blondie6173 Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Laat iedereen eruit pikken wat voor hem of haar van belang is. Zo mooi gezegd, Jet Ik vrees dat Adam het heeft laten rusten en heeft losgelaten, dus ik wil je "voor nu" het advies geven om het ook te laten rusten en het inderdaad via PB nog eens te bespreken met hem...Kwam er wat "knullig" uit, maar misschien bedoelde Adam het niet op deze manier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Borrie : Kun je een beetje genieten van je knulletje ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Goeiedag!Lekker 1,5 uur in de tuin gesnoeid pfff....Jetset, dank voor je bemoedigende verhaal. Kiezen voor wat je gevoel zegt ipv de gebruikelelijke paden, zo goed kan dat dus uitpakken. Hoop dat het morgen ook goed voor je uitpakt.Yvonne, je zegeningen tellen, dat is zo fijn om te doen. Als je er oog voor hebt is er zoveel overvloed. Adam, het is toch wat. Wil je iemand de spelling leren maak je zelf een knoeperd.Er zijn heel erg veel mensen die niet foutloos spellen. Als je wilt kun je je daar de hele dag mee bezig houden. Het vult in ieder geval de dag.Gaat Goed!Hannah, mooi dat je zoon weer normaal doet.Tsja wat doe ik hier weer op het forum vroeg ik me af?Maar eigenlijk maakt dat toch niet uit. Doe wat je leuk vindt.Ik vind het op dit moment leuk om weer wat berichtjes uit te wisselen. Zonder meteen een hele middag bij iemand op de thee te zitten of een half uur aan de telefoon.Even wat bemoedigende woorden af en toe. Dat vind ik gewoon lekker.En de bijzondere verhalen die je hier vaak leest. Hoe mensen blijven knokken.Dat vind ik mooi, dat doet me goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 dat is de beste insteek op dit forum kate net zoals de insteek van Kothje ook 1 van de beste is.Hier komen om de drang de zucht te doen wegnemen.Ik heb echt moeten lachen net om de berichten van AdamWeer een teken van bemoei je eerst met jezelf en dan pas met een ander.Ik heb adam ook wel is als zeeeer kwetsend ervaren Jetseten achteraf bleek dan dat hij iets anders "bedoelde"Ga daar maar gerust van uit dat het nu niet anders is.Opvallend blijft het wel dat Adam zich druk blijft maken om de hoeveelheidbijdrages die mensen hier hebben en dat heeeel toevallig altijd Bolletje degene is die zulke berichtjes krijgt.Gelukkig is onze Bol wel wat gewend intussen en heeft ze nog nooit haarhumor hier verloren.Niet druk om maken Jetset, net zoals de snickers prioriteiten stellen dat is het belangrijkste. Beter niet drinken en druk maken om andere want voor je het weet is je trigger geboren.Ik zou zeggen zennnnnnnnnn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Goeie middag Kate en Witte. Voor jullie allebei een dikke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Geniet ervan Jet:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Een hele dikke zoen terug Bol Want inmiddels ben je toevallig al een heel tijdjedroog als de woestijn en loop je daar mooi in mee, met de rest die in de woestijn lopen.Geniet lekker jetset! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 woestijn??..hoor ik woestijn ??... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 haha den niwi se...Jullie kunnen bijna wel in polonaise door de woestijnde club wordt steeds groter en groter...Mooi man Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 den Witte se...bij het woord woestijn is tem wakker se...maar plaats genoeg voor iedereen...die het nodig heeft en die wil... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Bergbeklimmen (Gequote)Weten jullie welke vergelijking ik wel 'ns maak voor mezelf? Alsof we hier op het forum samen aan het bergbeklimmen zijn. Een aantal van ons is al op de top en roept zo af en toe (een enkeling heel vaak) eens iets naar beneden. Over hoe mooi het is en hoe ze van het prachtige uitzicht genieten. Vaak wijzen ze de klimmers die al een eindje gevorderd zijn op de gevaren die er toch nog zijn in het laatste stukje naar de top. Want iedereen weet dat de moeilijkheid van deze berg het beginstuk is. Als je wat hoger bent wordt de klim wat makkelijker. Maar wel met een aantal onverwachte gevaren. Er zijn klimmers bij die hun eigen route kiezen. Zo af en toe zie je ze op een helling verschijnen, roepen dat het goed gaat, waarna ze weer verdwijnen om na een tijdje zomaar weer op te duiken. Of niet. Ze kiezen hun eigen hulpmiddelen en doen het voor een groot deel op eigen kracht. Een deel haalt de top, van een ander deel wordt nooit meer iets vernomen. Er zijn er ook die klimmen samen. Soms van te voren afgesproken, soms ontmoeten ze elkaar aan de voet van de berg en beginnen gezamenlijk aan de tocht. Vaak ontstaat er tussen de gezamenlijke klimmers een soort band. In de trant van wij doen het samen. Je ziet ook allerlei verschillende hulpmiddelen bij de klimmers. De ene klimt zonder hulpmiddelen, de ander gebruikt touwen, haken, speciale voeding, kauwgom, pleisters. Zelfs het gebruik van moderne lasertechnieken komt voor. Kortom alles wat nodig kan zijn om de top te bereiken. Vaak wordt er gewezen op een winkeltje waar (even voor de Vlaamse lezers: gratis! we blijven Nederlanders nietwaar) een speciaal metertje kan worden verkregen waarmee zeer nauwkeurig de positie bepaald kan worden. Sommige klimmers zijn goed voorbereid en zijn al een tijdje aan het trainen, anderen beginnen onvoorbereid. Weer anderen zijn nerveus, vragen zich af of ze het wel kunnen. Tijdens de klim blijkt dat sommigen "talent" hebben, en vrij gemakkelijk (althans op het gezicht) naar boven klimmen. Anderen hebben het heel zwaar en klimmen op het tandvlees verder, vastbesloten de top te halen. Het leukste van alles is dat vrijwel iedereen, die met de klim bezig is, elkaar aanmoedigt. Ervaringen worden uitgewisseld, en adviezen worden gegeven over hoe een volgend gedeelte overwonnen kan worden . Soms valt er wel eens iemand naar beneden. Als de "valler" goed gezekerd is, wordt hij door een medeklimmer weer omhoog getrokken, en kan de klim hervat worden. Er valt ook wel eens iemand echt helemaal naar beneden. Door de blessures, die dan worden opgelopen, lukt het niet om weer voldoende moed en (wils)kracht te verzamelen om de klim opnieuw te beginnen, ondanks alle hulp en steun. Vaak blijven deze mensen wel in de buurt van de voet van de berg. Want iedereen die eenmaal op de berg is geweest, wil uiteindelijk toch de top ervan bereiken. Sommige ontpoppen zich als echte supporters en schreeuwen de longen uit hun lijf. En of het nou druk is of rustig op de berg, uiteindelijk iedereen streeft hetzelfde doel na. Elkaar aan het wankelen brengen is alleen maar een extra risico. Daar zit niemand op te wachten. -------------------------Littekens zeggen iets over het verleden, niet over de toekomst.Geluk sluipt soms naar binnen langs een deur waarvan je niet wist dat je die open gelaten had.http://i827.photobucket.com/al.../emmaroos/IMGP0138.jpg ____________________________________________________________________________________________Goedenmiddag lieve mensenik zat eens te bladeren en toen kwam ik deze tegen van Emma-Roos ik vond en vindt het nog steeds heel erg mooi en het pakt mij,ik dacht misschien vinden jullie dit ook mooi en erg treffend want zo gaan we met elkaar om toch?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Dankjewel Ronalda Naar:Dvoor deze treffende vergelijkingenne hoge toppers vangen veel wind! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Goeie middag Jane. En meiske niet te vergeten.Ja Witje ik sta inderdaad al een tijdje droog. Waggel stilletjes achter Niwi en Willbillie aan.En dadelijk weer het arresleepact, dan ben ik precies één jaar droog. Goed hé?Deze keer ga ik echt in alle vertrouwen mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyntia Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 MeiskeHeel mooi geschreven.Ga dit verhaal onthouden.Geeft inderdaad aan hoe we hier bezig zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Lieve mensen, Jetset, Will, en alle anderen. In de ban gaan? Begrijp ik het goed dat je moet oppassen met persoonlijke zaken die voor de niet-insider niet direct alcohol gerelateerd zijn? Sorry, wat een volzin zeg. Dat zou toch verschrikkelijk jammer zijn. Juist die prive moeilijkheden zijn toch belangrijk om te delen? Denk ik zo. Dat maakt toch dat wij aan de drank gaan? En ach, de gevoelens komen toch heel erg overeen, alleen misschien in een andere setting. Of krijg ik nu ook een ban?Afgezien daarvan, zit ik met een mega trekmoment te worstelen. De zondagen zijn toch al niet mijn favorieten, dusss. Leegte, verveling, ondanks genoeg te doen hebben in huishoudelijke zin bv. Grrr. nu ff niet hoor. Krijg dan een enorme geestelijke onrust over me: dat jeukende gevoel noem ik het altijd. Vervelend! De verleiding is op dit moment erg GROOT. Terwijl ik helemaal geen middag-drinkster ben. Had er bijna aan toegegeven, maar probeer nu maar uit te stellen. Cherry is naar haar oude forum teruggekeerd, las ik, en van Beth niks gehoord. Jammer. Dan maar met de hond een uur in het bos lopen of zo. Dat wil nog wel eens helpen. Jetset, heb je verhaal gelezen met tranen in mijn ogen, vond het zeer ontroerend. Wat een spirit, daar kan ik nog een hoop van leren. En Will, fijn dat het zo goed gaat nu en dat je in alle eerlijkheid naar je relatie kunt kijken. Ik denk dat wij uit angst voor.... onszelf heel vaak voor de gek weten te houden. Wat ik heel erg in je waardeer en wat veel van je zegt (ook van de anderen trouwens), is dat je met al je zorgen nog oog hebt voor de anderen hier. Ik hoop dat ik dat stadium ook zal bereiken. Nu ben ik nog erg aan het worstelen met mezelf. Ja Niwi, ik weet het, ik moet niet worstelen maar aanvaarden. Dat vind ik niet alleen lastig met de drank maar met een hele hoop dingen in mijn leven. Zou wel rust geven, maar krijg het nog niet echt voor elkaar. Zoals mijn zus, mijn enige familie, die mij nooit meer wil zien, terwijl ze misschien nog 5 jaar te gaan heeft ivm kanker. Tsja, voel me zo afgewezen en vooral onterecht behandeld, dat ik er soms zowat in stik. In het gevoel dan hé. De woede, onmacht, etc. .. Dit gebeuren heeft mijn drankmisbruik de laatste jaren niet veel goed gedaan. Moet het aanvaarden dat dat haar besluit is. Zonder het ooit te hebben uitgepraat. Zeer onbevredigend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Hoi Dymph.goed dat je hier komt nu,aanvaarden is moeilijk meis,maar je mag wel wat milder naar jezelf ijn.Ook jij zet je stappen, en neemt nu toch ookje verantwoordelijkheid? Chapeau Dymph!Wat je zus betreft, zij heeft haar verhaal en jij het jouwe.Dat zij geen contact wil, wil niet zeggen dat jij niet verder kuntmet jouw deel. Schrijf haar een brief, die je NIET gaat verzenden!Daarin mag je alles schrijven wat je normaal niet durft. Verbrand de brief daarnaterwijl je aan haar denkt. De rotzooi is er nu uit Dymph voor jou erg belangrijk en helendvoor je slachtoffer voelen. Zij gaat dood, niet jij. Zij is ook stappen aan het zetten, dat kan niet anders.Misschien komen jullie stappen nog bij elkaar op tijd. Zo niet dan heb je gedaan wat je kon.Ooit kun je haar misschien wel schrijven, zonder verwijten en met aanvaarding.Maar het is geen reden om te gaan drinken Dymph. Zolang we drinken zijn we meer geneigd schuld bij anderen te leggen. Dit bedoel ik niet als beschuldiging, maar ik ken het van mezelf en anderen hier misschien ook.Oh ja en een ban krijg je niet door moeilijkheden hier neer te schrijven.Als je de regels leest; je wordt geacht geen grove taal te gebruiken, met respect voor elkaar (en jezelf)te schrijven, liefst positief en helpend. Eigenlijk gewoon zoals je zelf ook bejegend wilt worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Lieve Dymph,Een ban krijg je niet zomaar hoor daar moet je echt wel wat voor doen. Dus geen zorgen, zolang je elkaar niet de huid vol scheld of erg pijn doet, krijg je geen ban.Erg goed dat je je zorgen hier neer geschreven hebt, en ik hoop dat je ooit weer kontact kunt hebben met je zus, en inderdaad, als je alles gedaan heb en het lukt nog niet, kun jij terug kijken op jouw deel waarin je het geprobeerd hebt.Zolang je bezig bent met groeien, heb je nooit het gevoel stil te staan, en dat is heel belangrijk omdat je met iets wezelijks bezig bent dat je wilt veranderen. En dat gaat jou ook lukken hoor, zeker weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Dank, dank, dank, lieve Jane en lieve Bol. Wat een fantastische drijfveren zijn jullie. Heel goed idee Jane, van die brief en hem dan verbranden. Heb haar in werkelijkheid ook een eerlijke brief geschreven, maar nooit antwoord gehad. Geen verwijtbrief of zo, meer een spijtbetuiging dat het zo is gelopen en ook dat het jammer is dat alles altijd zo onderhuids is gebleven in ons rare gezin. Had gehoopt dat die echte brief me verder zou helpen, maar dat was maar tijdelijk. Iedere keer komt alles weer naar boven. Denk dat ik nu wel een scheldbrief schrijf en niet meer zo netjes blijf. En dan de lucht ermee in. Mooie symboliek. Ga het gauw doen. Goed advies. Moeite van het proberen waard.Zo, nu de hond doen en eten maken. Ik ga ook heel veel snaaien als ik niet drink (ook met drank hoor trouwens). Dan vind ik het gemakkelijker om van de alcohol af te blijven. Theetjes werken niet bij mij. Ik wil kauwen. Tot strakjes wellicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Dymph, als je echt kwaad bent, en je schrijft dat op, sta je bij je dat gevoel stil. Dat is een hele goeie manier om je kwaadheid kwijt te raken en toch niemand daarmee pijn te doen.Ik zou zeggen snaai ze en je bent een kanjer hoor. Hier voor jou een bloemetje van de Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Zo, heb geslapen en nu lijkt pc het wel weer te doen.Jet: heb je eindelijk een pb kunnen sturen.Dymph: herken erg veel in je verhaal! En ook voor mij is de zondag de moeilijkste van de week.Goed dat je zo eerlijk schrijft over wat je pijn doet en ik hoop dat de brief en rituele verbranding je ook zullen helpen, mij spreken zulke handelingen altijd aan, heb ook al eens iets in een kanaal gegooid, hielp ook.En ja, juist de zondag want op die dag ervaar ik de eenzaamheid het ergst. Dan mis ik de geliefden die al aan de andere zijde zijn en de familieleden die om (net als bij jou) onverklaarbare en onuitgelegde redenen geen contact meer willen.En ja; dan komt de trigger, wil ik mezelf compleet bezatten om maar niet te hoeven voelen....Maar.........na zondag (maledetta domenica noem ik het) komt ook elke keer weer de maandag, een nieuwe dag, een nieuwe week met nieuwe kansen en mogelijkheden en wat is het balen wanneer je dat zou moeten beginnen met een kater!!! Zo denk ik maar en zit de zondag n beetje uit.Heb ook wat meer met de honden gedaan; voor de herder een spoor gelegd, hebben we samen plezier in. En anderhalf uur geslapen vanmiddag, van vermoeidheid maar ook om de uren door te komen , eerlijk is eerlijk. En ik neig nu eenmaal naar slapen als ik me depressief voel.Enfin, nu ondertussen wat strijken.Niwi: kon je door dat stomme internet niet meer antwoorden maar het antwoord was dus "Ja"; ik dacht er idd over om toch maar aan de jajum te gaan.....Meiske: dank dat je dat mooie stuk van Emmaroos weer geplaatst hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Hm tis stilletjes.......... etenstijd?Hihi Dymph, ook ik heb de drank vervangen door snoep en aanverwante zaken. Zit nu vol met stroopwafels en een stapel boterhammen met oude kaas dus eten hoef ik ff niet.....En jij ?Jet las dat jij ook al een verkeerd wasmiddel gebruikt hebt hier willen ritsen en knopen ook ineens niet meer dicht hahaha!Pffff eten..breek me de bek niet open:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Hoi, ik kom even binnen wandelen. Gaat niet zo goed. Weet niets anders te bedenken dan hier op het forum te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Hé stroopwafelsnoeperd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Wat gaat er niet goed Bethanie ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Paniek! gaat maar niet over. Heb al kalmeringspilletje genomen maar merk niet dat het helpt. Is al de hele week zo en hele dag. Kan er niet meer tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden