bolletje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Den Niwi se.Drup het is bekend dat alcohol ook een soort van energie geeft. Tenminste bij mij wel. Dat schreef ik pas nog. Ik kon als ik moe was en daarna dronk veel meer werken, maar misschien voel je die moeheid dan minder ik weet het niet.Maar ook is het normaal dat als je stopt je lichaam hard moet werken om aan de nieuwe situatie te wennen. Het slapen alleen al moet opnieuw geleerd worden. Je krijgt een hele hoop indrukken van buitenaf die je daarvoor helemaal niet zag of voelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 den bolletjevos se en wat bolletje net schreef is die verandering van levenswijze dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Ja Drup, dat herken ik helemaal.Ik bedoel trouwens met "is er niet" : ik wil niet terug naar waar ik vandaag kwam, dus ik ga wel door met niet drinken hoor. Want drinken is veel erger.Maar ik word een beetje moedeloos merk ik. Is de vermoeidheid, weet ik wel, maar toch.Dit verhaal krijg ik net binnen:Het verhaal van het zandBoven op de berg ontsprong de rivier. Als een kind, spelend en spetterend, sprong hij van steen tot steen. Zijn moeder, de berg, voedde hem met helder water, en hij groeide en werd een wilde jongen. Als een waaghals stortte hij zich bruisend en schuimend langs de steile rotswand naar beneden en stroomde voort tussen bergkloven, in stroomversnelling na stroomversnelling. In het dal kwam hij tot rust en verbreedde zich. Hij stroomde langs bossen en dorpen, liefkoosde de steden aan zijn oevers en droeg schepen op zijn rug. Na een lange tocht kwam hij bij de woestijn. Daar kon hij niet verder. Wat hij ook probeerde, het water liep weg in het zand en een doortocht was er niet. De rivier werd bang en probeerde terug te gaan om een andere bedding te zoeken, maar ook dat lukte hem niet. Toen fluisterde een stem,die van de woestijn zelf was: 'De enige die mij kan oversteken is de wind. Geef je over aan de wind.' 'Ik wil stromen,' zei de rivier.'Je kunt niet stromen; al je water zal verdwijnen in het zand. Hoogstens een modderpoel zal er van je overblijven.' 'Hoe kan ik me overgeven aan de wind? Alles wat ik met me heb meegevoerd zal ik verliezen. Ik zal mezelf verliezen.' Je kunt alleen verliezen wat niet echt bij je hoort,' zei het zand, 'Laat je dragen in de armen van de wind.' Toen verzette de rivier zich niet meer en zijn water verdampte. De wind wiegde hem in zijn armen en droeg hem over de woestijn. Aan de andere kant van de woestijn kwam hij bij een hoge berg en hij regende neer in grote druppels en werd weer een rivier, die sprong van steen tot steen en alles begon opnieuw.'Ik wist het wel,' fluisterde het zand. En daarom wordt er gezegd: het staat in het zand geschreven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Jannigje goeie avond meis.Lig je veel te piekeren dan omdat je niet kunt slapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Ha Bol, het is een combinatie van factoren: klaarwakker zijn als ik naar bed ga (ik ben 's ochtends gebroken als ik opsta, sleep me naar mijn werk. Pas in de avond krijg ik meer energie, ben dan nog wel erg vermoeid, maar minder heftig. ) Ik fiets naar mijn werk (50 min heen en 50 min terug) en sport in de hoop daarme een natuurlijke vermoeidheid te creeren.Ik ben wel erg moe als ik naar bed ga, maar niet slaperig. Ik haal alles uit de kast wat ik kan verzinnen om te ontspannen., maar het lukt vaak niet.En ja, dan ga ik wel piekeren.Daarbij heb ik 'snacht last van "overgangstoestanden", een soort paniekaanvallen die gepaard gaan met enorme spanning in mij lijf, waar ik weer mijn best voor moet doen om die onder controle te krijgen.Dus het is nogal een gedoe.Het vervelende is dat ik er nu tegen op ga zien om naar mijn bed te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Ja Jannigeje daarom herkende ik je gevoel.In het zand staat het geschreven..........Me te emo om er op te reageren maar het staat in het zand want heb het zelf gezien in Afrika. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Ja PP, mooi hè?Het valt ons toe, net op dit moment. (dit itt tot toeval, waar ik niet mee in geloof) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Jannigje ik ken dat gevoel van angstig zijn om naar bed te gaan, je weet wat er allemaal gebeurd.Maar er zijn goeie homeopatische middelen die de klachten van de overgang kunnen verminderen.Jos heeft een tijdje mensen onder hypnose gebracht en daardoor gingen ze beter slapen.Je schreef dat je s'avonds wat meer energie krijgt. Betekent dat ook dat je dan wat actiever wordt?Jos heeft mij in het verleden geadviseerd omdat ik ook zo ontzettend slecht sliep, s'avonds heel rustig te zijn. Een uur voor je naar bed gaat alles uit, p.c. radio en t.v. Dan op de bank gaan liggen en de hele dag na gaan. alles wat je gedaan hebt, dingen die je tegen gekomen bent enz. en dan heel bewust afsluiten.Mij heeft het ook vaak geholpen om te bidden. En alles tegen God of een hogere macht te vertellen, en dan ook heel bewust te zeggen tegen jezelf, nu ga ik slapen. Dat is een training maar mij hielp het heel vaak maar dan moet je gelovig zijn.O ja en een glas warme melk of bouillon drinken. Baby's slapen ook goed als ze een volle maag hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Ja Jet, dat doe ik allemaal niet meer, alleen nog thee zonder caffeine/theine.Bol, ik doe dat nu ook: alles uit zetten en heel rustig proberen te worden.Alleen dat laatste stuk deed ik niet. Is de moeite van het probere waard.Daarom ga ik dan nu maar afsluiten en proberen rustig te worden.Dank voor al jullie reacties, ze doen me goed. Dus ik wens ons allen nu alvast een goede nachtrust voor nu of straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Jannigje we gaan het samen doen ik ga ook afsluiten. Ff rustig op de bank en laat die gedachten maar komen. Niets echt bewust sturen dat gebeurd vanzelf.Heel veel suc6 meis.Liewve mensen ik heb een voldaan gevoel en ga rustig dadelijk de nacht in."Voor iedereen een nacht:sun: en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Ik ook Jetset en duik nu ook mijn nestje in die Banjo ligt voor te verwarmen.Trusten allemaal en fijn te lezen dat het ook anders kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Zo ff truste komen zeggennet Millennium gekeken, wow wat spannend weeren nog 5 x te gaan.Voor wie nieuwsgierig ishet 1e deel kun je terugzien via ooitgemisten terugzien heet op zijn Bels herbekijken, leuk he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Goede avond,Middagdienst zit er op.Koffie, das effe wennen.Toch wel een goed gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 niet vloeken in de kerk Harry;)maar wel dat goede gevoel vasthouden heniet alleen voor jezelfmaar ook voor je "betere helft" zoals je somszo mooi zegten voor ons natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Je hebt gelijk, Jane.Ik heb het aangepast.Alles goed? heb nog niet terug gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Hallooo lieve allemaal:present:Ik ben weer laat op het forum, maar ik had vandaag voor het eerst sinds een week of twee weer trek in alcohol... pfff, was ff moeilijk! Maar ik heb het gevoel uitgezeten... of nee, eigenlijk eruit gewandeld.Ik kreeg rond 20.00 u zin in alcohol. mijn man is naar een bedrijfsfeest en ik had gezegd om thuis te blijven voor de hond. Ze is nog niet lang genoeg bij ons om haar van 18.30 tot een uur of 2 's nachts alleen te laten, dat vind ik nog zielig... Het beestje heeft al zoveel meegemaakt bij haar vorige baas... slechte dingen. Dus ik heb de hond aangelijnd en een wandeling van bijna anderhalf uur gemaakt en toen waren we rond 21.30u moe maar voldaan samen weer thuis. Toen een poos Guitar Hero met de Wii gespeeld, heerlijk:D Daar kan ik me zo in uitleven. De hond ging natuurlijk meteen gestrekt.Toen mijn man even gebeld, en het was gezellig zo te horen. Hij klonk enthousiast althans. Hij mag van mij gerust de bloemetjes eens buiten zetten hoor, met zijn collega's.Nu dan de pc maar eens aangezet, een berg mail gelezen en dan nu nog snel even op het forum.Ik ben zo blij dat ik niet ben gezwicht, want ik had het echt even kwaad... Maar de icetea smaakt me weer goed hoor.Bolletje en Blondie, nog bedankt voor jullie lieve reactie gisteren! Echt lief!Tja, ik zal mijn naam maar af en toe invullen als Toppertje dan:present:En ja, we hebben weekend, morgen mooie weersvoorspelling dus ik ga lekker genieten! Jullie ook?Pluk de laatste mooie zomerse dagen!Samen staan we sterk! Liefs, Toppertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Hallo Toppertje,Alle reden om trots op jezelf te zijn en je naam aan te passen.Geniet van het weekend en je prestatie,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Sorry Hanmoeder-dochtergesprekHet 1e deel is in 2 delenen 2 e 3 ook, dus 6 x 1 1/2 uur.Ik zag ook eerst de film, want hadin de bieb de boeken gereserveerd,maar was prima, na 1e fil de 3 boekenin 3 weken uitgelezen (verslavend, ha ha) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Heb je mij ook in de gaten Han??Eerlijk zegge:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Harry haakt af...Welterusten allemaal, lekker slapen en gezond weer op voor een nieuwe droge dag.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 leuke verspreking Hangeneerd?of negeert? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Heintje haakt ook af:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 nee heeft niks met generen te maken:)Heeft alles met mn pc en mn pc verslaving te makenIk zou willen dat ik helemaal niet meer online kwam maar iets in mij , wilde toch ff bijlezen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 In geneer me dat ik geintroduceerd ben.Dus wens jullie allemaal weltrusten,weinig moeilijke taal en versprekingen toe...Truste Jane, Hannah en TeveelLaterzzzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden