Spring naar bijdragen

Zondag 8 augustus 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou over het minderen kan ik natuurlijk wel wat zeggen

Ik zal het kort houden:
Ik had dit zeer zeker niet vol kunnen houden als ik niet keihard aan mezelf was gaan werken
Mn grootste trigger was immers altijd, drinken als ik me niet lekker in mn vel voelde.
Hier op het forum las ik hoe de stoppers, het stoppen vol hielden.
Ik las hun verhalenen merkte dat zonder naar de oorzaak te kijken, het anders omgaan met alcohol, eigenlijk verdoemd is te mislukken.
Ook heb ik hier ingezien dat je veranderingen moet gaan maken in je vrijetijdsindeling
En echt dingen (hobby's) moet gaan zoeken die je een goed gevoel geven.
Dit alles is voor mij toch echt de kern geweest om te veranderen
Keihard werken aan mezelf en steun leren vragen op momenten dat het me niet lukte.
(en ook dat is hard werken en nog steeds....want hell wat is het moeilijk om steun te vragen van een ander)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eindelijk bijgelezen, pffff
hetgene wat mij het meeste raakte
is de zin van Dhendro die meldt van scheldpartijen in haar pb box.
Ik vind zoiets zo verschrikkelijk laf
en ondanks dat ik er niet voor ben onrust op de draad te brengen
zou ik zo iemand dus openlijk aan de schandpaal willen nagelen.
pb's zijn in mijn ogen bedoeld iemand even extra een hart onder de riem te steken
of iemand ide je veel later leest wat te schrijven, of met die zelf niet vaak meer schrijft,
toch contact te houden. Schelden is altijd een teken van onmacht, net als slaan.
Dhrendro, ik vind het te triest voor woorden, maar zo'n pb lezen doet toch wat met je.
Ik weet dat je er mee om kunt gaan. en ben blij dat je het openlijk schrijft hier.
Laat degene die dat doet er maar eens goed over nadenken, waarom die dat nodig heeft.
En hopenlijk tot een stuk zelfreflectie komen en daar ook wat mee doen. Excuses zou mooi zijn.
We worstelen allemaal met ADB, worden of blijven, er is geen verschil. Slechts in tijd lopen we niet parallel. Onder invloed wordt wel de toon bepaald van onze gedachtenkronkels, en de drempel verlaag die naar buiten te brengen. Jammer genoeg wordt het zelden in nuchtere staat teruggelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees het net ff..moet spijtig genoeg ook weer dadelijk weg. Dochter gaan droppen bij vriendinnetje :)

Blij met je antwoord Witte. Kan daar wat in vinden. Denk dat met je naar jezelf kijken en het hoe of eerder het waarom drink ik? aan de basis ligt van elke verandering.
Maar als ik naar mezelf kijk weet ik niet goed meer waarom ik ooit begon. Het sluipte gewoon binnen denk ik.
Voor nu..om verschillende redenen wil ik drinken denk ik. Dacht ooit ergens te lezen dat je best eens opschrijft. Je triggers ..ik ben niet zo goed in het neerschrijven van. Het speelt zich allemaal in mijn hoofd af en krijg het dan moeilijk op papier. Voor nu ga ik ze natuurlijk ook te baas in de dagen dat ik niet drink.
Er valt veel te veranderen. Vooral denk en gedragspatronen.

Wat ik me afvraag bij jou. Zit jij nog vast aan een plan? Hou je nog rekening met de gezonde hoeveelheid?
Is het nog geknutseld? Vecht je nog?


Wing ik vraag me nog steeds af met wat je bedoelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, zie ik Emma ook weer eens ingelogd. :present: Alles goed Em?
Ik heb inmiddels mn tweede was hangen en die van gisteren gestreken. Dat, terwijl ik een gezichtsmaskertje op had. Haha, hoef ik ook niet bang zijn dat iemand me ermee in de kamer ziet zitten, want strijken doe ik boven. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik ben het met Tida eens, dat als het wat rustiger is op het forum, er dan gemakkelijker echte gesprekken ontstaan.

En ik ben het met Jane eens, die haar afschuw uitspreekt over scheld pb's.
Ik ben daar ook erg van geschrokken. Ik wens zoiets niemand toe, maar Dhen al helemaal niet.

Verder is het aan ieder om na te denken over de eigen bijdrage hier. En het kan heel verdiepend zijn om andere informatie (op andere draden) óók tot je te nemen. In het begin deed ik dat juist heel veel. De cirkels van van Dijk etc. Ook anderen hun ervaringen; die kon ik bij mezelf toetsen.

Op de D&D valt me op dat mensen juist zoeken naar iets verbindends. Er bij willen horen en meedoen hier vraagt soms de gewone kletsiekoek, wat best normaal is tot op zekere hoogte. Ach, weinig nieuws onder de zon. Aftasten en meedoen, en kijken wat je voor jezelf eruit kan halen.

Mij hebben juist andere draden, incl. de woorddomino geholpen... en dat een mens niet met elk een klik kan voelen lijkt me tamelijk normaal. Daarom vind ik het idioot dat men over iemand als Wing blijft vallen (soms). Probeer toch gewoon eens wat meer begrip op te brengen! Na te denken over wat iemand zegt. Woorden als slangenkuil en conceptualisering worden klakkeloos overgenomen, zonder dat men goed begrijpt hoe het is bedoeld.

Voor mij maakt het wel dat dit forum vaak te intensief wordt; het gaat meer om het hoe, dan een verdere inhoudelijkheid.
Amen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk..

Ik begrijp nog steeds niet waar hij het gisteren over had cathy. Ik heb er over nagedacht en blijf me persoonlijk aangesproken voelen. Ben er voorzichtig mee want het is mijn gevoel en daarom niet zijn bedoeling.
Bij meer uitleg van zijnentwege hoef ik ook niet te struikelen lijkt me. Maar deze blijft uit

Voor de rest ben ik helemaal mee en het met je eens!

Ben er mee weg :). Klein staat op en neer te springen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanwaar het niemand schrijft hier nog iets zinnigs over alcohol?
Vond het eerder spijtig dat er dat oordeel was voor mij nog steeds verbonden aan mijn gesprek met mups.
Had het fijn gevonden moest je er tussen zijn gesprongen.
Ook al begrijp ik waarom je het niet deed.
Er is een grote kloof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet toch ergens van komen niet?
Ik zeg niet out of the blue..hey niemand schrijft hier nog iets zinnigs over alcohol.
Er moet iets zijn geweest dat je dat gevoel gaf. Bovendien leek het erg voor te vloeien uit een gesprek gisterenavond. Daar startte je ongenoegen namelijk mee

k wil nog even een algemene opmerking plaatsen
ten aanzien van wat ik hier vanavond las.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...