Spring naar bijdragen

zaterdag 7 augustus 2010


ferry

Aanbevolen berichten

Welkom aan de nieuwe gezichten hier, allemaal tegelijkertijd ??

Elke dag is een goede dag voor te stoppen hoor. Gewoon er aan beginnen en van dag btot dag herbekijken. Is makkelijker dan jullie denken, en je hebt geen slechte smaak en dito kater meer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Valentine, gefeliciteerd met je eerstje alcoholvrije jaar :):musicnote::heart::rose:

Will, de cd is vandaag aangekomen. Reuze bedankt daarvoor :heart:. Ik ga hem vanavond proberen opnieuw te installeren.

Vandaag zijn dochter en ik positief bezig geweest om in ons nieuwe huisje nog meer de puntjes op de i te zetten in wat we willen. Vanmiddag zijn we naar de stad gegaan om spullen te kopen die we nodig hadden. Tevens zijn we geslaagd voor zomerschoenen en een ijsmaakmachine.

Kom ik later (voor het eerst) iemand van de vriendenclub van ex-vriend tegen. Toen het goed ging met vriend was haar hatelijkheid al goed te voelen, dus dat ging nu niet beter. Ik kon haar gelukkig negeren en ben met dochter verder gaan schoppen. Nu heb ik er wel buikpijn van. Spanning die er nog uit moest komen.

Ik heb vanochtend refusal ingenomen dus drinken kan ik niet en ga ik ook niet doen. Gelukkig niet. Morgen neem ik ook refusal in, maar nu omdat dochter dan met een vriendin over de kermis gaat. Juist als ik alleen ben kan het heel goed misgaan. Ik heb al besloten om morgen eens lekker te genieten van een romannetje totdat dochter terugkomt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat volgens mij niemand alles terugleest (ik ook niet hoor) en ik toch een voor mij belangrijke vraag had gesteld, stel ik hem nog een keer:). Komt íe.....

Ontopic
Anyway, slik sinds een paar dagen Naltrexon en merk dat de trek inderdaad niet superzwaar is. Heb wel momenten, maar het valt (nog) te doen.

Verder heb ik nog Refusal liggen en had daarvoor alcoholvrij mondwater aangeschaft. Was echt van plan om het te gaan nemen, maar elke keer als ik de lijst met mogelijke bijverschijnselen lees, haak ik af ..

Mensen met ervaringen en (geen) bijverschijnselen dus??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, okay, goed om te lezen, hoop dat je de boel ik orde krijgt !!

Als je nu alleen bent, en je neemt ook een refusal, dan kan er toch niets gebeuren ? Doe ik ook hoor ;)

Ping, ik neem antabus (zou hetzelfde zijn) en ondervind tot op heden geen merkbare bijverschijnselen. Iedereen is natuurlijk anders, maar toch .. Je mag er alleen niet op drinken hé.
Ik heb er al mosseltjes met witte wijn op gegeten en drink af en toe een AV biertje (bij ons bevat dat nog steeds 0.5 alcohol !!), ook zonder problemen. Het is maar net hoe je er mee omgaat natuurlijk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, de refusal voelt ook veilig. Ik had dochter bijna voorgesteld om op een terrasje (onder een afdakje) een lekkere ijsthee te gaan drinken, maar we hadden al behoorlijk wat tassen en een grote mand mee. De volgende keer doen we dat wel.

Ik voel ook dat ik anders wil gaan denken. Vrijdag komt een buurvrouw van ex-vriend koffie drinken. Zij drinkt absoluut niet. Wij zijn op exact dezelfde dag jarig en hebben op afstand een vriendschap. Ik had er eerder geen tijd voor. Nu denk ik wel eens: ik zou op een terrasje of in een café lekker moeten gaan genieten van koffie of thee.

Alcohol is niet gezellig. Je gesprekspartner aan tafel is gezellig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Hannah! Ga er zo gelijk lezen...

@Will: knap dat je toch nog alcohol kan drinken. Niet alleen vanwege het jezelf 'lekker maken' voor meer, maar ook vanwege de refusal. Las ooit ergens een verhaal van een man die al ziek werd door de combinatie van refusal en mondspoelwater met alcohol. Maar óf het is inderdaad wat anders dan antabus óf het valt bij iedereen anders óf het was een broodjeaapverhaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahum, even op inpikken.

Het is knap dat ik juist GEEN alcohol meer drinkt. Ttz, toch niet het echte werk. Die AV biertjes doen hun dienst om me alsnog het plezier te gunnen om een echte pint te drinken. Ik weet dat er veel tegenspraak hierover bestaat, maar mij helpt het echt !! Het geeft me geen trigger naar the real stuff, ik ben er niet slecht van en ik hoor er nog een beetje bij (mijn immer drinkende omgeving), niet onbelangrijke factor wat mij betreft.

Ook opgevallen dat na enkele van deze brouwsels de zin helemaal is verdwenen en ik zelfs iets anders ga drinken (lees frisdrank of water). Dat moest ik vroeger niet proberen na enkele rasechte pinten zenne. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mupke: ja maar hij doet het dus toch nog een héél klein beetje (0,5% en in mosselen)....

Zit nu een beetje te lezen op de thread over Refusal, maar denk niet dat ik eraan begin. Ben al moe genoeg van de ontwenningsverschijnselen. Bovendien was ik de eerste dag na het slikken van Naltrexon ook behoorlijk duizelig, dus ga er denk niet nog meer pillen ingooien.

En het allerbelangrijkste: uiteindelijk geloof ik dat er maar één ding telt en dat is dat je het zelf echt wilt. Al het andere (pillen, therapie, afleiding, trucs, et cetera) zijn minder machtig dan je eigen wil.

Nu nog mijn eigen woorden in de prakijk brengen............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel ping, ik kan je verzekering dat ik niet stond waar ik nu sta zonder die antabus. Het geeft me een veilig gevoel: ik KAN er niet op drinken !
Dus, tot nader order blijf ik deze gewoon 2x per week slikken. Hopelijk komt er ooit de dag dat ik deze niet meer nodig heb ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet meer nodig om niet-drinken per dag te bekijken. In het begin om af
te kicken werkte het prima, bij verzet tegen niet-drinken werkt het goed.
Maar naarmate ik meer begon los te laten waarom ik meende een borrel nodig te hebben,
ging het verzet weg. Ik heb geen weerstand tegen niet-drinken en ook weinig weerstand
meer tegen het mens in mij. Toen ik merkte dat ik dronk uit een onbewuste vorm van zelfdestructie,
was en is er alleen een bewustwording nodig in de vorm van; wat is mijn weerstand,
wat is mijn neiging tot zelfdestructie en wat is mijn neiging tot zelfhaat.
Dingen waarin je hard bent voor jezelf en voor anderen, zo hard dat er een borrel nodig is,
om pijn, verdriet te verzachten. Maar er is geen verzachting; niet voor, tijdens of na;
er is alleen nog meer verharding.

Weet je terug te gaan naar de liefde voor jezelf die je ooit had, dan is er geen behoefte
aan zelfdestructie of zelfhaat; er is geen borrel meer nodig want er is geen overleven meer nodig.
Om gewoon te leven is er geen verslaving nodig. Ik heb er geen moeite mee, geen verzet,
geen spijt als ik nu zeg: ik drink bv de komende 6 maanden niet, ongeacht welk feest,
omstandigheid of wat dan ook. Er is geen koppeling meer nodig, er is geen vastklampen aan, nodig.
De gebeurtenis heeft niets met de borrel te maken, alleen het eigen beeld kan die koppeling maken.

Bevrijding ligt niet zo zeer in niet-drinken als wel in het loskoppelen van omstandigheid en je zelf.
Maar niet-drinken was voor mij wel nodig om iets te kunnen begrijpen van mijn dwangredenen
om vast te houden aan de borrel of verslaving. Best kans dat ik inmiddels een glas zou kunnen
drinken zonder door te slaan. Ik heb er echter geen zin, ik vind het niet nodig en ga het niet
uitproberen ook. Ik heb niets verloren, wel een leven teruggevonden, verstopt in mezelf,
en daar ben ik dankbaar voor.

Het vergt echter wel werken aan bewustwording, eerlijk zijn en open staan,
voor je pijn, haat en verdriet maar ook voor je helende eigenschappen, delen en blijdschap.
Dit is veel werk omdat de automatische piloot toch echt verkeerd stond afgesteld
en probeer dat maar eens te snappen; tjee als je je eigen automatische piloot al niet meer
kan vertrouwen, wat dan nog wel. Maar zie aan op een dag is er volledig helder besef dat je
zelf een prima piloot kan zijn.

Na dat besef is de uitvoering er niet zomaar, wel de mogelijkheid, de keus, meer is er ook
niet nodig, de keuzemogelijkheid omvat elke bevrijding die men wenst.


:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Dhendro.
En het sluit precies aan bij mijn worsteling nu. Zelfdestructie, waarom doe ik dat? Ik had mezelf gezegd dat dat nergens voor nodig is. ik ben nl. best een heel aardig mens. Wel veel liefde tekort gekomen vroeger. Daar zit nog heel veel pijn, nog steeds. :(
En ik wilde me weer openstellen voor de mensen om me heen. Omdat ik dacht dat dat goed voor me zou zijn. Fijn enzo om dingen te delen met anderen.
En dan ligt dus opeens mijn vriendenkring aan diggelen omdat ze onderling conflicten met elkaar hebben. Daar wordt ik dan zo verdrietig van dat ik meteen weer zelfdestructieve gedachten krijg. Ik kan niet omgaan met de irritaties die die ruzies bij mij oproepen. Waarom zal ik me nog openstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, nee joh, geen karaktereigenschap, tenminste vind ik niet. Wel een compleet
verkeerd overgehouden beeld van een niet toffe opvoeding of verleden waarin je geen
mogelijkheid tot zelfvertrouwen kreeg, ontplooiing van wie je bent en vooral
het mogen zijn van wie je bent en ook nog het vertrouwen in jezelf dat wie je bent goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...