bolletje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Sowhat, ik las net dat je last van sombere gevoelens hebt als de bladeren vallen? Ikzelf heb daar ook altijd last van gehad. Gebruik nu iedere dag een kwartiertje een ledlamp en ik merk heel duidelijk verschil. Zak niet meer zo diep weg en heb eigenlijk nergens geen last van.Zo'n lamp helpt niet als je echt last hebt van zware depressies in het voor en najaar.
ekstertje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Borretje:Ik leg het ook niet altijd uit hoor. Misschien bedoel ik eigenlijk vooral dat ik mezelf ermee onderscheid van iedereen. Dat is niet altijd leuk en zit ik ook niet altijd op te wachten. Ben je lekker met je collega's in een restaurant komt er een ober: "en wie is hier de vegetarier?". En nu mag ik ook al niet meedoen met een glaasje wijn....Ik voel me een beetje als een klein kind dat geen snoepje mag:$
druppeltje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Mogge allemaal,Sowhat ook vanuit het durrup hier van harte welkom.Ben weer lekker bezig geweest. Gisteren kwam er een onderhoudsmonteur voor de CV en afzuigingen schoon te maken. Hij had hier nog een klant voordat hij naar de stad vertrok en ik maar denken dat hij een afzuiger over het hoofd had gezien dus prakizeerde me suf want kon hem nog bellen nu hij in de buurt was. Ondertussen lieve Caro hier om me de Senseo uit te leggen maar lette dus niet op. Gevolg: monteur in de stad toen ik wist welke hij gemist had, Caro weer thuis en ik nog geen koffie hahaha.
blondie6173 Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Ben ik weer effe...Eks ; Dag voor dag !!!
zoermuis Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Ja Eks ik sluit me aan bij Borretje. Je hebt zoveel andere goede kwaliteiten waardoor anderen misschien jalours op jou zijn!
lady jane Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Ik lees net je stukje over allergie Sowhat, en ben het daartoch niet mee eens. Ik zie alcoholisme niet als een allergiemaar als een verslaving. ik ken mensen die ondanks dieetof allergie idd wel eens bewust kiezen iets te eten en dan de consekwentieservoor over hebben, bij diabeten of vegetariers. maar dat zijn geen verslaafden, die maken niet door tezondigen een stofje wakker dat de verslaving weer aanwakkert. Waarschijnlijk hebben ze op het moment van zich ziek voelen ook spijt, en is de toegevoegde waarde ook een tegenvaller, maar ze zijn niet terug naar af zoals bij alcohol.Ik merk bij eten bijv. dat ik dat beter proef en zou er niet eens aan denken bij het eten wijn te gaan drinken.Maar mijn valkuil zou zijn bij tegenvallers de stress weg te willen werken en dan zou 2 glazen echt niet genoeg zijn, dus zolang ik niets in huis haal, is de drempel hoog genoeg voor mij, tot nu toe.Zolang we nog hoopvol toe moeten werken om met mate te willen drinken, hebben we onze verslavingniet geaccepteerd. En dit is niet om de minderaars die dat wel kunnen te ontkrachten, maar de stopperszichzelf als stopper te helpen erkennen. Ik ben een stopper en hoop dat te blijven.
ekstertje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Borretje en Desi jullie zijn lief:heart: Bedankt! Ik vind mezelf onderscheiden ook niet altijd erg, maar soms zit je er gewoonweg niet op te wachten.Voorbeeld: ooit koos ik voor (jawel!) fuchsia rose haren. Vond ik toen megacool. Was ook best grappig en wanneer ik goede zin had vond ik al die aandacht van anderen best leuk. Maar ik was ff vergeten dat er ook dagen waren dat ik minder in mijn vel zat en het liefste opging in de grijze massa en dat kon toen dus niet...En jawel Blondie...gaat weer braaf dag voor dag. Maar soms heb ik gewoon ff zin om ertegenaan te trappen. Even kijken of het nog klopt....Fijn dat jullie er zijn!
ekstertje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Mooi gezegd Jane,Ik herken het...Heb na 1 avond flink drinken inderdaad echt weer de voledige afkick moeilijkheden...Misschien erken ik inderdaad mijn verslaving wel niet genoeg en denk ik dat het allemaal wel meevalt... Stomme is dat ik denk/hoop dat het ooit overgaat. Dan denk ik: als ik maar lang genoeg stop dan is die verslaving uit mijn systeem en kan ik weer gewoon wat drinken zonder gedoe.
