Spring naar bijdragen

Maandag 25/10/2010


Teveel

Aanbevolen berichten

Glenn ; Hulp vragen is geen zwaktebod, Het is juist sterk !!!
Toegeven dat je het niet alleen kan en de hulp die aangeboden wordt met beide handen aangrijpen...
Heb ik ook gedaan en zie waar ik nu ben !!! Dag 107 zonder drank...
Alcohol is sterker dan dat ik ben en door hulp te vragen en open te staan voor verandering en bereidheid om te veranderen, ben ik gekomen waar ik nu ben...

Kiep die drank door de gootsteen en ga je huisarts of Tactus bellen, DOEN !!!

Zo, ik ga er weer vandoor, naar therapie !!!
Fijne dag voor iedereen en probeer naast al je zorgen ook naar de positieve dingen in je leven te kijken (thnx Sara, die vergeet ik wel eens...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Sara
Lieverds ben er ff stil van en erg ontroerd, DANK voor jullie lieve reakties!

Tuurlijk vecht ik door, vandaag "gewoon" de draad weer oppakken.



Glen ik ken je nog niet zo maar misschien is dat inderdaad wel iets voor jou waar Bol en Will het over hebben? Ga eens met je huisarts praten joh.

En als je nu al hebt gedronken; de rest weggooien?

En ga alsjeblieft niet in die cirkel van "Oh wat ben ik stom" want dat maakt alleen dat je je slechter voelt en waarschijnlijk nog meer aan drank gaat denken! Als je de internetbehandeling doet (heb ik ook gedaan) leer je dat dat géén helpende gedachten zijn. Probeer je negatieve gedachten eens om te zetten in positieve, zo van: "gisteren is het me gelukt, ik kan het! dat ik nu even bezwijk betekent niet dat ik weer terug bij af ben, ik ga er weer mee door".


Kijk Saar, daarom vind ik je nou zo'n supperkanjer.


Inderdaad Glen. Kijk maar eens naar gisteren. toen is het je toch ook gelukt om minder te drinken? En natuurlijk krijg je de bibbers, dat komt door de drank. Als jij vandaag weer veel drinkt, zit je morgen weer met die trillende handen, en overmorgen weer. Dat komt allemaal door de drank, en hoe meer jij drinkt, des te meer je die trillende handen krijgt en hoe meer ongelukkiger jij je voelt. En des te angstiger jij je voelt. Door te stoppen stoppen ook die trillende handen en die rotgevoelens die je daardoor krijgt.
Misschien inderdaad goed als je je huisarts eens belt. Is hij op de hoogte van jouw alcoholmisbruik?
En als je inderdaad Refusal of Antabus mag gaan slikken, doen we het samen zodat het voor jou misschien wat makkelijker wordt.
Misschien dat Willbillie en Dees ook mee willen doen?
Kom op joh, als wij het kunnen kun jij het ook. Probeer vandaag in ieder geval minder te drinken, en natuurlijk zou het mooi zijn als je vandaag helemaal niet meer drinkt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen beste medestrijders!!!!

Dat is alweer een hele tijd geleden dat ik heb geschreven!
De laatste keer kreeg ik een rotopmerking van iemand hier en heb daarna niet meer geschreven.
Het stoppen ging zo goed......maar in de zomervakantie na precies 1 jr en 9 mnd dacht ik wel wer een glas te kunnen drinken.
NEE DUS!!!!!!!Sinds 17 aug ben ik aan het rommelen met die trut drank.
BAAAAAAAL daar vreselijk van. Heb nog steeds een hele lieve en goede vriendin van het forum ....zij steunt mij ELKE dag!!!!!
Maar ik moet het natuurlijk zelf doen.
Dagen gaat het stoppen goed maar dan (altijd) door de stress gaat het weer mis.
Ik heb het in mijn dagelijks leven te druk....werk en gezin.
Het wordt over een paar weken (wbt werk) rustiger.

Ik wil zo graag weer op de 0 lijn zitten ELKE DAG!!!!!!!
Want ik voel me zonder die rommel ZOVEEL beter!!!
Maar `s avonds moet ik (gelukkig niet meer elke dag) die knoop in mijn maag wegdrinken.
Na het eerste glas voel ik die stress afnemen......maar het blijft nooit bij dat ene glas.

Ik moet helemaal weer kappen met die zooi......

Het gaat me lukken hoor maar wel met hulp van coach en met hulp van het forum.
Heb in het verleden de internet behandeling gedaan...maar zal jullie opzoeken als ik het moeilijk heb!!!!!

Hoop dat ik hier weer steun kan vinden.....

lieve groeten en een fijne dag allemaal!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig hier;)

Had vanmorgen geen tijd om even langs te komen. Fladder dus nu maar even langs...
Hier hebben de kinderen nu herfstvakantie, dus is de pc vaak bezet...Vanmorgen lekker uitgeslapen tot een uurtje of 9, heerlijk! Gezellig met de jongste van 7 liggen kletsen in bed:) Ga zo boodschappen halen en de kinderen gaan mee. Ze mogen allemaal 1 avond beslissen wat of we gaan eten en dan ook meehelpen koken. Vanavond wordt het kaasfondue!

Iedereen nog een fijne maandag! Geniet ervan als dat lukt! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en ik ben heel boos terug gekomen van mijn manneke.
Ik had hem een glas wijn ingeschonken en zag een fles staan in zijn prullenmandje. Ik wilde kijken of dat een fles was die de werkster vorige week gekocht had voor hem, en vragen of hij die wijn ook goed vond.
Wat schept mijn verbazing?? Dat was bijna een volle fles. De afspraak was twee glazen wijn per dag.
De werkster had hem vrijdag ook al een volle fles gegeven en daar heeft hij naar zijn zeggen twee dagen mee gedaan. Vanochtend heeft ze hem een andere fles gegeven en ik heb hem twee glazen in geschonken.
Ik ben ontzettend boos omdat de werkster nu zelf gaat bepalen, terwijl de h.a. heeft gezegd dat hij niet meer mag drinken dan twee glazen.
Kijk ze heeft de ballen verstand van wat alcoholisme in houdt, dat begrijp ik best maar ze moet zich gewoon aan de regels houden, de anderen doen dat ook.
Kabouter wil niet hebben dat ik er met haar over praat, omdat hij dan bang is denk ik dat dat van hem afgenomen wordt, ook dat begrijp ik wel maar toch ben ik ontzettend kwaad.
Ik heb tegen hem gezegd dat ik ook hier mijn handen van terug trek, net zo goed als het wasmachien dat het niet goed deed. Waste te lang, en we wisten niet wie dat nu deed, dus doet de werkster het nu met het gevolg dat het programma nu te lang wast en eigenlijk niet goed volgens de kabouter. En ik mag niets zeggen tegen haar van hem.
Bah misschien is het wat chaotisch wat ik nu schrijf maar dat komt omdat ik gewoon erg kwaad ben.
Ik ga me gewoon aan de regels houden, twee glazen wijn als ik kom, en verder moeten ze het maar lekker bekijken hoor.
Als ik dadelijk op m'n duvel krijg omdat de kabouter meer wijn drinkt dan mag, ja dan moet ik toch de naam van de werkster noemen, het kan niet anders.
Ergens zal ik blij zijn als hij in het verpleegtehuis kan komen, zodat ik niet meer verantwoordelijk ben voor de gang van zaken. Dit werkt niet, en de kabouter blijft maar manipuleren.
Ik weet nu niet of ik het toch tegen haar moet zeggen of dat ik inderdaad maar moet denken, rotzooi maar aan hoor, dat is niet meer mijn pakkie an.
Volgens de kabouter kunnen de werkster en ik niet goed met elkaar opschieten en dat ligt toch aan mij volgens hem.
Ga ff zitten want ik ben hondsmoe van al dat gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar natuurlijk mag je je er mee bemoeien hoor. Ik heb het toch opgeschreven?:)
Ja je hebt gelijk als je zegt dat de kabouter de lachende derde is. Hij weet mensen zo te manipuleren dat ze voor hem vliegen, dus heb ik best wel begrip voor de werkster.
Wat ik moet leren is, afstand nemen hier in. Ik ben nog steeds geneigd om hem in bescherming te nemen en alles wat niet goed is voor hem, niet te accepteren. Maar ik vergeet daarbij dat hijzelf verantwoordenlijk is voor zijn hachie. Ik vind dat nog steeds erg moeilijk, in die zin ben ik de kloek die haar jong beschermd. En er mag niets en niemand iets verkeerd doen anders vlieg ik erop.
Dat moet ik afleren en veranderen. En dat gaat vanaf nu gebeuren. Zeker weten anders vreet ik m'n schoen op.
Nee Eks. hij wijst iedere begeleiding af omdat ze het toch allemaal niet weten. Wat een rotsmoes. Hij kan met die mensen niet spelen en ze niet manipuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!:present:

Kom weer even langs'vliegen'... Bolletje, ik kan begrijpen dat je boos bent, als die werkster zich niet aan de afspraken houdt en 'kabouter' manipuleert, dan zou ik ook pissig zijn. Je probeert het toch goed te doen, en de huisartsadviezen na te komen maar als ze dan buiten jou om maar gewoon hun gang gaan... tja, dan is het idd logisch dat je boos wordt. Je voelt je dan toch een beetje machteloos...
Sterkte en hopelijk zien ze in dat ze verkeerd bezig zijn...

Ik ben vandaag aan mijn 9e alcoholvrije week begonnen, dag 57... gisteren had ik ineens erge trek in alcohol, heb zelfs even met een flesje bier in mijn handen gestaan om te openen, maar ik heb het terug gezet in de koelkast in de schuur, en heb toen innerlijk tegen mezelf staan schelden... De hond meegenomen voor een lange wandeling en toen ging het weer. Pfoe... was ff moeilijk...
Maar ik heb me beheerst! Weer een overwinning op mezelf.

Samen staan we sterk, en het forum is de grote kracht achter mijn prestatie!

Fijne droge :wink; dag allemaal!

Liefs; Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieverds dat jullie mee denken.
toppie toppertje, dat heb je hem maar weer eens geflikt. Ik vraag me altijd af, als ik in die situatie zou zijn, zou ik dan ook zo sterk zijn. Nee dus ik denk het niet, ik moet het nog steeds hebben van de Refu. Dat is nu, in tegenstelling tot vroeger, mijn beste vriend.
Suss hoe gaat het met jou? Lukt het allemaal nog een beetje?

Ik heb net de werkster opgebeld omdat de kabouter toch iedere keer zegt dat wij elkaar niet liggen. en ook verteld over de fles wijn van vanochtend.
De kabouter had gezegd, "zet maar een fles wijn neer want de Bol komt vandaag hoogstwaarschijnlijk niet"Dus die meid heeft dat gedaan.
Je zou inderdaad haast ruzie met haar krijgen terwijl hij het zaakje manipuleerd en ons tegen elkaar uitspeelt.
Ik heb in ieder geval heel voorzichtig uitgelegd dat de afspraken anders zijn en gezegd welke dagen ik kom, dus dan hoeft zij geen fles meer neer te zetten.
Ook weer geregeld, en ik tevreden. héhé ben er toch erg moe van maar heb wel gehandeld. Anders blijf ik toch zitten met een hoop ergenis naar iemand toe die er eigenlijk niet zo veel aan kan doen.
En ik moet inderdaad heel allert blijven dat hij anderen niet tegen mij opzet en anders om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe voel je je dan nu? weet je dat we hier een apart draadje hebben waarin, als je gedronken hebt of met een kater zit, je daar op kunt schrijven hoe je je voelt. Dan kun je het naderhand terug lezen als je zwakke momenten hebt. Ik zal eens kijken of ik het naar boven kan halen.

Glen ik heb het naar boven gehaald. Het staat bij thema's. Het bovenste draadje moet je hebben en dan de laatste pagina.
Kijk maar of je zin hebt om daar wat wilt schrijven:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf kwam net tot de ontdekking dat het wel eens zou kunnen zijn dat de kabouter, de werkser en mij, tegen elkaar uit wil spelen. Ik weet nog steeds niet precies hoe dat in z'n werk gaat en al zeker niet wat voor 'n nut het heeft, als hij dat doet. Ik heb die term vaker gehoord, ook van mijn psych. maar heb het denk ik vaak nog niet in de gate dat en wanneer het gebeurd.:)
Maar het geeft me al een heel stuk rust, te weten dat het niet zo zeer te maken heeft met de werkster, maar meer door de kabouter zijn reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net weer contact gehad met het U Center. Ze gaan het opnieuw bespreken en ze bellen me hierover terug. Voel me er opgelucht bij dat ik de stap heb durven nemen om het weer aan te zwengelen. Wie niet waagt die niet wint nietwaar. Vind het wel erg spannend nu.....

Glenn morgen weer proberen he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...