgen weer (een beetje :o) moed
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...