Spring naar bijdragen

zaterdag 7 augustus 2010


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tida, het forum is net het echte leven, zie het als een speeltuin waar je kan oefenen met dingen die je lastig vind.
Ik heb hier geleerd dat soort gedoe los te laten want het is van alle tijden en komt overal voor.
Je kunt je er druk om maken of je kunt het bij die ander laten en je richten op de positieve dingen.

Geweldige serie trouwens, in therapie. Ik volg hem ook en herken ook veel.
Ik ben net met een nieuwe therapie begonnen, Davanloo, kruising van psychotherapie met gedragstherapie
Pijnlijk om te merken hoe ik weer aardig van mijn eigen pad ben afgeraakt maar ook op tijd om beslissingen te nemen nu.

Alf, het is zoveel makkelijker om het niet drinken per dag te bekijken, als je te ver vooruit kijkt dan is het niet te hanteren
het idee dat je volgend weekend op dit of dat feestje niet zou mogen drinken, of hoe kom ik de kerst en oud en nieuw door
dat geeft zoveel verzet waardoor je juist gaat drinken.
Als je het per dag doet dan hoef je je niet druk te maken over feestjes of de kerst of andere feestdagen
Je kijkt gewoon niet verder vooruit dan alleen vandaag.
Voor mij was het dat inzicht wat er voor gezorgd heeft dat ik nu al 3 jaar Alcohol de baas ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Ben het helemaal met je eens dat een forum net als het 'echte' leven is.
IRL maak ik me ook niet (meer) druk om dit soort gedoe. Ik analyseer waarschijnlijk te veel.
Denk ik....
Hahaha

Het enige wat ik nu doe (tussen allerlei andere dagelijkse bezigheden door) is me afvragen of ik dit forum wel bij me vind passen of niet. Daar neem ik rustig de tijd voor en probeer wat uit. Vooral mezelf blijven want dat vind ik soms lastig. Ik heb moeite in te schatten hoe mijn teksten overkomen maar als er reactie op komt neem ik nu veel langer de tijd, herlees, eer ik antwoord geef dan 'vroeger'.

Leuk dat jij ook de serie volgt. Ik heb er wel wat aan. In retrospectie maar ook voor het Nu. Moet ook vaak lachen en lach dan om mezelf.
Met welke ogen bekijk jij het?

Heb net op deze site gelezen.
Speciaal gericht op de werkvloer. Van het nu vind ik het fijn dat er goede beschrijvingen van diverse therapieën gemakkelijk te vinden zijn. Toch weet je nooit helemaal waar je je in terechtkomt. De confrontaties met jezelf zijn pijnlijk (soms ook leuk) en leerzaam.

Therapie zie ik inmiddels als een onderhouds/bijscholingscursus. Af en toe weer een hand die je veel weer in het juiste perspectief laat zien. Moeilijke opgave maar goed als je het inzicht hebt het 'spel' weer aan te gaan.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boem!!

Ik lees dat het forum aan een verandering toe is :huh:.
Het een slangenkuil is voor sommigen en een oord van steun voor anderen :huh: again.
Hoe kun je iets kunstmatig in een andere richting duwen? Vroeger was zoveel beter..
Hoe maak je iets zoals je het zelf wil zien? Met zoveel mensen? Niet dus :D

Deze kip springt alleen nog maar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...