Spring naar bijdragen

donderdag 1 oktober


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beetje fantoompijn Desi
de kies is weg
de wond doet pijn,
maar vergeleken bij de ontsteking die er zat
peanuts.
En jij? Beetje te doen nu?
thuis ook met P en L?
Ik hoop dat jullie daar ook begeleiding in krijgen,
want ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat stuk
van je leven weer op de rails komt (of niet zoals bij mij).:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor: Ik voel me er goed bij nu ik alles geregeld heb en wil er voor gaan. Eerst wilde ik de half half begeleiding van GGZ niet meer maar heb het kunnen bepraten en hebben we een strak plan gemaakt. Nu ben ik er tevreden over.

Jane: Ben blij dat de pijn minder is want ik heb een keer 8 dagen met hoofdpijn gelopen vanwege de ingreep. (spuit IN ontsteking).

Tijdens de opname in de kliniek wordt er veel aandacht besteed aan familie. Door familie week-enden e.d..
Met L gaat het goed maar met P. zal het nog een hele kluif worden om alles recht te zetten maar ik ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo allo,

Kijk en hier raak ik nu de draad van kwijt. Heb 5 keer gekeken maar er staat duidelijk donderdag 1 oktober. Daaronder de draad van 20 oktober maar waar bleef de 21e?

Fijn Jetset dat de verhuizing goed is gegaan. Zit ook nog steeds te rommelen maar dat komt kee hoor want je eigen plek onder de zon is het belangrijkste

Desi kon niet meer bijlezen maar hoe was het afscheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve kanjers/ lotgenoten / strijders...:present:

Ik las het verhaal van Kohtje voor Blondie... geweldig onder woorden gebracht hoor. Ik ben meestal ook nogal uitgebreid als ik iets schrijf of vertel... En anderen zijn kort en bondig. Zo is mijn man bijvoorbeeld ook. Die zegt met 1 zin waar ik een half uur over kan doorzagen...:D
Dat is ook een kwaliteit op zich!

Blondie: Kohtje heeft wel op veel punten gelijk vanuit mijn oogpunt. Als je op je werk gaat vertellen over je alcoholisme, zeg dat dan alleen tegen collega's waarvan je zeker weet dat ze er geen misbruik van zullen maken of tegen je zullen gebruiken, want wat Kohtje al zei: je bent wie je NU bent en die alcoholiste WAS je... ik besef dat bij mezelf ook heel goed.
Mijn baas weet het bijvoorbeeld niet, maar 1 collega wel, waarvan ik zeker weet dat zij zal zwijgen. Zeij heeft ook haar sores en wij kunnen elkaar een beetje steunen, zij kan ook vaak verdwijnen in de drank maar ze heeft het nog onder controle maar zij kampt weer met hevige paniekaanvallen. En dat begrijpt van de andere collega's ook niemand, maar ik wel. Dat heb ik ook gehad, en nog wel eens...
Dus meid, ik zou zeggen: Take it easy... one step at a time... je komt er echt wel want je bent een kanjer!

Ik ben vandaag aan dag 53 droog en ik voel me steeds sterker en beter. En nu ga ik zo maar eens de ramen lappen, want dat is hard nodig en nu schijnt de zon nog:rose: en dat is morgen misschien voorbij, en dan moet ik ook weer werken.
Met de hond gaat het ook steeds beter, ze wordt steeds brutaler, haha; net onder het wandelen steeds mijn handschoenen jatten... maar ze is een lieverd:heart: , mijn levensredder...

Voor iedereen vandaag weer een fijne 'droge' dag, qua weer en natuurlijk ook qua drank...
Samen staan we sterk!!

Liefs, ToPPertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn te lezen Jane dat jij je nu wat beter voelt en iets positiefs weet te zeggen over een kaakchirurg. Ik moest er naar toe zonder pijn en kwam er buiten met moordende pijn en een trauma. Mij slaan ze een volgende keer maar in coma maar hoop te voorkomen dat er nooit meer een volgende keer komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor JetSet:

heel veel geluk in je nieuwe huis, lieverd! Dat je snel gewend mag zijn aan je nieuwe stulpje, maar als je kinderen het al éééénig vinden dan zal dat vast zo zijn!
Nog even de schouders eronder begrijp ik, en dan is het klaar.
En na hard werken is het zoet rusten:D

Geniet ervan!!:heart:

Liefs, ToPPertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee boreetje ik heb niet het nu kan het nog idee. Wil er nu voor blijven gaan en daarna de opname nog. Ik voel me op het moment sterk en wil dat zo blijven houden. Ik wil ook de problemen thuis opgelost krijgen dat is me heel veel waard. Dat kan alleen door NOOIT meer te drinken. Het is goed geweest. Geen drank meer voor mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Beppie komt weer om de hoek kijken.
Het gaat prima hier, ben erachter aan het komen dat ik een goede basis heb gekweekt waar ik niet zomaar meer dooheen val. Fundering.
Leuk huis, leuke diertjes, zie er goed uit, zorg goed voor mezelf. Te gekke hobby !
Afg weekend had ik een fantastisch avontuur, een 1001 nacht sprookje met een Arabische prins. Hemeltje lief.....
En dat allemaal JUIST zonder alcohol beleven is echt heerlijk.
Helaas is het geen blijvertje, erg jammer maar niemand neemt mij dit weekend meer af. Hij heeft me behandeld als een juweel :)
Vanaf nu spreek ik alleen nog maar af met prinsen en koningen, geen kikkers meer ;)
Mijn punt is, omdat ik een stevige basis heb, is het niet zo verschrikkellijk dat het geenblijvertje is. Anders zou ik ziek zijn van liefdesverdriet, maar nu heb ik zelf een fijn en stabiel leven wat ik weer kan oppikken.
Ik haal dan savonds wel een bak ijs die opgaat, maar dat is een keertje niet erg.
Geen moment gedacht aan drank.
Wat een bevrijding !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal dag voor dag moeten beslissen dat weet ik. Maar dit is mijn plan. Ik weet dat ik het moeilijk ga krijgen en natuurlijk ook zucht zal hebben. (Al heb ik daar nu hulp bij met een middel). Ik moet het ook niet meer als straf zien en de strijd opgeven. Weet dat dit theorie is maar wil dit ook proberen om te zetten in de praktijk en nuchterheid is een beloning zoals Niwi altijd zegt.Ik moet anders gaan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph ik denk toch dat je dit door moet maken, dat het niet anders kan. Dit is misschien toch het gevolg van het vele alcoholgebruik in combinatie met de angst waar je mee zit.
Voorheen dronk je dit gevoel wel en nu je besloten hebt om niet meer te drinken, komen deze dingen in alle hevigheid terug, en dat doet pijn.
Is er geen mogelijkheid dat je eens met een deskundige gaat praten?
Bij mij zelf geven deze gesprekken altijd zo'n gevoel van opluchting. Weten dat je, ondanks de pijn, het goed doet.
Het geeft mij altijd rust omdat ik het toch van een deskundige hoor. En actief bezig zijn met je rotgevoelens geeft mij altijd het gevoel dat ik niet helemaal machteloos t.o. rotgevoelens ben. Ook dat kan toch wat rust brengen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey spuugzatte DYMP
Ergens geen gat meer in zien ,is tijdelijk,als je een duidelijk doel hebt om te overleven ,dan kom je er wel
Overleven ,is nooit nutteloos
Als je zegt ik hoef niet te overleven,doe je jezelf te kort
Grijp jezelf bij je kladden en doe er wat aan
Ook jij bent een mens met waarde
Wat en/of hoe de dingen ook gepasserd zijn,ook jij bent waardevol
Kom op,ook ik heb het overleefd,gun het jou ook
Kost moeite en pijn,maar ook eerlijk zijn tegenover jezelf
vr gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dymp
we kennen elkaar niet,maar ik bedoel het positief
kom op
mopper maar doe ook elke dag iets positiefs
ADB zijn[worden] kost veel energie
zoek naar de dingen die je leuk /waard vind om voor te leven
wees je bewust van je valkuilen maar tel ook je zegeningen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja, dat weet ik ook wel. Ik ben gewoon heel erg obstinaat en boos en verdrietig en de hele rattenplan. Zin om de kont tegen de kribbe aan te gooien, maar weet heus wel dat ik mezelf daarmee alleen maar heb.
Wat Bol zegt is waar. Dit echte voelen is redelijk nieuw voor mij en ik haat het. Ben er niet voor niets mijn hele leven lang hard voor weggelopen. Helaas ben ook nog een intense voeler: dingen dreunen er altijd goed hard in. Omdat ik altijd alles heb weggedrukt, komt het nu wrsch extra aan. Nou, dat merk ik dan ook echt. Pffff.....
Ga zo maar even een uur lopen met Sylke, die zit ook tegen een wild-woest vrouwtje aan te kijken, en das ook niet de bedoeling. Moest even mijn hart luchten zonder scrupules. Moest het er ff uitgooien.
Mijn kiezen en kaken doen gewoon pijn van het opeenklemmen. Wat ben ik kwaad.
Probeer maar even de zinnen te verzetten, sorry voor mijn negativisme op dit moment. Het komt wel weer. Hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako, Bol, tuurlijk weet ik wel dat jullie het goed bedoelen en dat voel ik ook echt zo. Mss moest ik het ff van de daken krijsen op dit moment omdat het zo met me op de loop gaat. Bako, ik voel het echt niet als kritiek, in dat opzicht ben ik niet zo supergevoelig gelukkig, haha.
Bol, ik blijf me melden, oké÷ Nu wel even de hond haar portie rennen geven. tot strakjes.... en bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dymph, ik weet exact hoe je je voelt, ben er zelf ook geweest. Weet dat dit gevoel elke dag een beetje meer afneemt. Beetje bij beetje en ga je op een punt komen waar je het heerlijk zult vinden om niet te hoeven drinken. Weten dat je 's morgens een klaar hoofdje zult hebben ipv watjes of ronduit ziek. Weten dat je geen blackouts gaat hebben of beschaamd hoeven te zijn voor de dingen die je dronken hebt gedaan.
Dat is zo'n fijn gevoel en iets om naar uit te kijken dat het dit gevecht dat je nu voert dubbel en dik waard is.
Volharden is de boodschap, niets komt je vanzelf tegemoet, maar je beloning is dan ook des te groter, ook voor je omgeving ;)

Hier eindelijk een lichtpuntje. Na een zware crisis dinsdagavond, gisteren een mail gestuurd met een laatste poging tot samenwerking. Dit is eindelijk schijnbaar een beetje doorgedrongen, want ze beseft dat haar manier de dingen alleen maar langer laat duren ipv korter en nodeloos veel geld kost.
We zijn nu aan een soort overeenkomst aan het werken, waar we allebei toegevingen doen, zodat ik hier kan blijven werken tot ik kan verhuizen.

Er is hoop ;)

Bolliewollie, hoeisie ?? :sun:

Bako, aangenaam, je bent al een oudegediende zie ik :D

Borretje {{{:heart:}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Rekel,

Wat goed dat er nu eindelijk ook een beetje gekeken wordt door je vrouw en dat ze niet meer zo halstarrig vast blijft houden aan haar eigen gevoel.
Langzaamaan komt er weer wat ruimte voor andere dingen.
Ja hier gaat het wel kerel. Merk wel dat de berichtjes van vriend Alf, veel met me doen. Loop de hele dag te zuchten. Klinkt erger dan dat het is hoor maar ik heb dat vaker gehad, ook bij Jos. Vaak als ik me toch zorgen maak om iemand.
Dus iets om aan te gaan werken. Het niet meer zo ver laten komen. Proberen wat eerder afstand te nemen.
Maar hoe doe ik dat. Dat weet ik nog niet.
Maar verder gaat het hier wel. Vanochtend weer het bekende pilletje ingenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...