Mupke Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 quote: Originally posted by: jetsetoch lieve mup (sorry, ik moet je wel af en toe mogen pesten!!!!), Rotmeid! Ik ga wat anders doen. Boodschappen halen.
Cyntia Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Hoi CherryFijn dat je de weg naar het forum hebt gevonden.Vandaag de eerste niet nemen.Voor de rest.Ik vond dat er gisteren serieus werd geschreven over o.a. relaties.Pas heel laat in de avond ging het mis.Iedereen heeft evenveel recht om te reageren, ook nieuwelingen mijn inziens.Het moet geen forum worden van een paar oudgedienden die alleen maar over hun dagelijkse beslommeringen / honden praten.Maar ook weer niet alleen maar nieuwe mensen die alleen maar met hun drankproblemen bezig zijn.Gulden middenweg aanhouden dacht ik.Moest ik even kwijt.Ga nu even mijn rondje hardlopen.
Tobbertje Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Hallo lieve allemaal! Nog net goedemorgen:DIk heb gisteren niet echt kunnen lezen op het forum, had een stoute pup waar ik op moest letten omdat de baasjes naar een bruiloft moesten... pfff; nou weet ik wat me te wachten staat... maar: deze hond heeft wel echt geen consequente opvoeding gehad tot nu toe, dus het is het beestje niet te verwijten.Mijn man zei al: zo gaat dat met die van ons niet gebeuren!! Morgen gaan we kijken naar ons 'kleintje"!!Wat is het een mooie dag vandaag, de zon schijnt volop dus daar ga ik zometeen eens lekker van genieten, heb de tuinstoel en een lekker boek al klaarstaan...Ik heb het gisteren ook weer droog gehouden! Dus vandaag dag 13... het gaat nog steeds goed... maar...Morgen gaat mijn man de nachtdienst in en dat is voor mij de vuurproef, want tijdens de nachtdienst ging ik altijd helemaal los met de drank... dus dat wordt een moeilijke week voor mij.Als ik deze droog doorsta dan ben ik er bijna zeker van dat het me echt gaat lukken...Maar ook vandaag denk ik maar net als Jet: ik hoef 'm alleen maar niet te nemen, toch?Succes allemaal en geniet van het mooie weer, het zal waarschijnlijk wel een van de laatste mooie dagen zijn dit jaar...Liefs, Tobbertje >>> Toppertje
blondie6173 Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 per dag Toppertje, per dag !!!
blondie6173 Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Zo, en hier nu ook van mn luie **** af !!!Actie !!! Latersss...
niwi Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Ik heb net na 12-en een smsje gekregen van Will met devraag of ik de groeten wil doen op het forum...dat heb ik bij deze dus gedaan...verder vond ik het een beetje tegenstrijdig...."ben okay....en ik voel me te slecht" dan ga ik er van uit...okay met de drank vooralsnogen slecht in verband met zijn situatie....Will, ik weet dat je meeleest....sterkte...!!!
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 goede middag allemaal. schitterend weer hier maar moet toch echt even poetsen gisteren bood al iemand hulp aan om af te wassen maar die liet me op het laatste moment in de steek zijn er nog mensen die me even een handje helpen???Toppie had jij geen bos bloemen van je man gekregen?zo ja dan kijk daar maar eens eerst goed naar voordat je de eerste neemt ik heb net boodschappen gedaan en had de neiging om naar het alcoholvak te lopen. ik krijg visite het weekend dus hoor van alles in huis te hebben.maar gelukkig begint m'n verstand ook weer wat te werken, voor wie moet ik alcohol halen er is er maar 1 die alcohol drinkt en voor die persoon heb ik wishkey en bier in huis. ik drink het niet graag omdat ik het niet lust. ik weet dat het link is, maar van de wishkey wordt ik niet meer teut. er zit niet genoeg in de fles. en bier doet me ook niet veel.wat kan een mens raar in elkaar zitten toch
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 WIL ALS JE MEELEEST MELD JE DAN A.U.B. JE HOEFT NIET DE VROLIJKE PIAS UIT TE HANGEN, MAAR NU IS HET OOK ZO KAAL ZONDER JOU.
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 OEps ik hoop niet dat je een eierkoppie hebt.
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 HA Bor. alles oke??? is je zoon er?
Rudy Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Waarom verbergen wij ons juist op momenten wij hulp het hardst nodig hebben.Is het een kwestie van wantrouwen?Als een gewond dier kruipen we in holen en spleten waar niemand ons ziet.Zoeken de eenzaamheid op, eenzaamheid waar wij bekend mee zijn, mee kunnen omgaan.Is het wel waar dat wij werkelijk met de ontstane geestelijke kwetsuren kunnen omgaan.?Is verstoppertje spelen wel zo goed.Hebben wij niet liever mensen om ons heen die een troostend woord spreken of meeleven zodat de pijn en het verdriet draaglijker wordt.?Ik kroop weg als het leven pijn deed, niet wetend dat er mensen bestaan die bereid zijn lief en leed met elkaar te delen.Met de juiste ingesteldheid troost brengen en weten wanneer ze moeten zwijgen.Ik kroop weg in plaats van te delen.De pijn verdoven koste me sloten drank.Langzamerhand ben ik uit mijn schulp gekropen.De juiste mensen leren kennen waarop ik kan vertrouwen.De pijn en het verdriet van een scheiding of afscheid, verbroken relatie laten zien en erover leren praten.Met de nadruk op "leren" want ik moest in het begin mezlef aanranden in gezelschap een traan te laten.En leren het hart te laten spreken.Sindsdien ik mijn gevoel en emoties deel, heb ik geen drank meer nodig.Goed weekend allemaal, ik ga eraan beginnen.In de zon in de tuin.Will ga goed, ga nuchter.Vraag om wat je nodig hebt.
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 rvanth je slaat de spijker op z'n kop. auw:D
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 yep begin een moervos te worden vooral met dit weer
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 ik ga gauw even wat voor de bbq halen, zal 'gepast' geld meenemen anders kom ik misschien met wat 'verkeerds' thuis.
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 Met een nuchter hoofd zal ik niet aan de wishkey gaan , en het bier???????????? is niet favoriet en m'n eerste kilo is eraf . dan is er nog de waarschuwing als het niet lukt wordt het 4 maand opname BBBBBBrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr amenooitniet. m'n puppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee's dan kunnen ze meteen 6 plankjes bestellen.
Lelie Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 zo weer lekker gemediteerd heerlijk ontspannen nu.
dymph Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Ja, rvanth, zo is het helemaal. Dat gevoel dat is de valkuil. Liever in de eenzaamheid blijven dan hulp vragen. Ook helemaal waar. Wat mij betreft geen kwestie van wantrouwen, maar niet durven, mezelf het niet waard vinden, niet om kunnen gaan met de aandacht, geen zeurkous willen zijn, etc. Je hebt het prachtig verwoord. Mezelf 'aanranden' om een traan te laten. Tsja, zooo herkenbaar. Wat is dat dan toch dat wij dat zo moeilijk kunnen? Denk tenminste dat meer mensen hier last van hebben. Is dat dus de sleutel Rvanth? Je gevoel durven delen met mensen die je goed gezind zijn, en niet alles alleen opkroppen?Lijkt me wel. Zo, ben nu 14 dagen droog. Avonden en nachten geven soms problemen, overdag geen last gelukkig. Moet dingen veranderen, patronen doorbreken, ik weet het allemaal wel. Nu gewoon domweg volhouden. Dat jij het zover hebt geschopt na al die ellende: vele oprechte complimenten. Dat getuigt pas van karakter, en dat kan menigeen, die alles aangewaaid krijgt, niet zeggen.Fijne zonnige dag nog in tuin en huis...
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 zo nu ga ik even bankhangen. het huis is gepoetst, de wasmachien en droger draaien. natuurlijk tussendoor veel geplaag van K&B, maar ach het zijn en blijven scheetjes. ik heb ze even gemanucured en de oortjes 'gewassen' vonden ze nog goed ook de drollie's
blondie6173 Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Goedemiddag, bijna avond...Zonnetje weg uit mn tuin en ik ben het effe zat...Bezig met mijn presentatie voorbereiden voor aanstaande dinsdag...therapieWeet het wel qua gevoel, maar nu nog verwoorden op een duidelijk manier...pfff...Eerst nu maar even ontspannen en de keuken zo induiken... Zie sterretjes, zowel van de zon alsook van het nadenken...
bolletje Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Hallo lieve kanjers,Ik ben weer thuis en het redelijk druk gehad. We moesten vanmiddag een klein hondje ophalen een heel zielig diertje dat bijna helemaal blind is. Ik had het graag mee naar huis genomen en betrapte mezelf erop dat ik dat vroeger gedaan zou hebben, maar dan met een flinke sloki op. Vanmiddag kreeg ik die behoefte weer, en vroeg mezelf af of ik wel een Refu. geslikt had van de week. Gelukkig wel anders was het fout gegaan. Achter die behoefte te gaan drinken voelde ik ineens zoveel kwaadheid omdat het diertje zo mager en verwaarloosd was. Vreselijk. Ik merk dus dat ik nog steeds erg moeilijk met mijn kwaadheid om kan gaan en dit dan toch wil verdoven. Zo nu ff koken.
blondie6173 Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Hannah,Meditatie vergt oefening, veel oefening...Bij mijn therapie ook gestart met mediteren en het gaat me steeds beter af...Ook ik dacht dat zoiets voor mij niet was weggelegd, vond het vaak zo zweverig klinken, echter dat is het niet...Ik heb geleerd op mijn therapie om mij vooral te concentreren op mijn ademhaling...Diep inademen in 5 tellen en uitademen in 6 tellen... Later kun je dit naar langer uitbouwen...Gedachten mogen komen, maar mogen ook weer gaan... Niet tegen vechten, want gedachten komen nu eenmaal maar voorbij laten gaan en er op dat moment even niks mee doen... Daarbij blijven concentreren op je ademhaling, vooral als de gedachten binnenkomen...Natuurlijk kun je je daarbij wanen op een veilige plek, maar dat is niet nodig... Gewoon "zijn" is al voldoende...Jeminee, nu ik dit zo opschrijf klinkt het toch wel aardig zweverig
Rudy Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Hoy Dimph, angst en de minderwaardigheid speelt een belangrijke rol mee naar de vraag om hulp.Blijkbaar zitten de antwoorden van vroeger zo diep dat de angst overwint.Wat wij moeilijk kunnen?Ik denk dat hierin een reeks van factoren een rol speelt.Ik praat voor mijzelf als ik zeg dat ik aan de basis niet geleerd heb mijn emotie te tonen en gevoel te uiten.In de kiem gesmoord zeg maar.En het opgedrongen leven van de opvoeder gaan leven.Afhankelijk gemaakt en de boodschap mee gekregen dat ik niets voor stel, of waard ben.Dat is nauw verbonden met wat jij al beschrijft over angst, mensen, zoals het kind niet in zijn waarde laten, niet zeuren, geen tijd hebben, niet gedrag corrigeren maar iemand afrekenen op de persoon.Geen grenzen leren verkennen zoals angst goed begeleiden, alleen maar banger gemaakt.Al bovengenoemde negatieve factoren hebben vroeger een belangrijke rol gespeeld.Pas nadat ik stopte met drinken is me duidelijk geworden waar de schoen wringt.Je kunt volgens mij ondanks slechte ervaringen vroeger ,later, best wel door blijven ontwikkelen.Maar ik ben op mijn 18de gaan drinken en daarmee de ontwikkeling stop gezet.De gevolgen waren desastreus te noemen.Ik ben in een overlevingsrol beland waar gevoel en emotie nauwelijks een rol speelden.Liefde bestond niet, houden van was voor mietjes.Puur op karakter heb ik geprobeerd het tij te keren.35Jaar lang strijd geleverd met nul punt nul resultaat.Het spiritueel programma van de AA heeft min of meer mijn leven gered.Daarin stond precies wat mijn ouders me vergeten waren te leren.De AA vergaderavonden werden avonden om te oefenen wat ik in de praktijk nauwelijks durfde aan te pakken.Het begin was zwaar Dymph , veel werk verricht om enig inzicht in mijn situatie te krijgen.Soms dreigde ik gek te worden van alle emoties die mij overvielen.AA werd het begin van hernieuwd contact leggen met mijn medemens.Verder heb ik veel gehad aan de professionele hulp.Deze mensen stonden altijd weer klaar om mij op te vangen als ik weereens in de goot was beland.Iedereen heeft weer een andere aanpak om zijn of haar ware identiteit te achterhalen.En dat is goed zo.Als je maar bezig bent met het niet te onderschatten probleem verslaving.Waar je ook begint in dit proces of wat je ook aanpakt, uiteindelijk kom je altijd weer bij jezelf terecht.Bekijk problemen niet van een afstand, maar stap er middenin.Niet rationeel maar raak emotioneel betrokken bij het probleem dat speelt.Deze aanpak heeft voor mij resultaat gehad.Dymph blijf dicht bij jezelf.Hak het proces waarin je zit in kleine stukjes.Circeltjes die allemaal moeten worden doorbroken.Sta regelmatig stil bij de dagdagelijkse momenten, een menselijk gebaar waardoor men een beetje smelt van binnen.
Rudy Geplaatst 11 september 2010 Rapport Geplaatst 11 september 2010 Drup veel plezier met je korte kopje.
igor Geplaatst 11 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst 11 september 2010 blij je weer te zien Wil.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden