Spring naar bijdragen

Zondag 13 juni 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 562
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Bol,
zit met 1/2 oog tv te kijken, met 1/2 oog van tuin te genieten, andere 12 oog hier en laatste 1/2 oog op internet naar leuke vakantiehuisjes te kijken.....
gaat goed dus met me, en dan vind ik het nog gek dat ik scheel kijk tegenwoordig?:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, daar zal het van komen Bol, als je eenmaal een paar kleine kids hebt gehad dan heb je een paar ogen in je rug gekweekt.....
Moet wel eens lachen om Kees: dan denkt hij dat ik dingen niet doorheb of zie , maar ja.... heb jaren kinders in de gaten moeten houden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yippy Ghana heeft gewonnen!!! Nou ik weet verhipte goed hoeveel er hier wonen zo aan dat gegil te horen. Wilde al meteen naar buiten om te vertellen dat ik daar nog een lap grond heb zo groot al 2 keer een voetbalved ( is 2 plots zoals dat daar noemen). Nee ben gewoon Nederlandse maar in het jaar dat mijn man overleed zouden we gaan emigreren daar naar toe. We hadden de grond gekocht en ons huis was al half afgebouwd toen hij overleed. Mijn man wilde ontwkkelingswerk doen en ik zou in de missiepost gaan werken. Het enigste wat er dat jaar gebeurde is dat ik er naar toe ging om zijn as uit te strooien daar, ik onze grond zag en jankend (zeer dronken) ben weggerend om er niet meer weder te keren. En toch zal altijd mijn hart daar blijven liggen want heb mijn hart daar achter gelaten in de vorm van zijn as. Kan nu toch wel lachen om de paniek daar toen ik er kwam met zijn as want crematie kennen ze niet en toen ik aankwam en zei dat ik hem bij me had was het tamtam want zo'n grote koelkast hadden ze niet hahaha. Werd als weduwe meteen afgezonderd, geadopteerd en uitgehuwelijkt. Wat ik weg wilde daar want kreeg er de griezels van maja de as moest nog uitgestrooid. Enfin druppie in een uitgeholde boomstam in een bootje naar ons geliefde eilandje maar moest over zee in dat wiebel ding. Moest me met 2 handen vasthouden en die verhipte asurn rolde maar door de boot heen. Vond dit heel erg respectloos en had daar veel verdriet om maar nu kan ik denken dat ik alles heb gedaan rondom zijn dood. Heb hem zelf verzorgd, thuis opgebaard en met een rugzak op mijn schouder met zijn as erin die grote reis gemaakt zoals hij dat zou willen en zo zie ik het nu als een moedige daad met respect. Het is maar hoe je iets wil of kan zien denk ik want er staan nog steeds dozen ingepakt voor de emigratie van toen maar kan het nu proberen te zien als dat scheelt al weer voor strakjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Lin
12-06-2010 10:35

Ik ben nu 2 1/2 maand gestopt en in het verleden een aantal keren voor ongeveer 1 jaar. Zelfs na 1 jaar vond ik het nog steeds moeilijk omdat het zo moeilijk is de patronen te doorbreken waardoor je steeds de behoeft krijgt om te drinken. Deze keer voelt het anders. Ik zie nu dat de omstandigheden niet de aanleiding zijn om te gaan drinken maar de manier waarop je met deze omstandigheden omgaat. Da's wel een heel omgooien van gevoelens en reageren etc. als je al 25 jaar reageert met drinken ipv dealen met de situatie op een gezonde manier...


Je bent niet zomaar gestopt heb ik wel gemerkt, het niet drinken vind ik eigenlijk nog het makkelijkste, het aanpakken van de paniek en het gevoel mijn bodem, mijn zekerheid kwijt te zijn en waarom die behoeft tot drinken er is dester moeilijker. Ik zou het wel fijn vinden om te lezen wat anderen hebben gedaan om deze patronen te doorbreken?



Zet hem toch nog een keertje neer want zou graag horen van anderen met welke therapieen etc. jullie goede ervaringen hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Marika,

Ik ben zelf bezig met de helende reis van Brandon Bays en vind het een een hele fijne methode om bij opgeslagen emoties te komen. Ik heb gemerkt dat hoe langer ik ben gestopt met drinken hoe meer oude angsten naar boven komen.

Ik vraag mij overigens ook af of lang drinken angsten creeert en hoe lang het herstel van wat alcohol heeft veroorzaakt duurt, weet iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lin ik ben ook niet de aangewezen persoon om je te helpen, ben zelf nog niet zolang bezig.
Ik merk wel dat ik de therapie ( = in mijn geval psycho- en haptotherapie) nu helemaal nuchter beleef en dat valt me niet mee.
Geen ontsnappen meer als ik kapot/emotioneel/verdrietig/eenzaam/boos ect. etc. thuis kom.
Is de enige weg vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin,
Ik heb de internetbehandeling hier gevolgd.
En daar heb ik zelf heel goede ervaringen mee, kan het je aanraden.

' het aanpakken van de paniek en het gevoel mijn bodem, mijn zekerheid kwijt te zijn en waarom die behoeft tot drinken er is dester moeilijker" ....

Ik ben bang dat ik je daar niet echt mee kan helpen.

Ik dronk omdat ik het lekker vond...... van jongs af aan.. en dat is meer geworden in de loop der jaren.

Ben inmiddels al dik over de dertig jaar getrouwd met Kees. Kees houdt ook behoorlijk van een lekker glas. Kees is daarnaast ook manisch depressief... dat ging zich een jaar of 15 geleden openbaren.
Behalve allerlei minder prettige gedragingen tengevolge van het md zijn is hij ook steeds meer gaan drinken. Heeeeeel veel gaan drinken.
Met alle ellende vandien.
En ja, ik ben voor een deel daarin 'meegegroeid'.
Ik heb moeten leren dat ik niet Kees kan verwijten dat ik echt te veel ben gaan drinken, maar dat dat mijn eigen gedrag is geweest.

Ik dronk zoveel gewoon omdat ik veel dronk, ik vond/vind het lekker.
Ik dronk veel omdat ... ik hard had gewerkt/ ik moe was/ik last van stress had/ik blij was/het zulk lekker weer was/het zulk rotweer was/Kees onredelijk deed/ het zo gezellig met Kees was..
Kortom : alles was voor mij een trigger, ik vond het gewoon lekker.
Ik moest op alle vlakken mijn grenzen verleggen, deed het dus ook op het vlak van drinken.
En ja, ik denk dat als ik een partner had gehad die normaal met drank kan omgaan dat het nooit zover met mij was gekomen.
Weet ik eigenlijk wel zeker, maar dan nog mag ik niet de schuld van mijn drinken naar Kees schuiven, ik dronk omdat IK wilde drinken.

Voor mij was drank dus niet de het middel om te dealen met moeilijke situaties.
En nu merk ik dat al die situaties ook te behappen zijn zonder drank, jemig de pemig, wat is dat prettig.

Voor mij was drank geen zekerheid, geen bodem, drank hoorde er de laatste jaren iedere dag gewoon bij, net zoals ik een poos iedere dag als ik boodschappen deed een YtnuoB haalde.... gewoonte dus.

Lin, ik hoop dat het je nu echt gaat lukken om de baas te worden over de drank.
Heel veel succes meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk Lin, dat je het over K. Gibran hebt.
Wist dus echt niet wie het was..... ooit deze tekst uit de krant geknipt en met een plakbandje 'vereeuwigd' omdat ik hem zo mooi vond.
zit dus al meer dan 25 jaar in mijn portemonnee.
door jouw opmerking eens gaan googelen..... leuk, echt. tnx :)

============
Aanpassing: tuurlijk weer een zpelvoutju

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poeh drupje..daarstraks werd het heel stil toen ik reageerde..

Ik moet zelf de assen van mijn broer nog ergens in vrijheid laten. Ik lees jouw verhaal en ergens ondanks het feit dat heel lastig moet zijn geweest. Andere cultuur, andere wereld, andere gemoedstoestand..vind ik het verhaal héél mooi.
Hoop dat ik hem net zozeer kan eren als jij deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...