Spring naar bijdragen

Donderdag 27 mei 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 488
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo de meneer is geweest voor mijn kippen en komt ze in de loop van de week halen. Hij was er erg blij mee, dus weer iemand gelukkig gemaakt. Ja je komt bijna niet aan deze kippen omdat ze ze in Bresse beschermen en niet willen dat er iemand in het buitenland ook plezier van heeft.
Deze man was vertegenwoordiger van een heel bekend merk voor vlooienbestrijding van katten en honden en nu krijg ik van hem flink wat van die pipetjes. Nou dat wil ik wel hoor want die dingen kosten in de winkel gauw e18,-- dus ben ik daar heel blij mee.
Verder heb ik appelslakken gekocht voor mijn aquarium. Mooi joh:)
Zo de Bolle gaat zitten. Ben al vanaf 8.00 bezig. Merk, nu ik toch wat meer afstand van Jos heb genomen, ik zo veel energie over houd. Wat is dat een fijn gevoel zeg. Heerlijk. Het werd tijd.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb het weer goed gemaakt met mijn dochter. ben door het stof gegaan maar dat moet je soms overhebben voor je kinderen.
Ze gaat trouwen, die kleine meid van mij, die wonderbaarlijk lieve, mooie meid van mij.
Op haar bruiloft wil ik het lied zingen van Marco Borsato....Dochters....
99% zeg ik: nee dat kan ik niet.
1% zegt: ja dat doe ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

What's on a womans mind ????

Mijn excuses dat ik hier zomaar ff binnenval, maar mijn internet connectie hangt hier met haken en ogen aan elkaar. Waarom die titel ?

Wel, het volgende, en hetgeen ik ga schrijven is geen schuld afschuiven op eender wie, maar eerder een situatieschets :D

Gisteren aan boord van de ferry dus beloofd om en alcoholvrije dag in te lassen, en geen probleem, ik was er klaar voor ! Sta ik 's middags naast de ijskast van de bar, gevuld met frisdrank EN veel bier, zegt mijn vrouw ineens doodleuk: "als je een Mythosje (Grieks lekker bier) neemt, dan wil ik wel een slokje proeven !?!?!?!
Ik bekijk haar en zie dat ze het echt meent, en wat doe ik.....................ik trek de frisdrank kant open en neem een koele ice tea. Och ja, je had dat beloofd, en ze lachte.
's Avonds zitten we aan tafel in het a la carte restaurant en vraagt ze me: "zeg, ik wil hier wel een lekker flesje cabernet-merlot met je drinken hé", met knipperende oogjes. Allez voorruit, daar gaat mijn alcovrije dag. Natuurlijk kan ik neen zeggen, maar ik heb me dan maar "opgeofferd" om samen dat flesje te drinken. Ik benadruk nogmaals dat ik geen schuld op iemand afschuif, maar zo maakt men het mij niet makkelijk hoor !! En ook nu smaakte het laatste glas mij helemaal niet meer. Dank U campral ??
Nu in Corfu aangekomen en direct gestopt bij onze Griekse vrienden om gedag te zeggen en hupla, daar komt de ouzo al. Heb dadelijk afgesproken met een "oude" vriend van mijn vader om even iets te drinken in de pub hier, want het is alweer 2 jaar geleden dat ik de man zag. (hij woont hier nu)
Ik ga hier verder niet meer schrijven hoeveel of wat ik hier drink, want eigenlijk vind ik dat "not done", ik heb dit nu alleen maar gedaan om even te schetsen hoe het er hier aan toe gaat. Tot hiertoe AdB, en ik doe echt mijn best om dit zo te houden.
Ik zet nog wel eens een foto'tje online, zodat jullie mee kunnen genieten. :rose:
Hou het proper, en doe geen dingen wat ik niet zou doen hé ;):sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je komt hier niet binnen vallen hoor, je hoort hier gewoon thuis:) Ja soms hebben mensen niet in de gate wat een alcoholverslaving in houdt en alleen jij kan dat die mensen duidelijk maken, zeker je vrouw. Ze zal dadelijk als je weer terug bent, moeten inzien dat dat wat ze nu doet, jou vragen om mee te drinken, uit den boze is. Zij liep toch ook bij een of andere instantie voor partners van een verslaafde? Dan moet ze dat weten, en ook serieus nemen. Anders is dadelijk jouw behoefte aan een alcohol arm of vrij leven, een beetje gedoemd te slagen. Ze zal voor 100% achter jou moeten staan want dat is zo belangrijk voor je.
Nou kerel, ik ga een happie doen. Geniet nog maar lekker van de vakantie hoor en maak maar veel mooie foto's;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Wil
je vrouw maakt het je niet gemakkelijke he
En de omstandigheden ook niet, verleidelijk allemaal
Maar ik lees dat je AdB bent en hoop dat je het volhoudt
Persoonlijk maakt het me niet uit of de partner drinkt
maar het is wel leuk als ze zegt dat het knap is dat ik het
desondanks niet die
en nog beter als zegt dat ik ten goede ben veranderd
Dat laatste moet nog komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje hoe kwam jij aan die kippen?
in frankrijk krijg je ze echt niet mee! vond uiteindelijk in belgië iemand die bevruchte eieren verkocht,en ik heb een broedmachinetje dus uiteindelijk poule de bresse! en lekker dat die beesten zijn! heel apart!
daarna eet je nooit meer een plofkip van de appie,deed ik sowieso al niet want ik ben fel tegenstander van de bio-industrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, 99% zegt nee dat kan je niet.
Het lijkt mij dat je mooi kan zingen, dus 99% zegt, je kan het.

Misschien durf je niet, dat is wat anders.
Familie etc etc, een soort plankenkoorts.

Plankenkoorts is het weten iets te kunnen,
gekoppeld aan de mogelijkheid, er een halve toon naast te zitten.

Ik denk dat het lukt, dus 1% erbij en doen voor de volle 100%:present:


Lekker laten klinken die hoge C.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sailor heb jij ze ook dan? Wat ontzettend leuk zeg. Nou ik was al een hele tijd deze kippen aan het zoeken, omdat Jos een dierenarts (die een beetje gestoord was) moest leren om met zijn kippen te leren communiceren.
Dat was in Den Dungen (vandaar ze ook wel Poel den Dungen genoemd worden. Daar heeft Jos ze voor het eerst gegeten. Ik ben zeker 10 jaar op zoek geweest naar deze kippen, tot ik op een kunstmarkt stond in Limburg en ik aan de praat kwam met iemand van de Franse Hoenderclub. die gaf mij een adres van Dirk de Jong en die gaf mij weer het adres van iemand uit Gelderland en daar zijn we ze gaan halen. 14 dagen daarna is de goeie man gestorven.
Maar als jij wat nieuw bloed wil hebben bij je kippen dan kom er toch een bij mij vandaan halen. Dan kan de rest aan die man mee. Maar ik geef er liever eentje aan jou zodat jij er ook wat aan hebt. Kijk maar.
O en die man die gestorven is, heeft ze van zijn dochter die in frankrijk werkte. Die heeft ook toendertijd 8 eieren mee genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah
voor ik begon te drinken...
dat is wel ruim 35 jaar geleden!
Laat puberteit, dus ja, vast ook wel depri denk ik
Tijdens drinken niet zo, want dronk het weg
Na stoppen in alle hevigheid terug.
Eigenlijk ga ik nu pas emotioneel verder
waar ik 35 jaar geleden ben gestopt, pff

Raar woord eigenlijk de-pressie
de- als 'ontdoen van' en pressie als druk
dus ontdoen van druk? vreemd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yvonne als je meeleest sorry ik heb het niet droog gehouden.
ik baal als een stekker, ik meld me wel weer. het verleden laat zich zo zien, ik ben het gewoon zat. ik weet niet wat ik wil. ik ga slapen. sorry jongens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Igor, wat jammer.
Dingen gebeuren, en soms gaat het gewoon helemaal fout even, ga lekker slapen ....
Wordt morgen echt dag 1 toch, en vanavond avond 1 , oke??
Als er nog wat in die fles zit.... heb je een gootsteen voor hoor.
Ennu dikke knuffel voorjou:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje dat vind ik nou eens lief aangeboden! dat overkomt je niet zo vaak meer tegenwoordig.
ik had er een stuk of 50 toen ik nog in salland woonde,heb ze lekker allemaal opgegeten!
die fransen weten wel wat lekker is,gedurende een bepaalde periode van het jaar worden ze na de slacht hèèl strak ingepakt,en dan pers je het vet in het vlees,google maar eens ff,het water loopt je in de mond!

nou heb ik mij helemaal suf gewerkt in de tuin,ben bekaf en voldaan,en dat zijn nou mijn trekmomenten,ben zo gewend om het einde van een klus te "vieren" met een lading bier!!

ga maar eens kijken op de kieswijzer,want ik heb geen idee op welke partij ik moet gaan stemmen!
leid iig lekker af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sailor ik gaf ze voor de slacht altijd melk, 6 weken lang. Daardoor wordt het vlees ook erg mals. Het schijnt dat, als ze geslacht zijn je ze in een linnen doek gedrenkt met melk moet hangen en dan een dag of twee in een koude ruimte. Maar het is de rolls roys onder de kippen en inderdaad ze smaken verrukkeluuuuk:P

goeie moddag lieve Alf.:heart:

Igor wat ontzettend jammer toch dat het niet gelukt is om het droog te houden. Ik hoop dat je in ieder geval een beetje kunt slapen vannacht en dat je niet om de haveklap wakker wordt in het zweet.
Dikke kus voor jou hoor.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...