Spring naar bijdragen

vrijdag 16 julie

Madelief

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mogge Marjo.

ja Tas om 8 uur uitgezwaaid,
de buxussen zijn klaar
en de B&B is van ontbijt voorzien
(beter dan de mijne was:D)
ff uitgezorgd en straks als ze weg zijn
moet ik kiezen
de boel op orde voor de volgende klaar maken
of vrij nemen en wat voor mezelf gaan doen
oei gewetenskonflikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve mensen.

Vannacht gedroomd dat de grootste boeing ter wereld bij mij achter in de tuin geland was. Rede. Mijn broer zou naar Canada gaan vissen en was z'n vishaakjes vergeten:huh: Dus kwamen ze die bij mij, halen. Heb vroeger vaak gedroomd dat ik in een vliegtuig zat. Dan kon je er de donder op zeggen dat er binnen een paar dagen eentje ergens neer stortte.
Verder weer gedroomd dat ik dronk. Een soort jenever. Ik voelde me daar niet prettig bij omdat het ontdekt werd. Ben daar ook wakker van geworden. Bah wat een rot dromen zijn dat toch.
Verder voel ik me goed en ga ff lezen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie,

zit even met kippevel hier
dat is geen prettig bericht en kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt

desondanks een reden te meer om helder te blijven
tijdens drinkgelagen nemen je emoties dan helemaal de overhand
en voordat je het weet maak je de situatie in gedachten groter dan het werkelijk is.

hoe moeilijk ook, het is een kwestie van afwachten
en niet op voorhand invullen.

BTW,
ik ben nog even aan het zoeken, knippen en plakken voor je
ik ben je niet vergeten maar ik moet er even een mooi overzicht van maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,
Ben altijd al een smulpaap geweest hoor!
En door het roken is mijn smaak denk ik ook aangetast.
Maar als het zo is dat door minder of stoppen met drinken je smaak beter word....
Ojee! Dan ga ik nog meer eten! :D

Ben even het draadje kwijt nu, lees het straks wel terug.
Nu even bodschappen doen.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Tassie, dat heb ik gezien. Wat een ding hé? Ik ben bang om te vliegen. Heb het twee keer gedaan. Heen en terug naar Griekenland. Dat was ook meteen de laatste keer. En dan zeggen ze voor hij opstijgt, u moet dit doen en dat doen als hij neer stort, maar ik dacht meteen, nou als je het haalt is een wees gegroetje het belangrijkste hoor. Nee mij niet gezien meer in een vliegtuig.
Verder zag ik dat Blondy het weer moeilijk heeft gehad. Toch doorzetten. Ik las gisteren nog ik geloof van Val. dat ze op een gegeven moment echt de keuze gemaakt had, niet meer te drinken. Ze stond daar voor 100% achter en heeft ook niet meer gedronken. Misschien moeten de mensen die nog de fout in gaan, inderdaad echt een keuze maken en daar ook voor 100% achter blijven staan, maar dat is juist zo moeilijk. Het gevoel zwakt af. Hoe zou je dat nu vast kunnen houden, vraag ik me af.
Hoe kan je een keuze die je maakt, vast blijven houden??????? Misschien een goed discusie onderwerp.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vandaag ga ik de stoute schoenen aantrekken en ook maar eens aan mijn laatste verslaving werken : roken

Zat me net te bedenken terwijl ik aan het roken was: waarom dronk ik eigenlijk? Niet eens meer om dat het lekker was. Want dan dronk ik wel 1 glas goede wijn en genoot daarvan... Nee ik dronk omdat ik de roes erg lekker vond , die roes werd natuurlijk dronkenschap met alle gevolgen vandien.

Waarom rook ik eigenlijk? ook niet omdat het echt lekker is , ik ben domweg verslaafd.

Wat een wereldontdekking he? :P

Dus heb mijn peuk uitgemaakt en daar stop ik dus ook maar mee.

Hup aanpakken dat gore leven van me.!