bolletje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Goeie morgen Jane en Glen.Goed geslapen vannacht Glen? Ga je vandaag weer proberen om te minderen? Hopelijk voel je je een beetje goed, dan is het ook wat makkelijker om het vol te houden.
zoermuis Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Ik gebruik het woord allergie ook als iemand vraagt waarom ik niet drink en ik vind dat die persoon er niets mee te maken heeft.
glen Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 ik ga er elke dag voor om minder te drinken maar de eene dag gaat beter dan de andere dag
blondie6173 Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Trap dan maar lekker op de fiets tegen de rukwinden op, Eks !!! Begrijp het wel hoor.Ook ik heb af en toe nog de neiging om vol zelfmedelijden tegen het feit aan te trappen dat ik alcoholist ben en dus niet gecontroleerd kan drinken...Echter ik weet wat de gevolgen zijn de eerste weer ter hand nemen. Dat wil ik niet meer...
ekstertje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Bedankt Blondie en Borretje:)Ben voor nu weer even uitgetrapt en zal de energie voor het fietsje gebruiken:D En nu koffie:)Iemand een bakkie?Pfff ben ik nu wel aan toe, droge mond van al dat zinvolle gepraat...
lady jane Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Ik ben bang dat het chronisch is Eks:Dhet gekke is dat ik nu 3 dingen herken bij ziekten waarbijer iets in een soort van coma gaat, maar niet weg dus.Die TIQ's dus bij alcoholismebij glaucoom sterven er zenuwcellen af, wordt altijd gezegd,maar die cellen blijken dus is een soort van coma te gaan en kunnenvia acupunctuur weer geactiveerd worden en (deels?) herstellen.en bij MS is er in Duitsland een techniek van dotteren in de halsen dan kunnen er functies die al uitgevallen zijn, weer geactiveerd en geoefend worden.Dat zijn toch wel dingen die hoop geven, die laatste 2 dan, voor ons weet ik niet of er hoop is, ha ha.
blondie6173 Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Voor mij ook nog een bakkie en dan ga ik weer verder...Uitstelgedrag ? Welnee... Is zeker ook chronisch ???
ekstertje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Joepie: ik heb een chronische ziekte...zoiets?Nee, nu wordt ik wel erg flauw:$Geloof ook niet dat de medische wetenschap hard zal lopen voor ons, maar dit terzijde (en misschien maar goed ook er zijn zat ergere dingen).Wat zei ik koffie...en we houden moed!
PROUD2BME Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Goedemorgen op deze winderige morgen!
ekstertje Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Ha medestrijdster:)Hoe is't met Yajala? Ik zit net aan de koffie, jij ook een bak?
PROUD2BME Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Ha Eks,Lekker,ben ik wel aan toe!Kom net van buiten,jeetje wat een wind!Vandaag dag 4 he!Hoe zit het met de anderen?
zoermuis Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Hoi Ya. Vandaag weer de eerste niet?
PROUD2BME Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Nee zeker weten Dees!Ik ga zelfs vanmiddag.........jaja naar de huisarts!Moet er maar eens van komen,ik ga aan de refu!Wil van die onrust af,even een stok achter de deur!Ben zo geschrokken van die terugval!Zo uit het niets!Jij gaat goed he!Dag 18!! Top!
dymph Geplaatst 4 november 2010 Rapport Geplaatst 4 november 2010 Het gaat hier helemaal niet goed, kat nummer drie erg ziek. gister al bij dierenarts geweest, en ze weten het niet. Kan morgen pas om half twee weer terecht en dan krijg ik een meer ervaren dierenarts. Ja, dat is ook altijd maar afwachten. Ik vertrouw het niet. Helemaal niet dus.Mijn hele leven draait nu al maanden om doodzieke katten en ik word er zelf inmiddels ook ziek van. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, zo erg. Ik krijg niet eens de kans om te verwerken omdat de een na de ander zich aandient. Ik heb er helemaal geen zin meer in, probeer me steeds sterk te houden, maar de moed en de kalmte is nu ver te zoeken. Niet gedronken, nog niet, dag 4, maar eigenlijk interresseert het me allemaal geen ene malle moet meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden