Spring naar bijdragen

Maandag 10 mei 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou het is zoiets als librium maar de psychiater heeft een receptje naar mijn apotheek gestuurd, dus de merknaam weet ik nog niet. (Nog niet opgehaald, ga ik morgen doen.)

Tja, maar die vraag kan je best zelf beantwoorden Vlaamse. Ik heb in ieder geval al veel gehad aan de drie intakegesprekken, met drie verschillende therapeutes. Het is maar in hoeverre je er voor openstaat, denk ik. En of je erheen gaat met de instelling: "Nu moet ik gaan doen wat die shrink wil" (nou dan zouden mijn haren ook overeind gaan staan) , of: "We kunnen samenwerken aan mijn verbetering". Ik verwacht in ieder geval van haar dat zij mijn meningen ook respecteert.
hihi, ja groepstherapie krijg ik ook nog, ik doe het nu al alle kleuren van de regenboog.... :)

Ik heb trouwens vroeger wel eerder therapie gehad bij Riagg, daar heb ik niks aan gehad. Dat is zo algemeen. En je komt maar gewoon terecht bij een shrink die toevallig vrij is, en die hoeft helemaal niet bij jouw probleem te passen.
Bij PsyQ gaan ze voor zover ik het nu kan beoordelen, behoorlijk zorgvuldig te werk.

Oh ja, en het helpt natuurlijk ook als jij een duidelijke vraagstelling hebt. Hoe duidelijker jouw vraag, des te beter de therapie aan jouw behoeftes wordt aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie lieve medeleven en heb ik ook naar jullie. Gaat gewoon ff niet maar de wil is er wel. Kop bloed alweer en huisarts komt straks nog. Nee mag niet naar de praktijk komen want wil me eerst koppie bekijken. Nu maar een handdoek over het verband gebonden maar had geen paarse dus geflipte pinksterhaas.

Niks gelezen maar hoop dat Desi het heeft kunnen volbrengen en het later een plaatsje kan geven.

Suusje als het goed is heb je ingepakt en zend je een vette knuf met mijn hand die je niet los zal laten. Go en denk aan je kinderen. Je kan het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geloof ik vast hoor VM, dat jij er wel komt.
Ik ben voornamelijk mensenschuw geworden door mijn toenemende slechthorendheid, waar ik zelf moeilijk mee overweg kan. Daar voel ik me ongelukkig mee, omdat dat helemaal niet hoeft. Bijvoorbeeld, ik heb een kennisje dat vrijwel doof is, maar gewoon op alles en iedereen afstapt en helemaal niet bang is voor contacten.
Dus ik denk zeker dat zo'n gerichte therapie voor mij wel kan werken. Maar ja, dat is mijn specifieke probleem.

Heb nog steeds een beetje een knoop in mijn maag dus hou het maar bij een smoothie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waffoor kleur Emmaroos, of had je dat ergens al verteld?
Leuk hè, dat je zelf zoiets moois hebt gedaan. Daar kan je dan met zoveel plezier naar kijken.
Ik heb een antieke dekenkist, blankgeschuurd, en wil daar iets leuks mee qua kleur. Maar zie er ook een beetje tegenop, want kan niet zo goed schilderen. Hangers en zakkers..... Of de hele vloer zit ook onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos ontdekt zichzelf... :D

Ik wil nog even iets leuks vertellen over mijn therapeute, voordat ik even een bad ga nemen.
Het is namelijk zo dat ik al mijn hele leven vaak als arrogant word gezien. Dat geloof ik graag, want ik heb de houding van mijn vader (zeer rechtop schrijden) en heb me aangeleerd om me beheerst en niet te vlug te bewegen. Dit laatste vond ik noodzaak, omdat ik zo'n zenuwenlijer ben dat ik anders alles omschop of van tafel veeg.
Maar het ziet er inderdaad verwaand uit, ik heb het zelf wel eens op een videofilmpje gezien.
Toch doet me dat pijn, omdat ik dit van binnen niet ben. Dus dit kaartte ik vandaag aan.
Zegt ze: "ja, toen ik je in de wachtkamer zag zitten dacht ik ook even: oei, da's een moeilijke! Wat is dat er voor één! Maar nu zit ik nog maar tien minuten met je te praten en ik heb nergens meer last van." Ik schoot lichtelijk in de huil. Ja dat heb ik wel eens vaker als iemand iets liefs tegen me zegt.

Isa ik weet niet wat je gedaan hebt maar blijkbaar heb je het goed gedaan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bol, maar ik heb er gewoon geen talent voor. ook met een roller maak ik er een kliederzooi van. Maar we geven niet op! Emmaroos dacht ook dat ze het niet kon ;)

Ja, ook die piepkleine Epoqjes Carolien, en ik schaam me er totaal niet voor om ze te dragen want ik vind ze mooi, in dat ijsblauw.
Ik denk dat ik mijn slechthorendheid nooit heb kunnen accepteren, van huis uit al niet.
Maar ik werk er aan. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kwets je me helemaal niet mee hoor Bol, jij mag dat vragen. Ik heb nog een normale middelbare schooltijd gehad, ook al moest ik toen al altijd voorin de klas zitten. Daarna is het vormen aan gaan nemen en het is een voortschrijdend proces.

Van andere mensen heb ik er veel geduld mee en ik vind iemand met een handicap niks minder dan een ander, maar van mezelf heb ik het nooit kunnen accepteren en voel me niet goed genoeg.
Een handicap is iets, voor mij dan tenminste, dat niet bij mijn karakter hoort. Ik ben ongeduldig, ik wil lol maken en overal snel op reageren. Ik wil niet dat iemand rekening moet houden met alweer dat mens dat niet verstaan heeft wat er is gezegd.
Snap je een beetje?
En aan die acceptatie werk ik nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vietje...
Je lijkt op mij Vie,
of ik op jou natuurlijk:D

Zie vaak overeenkomsten tussen ons qua verzoriging en nu vertel je dat je verwaand overkomt.
Dat zeggen mensen over mij ook terwijl ik dat helemaal niet ben of zo bedoel en als jij hier zo schrijft heb ik dat ook helemaal niet bij jou!

Gek he dat mensen zo anders over je kunnen denken dan je eigenlijk echt bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...