Spring naar bijdragen

Hallo, ik ben Jessy

Jessy

Aanbevolen berichten

Ik ben Jessy, 45 jaar, getrouwd en heb een 16 jarige dochter.

Ik worstel ook al langer met alcohol en heb verschillende pogingen ondernomen om te minderen en te stoppen. Het gaat nu niet langer. Gisteravond heeft mijn dochter me naar bed gebracht, ik weet er zelf niks meer van. Kapotte knie want ik ben gevallen en ik zit me nu dood te schamen. Ze heeft me het hele verhaal verteld en ik weet er echt niks meer van.

Ik moet stoppen! Ik zit mijn hele leven kapot te maken. Ik wil weer helder kunnen denken, me niet meer misselijk en hondsberoerd voelen, geen trillende handen meer enz enz.

Ik hoop hier steun te vinden. Ik zie er vreselijk tegenop maar ik hoop over een tijdje te kunnen zeggen dat ik geen druppel meer drink.

Groetjes Jessy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessy welkom op het forum

We kunnen je er bij helpen maar je moet zelf wel volledig achter je besluit staan anders heb je alleen jezelf er maar mee.

De eerste goede stap heb je al gezet door je aan te melden voor het forum.

Bij ditjes, datjes en dagdraad ontmoeten we elkaar en praten over wat ons bezig houd omtrent het niet nemen van alcohol en over van alles en nog wat.

heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Jessy, wat een omgekeerde wereld toch he

je dochter jou naar bed brengen,

Ik heb er ook eentje van 16 en ze lijkt een hele dame

maar is nog oh zo kwetsbaar en fragiel van binnen.

Zij is het voor wie ik kon stoppen Jessy, voor mezelf kreeg ik

het niet goed voor elkaar. Wel periodes van ADB zijn, op pure wilskracht soms, maar het kostte me zoveel energie en schuld en schaamte.

Eenmaal besloten een goed voorbeeld te worden voor haar, werd het steeds meer en meer voor mezelf. Met voor haar als winst erbij, want ook zij kreeg (te vroeg) met drank te maken en oh wat was ik blij dat ik toen al 3 maanden niets meer dronk en er helemaal voor haar kon zijn. En weer mede dankzij die opvang

(ik had nooit sancties kunnen geven als ikzelf nog zo dronk vond ik toen) is het bij haar bij één keer gebleven tot nu toe en voor zover ik weet:)

Ik gun jou ook die rust, want je bent zeg maar oip de helft van je leven, dus hebt nog zoveel waardevols voor de boeg en je lichaam is vast aan herstellen toe.

ik hoop dat je je snel thuis zult voelen hier en wens je veel succes! samen kunnen we het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jessy,

ik herken je verhaal, en je hebt al een eerste stap gezet.

Ik weet dat het verschrikkelijk moeilijk is. Maar dit kun je je dochter ook niet langer aandoen.

Ik heb ook een dochter en heeft het er heel moeilijk mee als ik zo veel drink en is nu zo trots dat ik ben begonnen met stoppen.

Ben hier ook nog maar sinds 2 november. Dus misschien kunnen we elkaar een beetje steun geven en de problemen die alles met zich meebrengt met elkaar delen. Wat dat is wel belangrijk.

Veel succues alvast en kom ook eens in de huiskamer of stuur me een privé bericht als je dat liever eerst doet.

Groetjes en zet hem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jessy,

Dat is erg meid dat je dochter je naar bed moet brengen, en haar moeder flink in de olie te zien. Stop er voorgoed mee joh.

ik heb mijn moeder ook vaak dronken gezien en dat was voor mij een vreselijke ervaring. Iemand waar ik op moest steunen, waar ik huizenhoog tegenop keek, die mij moet verzorgen, beschermen en er zijn voor mij.

Zorg dat je dochter weer trots op je is en vooral dat ze zich weer veilig gaqat voelen bij jou.

Kom je naar onze dagdraad/ Dat is bij ditjes en datjes? Daar zitten we altijd.

Heel veel suc.6 en wat er ook gebeurd, blijf komen, wij trekken je er misschien wel doorheen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lieve reacties. Dit voelt heel welkom.

En fijn dat ik er niet omheen hoef te draaien. Gisteravond is letterlijk en figuurlijk een zwart gat voor me.

Mijn dochter zei vanmorgen tegen me: Mam, dit kan echt niet, je viel zo uit de stoel en kon niet meer overeind komen.

Vervolgens ben ik nog van de trap gevallen. Ze heeft me gewoon de trap opgesleept.

Toen ze me dit vertelde begon ik spontaan over mijn hele lijf te zweten! Zo erg vind ik het, om me dood te schamen. Mijn besluit

staat ook vast, ik wil ervan af! Ik ga zeker naar de huiskamer want ik kan echt steun gebruiken.

Zijn jullie op eigen kracht gestopt? Of met hulp van een instantie. Mijn kennissen en familie weten wel dat ik regelmatig alcohol drink

maar niet dat ik gewoon alcoholiste ben. Op mijn werk weten ze het ook niet. Ik wil eigenlijk ook niet dat ze het weten want ik

denk niet dat ze er begrip voor op kunnen brengen. En ik wil ook niet dat ze me ineens met andere ogen bekijken.

Mooie zin: samen kunnen we het! Dat brengt even wat rust in mijn hoofd nu.

Dank jullie wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de online-training gedaan van tactive hier Jessy

en daar heb ik veel aan gehad.

Voorheen ooit met een natuurlijk middel afgekickt en 7 maanden

niet gedronken, en verder jaren en jaren ge jo-jo'd op wilskracht.

Vooral de overgangsjaren waren bijna niet te doen met drank, kun je nagaan dat jij die straks zonder kunt doorlopen, scheelt je mega veel opvliegers, sjaggie buien, hormonale ruzies en slapeloze nachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jessy,

Ook van mij welkom hier. Ik heb ook de training van Tactive gedaan en daar erg veel aan gehad. Probeer het maar per dag te bekijken, dat doen wij ook. Vooral het begin is moeilijk, maar kom gewoon veel op de dagdraad; daar zijn bijna altijd wel mensen te vinden die je willen steunen als je het moeilijk hebt,

Je kunt de huisarts ook om Refusal vragen, maar daar kan ik je niets over vertellen. Anderen wel.

Ik wens je veel succes en volharding toe.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 months later...

Hallo allemaal, ik ben weer terug. Heb de laatste tijd weer gedronken, daarom heb ik niet meer meegeschreven.

Ik heb niet meer zoveel gedronken als voorheen, maar ik begin weer af te glijden. Voel me weer rot met

alcohol dus vanaf vandaag weer beginnen met niet te drinken. Ik heb alles door de gootsteen gespoeld en

niks meer in huis. Nu de supermarkt nog weerstaan, maar ik wil het niet meer.

Jessy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessy, wederom welkom

Ik heb je verhaal van nu en vorig jaar gelezen.

Ik vind het heel knap van je dat je hier weer bent. Dit geeft aan dat je wilt veranderen. Ik hoop dat we je hier op het forum steun kunnen bieden.'

Samen is het vaak veel gemakkelijker dan alleen.

Ik heb dat zelf ook ervaren met het forum.

Nogmaals welkom en veel sterkte en succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jessy!

Ben ook pas sinds kort gestopt, ook omdat ik mijn zoontje die nu 8 maanden is later het goede voorbeeld wil geven en wil voorkomen dat hij dezelfde stomme verkeerde keuze als papa gaat maken!

Tot nu toe pas 3 dagen en cold-turkey. en al iedere dag succesvol het alcohol schap in de winkel gepasseerd zonder wat te pakken!

Zet hem op! Met je dochter in gedachten kan je het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse, dank je wel, ik ben weer aan het opkrabbelen.

Dank jullie voor jullie antwoorden. Mijn eerste avond zonder alcohol heb ik gehad, ben vroeg naar bed gegaan. Hier

schrijven is al zo fijn. En je hebt gelijk danmaarwater, voor je kind moet je het zeker kunnen!

Ik ga er weer voor. Ik ben wel blij dat het voorjaar eraan komt, dan kun je wat meer dingen doen. Het binnenzitten

's avonds vind ik nu lastig, ik zit de tijd af te tellen om naar bed te kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...