zoermuis Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Goejemorgen allemaal.Vandaag neem ik de eerste weer niet.Wil hoe is het met je vrouw? Of is ze nog niet wakker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
filippa Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 goedemorgen allemaal, heerlijk zonnetje !!Ga er vandoor moet aan het werk, maar tussendoorvang ik vast wat zonnestraaltjes op !Doei Filippa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Wil net de pc uitzetten, zie het nog net even. Dream on Wil, sluit me voor de tweede keer vandaag bij Igor aan: doe dat licht maar uit. Je blijft om de hete brij heen draaien.... en vroeg of laat verzuip je er in op deze manier, tis drijfzand namelijk. En ook ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat je de oorzaak , de 'schuld' van je drinken buiten jezelf zoekt, daar kom je nergens mee hoor. Mensen , ik heb de douche achter mij gelaten , ik ga de wijde wereld in...... laterrrrrrrrrrrrrrrrrr;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Dank je Dar, zal het doorgeven. Eigenlijk is het belachelijk hoor op deze leeftijd, ze is 10. Dit is een toets van 4 dagdelen, pffff. Werk ze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Hoi Desi, Dar, Flip. Mijn vrouw loopt hier ook al even rond. Zijn geen potten gebroken, ze heeft er niet veel van gemerkt gisteren,, of doet alsof. In elk geval geen ruzie, of bad feelings. Vandaag veel te doen, veel op en af met de auto, en veel pc werk. Vandaag hou ik het zeker droog, daar bestaat geen twijfel over.Heb haar mijn verontschuldigingen aangeboden van gisteren en het zit wel goed (denk ik) :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Hey Witte, tja, ik weet dat wel, maar ALS het zich voorvalt, ben ik gewoonlijk niet thuis. Het nadrinken echter wel, en dan durf ik hier al eens aankloppen, alhoewel het eigenlijk niet mag. Maar juist dan kan ik veel beter mijn gevoelens neerpennen, soms tot mijn grote schaamte :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Wil je hebt een erg groot rad voor ogenverontschuldigingen aan blijven biedenen dat gebruiken om te knop niet om te zettenmaakt je steeds minder geloofwaardig.Je weet best dat je in Corfu gaat drinkenen maakt jezelf wijs dat je daarna wel zult veranderendus t/m die vakantie maakt het niet echt uit.Ik denk dat je vrouw bij de Al Anon meer vertelt als tegen jou.Zij zit daar met ervaringsdeskundigen.Jij vindt die plek goed voor haar, en tegelijktijd de AA niet voor jou. Dat kan natuurlijk, maar wel een beetje dubbel he.Ik herken veel van dit gedrag en ben blij dat gehad te hebben.Bij mij heeft de relatie het niet overleefd en ook dat herken ik dus.Misschien wordt het tijd wat van je charme-offensief in te ruilen voor daadkracht Wil,want zoals Co zo mooi in haar onderschrift heeft:inzicht zonder handeling brengt geen verandering. Succes en ga d'r voor!Deze relatie heb je maar één keer en je gezondheid ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Goeie morgen Kanjers.Wil Fijn te horen dat je vrouw niet al te kwaad is geworden. We gaan er vandaag weer tegenaan hé?Ikzelf ben toch wel erg moe. Moe van hier altijd maar dingen moeten doen. Dan mis ik toch wel eens een man hoor. Zo van, ik hoef nergens aan te denken, ik kan het helemaal overlaten aan mijn man. Pffttt, dit wordt, naarmate ik ouder word hoe langer hoe zwaarder. Maar het is wel tof dat het nu door iemand anders gedaan wordt. Ik heb het geld ervoor dus waarom zou ik me druk maken. Ik weet het niet maar ik zal blij zijn als het helemaal klaar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Goedemorgen Bol. Herken dat gevoel wel een beetje ja. Geniet er nu maar gewoon van dat er eens iets voor je gedaan wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Lieve Jane, mijn verontschuldigingen blijven aan bieden, vind ik een must, alhoewel dit hier niet echt nodig is. De meesten onder jullie hebben het allemaal immers wel meegemaakt, het vallen en opnieuw opstaan.Maar het ligt in mijn aard, dat las ik iets fouts heb gedaan, ik dat ook kan toegeven. Natuurlijk ga ik drinken in Corfu, ik weet dat, mijn vrouw weet dat, iedereen weet dat, maar wetende wat ik nu weet zal het anders zijn, gecontroleerder (zo mag ik toch hopen), zoniet onmiddellijk aan de antabus of refu. Nu al beginnen met campral.Mijn vrouw verteld weinig of niets over al-anon, lijkt sosm wel een geheime sekte of zo, maar coit, geen probleem mee.Onze relatie lijkt iets te zijn gebeterd sinds het weekend en nu ga ik daar verder keihard aan werken. Ik heb zo veel te verliezen ?Ik dank iedereen voor hun bezorgdheid en hoop jullie niet te beschamen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Hey bolletje, vandaag keihard hoor, zonder twijfel. Geeft het zonnetje niet wat energie ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Wil.....een paar mensen hebben hier al geschreven dat je idd jezelf een rad voor ogen aan het draaien bent....ik wilde nog maar ff bevestigen dat dat zo is...je bent een kunstenaar in het manoeuvreren...krampachtig je verslaving in stand zien te houden ???.....Tuurlijk is AA geen optie voor jou...want zouden ze wel eens gelijk kunnen hebben over het niet-drinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 je beschaamt ons niet Wil, dat kun je nietje beschaamt jezelf en dat is erger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Hoi niwi, ik kan moeilijk anders dan toegeven dat jullie wss gelijk hebben, maar om zo een lokaaltje binnenstappen tussen andere mensen en zeggen , hoi mijn naam is ... en ik ben een alcoholieker. Het boezemt me angst in.Momenteel is mijn AA hier en geloof het of niet. Het is hier dat ik enorm veel kracht, goede raad (die ik soms niet opvolg, i know), steun en warme vriendschappen heb. Het helpt me enorm. Als je de laatste maand mijn gedrink even in kaart zou brengen, zit ik nog maar op 1/10 van het voorgaande. Ooit hoop ik in je voetsporen te kunnen treden niwi, maar de weg is nog lang. Enkelen weten al van mijn probleem, maar ik zal het iedereen moeten gaan vertellen, anders blijft de drank rustig vloeien.Nu moet ik vliegens gaan vertrekken, dank aan iedereen, vandaag wordt het een goede dag, ik voel het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Ik besef dit Jane, idd nog erger :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Ahja...de weg is nog lang...maar vandaag kun je wel op weg gaan... ik weet niet wat je tegenhoudt....Angst???....weer een uitvlucht om maar niet te gaan...1/10 van je drankgebruik goedpraten...???... rond de pot draaien, denk ik....Je kunt het wel iedereen vertellen in de hoop dat alles goed komt, maar je zult toch bij jezelf moeten beginnen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Syl Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Nou vandaag de 3e dag zonder..Savonds is het echt moeilijk, en vlak voor het eten helemaal!!!maar smorgens ben ik blij geen kater en geen schuldgevoel.las hier net dat iemand precies 3 maanden gestopt was, whooow sow knap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Wil, ik zal even verduidelijken dat ik me een beetje (veel)moralistisch opstel. heb het licht gezien w.b. niet drinkenen gun jou en ieder ander dat ook. Realiseer me best datjij je eigen proces nodig hebt en ook dat gun ik je, zonder kan niet.Maar ik merk ook dat ik een beetje iebelig word van al het lieve gedoe.Misschien wel jaloezie, dat ik in mijn vallen en opstaan periode het forum nog niet had.Maar je schrijft over al anon dat dat wel een geheime sekte lijkt, zodat je je weerzin tegen de AAin stand kunt houden en er niet heen hoeft. Laat die dan ook in hun waarde. Voor velen helpt het en daar gaat het om. En juist uit de mond van iemand die nog zo worstelt vind ik het pijnlijk, en dan identificeer ik me natuurlijk toch meer met je vrouw, gek genoeg.Maar zou zij jou er meer over vertellen, dan bestaat het niet dat jij je niet door aangesproken voelt, want jij bent de reden dat zij daar komt. Zij weet dat dus houdt het bij zich. Ook een erg eenzame positie hoor, wat zij nu heeft. En de jouwe ook. Dus twee eilandjes in één relatie.Herman van veen heeft daar een mooi liedje over. Eenzaam, tweezaam driezaam, is samen heel alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Syl, 3 dagen kunnen 3 maanden worden.gewoon dag voor dag.Die eerste 3 dagen zijn wel het belangrijkstdus blijf hier komen, je kunt het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 goedemorgen iedereen trouwens....Hallo Syl, je gaat geweldig....!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Wilrijk"You may fool all the people some of the time, you can even fool some of the people all of the time, but you cannot fool all of the people all the time."Je komt weinig gemotiveerd over.Hoop dat het nog verandert.Voor jou en het vrouwtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 nog een duit in het zakje van Soothe...maar wel een waarheid als een koe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Goedemorgen deze zonnige dag,Geniet ervan allemaal. Ik kom hier niet vaak meer. Heel af en toe eens wat lezen. Gelukkig nog veel mensen die elkaar steunen en af en toe een duw geven.Soothe, Gaat het goed met jou?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Sammy:heart:Eerst jij Sammy. Hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2010 Zo net weer m'n Refu. ingenomen. Dat voelt toch altijd weer goed aan hoor. Ik zou zo graag willen dat anderen die moeilijk zitten met stoppen, dit gevoel zouden leren kennen. Het geeft zoveel rust. Geen kater meer hebben, geen schuldgevoel, weten dat je goed doet als je ze slikt. Niet meer hoeven te vechten tegen die rotverslaving. Ja dit is goed.Verder net afgesproken dat de tuinmeneer, het hier helemaal gaat overnemen. Alleen de vijver moet ik zelf doen.Nou dat doe ik samen met de buurman. Dus dat is ook geregeld.Zo nu weer aan het werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden