Aagje Geplaatst 6 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2012 Daar zijn we dan. Heb me 3 weken geleden aangemeld bij de jellinek online en las van deze side. Nieuw jaar nieuwe kansen. 6 jaar geleden lijfstijl training gehad bij de Brijder en na een zwaar 2011 weer behoorlijk teruggevallen. Ben eigenlijk nooit helemaal gestopt met drinken maar wil ik nu wel doen. Minderen gaat bij mij niet werken. Helemaal stoppen lukt me 1 dag dus niet eigenlijk. Hoop hier steun te vinden. Ben per 1 jan mn baan kwijtgeraakt dus teveel tijd om te drinken en geen excuus om het niet te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2012 Goeie middag en van harte welkom Sukkie, Minderen is maar voor heel weinig mensen weg gelegd. Waarom jezelf kwellen met iets waaraan je verslaafd bent en slecht is voor je, denk ik wel eens. Ja das nu een verslaving. Kom je ook bij ditjes en datjes de dagdraad? als je veel tijd over hebt omdat je niet meer werkt zijn er altijd mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen. Maar voor nu maar eerst eens van die rotverslaving afkomen en daar kunnen we je hier bij helpen. Ik wens je heel veel suc6 en blijf komen hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2012 Hoi Sukkie, Goed dat je hier gekomen bent. Ook ik ben hier terecht gekomen via het forum van 't Jellinek. Ik hoop inderdaad dat je hier veel steun zult vinden in je strijd tegen de alcohol. We zitten zo'n beetje allemaal in hetzelfde schuitje, de één is al vergevorderd in het ADB zijn, de ander begint net. En ja, voor velen van ons is minderen geen optie; na 2 drankjes in een euforiestemming komen en dóórdrinken, geen rem, allemaal zo herkenbaar. Kom hier maar vaak en vertel hoe het met je gaat, we zitten vaak met z'n allen in een virtuele huiskamer, de Ditjes, Datjes en Dagdraad. Daar is altijd wel iemand of meerderen met een luisterend oor. Veel sterkte en succes gewenst! xx Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2012 Hallo Sukke, Goed dat je het forum gevonden hebt. Welkom hier. Het kan echt een steuntje in je rug zijn om op ditjes en datjes te komen, als je het moeilijk hebt, of vragen wilt stellen. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en heb daar veel aan gehad. De meesten hier proberen het dag voor dag te bekijken. Je hebt geduld en doorzettingsvermogen nodig en het allerbelangrijkste is dat je weer opstaat, mocht je gestruikeld zijn. Samen gaan we ervoor! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 6 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2012 Hallo Sukkeltje. Welkom en succes met stoppen. Heel herkenbaar dat werkloosheid tot drinken leidt: je voelt je toch al waardeloos, dus waarom dan niet meteen ook 'goed' drinken? Je hoeft de volgende dag toch je bed niet uit. Ik ben zelf ook sinds 1-1 werkloos, 4 dagen geleden een nieuw dieptepunt bereikt qua drank en nu bezig aan een nieuwe start zonder drank. Goede stap van je dat je nu helemaal wilt stoppen. Succes! Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floskonig Geplaatst 7 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2012 Suc, Ik herken je problemen, zit nu zelf ook thuis en dan is de regelmaat van werk snel weg. Erg makkelijk om zinloos een beetje naar de fles te graaien. Wat bij mij heel goed werkt is refusal slikken, dan kun je ook niets drinken, tenzij je heel misselijk wil worden. Ik heb dit een 2 jaar in eigen hand gehad en geleerd, dat als je eenmaal slikt er geen probleem meer is, je kunt toch niet. Probleem is dat je voor bepaalde feesten, vakanties, wel gewoon wil drinken en dus niet slikt. Grote gevaar is dat je thuis het slikken maar uitstelt. Met roken was ik duidelijk, ik wilde er 100% vanaf, want dat kon ik niet als geselschapsroker. Het 100% stoppen met drank is geen optie, ik heb sociaal te veel leuke dingen, waar ik gewoon een drankje bij wil kunnen drinken, zoals mijn vrienden dat ook gewoon kunnen doen. Ik heb hierin nu een hele goede oplossing gevonden, althans die werkt bij mij vooralsnog uitstekend. Ik moet me elke dag om 9 uur 's ochtends melden. Bewust een vroege tijd om ook op tijd en regelmaat je mandje uit te moeten. Ik moet daar in bijzijn van begeleidster een pil nemen. We nemen mijn agenda door en als er activiteiten staan waar ik wel iets wil nuttigen dan stellen we de pil even uit, maar de volgende dag moet ik me dan wel weer melden; daar zit voor mijn juist de rake trap die ik nodig heb. Op deze manier moet het mogelijk zijn om weer een sociale drinker te worden. Het grote voordeel hiervan vind ik dat het angstbeeld van nooit meer te drinken meteen wegvalt en de drempel veel minder is. Ik moet wel toegeven, dat dit alcoholvrije rooster niet zo vrij is als vroeger. Even spontaan een borrel met vrienden is er niet meer bij. Maar zodra die ook weten dat je goed bezig bent om je probleem aan te pakken, kun je dat gewoon open en eerlij op langer termijn ergens plannen... En nog even terugkomen op die ene dag (dat je het net kan volhouden niet te drinken). Ik herken het uit duizenden, de volgende dag ga je zo weer overstag. Met de pillen kan dat gewoon niet! Als je nu een pil neemt, kun je over 3 dagen weer eens proberen wat te drinken, dus kun je niet!! En wat in dit forum ook heel herkenbaar vaak terugkomt. Als je thuis niets doet en beetje drankjes gaat doen, komt er weinig verder uit je vingers. Als je niet kan (door de pillen) ga je na een paar dagen ontzettend veel dingen doen, je huis schoonmaken, gezond en lekker koken, veel naar de supermarkt om even buiten te zijn... Je slaapt als een juweel, echt zo grappig wat je er allemaal voor terug krijgt. En ik kan me nu ook weer verheugen op mijn wijnproefavond vrijdagavond, zaterdag en zondag zit ik thuis en mijn regel is alleen met feestjes (en niet thuis in mijn uppie) mag er een drankje gedronken worden. Dus zaterdag weer aan de pil.... Ik hoop dat je hier iets mee kan, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2012 Welkom Flos, zo te zien heb je één en ander goed op de rails nu. Dat is mooi. Ik zag je net al ingelogd staan. Bij de draad 'ditjes, datjes & dagdraad' openen we iedere dag een dagdraad, een soort huiskamer. Misschien ook wel prettig voor je om daar te komen praten??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aagje Geplaatst 7 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 februari 2012 Hallo allemaal, Fijn te merken dat er zoveel mensen hetzelfde probleem hebben! Bedankt voor alle tips en steun. Gisteren niets gedronken maar nog een lange weg te gaan..Over die Refusal pillen..moet je die via de huisarts regelen? Of gewoon bij de apotheek halen? En ik ben wel mn baan kwijt, maar heb nog 2 kinderen van 12 en 11 jaar thuis, dus moet er wel vroeg uit gewoon. Maar daar heb ik ook geen moeite mee. Zit ook nog eens in de overgang dus slapen gaat zowieso slecht, vandaar met een slaapmutsje gaat het beter, maar dan gaat de wijnfles ook leeg. Als ik heel veel op had de avond ervoor loop ik een beetje verdwaasd rond de volgende dag. Geen hoofdpijn of niks. Ik ben ook druk aan het solliciteren, bij het laatste gesprek zei men dat ik er moe uitzag. Nu las ik dat je gele wallen onder je ogen krijgt als je helemaal stopt met drinken?? Is dat zo? Mijn 2e man waar ik 1,5 jaar mee getrouwd ben was bleek behoorlijk veel leugens tegen me hebben opgehangen, over geld, gezondheid en toen mijn dochter hem betrapte op Lexa was het voor mij klaar. Ik moet dus zijn huis uit, had mijn huurhuis opgezegt, stom. Ik krijg geen steun van hem, hij probeert mij juist aan het drinken te krijgen zodat hij dan kan zeggen, zie je wel...ze is een alcoholist. Ik moet dus juist nu volhouden!! Ondanks zijn getreiter omdat hij woest is dat ik hem doorheb en weg wil met mn kinderen. Ik heb de scheiding aangevraagt en hij verteld iedereen dat hij dat heeft gedaan. Echt een *sitatie dus!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Hallo Suk (ik heb wat moeite met sukkeltje...), hoe gaat het vandaag? Knap van je dat je ondanks je situatie, geen werk, echtscheiding, nieuw huis straks, toch de stap hebt genomen om te stoppen met alcohol. Ook ik ben werkzoekende, weet dus precies hoe dat voelt. Dat van die gele wallen herken ik niet, maar ook ik heb al eens tijdens een sollicitatiegesprek gehoord dat ik er moe uitzie. Voor mij een hele goede reden om te stoppen met alcohol. Want welke werkgever neemt nu een vermoeid ogend iemand aan? Ik zit nu op dag 13 (ja ik tel nog steeds, dat neemt wel af naarmate ik langer op weg ben), en de vermoeidheid is nog niet over, maar ja dat zal wel even tijd nodig hebben. Wat vervelend die situatie met je man. Maar heel goed dat je stappen zet als het niet meer goed gaat tussen jullie. Wonen jullie nu nog bij elkaar en gaat dat een beetje? Is er al een huis voor jou en de kinderen in zicht? Dat wordt een nieuw begin als ik het zo lees. Ik wens je heel veel succes met deze stap naar een ander leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aagje Geplaatst 9 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2012 Hallo Josje, Ja ik woon nog in zijn huis met mn 2 kinderen,...dat maakt het juist zo moeilijk! Het weekend komen zijn kinderen ook, zijn oudste zoon van 16 is zwaar geestelijk gehandicapt (down syndroom), praat moeilijk en moet constant in de gaten gehouden worden. Ik kan het nog maar moeilijk opbrengen en mijn kinderen zijn bang van hem. Hij word vaak agressief als hij zn zin niet krijgt en hij zit steeds aan mijn dochter van 11, hij wil met haar trouwen zegt hij.... Ik hou mn hart vast, hij slaapt nu bij mn man als hij komt want ik wil absoluut niet meer dat hij nog bij mn dochter slaapt. Ons huis is veel te klein, 3 slaapkamers. Hij snurkt ook heel erg. Ik ben bezig met urgentie...maar is heel moeilijk!! Regels zijn streng. Afgelopen weekend heb ik in een hotel geslapen met mijn kinderen maar dat kan ik niet blijven doen!! Ik slaap met mn dochter op de bank. En ik heb gisteren weer een flesje leeggedronken..dus weer eens lekker geslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MichMich Geplaatst 10 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2012 Ik heb ook leefstijl training gedaan bij brijder maar nu weer een terugval. Het heeft me wel goed geholpen. Ik heb geen tijd om helemaal weer een intake te doen enzovoorts. Ik wil maandag me weer sterk en goed voelen. Heb nu spijt dat ik me lorazepam pillen toen weggegooid heb. Dacht ze nooit meer nodig te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aagje Geplaatst 15 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2012 Het moet lukken zonder pillen!!! Lets go for it! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden