Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 oktober 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hihi bethje, ik ga afsluiten anders doe ik helemaal geen oog dicht. Rakelt toch weer veel dingen op. Zit alweer met maagpijn achter de pc. Lukt het je een beetje voor vannacht? We hebben het er nog over. Vergeven is echt een heel mooi gevoel, ook al kost het je mss jaren en jaren. Soms weten mensen niet beter. Wat Bol ook zegt over haar moeder, dat geldt ook voor de mijne. Zij was ook verkeerd geprogrammeerd en toen ik dat eenmaal inzag, kon ik compassie met haar hebben. Dat het ook allemaal uit haar jeugd voortkwam en dat ze geen andere tools tot haar bschikking had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Bethanie

Oke, dan een klein stukje over mijn jeugd. Ik ben grootgebracht met geesten, demonen en angst voor de hel en als je niet zou vergeven vergeeft God mij ook niet. Dus ben ik altijd bang dat ik dan naar de hel ga. Niet alleen daarom, ben daar zowiezo altijd bang voor geweest. Dus ja dan moet ik vergeven.



Dat is nog al niet wat zeg, als je als kind dat te horen krijgt. God als St. Nicolaas. Als je niet lief bent wordt je in de zak gestopt. St. Nicolaas bestaat niet en God op deze manier ook niet. Dan word je bang gemaakt en dat is geen goeie basis om volwassen te worden.
De hel bestaat niet, daar ben ik van overtuigd, het besef van goed en kwaad neem je mee als je over gaat. als je een slecht leven hebt geleid, is dat besef er dik en dubbel als je niet meer op de aarde bent. En dat kan een hel zijn.
Maar mijn kabouter is ook zo opgevoed, en daar kom je heel erg moeilijk vanaf. Dat zit er zo ingehamerd, en dat kost zoveel tijd en energie, daar word je echt niet vrolijk van hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mupke en Jane.

Zwaar onderwerp vergeven en/of vergeten. Persoonlijk kan ik zeggen dat ik een aantal mensen in mijn leven absoluut niet vergeef wat ze hebben gedaan of juist niet gedaan. Maar het punt is als die mensen niet erkennen dat ze iets niet hebben gedaan of juist wel (wie snapt me nog) dan is het aan mij om daarin een weg te vinden om ermee om te gaan. Ik heb dagen dat ik opsta en de hele wereld aankan en ik heb dagen dat ik het liefst in een holletje weg zou kruipen. Maar ik probeer de dingen positief aan te pakken en aan het eind van de dag kan ik mezelf in de spiegel kijken zonder schaamte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen Bol gaat eindigen. Ik ben erg moe en moet er misschien morgen vroeg uit omdat we hier grint gaan storten dus dat wordt weer heel hard werken. SSSttt ik hoop eerlijk gezegd dat die persoon het vergeten is.
Trusten lieve allemaal, een nacht:sun: voor iedereen en tot morgen weer.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nee van die angst voor de hel kom ik niet los van. Dat zit er ingeramd. Alles wat nu tegelijk mee naar boven komt is niet goed voor de nacht maar overdag kom ik nooit zo bij mijn herinneringen en gevoelens, dus dan denk ik, nu ben ik eindelijk daarbij aanbeland en moet er wat mee anders doe ik het nooit. Morgen ben ik het weer kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beth nog een keer ff inloggen voor jou speciaal.
Ik voel bij jou een hele hoop kwaadheid. Zolang die er zit, kun je niet vergeven. Dan moet je eerst klaar komen met die kwaadheid. Daar kunnen ze je echt mee helpen hoor. als die kwaadheid eruit is dan komt er bij jou vergeving en ook de welverdiende rust.
Nu echt echt echt weg doeiiiii.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...