Spring naar bijdragen

voor vandaag te laat maar wie weet voor morgen niet

Cornelia

Aanbevolen berichten

ik zou me hier moeten voorstellen maar dat vind ik voor nu erg moeilijk. Ik weet nu wel dat ik moet stoppen met drinken want ik ben nog net niet alcohol afhankelijk maar wel alcohol verslaaft. Ik drink al vanaf mn 12e. (ben nu 37) Hopelijk durf ik morgen meer te vertellen en vind ik hier de steun die ik nu nog niet in mn omgeving durf te vragen. Sorry voor mijn stomme aanmelding maar ik durf nog niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cornelia, welkom hier.

Je hebt nu toch geschreven hier en het is niet stom hoor.

Ik hoop dat je vaker komt schrijven en we zijn hier allemaal gelijk, allemaal met hetzelfde probleem en dus is er een hoop begrip.

Ik kan me voorstellen dat jhe in je omgeving niet durft te praten en hier ben je anoniem, kun je alles vertellen wat je kwijt wilt.

Succes meid en hopenlijk tot gauw.

Groetjes Emmaroos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cornelia!!

Nee hoor, je aanmelding hier is niet stom, integendeel,

goed dat je hier bij ons komt. Je bent van harte welkom,

we zitten allemaal met ongeveer hetzelfde probleem,

in ieder geval de alcohol en proberen hier wat aan te doen.

Sommigen van ons gaan al heel lang goed en sommigen

doen hun uiterste best en gaan er ook voor!

Kom maar vaak naar de Ditjes, Datjes en Dagdraad, dat is

een virtueel huiskamer waar we vaak zitten.

Liefs, Nance:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Cornelia,

K zie dat je hier ook nieuw bent, ik heb mezelf nog niet voorgesteld.

Ik ken de site hier nog niet echt.

Maar ik ben 38 en ook alcoholverslaafd. Gisteren van de psychiater Antabuse gekregen. Morgen begin ik ermee. Vandaag laat ik mij nog is gaan. Maar ik ben zo bang en het is inderdaad zo meoilijk om er mer je omgeving over te praten.

Stephanie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Cornelia,

er valt hier veel steun en hulp te ontvangen

we zijn allemaal ooit hier begonnen en idd de

1e stap is moeilijk, maar die heb je dus al gezet.:present:

de volgende stappen worden waarschijnlijk makkelijker.

Mijn ervaring is dat in contact blijven met het forum me een virtuele

soort van fam. erbij gaf. Een met wie ik dingen kan delen, die ik in RL

niet zo gauw deel. En er is hier over het algemeen weinig oordeel, want

we komen allemaal voor hetzelfde.

succes op je pad om ADB te worden en blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou sinds mn aanmelding hier en mn antwoord nu is er al weer zoveel gebeurd. In eerste instantie volede ik me in de gaten gehouden worden omdat iemand kon zien dat ik hier op het forum was aan het rond kijken en toen durfde ik weer niks te zeggen, wat ja als ze zien dat ik hier ben dan zien ze meer. Terwijl ik alleen maar wilde lezen hoe andere mensen hier terecht waren gekomen. Het zal mijn onzekerheid wel zijn en de angst dat iemand hier ziet wie ik ben. IK wil niet gaan liegen hier maar ik vind het eng om mijn verhaal hier neer te gaan zetten. En dat terwijl ik echt alleen ben 3 vriendinnen die op loopafstand woonden zijn verhuist andere mensen in mn leven die wil ik niet opzadelen met mijn problemen. want wat ik wel merk is zodra je je glimlach niet meer kan opzetten dan ben je saai of een shagerijn. Ik had me vorige week ook echt voorgenomen om niet meer te drinken nou ja in ieder geval het te beperken tot in het weekend maar helaas ik ben te slap en te zwak. Qua voorstellen wil ik nu we zeggen dat ik een vrouw ben (dat was waarschijnlijk al duidelijk door mn naam) 37 jaar zonder kinderen en als kers op de taart ook nog werkeloos.

vorige week meerdere verhalen gelezen van mensen die ik vreselijk sterk vind, knap hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cornelia

Welkom hier :present:

Als je alleen wilt lezen en niet wilt dat iemand

ziet dat je bent ingelogd? Je hoéft niet in te loggen

om alles te kunnen lezen ;) alleen om te kunnen

schrijven móet je ingelogd zijn.

Wat goed dat je ondanks de moeilijke dingen

toch 2 dagen droog staat

Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt

en wens je veel sterkte en succes op je weg

Groetsss

Coco :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cornelia, wat Co schrijf"t: log je niet in, maar lees je gewoon, vrijblijvend mee.

Dat doen veel meer mensen en als je ooit weer wel wilt schrijven dan kan dat.

Ik denk dat je jezelf hier niet kunt wissen; wel de teksten die je hebt geschreven; opzoeken en via bewerken kun je ze alsnog verwijderen.

Maar bedenk dat je dan het kind met het badwater weg kunt gooien; die 2 dagen droog is winst en iets om weer trots op te zijn. En 2 kunnen er meer worden, dus blijkbaar levert het forum je ook iets positiefs op.

Wij zijn hier langer dus voelen ons misschien wel meer thuis, maar ook wij zijn begfonnen zoals jij en er komen wekelijks nieuwe mensen hier. Als je op een feestje komt met nieuwe mensen kun je kiezen om weg te gaan en je vertrouwde leven te blijven leven, en je kunt kiezen om iets nieuws te proberen als je niet helemaal tevreden bent met dat vertrouwde leven. Voor mij was dit mijn 1e forum en het is absoluut een verrijking gebleken, hoe eng ik het in het begin ook vond; nu een soort van virtuele fam. erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cornelia,

Je kunt mensen ook een pb sturen. Je moet dan wel ingelogd staan. Op een berichtje van die persoon klik je rechtsboven op het icoontje naast de printer. Niemand kan dan meelezen hoor.

Je mag mij ook rustig pb-en als je je verhaal wilt vertellen, niet zichtbaar voor iedereen.

Het voornaamste voor ons allemaal is het om de alcohol de baas te worden, op welke manier dan ook.

Je kunt ook een maatje proberen te zoeken, op maatje gevraagd. Maatjes steunen elkaar extra. Als je mensen beter kent, kan je ook vragen om contact te hebben via hun normale email. Laat je vooral niet wegjagen doordat mensen elkaar al langer kennen. Iedereen is hier begonnen als nieuweling en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Kop op meid. Samen komen we een heel eind!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...