Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 september 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Inderdaad Tort, en dat heb ik hier geleerd om voor mezelf op te komen. Heerlijk als je zelf merkt dat je inderdaad groeit.

Wimmelt ik heb eng. Bulldogs gehad maar terriers zijn ook scheten hoor, en inderdaad die kunnen ze ook laten.:wacko: Heeft te maken met het voer.
Wat een kracht hebben die dieren in hun bek hé? Als ze dat zelf eens wisten hé?:)
Ik vind de bouw van deze honden erg mooi maar ze hebben vaak zo van die spleetogen, en naarmate ze meer moe worden gaan die ogen meer dicht zitten. Kunnen ze ook zo snurken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Mupke wat goed van je om zo bezig te gaan !

Bolleke groot gelijk want laat niet met je sollen.

Caro erg naar gisteren. Moet wel recht zetten dat ik goed ingesteld ben met de tramadol en er na zoveel tijd wel mee mag rijden maar durf het niet goed met de verzekering. Als er wat gebeurd dan vrees ik dat ze er onderuit proberen te komen hierdoor dus een hoop gedonder krijg maar met een goede instelling mag je er wel mee autorijden. Volgende keer spring ik er gewoon in want even gas geven en je bent het dorp hier al uit hahaha.

Ja Igor je pups zijn echte schatjes en blijkbaar dol op laminaat hahaha. Nee het zijn lieverds hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga zo de volgende drempel nemen. Ga met de auto naar Rotterdam (2 1/2 uur rijden van hier). Deed dat nooit met de auto omdat ik met een kater niet durf te rijden, hyperventilatie als een gek als ik op de snelweg zit. Dat moet nu eens over zijn, het was een beperking van m'n vrijheid. Nu kan de hond gewoon mee. De angst zal er nog wel een beetje inzitten maar daar ga ik straks overheen stappen. Zal lukken!!! Weer een stukje vrijheid veroverd als ik daar veilig aankom. Ga zo inpakken en wegwezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Wimmelt en wens je een top reis om hier overheen te komen. Hoe vaker je het doet hoe meer je zelfvertrouwen groeit.
Herken dit wel in een andere vorm. Nadat ik mijn rijbewijs een jaar kwijt was geweest wegens drankmisbruik zat ik te hyperen in de auto. Angst dat ik aangehouden werd en ik had niet eens gedronken hahaha want dat was eens en nooit meer maar toch bleef de angst erin.
Duurde lang maar ben er helemaal overheen en dat kwam omdat ik weigerde er aan toe te geven en gewoon in de auto stapte.
Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt zegt helemaal niks. Had 30 jaar mijn rijbewijs en nog nooit met alco achter het stuur gezeten maar 1 keer wel en viel meteen door de mand. Was me dat niet eens bewust want had flink gedronken en daarna gegeten dus dacht dat ik wel weer kon rijden maar nooit geweten dat die rommel zo lang in je bloed bleef zitten dus was het haasje. Toen ik mijn rijbewijs terug had werd ik bang voor een aanhouding en hyperde als ik een politie achter me zag.

Ja moraal is dat door vele grote of kleine dingen je zelfvertrouwen weg raakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ook weer even verder hier. Buuf gesproken en ik wil niet meer weten wat ze in mijn mooie huis al gesloopt hebben. Zelfs de vijver is al dicht gegooid met kikkers en vissen en al. Doet me erg zeer maar het huis is niet meer van mij. Kan er alleen niet tegen dat ze zo die vijver hebben volgestort met al dat leven er in terwijl er vele mensen daar een vijver hebben dan breng je ze daar toch heen? Zoiets doe je toch niet of blijf ik nu een watje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Drup, dat heet respect hebben voor ieder levend wezen. Jammer dat ze die vijver dicht hebben gegooid. Vang dan alles en zet het in de natuur uit.

Ikzelf heb vanochtend de kleine vijver leeg gehaald en 48 jonge gekleurde kois in het aquarium binnen gedaan. Nu nog de andere tellen, deze hebben de natuurlijke kleur van een karper, en die gaan mrgen weer in de kleine vijver.
In de grote vijver zitten er God weet nog hoeveel maar die ga ik niet leeg halen, teveel werk.
Zo ik ga zitten, zou vanochtend niet veel gedaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fibo,

Mooi pleidooi voor de AA. Ben zelf ook een groot voorstander van hulp zoeken bij medeverslaafden in real life. De voordelen die dat biedt t.o.v. dit forum onderschrijf ik volledig, waarmee ik niet zeg dat dit forum geen nut heeft.. zelf geef je daar ook enkele voorbeelden van.

Maar over één ding ben ik het zeer zeker niet met je eens: je zegt dat we geen kind meer zijn maar veelal volwassenen.
Mijn verslaafde gedrag heeft ertoe geleid, al lang voor ik naar een verslavend middel greep, dat ik emotioneel nooit het kind-zijn ben ontstegen. Ik heb nooit geleerd op een volwassen manier met mijn emoties om te gaan, stopte ze weg, ging er totaal verkeerd (=kinderlijk, dus angstig, schaamtevol, egocentrisch) mee om. Dit heeft er toe geleid dat ik mijn emoties ging verdoven. Drank is voor mij nooit een genotsmiddel geweest maar een noodgreep. Wilde graag bij de "grote mensen wereld" horen.
Toen ik ook zo goed als alles om me heen kapot had gemaakt en stopte met drinken, moest ik leren om op een volwassen manier met mijn emoties om te gaan. En dat valt om de dooie dood niet mee, oud ingesleten gedrag is moeilijk te veranderen. Maar het ís wél te veranderen, met behulp van meetings waar ik lotgenoten tref die met dezelfde problemen worstelen. En dat emotionele groeien gaat met vallen en opstaan, nu na 2,5 jaar nog steeds. Maar ik groei!!

Dat stoppen met drinken de verslaving niet doet stoppen ben ik wél geheel met je eens. Alcohol is slechts een symptoom van mijn verslaving. Ik moet emotioneel en spiritueel volwassen worden en als een volwassene leren leven om niet meer te hoeven vluchten/verdoven. Niet dat ik dan kan gaan drinken, want lichamelijk ben ik ook verslaafd, dat zal altijd zo blijven, maar ik hoef geen angst meer te hebben voor alcohol in mijn omgeving. Als ik geen noodgreep (alcohol) meer nodig heb ben ik er vrij van. Maar dat vergt wel inspanning en aktie. Wat dat betreft is een mens nooit te oud om te leren.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, precies, Fibo. Zo bedoel ik het woord volwassene ook. Ik kon NIET zelfstandig en zonder hulp van anderen handelen. Tenminste niet op een volwassen manier. En dat kwam doordat ik emotioneel nooit had geleerd m'n verantwoordelijkheden te nemen. Ik liet wat me overkwam altijd van anderen afhangen, en als wat me overkwam me niet beviel dan was dat altijd de schuld van anderen. Ik was blijven hangen in het "kind-dat-altijd-zijn-zin-wil-hebben" gedrag. Pas nu ik leer om op een volwassen manier met mijn emoties om te gaan, leer ik verantwoordelijkheid te nemen voor mijn eigen nuchtere keuze's in dit leven.

Maar ik wil hier niet met je gaan redetwisten over de uitleg van een woord. Ik vind het mooi om te lezen dat je goed gaat en ik hoop dat je deze weg blijft gaan.

Hug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Het lijkt net alsof ik weer in mijn therapiegroep zit... ;)
Afgelopen week inderdaad gerealiseerd dat ik nooit echt volwassen ben geworden in "coping" met mijn emoties...
Net als een klein kind nu aan het leren om te gaan met mijn emoties en dat gaat inderdaad met vallen en opstaan...
Opnieuw leren lopen, mijn eigen beslissingen te nemen en mijn eigen verantwoordelijkheid...
Valt niet mee, maar zonder daar aan te werken zal ik mijn verslaving nooit de baas kunnen worden omdat ik dan zal blijven vervallen in mijn oude verslaafde gedrag...

:sun:
Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel fibo, caro. Ik moet zeggen dat dit allemaal mooi is beschreven en weet zeker dat er velen wat aan zullen hebben myself incluided, dus nooit stoppen om af en toe eens te posten zou ik zeggen. Jullie weten best dat ook ik een tijd nodig heb gehad om te leren stoppen, zo zijn er nog anderen.
Jullie verhalen inspireren en geven moed, daar zit de kracht weer in van dit forum.
Ik in elk geval dank je daarvoor, want ik heb elke letter verslonden en voel me weer ietsjes sterker om te doen wat ik verder moet doen. Ook ik zal blijven terugkomen en proberen anderen te inspireren om te doen wat ze willen doen ;)

Ik ben goed aangekomen in Augsburg, (big city btw), en heb al een flinke stadstocht ondernomen. Heel veel shops en gezellige winelstraten, maar in niets te vergelijken met voorgaande dorpen. Ik loop hier precies op de Meir of in London of zo. Maar kom, afwisseling doet me deugd. Veel minder eenzaamheidsgevoel hier wegens de grote drukte. Er lopen hier immers veel einzelgangers rond. Ook in de restaurants en terrasjes.
,Ik moet hier zelfs betalen om te internetten (5€/u), maar voorruit., dit houd me niet tegen om te delen met jullie.
Straks nog enkele foto's, nu rusten en man, wat kijk ik uit naar morgen. De bergen, de prachtigste kastelen en de majesteuze venusgrot awaits me.

Kom vanavond nog wel ff terug :D

PS Nog steeds reuzeweer hierre :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...