Spring naar bijdragen

2e pinksterdag 24-5-2010


witte

Aanbevolen berichten

je eerlijkheid siert je Fleur:heart:
je bent er duidelijk mee bezig en dat is de eerste,belangrijkste stap
blijf vooral jezelf en de weg naar een nuchter leven bevragen en met de nodige reflecties bewandelen. en zie de "kritiek" van anderen eerder als een mee zoeken op jou vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Fleurtje, ik denk dat alles wat aan Wilrijk is geschreven wel opbouwend is bedoeld
en zo vatte hij het volgens mij ook wel op.

Als mensen tegen jou zeggen gooi die drank nou eens weg is dat ook met een opbouwende bedoeling.
Je kan moeilijk verwachten dat men op een ADB forum zegt; nou fleurtje fijn dat je alweer voor
de zoveelste keer sochtends om 9 uur aan de drank zit; proost meid, je gaat goed.
Heb je hier ooit wel eens nuchter geschreven vraag ik mij af?

En mijn tekst zal je niet opbouwend vinden maar ik vind m wel opbouwend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me een verliezer..als ik niet drink voelt het zo. Als ik wel drink voelt het zo.
Als ik drink is die berg er maar zie ik hem minder. Als ik niet drink dat is die berg er en denk ik hoe moet ik die over zonder drank? Als ik niet drink doe ik iedereen een plezier. Ook mezelf..
Waarom voelt het dan nog steeds even rot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, kan het zijn dat, als je drinkt je niet sterk bent? Je bent een loser en dat past eigenlijk niet in het beeld wat je t.o. jezelf wilt hebben. Jij moet sterk zijn. Je zit nu in de strijd, tegen jezelf. Eigenlijk geef je zelf al aan dat je dat sterk zijn en alles aan kunnen, niet zo voelt als je wat gedronken hebt, dus het is een grote belasting voor je om dat idee over jezelf te hebben. Wat zou er gebeuren als je dat "sterk zijn"laat vallen. Wat blijft er dan van Fleurtje over?
Hoe zou Fleur dan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro
Vond je de kritiek naar Wil opbouwend? Hey kerel..we zeggen je al eeuwen dat je dit of dat moet doen maar je luistert gewoon niet..ja opbouwend is dat zeker.
Je trekt het in uitersten..
Of ik hier ooit wel eens nuchter geschreven heb? Dat is heel opbouwend moet ik zeggen en fijn dat je het zo aanvoelt. Sta redelijk scherp als ik drink en ook als ik niet drink.

Heb je hier ooit wel eens nuchter geschreven vraag ik mij af? Op welke basis staat die vraag?
Want mijn haren komen nu naar boven te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje :D

Dit is maar een moment lieverds.
Knal weer even tegen die muur en straks sta ik weer op. Ik weet het gewoon niet meer..
En drank laat het wel naar boven komen maar zonder is het er nog steeds

Nu genoeg geweend..tijd om die ballen op te rapen..het is genoeg geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, ik meld het altijd als ik gedronken heb. vindt het prettig om dan reactie's te krijgen soms zijn ze possitief soms negatief, maar ik kan dan weer verder omdat ik steun krijg. ieder geeft die op zijn manier uit bezorgdheid.
als je geen reactie wilt kun je het zeggen. ieder probeert op zijn manier om te gaan met de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Ekstertje, geweldig van je hoor!!!!!

Fleurtje eens komt de dag dat je antwoord krijgt op je vragen zodat je een beslissing kan nemen. Denk dat je dan je verslaving kan overwinnen want zolang je in twijfels zit wint toch telkens de alco het. Wens je heel veel sterkte in je strijd maar vooral veel KMW. Knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik geen reacties zou willen zou ik hier niet schrijven toch Igor?
Bezorgdheid is één ding..conclusies trekken een ander.

Zo wacht ik nog steeds op het antwoord van dhendro..
Op welke basis gaat iemand voort als hij of zij ervanuit gaat dat ik hier nog niet nuchter geschreven heb? Dat is geen raad dat is een conclusie die getrokken wordt op basis van iets waar ik het heel moeilijk mee heb.
Soms vraag ik me echt af wat voor beeld ik weergeef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen jacc, Kore, isa, jane4, igor, sailor, niwi, Zonnetje, fleurtje, druppeltje, bolletje !!!!

een fijne dag gewenst allemaaal, ga zo met dochterlief naar oma, hoop dat het
gezellig wordt.

Manlief en zoon zijn op de pinksterraces, ook gezellig hoop ik voor ze.

Nou groetjes allemaal, Filippa

Ekstertje nogmaals gefeliciteerd :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur als mensen gedronken hebben, komen gevoelens naar boven die je normaal gesproken, kunt onderdrukken. als je gedronken hebt, worden ze uit vergroot. Als ik drink, word ik erg sentimenteel en huil gauw.
Bij jou heb ik het gevoel dat je veel gauwer, kwaad wordt omdat je ook veel gauwer geraakt wordt. Ben jij van nature iemand die gauw kwaad wordt? Heb je het gevoel dat, dan jouw ego, dat sterk moet zijn, toch niet zo sterk is als wat je graag zou willen?

goeie morgen Flip.:):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fleurtje wat herken ik dat,die momenten dat het je eigenlijk niets meer kan schelen,maar ja wij kennen geen maat hè,dus maar beter helemaal niets dan iets.
dag 4 pas,lijkt wel een maand!

kennen jullie tumble weed? die rolstruikjes in westerns.
iets soortgelijks hebben we hier ook,de straten zijn wit van de boompluis en onder invloed van de wind
vormen zich nu allemaal "sneeuwballen" die je voorbij komen rollen,heel raar gezicht.

zo en nu gaan we eens wat doen,kattebak,cavia's,varkentjes etc. ben wel ff zoet,en dan rap naar het strand want vanmiddag slaat het weer om volgens de berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets bolletje..
Ik word heel vlug boos als ik gedronken heb of voel me vlug aangevallen. Maar ben ook heel boos als ik niet gedronken heb alleen vind het dan geen uitweg in mijn ogen. Zit dan een beetje gevangen in mezelf.
Er is geen balans en dat is er nooit geweest. Meer dan de helft van de tijd vecht ik tegen spoken..tegen dingen die anderen me jarenlang hebben ingefluisterd.
Ik ben redelijk hard voor mezelf en mijn zelfbeeld is onder nihil.
toch maar die psycholoog raadplegen?
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...