Ik wil helemaal schoon , fris en vrij zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinus is dat niet wat te vlug lieverd? Twee verslavingen tegelijk aan pakken? Ja het kan wel hoor want Cootje heeft het ook gedaan maar het lijkt me wel erg moeilijk.
Ikzelf ben met een rookwekkertje begonnen, en ik moet zeggen dat dat erg goed lukt. Ben maandag begonnen en m'n pakkie sjag zit nu nog voor meer als de helft vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal.
Heb de draad v gisteren gelezen en begonnen m die v vandaag maar kan t met de beste wil v d wereld niet onthouden, het spijt me.
Hier alco-vrij maar niet geweldig.
Zal mn ouwe lijstje voordelen/nadelen nog eens terugzoeken want heb erg moeite om in de voordelen te (blijven) geloven op dit moment.
Las dat Hannah daar ook moeite mee heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er gewoon vanuit dat ik het kan . Waarom niet? Er zijn miljoenen mensen die het kunnen. Ik blijf het positief bekijken :)

Tuurlijk ga ik het moeilijk krijgen maar dat heb ik het nu ook soms , dan maar de moeilijke momenten tesaam aanpakken en doorbijten

IK WIL HET , IK WIL HET, IK WIL HET!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu lieve Saar. Ik heb een tijdje geleden een draadje aangemaakt met noem de neg. ervaringen van het drinken, op. Ik zal eens kijken of ik het naar boven kan halen. Misschien nu juist zo belangrijk voor je om daar eens wat op te schrijven.;) Dat staat dan bij thema's. als je het dan moeilijk hebt, kun je daar kijken hoe het was toen je nog dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saar ik heb het draadje naar boven gehaald. Misschien eens door lezen. Er staan een hoop verhalen van mensen in waar je misschien veel aan kunt hebben meis.:heart::sun:
Blijf vol houden het wordt makkelijker. Zeker als je meer waarde gaat hechten aan het leven zonder alcohol. Je zal het zien.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even bijlezen kost bijna net zoveel tijd als van stad R naar stad S reizen en weer terug :)
Ik lees over het missen van ouders.
Als ze er nog zijn en je hebt de kans om helderheid te scheppen, doe het dan, zou ik zeggen. Of het lukt is een tweede, maar je hebt het dan tenminste geprobeerd.
Ik zou steeds blijven vragen: waarom? Niet in verwijt ofzo, maar een oprecht: waarom... heb je dit of dat zo aangepakt. Zelf heb ik nou die kans niet meer, en dat geeft ook niet, heb er wel vrede mee. Ik heb mijn ouders destijds erg ontzien. Ze hadden al zoveel meegemaakt, wilde ze niet nog eens met mijn gedoe belasten. Nu zou ik veel meer willen weten over hun beweegredenen om allerlei dingen te doen of juist na te laten.
Gelukkig heb ik een heel goede band met mijn (half)zus, met wie ik nog over vroeger kan praten.

Verder moet ik voorlopig thuis blijven want er komen werklieden om wat binnendeuren te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanxx Bol en Sinushje!
Volgens mij had ik daar zelf ook al op geschreven, Bol, hahaha :$.
Pijn sloopt. Kan nu bijna niet op pc, verkrampingen.
Maar: heb wèl braaf gekookt en gegeten gisteren.
Sta in andere kamer te strijken..........

Oja: voor de oosterlingen:
er wordt vanavond weer slecht weer voorspeld voor oost-nederland,
komt zo ong. vanaf 21 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara, alco-vrij en niet geweldig
het alco-vrij zijn zelf is al geweldig
maar dat je je blijvend geweldig zal kunnen voelen
is een illusie, of je nu drinkt of niet.
Je niet geweldig voelen hoort bij het leven,
gelukkig zou ik haast zeggen, hoe zouden we anders weer weten te waarderen
als we ons wel geweldig voelen.
Laat het maar zeldzaam blijven (zei de mascochist)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...