Spring naar bijdragen

Zondag 2 mei

Aanbevolen berichten

Oeoeoeoeh ja Bol, Maggiplant, die heb ik ook jaren in de tuin gehad, wat ruikt dat lekker he, in de soep.
ik heb net even op het receptendraadje gekeken maar wat een moeilijke gerechten zeg, wel te doen denk ik maar wat ik al zei, ik ben echt geen keukenprinses, zou het wel willen maar kan het gewoon niet.
Maar ik mag verschrikkelijk graag naar kookprogramma's kijken en heb dan bewondering voor die mensen, dat ze dat kunnen zeg!!

FC Twente is landskampioen geworden, wie had dat gedacht!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat leuk Emma.
ik ben geen fries hoor, spreek het helemaal niet en versta het ook lang niet allemaal.
ik vind Leeuwarden een heel gezellige stad, heerlijk .
Maar Groningen ook, daar woont mijn dochter, en ga ik af en toe lekker een dagje shoppen.
Van oorsprong komen we uit de randstad, maar hoef echt niet meer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff net ruim een uur lang
algemene stroomstoring gehad
alles uit,sta je raar te kijken
hoeveel dingen eigenlijk stroom nodig hebben

JanD
Zes maanden droog en nog geen/nauwelijks vooruitgang
te zien voor de omgeving
is ook nogal treurig
Mijn geval dus
Maar ga door joh
het zal beter worden

*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HIhihi, arme Alf, we zullen minder :sun::sun: naar je gaan sturen hoor.

Maar zonder gekheid. ik weet hoe rot het is als je partner te lang achter de pc zit.
Kees heeft ook een lichte internetverslaving....
En ben in het verleden ook wel laaiend geweest daarover.
Vandaar dat ik na lang gezeur gewoon zelf een laptoppie heb gekocht... en er nu dus ook wat van kan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook geen Fries hoor Yvon, mijn vader was militair, en werkte op vliegbasis Leeuwarden.
Ben In de stad Groningen geboren, heb overal gewoond maar ben een echte Groningse.

Oeps Alf, had ik je geen heerlijke man moeten noemen??? Hahaha.
Alle gekheid op een stokje maar die sfeer is niet leuk, voor niemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie!!! Helliup mijn olijfolie is, zie ik net, ook op!!!!!!!!!!!

Gister 1 mei en nu zondag! In de nachtwinkel hebben ze alle drank wat je je kan voorstellen behalve olijfolie (en ik wil er dan ook alleen van eerste persing, hoewel ik nu al tevreden zou zijn met een klein beetje gewone!).

Lava plant, moeten jullie zeker op jullie terras oh tuin zetten! Ook Japanse soort van peterselie blaadjes, ook gefrituurd heel lekker!!!

Welkom terug Jan!

En Em je weet het hè! Ik heb het al gezegd. Maar dan toch nog es, voel met je mee!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo ook al weer ?
Ivm mn kruidentuintje ?
Ik weet zo gauw even niets over een maggiplant....is die wel wintervast dan ?

quote:

Originally posted by:
bolletje

Woman had jij nu nog gekeken of je aan die maggi-plant kon komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavas (maggiplant) is wintervast, maar beter kan je ze elk jaar opnieuw zaaien. Dat geeft net effe lekker die speciale smaak aan soepen en sauzen en salades. Alleen al als je een blaadje daarvan tussen je vingers wrijft en de geur ruikt. Dat vind ik zo fijn aan kruiden in de tuin en nuchter zijn, dat je ineens weer weet: hè ja, ik ben weer in staat om dingen uit het echte leven te waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lava blijkt hetzelfde als maggi te zijn.
Lavas
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Lavas

Taxonomische indeling
Rijk: Plantae (Planten)
Stam: Embryophyta (Landplanten)
Klasse: Spermatopsida (Zaadplanten)
Clade: Bedektzadigen
Clade: 'nieuwe' Tweezaadlobbigen
Clade: Campanuliden
Orde: Apiales
Familie: Apiaceae (Schermbloemenfamilie)
Geslacht: Levisticum

Soort
Levisticum officinale
Koch. (1824)

Lavas (Levisticum officinale) is een plant uit de schermbloemenfamilie (Umbelliferae oftewel Apiaceae). De plant is ook wel bekend onder de naam maggiplant, hoewel het geen ingrediënt is van het originele recept van Maggi. Lavas is een kruidachtige plant die afkomstig is uit Zuid-Europa. De Romeinen verspreidden het kruid met hun veroveringstochten door Europa. Momenteel is de soort te vinden in heel Europa en Noord-Amerika.

De plant groeit op zeer voedzame grond en kan hoger dan 1,2 m worden. Lavas heeft holle stengels en grote schermen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk is dat he Vie?
De topper voor mij is toch nog steeds basilicum dan ruik ik zomer.
Maar vind het sowieso heerlijk om allerlei kruiden in bakkjes te hebben.
Ben ik aan het koken.... even een handje kruiden halen, jammie .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Emmaroos
Oeoeoeoeh ja Bol, Maggiplant, die heb ik ook jaren in de tuin gehad, wat ruikt dat lekker he, in de soep.

ik heb net even op het receptendraadje gekeken maar wat een moeilijke gerechten zeg, wel te doen denk ik maar wat ik al zei, ik ben echt geen keukenprinses, zou het wel willen maar kan het gewoon niet.

Maar ik mag verschrikkelijk graag naar kookprogramma's kijken en heb dan bewondering voor die mensen, dat ze dat kunnen zeg!!

Em. jij bent wel weer ergens anders heel erg goed in. Wat voor 'n hobby's heb je?
Vroeger was koken mijn tweed grootste hobby. Mijn manneke hield erg van de Franse keuken, italiaanse en Griekse keuken. Weet je wat lekker is Em? Je hebt toch van die franse smeer kaas met knoflook. Dat doe ik heel vaak in de jus. Een flinke klodder. Heerlijk en niet duur. Ik geloof dat zo'n plastic potje 0,60 euri's kost.
Och en ik rook aan wat kruid en gooide daar altijd dan voldoende in. Vooral veel knoflook. Maar die maggiplant? Ja die heb ik nog in de tuin staan. Samen met wat ander kruid. Dat is s'zomers zo makkelijk te drogen in de zon. Je kunt het ok in de over doen op zo'n 30-40 gr.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wordt steeds moeilijker om het vol te houden
ben aan het einde van mijn latijn,
ben mss ook wel te moe
maar topic (rode draad) door al deze eet en kuidentips
waar doe ik het voor???
weet het momenteel even niet.
best wel een goede vraag maar brengt me in verwarring
twijfel,...
als ik alleen zou zijn , tja dan denk ik dat het antw duidelijk is,
maar nu,...
shit moet effe van dit alles afstand nemen
wordt me te zwaar.
sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, je vroeg naar mijn hobby's
Lezen, schrijven, zingen, wandelen, fietsen, sauna, studeren (en ioL cursusje soms).
Bij de goede eigenschappen had ik al geschreven dat ik sfeer kan maken, daar bedoel ik ook mee, het huis heel smaakvol inrichten. Mijn kinderen vragen vaak om advies omdat ik verstand heb van kleuren en inrichten. Ook de tuin ziet er zo mooi uit, zo gezellig.
Ik wou wel dat het altijd mooi weer was, maar we zitten dan ook vaak als eersten buiten van de buurt en gaan als laatsten naar binnen.(bedoel ik het hele seizoen)
We leven dan ook echt buiten.
Verder qua hobby,s is erbij gekomen een groentetuintje. Ik heb nu 6 grote potten waar ik vanalles in heb.
Radijs, bonen, uien, knoflook, tomaten, aardbeien.
Het stukje tuin wat ik over heb is arm en alles is mislukt vorig jaar, vandaar die potten. Ook is er veel schaduw in dat tuintje en voordeel van potten is dat je ze steeds weer in de zon kunt zetten.
Nu ik jullie zo hoor ga ik dinsdag toch wat kruiden halen. Krijg er zin in.
Verder heb ik een perzikboom,(miniperzik), miniabrikoos, zwarte bes, chineese kers, framboos, peer, hazelaar. Leuk allemaal he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je het voor doet Zonnetje?
op de allereerste plaats voor jezelf toch.
En verder heb je twee kinderen en een partner, moge duidelijk zijn.
Maar zon, je bent nu al twee weken verder.... hou vol.
Dit gaat voorbij, echt.
Niet opgeven hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben boos en verdrietig :angry:

Vannacht kwam ik in opperbeste stemming thuis van een hele avond dansen. Nog even bijlezen, dacht ik. Nou dat had ik beter niet kunnen doen.

Ik heb me zo boos gemaakt over het gedoe met Suus en ook dat Alf besloten heeft om zich terug te trekken uit het forum vanwege alle negatieviteit. Het heeft me zo getriggert dat ik bezweken ben en dus nu pas wakker been.

Ik ga niet meer alles nalezen, ik trek het niet, het is niet leuk meer.

En Alf KOM TERUG :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ze is er weer, Flip is weer thuis, he he !!

Nou trillend als een rietjes, duizelig en niet helemaal lekker in het velletje,
moeders weer naar huis gebracht (voor degene die op het punt staan
de fout in te gaan, niet doen dit zijn dus weer de voor ons bekende vreselijke afkickverschijnselen !!).
Mensenlief wat een hoopje ellende, maar ja..... een klein flesje yrrehs 2,5 liter
weggekiept en haar manend toegesproken dat ik hoop dat ze in ziet dat
ik boos en verdrietig ben.... en dat ze zichzelf weer een beetje bij elkaar
moet rapen maar dat zij de enige is die dat kan doen.
Vanzelfsprekend komt dochterlief morgen nog even bij haar kijken, dat kan
ik toch niet laten.

Maar ja, over tot de orde van de dag, zo piepers schillen balletje draaien
en boontjes doppen.

ER ik kan me voorstellen dat je gezin bezorgd om je is. Jij gaat uit van al 5 weken en het
gezin van pas 5 weken. Hou zelf je hoofd erbij en als jij denkt dat je het goed doet
moet je het doen. Daarbij natuurlijk wel je eigen grenzen bewaken.

Alf natuurlijk wil iedereen graag een complimentje over hoe goed je het nu doet,
helaas komt deze niet altijd op de juiste manier over en soms niet zoals je verwacht.
Maar je doet het top hoor.

Jan in het begin is alles lastig zonder drank, zeker als je de combinatie drinken en
koken hebt. Naarmate je langer niet drinkt komt het wel weer terug, geef het de
tijd is mijn advies.

Zonnetje sterkte meis !!

Bedankt voor al jullie lieve reakties nogmaals :sun: Flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...