Spring naar bijdragen

Maandag 5 juli

Aanbevolen berichten

Nog even voor de "ochtendploeg". ;)

Ik heb nog even bijgeschreven bij "thema's" aangaande mijn relatieprobleem. Feel free om eens te kijken, hoe meer meningen, hoe meer duidelijkheid. I want to learn :D

Sara, vanavond of vannacht waarschijnlijk. Liever niet, maar ja, het is nodig voor de economie hé ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 345
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat doen onze nieuwe forummers het toch goed hé? Geweldig.

Blondie heel veel sterkte met je zoon meis.:heart:

Suus haar neus ook weer laten zien. Wat gaat het allemaal goed hé? Als je kijkt hoe het geweest is en hoe het nu gaat? Heerlijk te lezen.

Wil Hier zit ie er weer in joh. Bij jou ook? We hebben al weer een paar dagen niets gehoord van Dees. Vandaag Igor ook weer aanmoedigen.
Mensen het ruikt hier naar iets wat aan het doorbranden is. Wat zou dat nou zijn zeg.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer terug, kids lekker op school,croissantjes gehaald maar ik denk dat ik ze maar lekker voor mn man ga smeren en snel naar zijn werk breng zo,hij staat wel achter me al die tijd dus mag ook wel verwend worden,ik ga ze meteen even brengen,en ik vindt jullie reacties erg bemoedigend!!!Mag ook wel gezegd worden
Tot zo xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niets gedronken van het weekend. Ik kom me ook steeds maar weer melden want het helpt toch.

Vrijdag ging dochter geheel onverwachts bij een vriendin logeren. Ik had niet eens zin in drank en mocht kiezen wat ik zelf wilde: het werd lekker chinees halen voor mezelf :) Tjap-tjoy, Foe young hai en een portie saté met mihoen. Zondag hebben we samen de restjes daarvan opgegeten (had ik in de vriezer gedaan).

Ik slaap trouwens weer als een os. Zonder alcohol lijk ik wel veel meer in een coma weg te zakken 's-nachts. Maar dat komt misschien ook omdat ik veel actiever ben overdag en veel meer buiten.

Overigens heb ik dit weekend heerlijk voor het eerst in het zonnetje op mijn balkonnetje gezeten. Over twee weken heb ik vakantie. Kan ik dat lekker elke dag gaan doen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie:
Doe mij maar een bakkie dan.... Zwart met 1 zoetje... ;)
Psychotherapie lijkt me heel pittig èn heel zinvol! Niet dat zo'n vrouwengroep niet zinvol is natuurlijk;O Maar wanneer ik gratis en zonder zware hulpvraag gewoon voor de lol psychotherapie zou kunnen volgen zou ik het doen. Ik bedoel het niet raar...Wat ik wil zeggen is dat ik het heel nuttig vind om naar mezelf te kijken en dat zou ik graag onder goede begeleiding doen. Kom alleen niet in aanmerking omdat ik het officieel niet nodig heb, het gaat goed met mij ondanks mijn drankprobleem...
Heb een paar consulten een psycholoog bezocht omdat ik vond dat ik ergens mee vastliep. Dit heeft me toen erg geholpen. Wanneer ik weer vast zou lopen zou ik me er dus niet voor schamen hulp te vragen hierin...Moet zeggen dat ik me wel zou schamen wanneer ik hulp nodig zou blijken te hebben omtrend mijn drankprobleem...Hoop dat laatse dus niet nodig te hebben. Heb daarom altijd diep respect voor diegenen die hierin met de billen bloot gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jane,

Mn zoon is heel erg op zichzelf en inderdaad heel erg gehecht aan zn knuffels... Moet hem misschien wat dat betreft wat meer in de gaten houden...
Aan de andere kant uit hij zich in affectiviteit meer naar mij en anderen die hem nastaan (mn partner, mn zussen, mn ouders)
Zij zien ook de verandering in hem... Meer knuffelen en uiten van zn gevoelens al is het dan non-verbaal...
Maar blijf me zorgen maken...
Beseft heel goed dat hij "anders " is en dat doet af en toe veel pijn...
Bij hem, maar ook bij mij en mn dochtertje...
Maar gaan door !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blondie :heart:

poedermelk is goed hoor en laat je traantjes maar ff komen, het zal je goed doen.

Ja hoor bolletje, ik ervaar dat idd net zo, de rust van het niet kunnen drinken. Ik wou alleen dat ik dat door kon projecteren op mijn vrouw ;)

Igor, kop op hé meisje. Hoe is het met je pups, nog even speels ?? :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoon is trouwens 11 jaar, inmiddels dus pubertijd is in aanzicht:(
En heeft tot afgelopen half jaar geleden op regulier onderwijs veel meegemaakt...
Heel veel pesten, daardoor negatief zelfbeeld...
Al gediagnostiseerd met klassiek autisme met zn 7 jaar, maar deed het veels te goed op regulier onderwijs, hoogbegaafd dus...
Dus waarom zou hij extra hulp nodig hebben ?
Rugzak 3x afgewezen en nu na 4 jaar eindelijk rugzak voor elkaar gekregen...
Resultaat van intake : Onzeker, negatief zelfbeeld, geen zelfvertrouwen en geen sociale vaardigheden... Dat ving zijn zusje wel op !!! 8 jaar, eigenlijk te jong voor dit soort verantwoordelijkheid...

Maar nu ben ik er weer... In de jaren hiervoor alles verdoofd met drank, maar nu weer nuchter en meer dan gemotiveerd om mn kids te bieden wat ze nodig hebben...
Nu mn ex nog motiveren, maar die snapt er echt geen *** van...
Denkt nog steeds dat zn zoon te genezen is !!!
RIGHT !!! Grrrrrrrrrrrr.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane:
Spin zè! lekker zweten op het fietsje:)

Blondie:
Heftig, snap goed dat je je zorgen maakt. Is toch een beetje zorgenkindje. Eentje die je hulp vaak nodig zal hebben! Heb je voor hem een rugzakje of volgt hij speciaal onderwijs? Onze buurjongen heeft syndroom van Asperger. Is erg slim maar sociaal heel zwak. Net geslaagd voor gymnasium, gaat best goed nu geloof ik...Maar had als kind geen vriendjes en werd ook gepest op school.

Wil:
Zal zo je stukje bij de thema's eens lezen. Vandaag dag 9 van niet drinken toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie:
Je geeft de antwoorden op mijn vragen al voordat ik ze gesteld heb;)
Jammer dat je niet op 1 lijn zit met je man. Kun je hem geen informatief boek laten lezen over autisme of een informatieve film? Misschien gaat het straks met jou zoon wel net zo goed als met onze buurjongen? Hoop het voor je! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eks. Das ook precies wat er vroeger met Jos is gebeurd. Veel gepest op school, geen vrienden, nu nog niet,
een iq van 149, moeite met sociale contact, terwijl hij Klinisch psygoloog is. Ik snap er niets van. Maar hij heeft veel zielenpijn, das zeker. Nu zijn ze tegenwoordig wel een stuk verder met onderzoek maar toch. Deze mensen hebben het moeilijk om hun hoofd boven water te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje:
Ja, die kinderen hebben het dubbelzwaar hè! :( Zijn vaak erg slim en worden dan gezien als bolleboos, maar ook sociaal erg zwak..Tevens kunnen ze non verbale signalen niet begrijpen en interpreteren ze alle taal letterlijk waardoor ze alle humor en bijbedoelingen missen...Dat maakt ze graag geziene pestobjekten:(
Vaak gaat het op het middelbare onderwijs beter omdat ze dan tussen meer slimmere kinderen zitten en hierin dan minder opvallen. Het sociale stuk blijft dan natuurlijk wel zorg geven.
Een relatie onderhouden kunnen ze moeizaam en veel relaties lopen dan ook stuk... Maar daar weet jij helaas alles van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eks en Bol :

Ook hier een hoogbegaafd kind, krijgt begeleiding via psych (mn medicatie) en daarnaast inderdaad eindelijk na 4 jaar knokken een rugzak gekregen en speciaal onderwijs...
Merk wel verandering in hem, maar vraag me af of dat genoeg is...

Was zelf ook altijd een grijs muisje in mn jeugdjaren en zie dat bij hem terug...
Wie weet ben ik ook wel een beetje autistisch en heeft ie het van mij...

Gelukkig heeft hij een zeer goede band met mn nieuwe partner, dus hou me daar maar aan vast, naast het feit dat ik ook tegenwoordig nuchter door het leven ga...

En Eks, mn ex begrijpt er gewoon geen sikkepit van...
Is moslim en wijt alles aan mij, want ik ben geen moslim,dus ik ben de boevrouw!!!
Ik heb dit over mn zoon afgeroepen !!! yeah, right !!! :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...