lady jane Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Nou ikkehier, zo komt het idd toch wel dichtbij,blijven smeren dus gewoonen morgen naar spanje dus hoge faktor meeen dan langzaam aan wat minder hoogwant die zon is toch wel erg lekker om inte liggen en sporten.Sienna aangenaam:), vind ik ook veel leukere naam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Sien, opnieuw welkom!Jane, ik wens je alvast een heel fijne vakantie!!Genieten hè?! (dat is een opdracht!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Yep, ik heb ook een piepklein raar plekje op mijn neus. Gaat maar niet weg.Ben ineens veel voorzichtiger in de zon!Moet het binnekort weer na laten kijken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 VM, ik heb me suf zitten zoeken ook in het heerlijke kookboek van L.P, Boon, maar volgens mij bedoel jij zuringsoep? En dat is inderdaad heel erg lekker.Pietjeparel ik heb je ook nog niet anders gekend dan op het woorddomino. Voor mij dan geen bijdrage waar ik iets mee kan, maar kan voor anderen anders zijn.Jane heel fijne vakantie toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ah ja Vie, Zurkel zal zuring zijn????????? Grote groene zurige bladeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ik ben ook voorzichtig hoor. Ik heb nu zoveel aandslagen en ellende overleeft...Ik zit elke dag zo'n 20 minuten in de zon. De rest doe ik met bruiningsspray Ook weer niet teveel want dan word ik oranje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 De plant wordt door het vee gemeden vanwege het oxaalzuur. Toch wordt ze wel door mensen gegeten en staat zo bekend als 'zurkel'. Soms wordt op een stengel gekauwd omdat die sappig en zurig is. In de keuken kunnen de blaadjes worden gebruikt voor salades, soepen en de bereiding van sauzen. Ook in "Paling in het groen" wordt zuring verwerkt. Ze bevat veel ascorbinezuur. De plant staat vaak in de buurt van brandnetels, en heeft ongeveer dezelfde werking als azijn bij een brandnetelsteek (evenals hondsdraf en weegbree). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Dank zij wiki!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkehier Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 ik vind het echt vreselijk moeilijk om nu niet even een drankje te pakken, zou vanavond een werkafspraak hebben en die is afgezegd, hoef nu dus niet weg. Moet de knop dus nu weer even helemaal omzetten om iets anders op te pakken..pffff. Valt echt even niet mee als je je ergens op ingesteld hebt en het gaat niet doorHoe doen jullie dat??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ikky, makkelijk is het nooit! En wie ben ik om te zeggen knop omdraaien!!Ga iets leuks doen??? Blij zijn datje niet hoeft! Kijk desnoods naar Sponge bob op tv. Laat je niet sturen door de rest, als er iets out of planning valt, doe je gewoon iets anders!Klinkt natuurlijk heel simpel, maar weet dat het niet zo is! Maar nu drinken lost zeker niks op!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ja precies VM, en dan moet je daar de steeltjes van af halen, anders krijg je harige soep.Kun jij dat in het Belgische kopen dan, zuring? Hier moet ik het zelf zaaien, net als snijbiet, trouwens, dat kan je ook bijna nergens meer kopen.Maar nu weet ik dus hoe het in het echt heet: zurkel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ik ga dansen, eerst nog de hond uit en een klein hapje eten en een chillmoment. Tot later xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Pietjeparel, niet zo lichtgeraakt. ik zal eens bij thema's kijken dan. Geef me een kans om je te leren kennen, okee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Nee Vie uit de tuin, kopen kan blijkbaar niet meer!Zo ook snij biet wat ik nu ook al heb.Wel heeeeeeeeeeeeeeel lekker!! Ben blij dat het lente is!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Nee Vie uit de tuin, kopen kan blijkbaar niet meer!Zo ook snij biet wat ik nu ook al heb.Wel heeeeeeeeeeeeeeel lekker!! Ben blij dat het lente is!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Hoi. Dar. Kort en krachtig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ikkehier,dit soort tests hoort erbij, het is nooit een reden om te gaan drinken.Tenzij je er een zoekt natuurlijk.Bij tips staan hele handige dingen, de kookwekker van Houtje bijv.wat vroeger koken als de trek komt rond etenstijd.Iets gezond leuks gaan doen, in bad, naar de sauna, wandelen, fietsen.En vooral geen alcohol in huis halen want dan verlaag je de drempel mega.En dan morgen weer spijt en opnieuw beginnen natuurlijk.De belangrijkste tip vergeet ik nog: hier komen voor je koopt of drinkt,maar gelukkig heb je die zelf al bedachtB). Go girl!!Morgen ben je trots! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Goedenavond zo allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Sienna. Ook een dikke verwelkomingsknuffel (bestaat dat woord:confused;) Je bent weer van harte welkom hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Tja, mijn "aanpassen" doet nog steeds vreemd ,maar hoi Dar, de bijenkoningin! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ha die Alfen ha die Dar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ikkie wat hier wel eens wordt geadviseerd is veel gaan eten. Lekkere dingen waardoor je maag weer een vol gevoel heeft. Kom op meis, het lukt je hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Jane sta je klaar?Hoe laat ook weer morgen?Neem je je laptop mee:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Vie Zurkel kun je toch ook langs de kant van de weg vinden? Tenminste dat heb ik ooit gehoord. Hier staat s'zomers genoeg van dat spul in de tuin. Zo zuur als brem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Boler zijn meerdere soorten zuringBij de eetbare soort gaat het om veldzuring Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden