Spring naar bijdragen

Zondag 30 Mei


Aanbevolen berichten

Hanna je moet maar zo denken dat, als je iets op pikt wat voor jou belangrijk is, blijft het wel hangen hoor meis;)
En hier heb je wel vrienden hoor. We zijn er allemaal voor je.

Mariekje, wat fijn dat het optreden goed is gegaan. Hé hoe is het nu met je zoon? Hij zou toch gaan werken? Gaat dat een beetje? Hoe is het nu met jou en met je man? Gaat het met hem ook weer een beetje beter?
En heb je nu al besloten om eens een keertje een paar daagjes weg te gaan? Je had er toen zo'n behoefte aan. Gaat dat nu ook gebeuren of lukt het niet.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 589
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Han
Ik begrijp dat het gebeuren voor je zoon een traumatische ervaring is geweest.
Is ook niet niks zeg. Begrijpelijk dat hij voorzichtiger is geworden en zichzelf beschermt
door een muur op te trekken. Fijn is het, dat hij dan toch af en toe wat bij zijn moeder
kwijt kan, die opening heeft hij dus nog. Dat zou ik koesteren, laat hem maar praten
alleen al luisteren naar hem kan helend zijn.
Ik zie wel een parallel: hij heeft er moeite mee om er over te praten en jij
zegt dat je veel oppot. jullie lijken op elkaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik geen vrienden heb ligt natuurlijk aan mij. Ik isoleer mezelf en laat vriendschappen versloffen. Zeker als ik in een depressie zit. Ik vind mezelf ook niet echt vriendinmateriaal. De vriendin die ik ongelooflijk mis heb ik door drank van me afgestoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hoi
ff uitblazen met een boterham
sjonge wat een troep heeft zoon al
in zijn 17 jarig leven opgespaard.
Loslaten ja, doe ik ook, we zouden weer om 1 uur beginnen,
maar gamen van hem geeft mij frum-tijd. Ik heb gezegd dat hij het aangeeft
en ik de kar niet trek.
Ik ben ook wel eens weggeregend bij Dunya marieke, jammer, zo'n leuk festival
en er wordt zoveel zorg besteed aan de organisatie.
Dochter is met vriendin naar den haag, vogels kopen.
Tegen mijn zin, maar ja mag van vader he. Grrr slechte timing, want wat denk je, ze moeten de eerste 10 dagen hier logeren want pa is werken. Waarom niet een paar weken later?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Alf

Han


Ik begrijp dat het gebeuren voor je zoon een traumatische ervaring is geweest.


Is ook niet niks zeg. Begrijpelijk dat hij voorzichtiger is geworden en zichzelf beschermt


door een muur op te trekken. Fijn is het, dat hij dan toch af en toe wat bij zijn moeder


kwijt kan, die opening heeft hij dus nog. Dat zou ik koesteren, laat hem maar praten


alleen al luisteren naar hem kan helend zijn.


Ik zie wel een parallel: hij heeft er moeite mee om er over te praten en jij


zegt dat je veel oppot. jullie lijken op elkaar...



Alf,

Vroeger was hij heel open en bespraken we van alles met elkaar. Kan natuurlijk ook zijn dat zijn ontwikkeling tijdens de pubertijd en adolescentie meer karaktertrekken laten zien, of hoe zeg je dat. Ja, we lijken wel op elkaar en daarom maak ik me juist zorgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Jane, houd hoop want mijn zoon was op die leeftijd moeilijk en zeer lusteloos. Nooit kunnen denken dat hij zou gaan studeren en het nog leuk zou vinden ook. Ik ben ook echt heel trots op hem!!! Toen ik zag dat hij er zonder duw niet echt uit zou komen hebben we hem naar Engeland gestuurd voor een cursus Engels en toen is het balletje gaan rollen. We zijn nu 3 jaar verder en ongelooflijk hoeveel hij al heeft bereikt. Niet teveel pushen, altijd in je kind blijven geloven maar ook waakzaam zijn dat hij/zij niet in een sleur belandt waar hij zelf niet meer uit weet te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Han het grote verschil misschien is dat hij jou heeft
en wie had jij vroeger?
Hij heeft dus andere kansen en ja ook andere trauma's.
persoonlijk zou ik wel hem aanbieden om iets met
traumaverwerking te doen op het moment dat hij daaraan
toe is, dit is erg zwaar en kun jij er niet bij hebben.
Juist ook omdat hij op je lijkt, zit er teveel belasting
op (overdracht/tegenoverdracht). er zijn erg goede therapieen voor tegenwoordig.
En hier kun je oefenen in weer vriendschappen opbouwen heb ik gemerkt, zo wordt je wereldje
weer op een veilige manier groter.
Ook hier zitten en er mensen en vriend(inn)en achter de icoontjes hoor, heel waardevol.

Nou zoon is al gestart, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, hij zei iets van: zo nou zijn de rollen eens omgedraaid, en ik natuurlijk (het laatste woord willen), ja nu zie je ook even die andere kant:D,
heerlijk he, spiegels zijn we altijd voor elkaar en als we de humor niet kwijtraken, blijft er misschien nog wat hangen ook. Dus in de benen maar weer,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf en/of wie maar antwoorden wil, Even een korte-spring-in-vraag. Je hebt het over,
en/of, M heeft het over jouw veranderingen. Maar bij de partner zijn toch ook veranderingen?
Ik vind het wel een wisselwerking, dat ik niet meer drink, of beter gezegd verander,
heeft wel invloed op manlief. Het kan interessant zijn om te kijken/vragen wat voor
invloed het op M/partner heeft.

Of bij Bol bv het heeft invloed op Jos, toch ;)

Mijn man kijkt af en toe een tikkie argwanig, vind ik dit wel leuk; heeelp mijn vrouw verandert.
Het komt allemaal wel goed, denk ik maar een relatie vormt zich toch wel opnieuw en dat is
aftasten en dan gaat het ook nog eens niet gelijktijdig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane Wat voor een soort spelcomp. heeft jouw zoon? Als dat nog een x.box. is heb ik hier een spel dat ik eigenlijk weg wil gooien Ghost Recon Advanced Warfichter. Hij mag het zo hebben van me.
Of misschien voor iemand anders haar of zijn kind? Ik stuur het wel op hoor.

Marieke, ja dat vertrouwen zal inderdaad langzaam weer terug moeten komen. Het heeft gewoon tijd nodig.
Hoe oud is dat poesje dat binnen doet? Sommige katten hebben een hekel aan een vieze bak. Ook al ligt er maar een plasje of strontje in, ze gaan er niet in zitten. Verder kan het inderdaad ook een vorm van protest zijn, niet genoeg aandacht krijgen. En als laatste, je hebt plaskaters en poezen. Er zit dan een kronkel in de hersens waardoor ze b.v. in hun etensbak plassen op poepen. Dat krijg je er niet meer uit. Meesal laten ze die diertjes toch in slapen, maar soms wil het wel eens zijn dat het weg gaat met catratie of sterilisatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane en Marieke,

Jane, dat is waar, hij heeft een hele andere achtergrond en basis dan ik. Gelukkig wel. Ik zie hem niet als zorgenkind, zie altijd de positieve kanten van hem. Ja, natuurlijk erger ik me ook weleens aan hem, het is ook maar een mens. Ik heb hem EMDR uitgelegd. Omdat dit een zeer praktische vorm van therapie is. Zolang de lijdensdruk niet te groot is zal hij het waarschijnlijk niet gaan doen. Er is ook niets mis mee met dingen zelf op een rijtje te proberen te krijgen. Wie weet dat hij in Engeland uiteindelijk toch iemand zoekt. We houden vinger aan de pols.
Há, zoon uit eigen beweging begonnen!! Pluim voor hem van mij :)

Marieke, mijn zoon bracht ook heel veel tijd door met spelletjes. Werken deed hij wel maar 's avonds. Het schoot maar niet op. Máánden op elkaars lip gezeten en toch gelukkig weinig ruzie. Opleiding na opleiding mislukte zowel door z'n trauma als door slecht onderwijs. Krijgt jouw zoon hulp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, Jos heeft denk ik niet eens in de gate dat ik niet meer drink. Hij is zo met zichzelf en zijn ziek zijn bezig.,
Ik heb hem vaak gezegd dat ik tot nu toe, niet meer gedronken heb maar ik krijg daar geen reactie op. Ik zie bij hem geen veranderingen, hij blijft in hetzelfde patroon zitten. En hij ziet mij ook niet veranderen. Jammer want ik had het zo fijn gevonden dat hij trots op me zou zijn geweest, maar die hoop heb ik laten varen.
Verder had ik net in eens zo'n ontzettende behoefte aan een lieve man. Waar ik lekker intiem mee zou kunnen zijn. Komt natuurlijk door die fijne verhalen van Woman. Iemand die er ook voor mij zou zijn en waar ik eens lekker mee op visite zou kunnen gaan bij vrienden. Gewoon lekker samen dingen doen.
Die zou mee kunnen genieten van m'n vijver en zou zeggen "Nou Bolletje dat heb je weer eens goed gedaan zeg'.
Maar goed het is er nu eenmaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen
Dat is absoluut zo
dat het voor de partner ook
spannend is, heeft me
tenslotte leren kennen
als levensgenieter (lees: innemer)
Dat realiseer ik me terdege
vandaar ook de argwaan naar het forum:
met wie praat hij daar allemaal en
waarover, gaat het over mij etc.
Dat is al uitgepraat.
En dan: wat gaat Alf doen, houdt ie nog van me
of gaat ie een ander zoeken...
wordt ie mondiger, depressiever etc.
Ja, partner zal ook mee moeten veranderen
Het is een wisselwerking
en niet zozeer het stoppen met drinken heeft tijd
nodig, maar juist dit soort veranderingen, relaties,
werk, kijk op het leven, daar gaat tijd overheen.

Moet dochter van station halen
Laters...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolletje, ik vind het zo gek als ik dan bij hem ben, dan vertroetelt hij me. Maakt hapjes en sapjes klaar en maakt het gezellig. Ben ik echt niet gewend van vorige relaties. Ik weet niet wat me overkomt !
Echt heel erg wennen is dat. Maar ook wel lastig ..... overgave is best eng. Om het te drurven ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, een kleine lage doos met vers kattegrit midden in de kamer zetten
Om het kwartier ofzo katje erin zetten en de voorpootjes pakken en grabbelen in het grit. Zo doe je het voor. En heel erg aaien en knuffelen de hele tijd natuurlijk. Net zo lang totdat katje het eerste plasje heeft gedaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik ben weer afgekoeld ;)
Was op het net ff op zoek naar andere forums rond alcohol maar blijkbaar is er niet zoveel te vinden op dat gebied. Maar ik ben dan ook een echte nerd in zulke dingen :D

Hey wil, ik zie je net staan. Ben je al lekker bruin gebakken? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: goede middag iedereen. Ik ga eerst even gigantisch veel bij moeten lezen. Al heel de dag geen zon, wel warm. Kan ook al eens deugd doen. Zal seffes nog eens een foto'tje of 2 posten, van alweer een schitterende dag gisteren. Eerst lezen nu :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...