igor Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 goede morgen frummers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Goodmurning Igor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 18 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 lekker uitgeslapen dees? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Nou ja uitgeslapen. P. Wilde vandaag eerder gaan werken, heeft het nl druk op zijn werk. Ja en dan sta ik ook mee op. Vind het zo ongezellig voor hem anders. Hoeft niet zegt hij altijd maar ik weet dat hij het toch waardeerd. Zodoende. ( De katten ook blij dn krijgen ze eerder te eten).Dochter moet toch ook naar school en dan kletsen we nog wat vooraf. Ik best gezellig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Hoi Borr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Ik heb maar alvast mijn inzichtkaartje voor vandaag getrokken:Sta ik mijzelf toe om te luisteren naar de impulsen van mijn ziel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 18 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Borrie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Ja heb telefoontje gehad eergisteren van nieuwe contactpersoon. Eerste indruk was een sympathiek persoon. Afspraak gemaakt voor 8 december samen met P. s avonds. Ze hield gelijk rekening met werktijd van P. Ze excuseerde zich ook dat het nog ff duurde omdat ze vandaag op vakantie ging. Ik was blij met devlugge reactie en heb er een goed gevoel bij. Er is al een hele last van me afgevallen en heb er vertrouwen in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Goedemorgen Desi, Igor en Borretje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Mogge Eks. Vandaag weer werken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 18 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 maak d'r een mooie dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Nee Desi, morgen weer...Vandaag blijven de kinderen ook nog n's over en heb ik dus een redelijk rustige dag. Vriendlief moet wel tot vanavond laat werken, moet dus wel alles alleen doen. Maar dat gaat ook wel lukken hoor!8 december dat is al best snel hè? Fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Igor gaat het een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Goeie morgen lieve kanjers.Borrie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Ga je vandaag nog iets leuks doen voor jezelf Bor? Iets waarvan je een enorme kick krijgt?Geloofd je kleine knul nog een beetje in de Sint? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Meurnink all,Zal maar 's een update geven.Het gaat goed met mij en alcohol. Nog beter is dat ik na de alcohol een leven heb gekregen.Niet meer gevangen in angsten, Leef ik Nu. Zonder spijt.Heb o.a. geleerd dat met schuldgevoelens leven 1 van de grootst terughoudende krachten in mijn leven was.Het enige wat ik wilde doen was boeten!Niemand wordt daar beter van, ook degene niet die het boete doen zou 'verdienden'.Boete doen laat alles stil staan! Van groei kan eenvoudigweg geen sprake meer zijn.Groei is juist hetgeen wat je verder brengt, ergens overheen doet zetten, deuren én ramen, wagenwijd open zet.De adrenaline van het overleven is verdwenen en er is gezonde energie voor in de plaats gekomen.Heb een hobby (per toeval) gevonden en hobby's, is mijn mening, behoeven passie.Met passie Ballet ik, klassiek. Voor m'n plezier dans en train ik 3x per week, inmiddels ook om fysiek echt sterk te worden. 3x In de week train ik met diverse groepen en ontmoet mensen van allerlei pluimage. De meeste pluimen heb ik, op m'n hoofd want draag nog steeds m'n dreads met heel veel plezier. De positieve reacties op hoe ik ben doen me goed en laat alle negativiteit uit het verleden, en soms het heden, verwaaien.Daarbij, en dat doe ik vanaf half september in Portugal (ben toen alleen met vakantie gegaan), train ik m'n spieren op stranden. Lopen, lopen, lopen en nu mét oefeningen er bij. De ontstoken pezen in mn voeten zijn er nog wel maar pas vanaf 23 november gaat daar misschien/hopelijk iets in veranderen. Heeft alles met m'n fysieke houding te maken waar ik nu natuurlijk zo goed mogelijk op let.Op Blijburg kennen ze me wel Als ik met mn honden kom, ookal is het restaurant gesloten, zijn er altijd wel mensen aanwezig.Die sturen hun honden naar buiten (met bijbehorend "speelgoed") en voor ik het weet speel ik er met 5 i.p.v. 2.Spelen met de honden is goed voor mn conditie.Alles gaat op een 'speelse' wijze en oh, wat voel ik me daar lekker bij!Wat nog moet stabiliseren is het op tijd rust nemen. Ben nu wel moe, slaap wat korter maar dat heeft een andere reden.Mijn oude buurman is ernstig ziek en er zijn nogal wat complicaties die zo ernstig zijn dat mijn zorgen en verdriet over en voor hem niet vreemd zijn. In gestolen uurtjes slaap ik wat bij.Toch houd ik afstand van deze veeleisende man. Een man die vindt dat hij recht heeft op álles en op geen enkele manier respect toont voor het werk van chirurgen, verpleegkundigen, vrienden en bekenden.Daar heb ik een grens gesteld. Ik ben zijn slaaf niet, geen deurmat en ook geen paard die zijn kar mag trekken. Dat grenzen trekken niet altijd eenvoudig is omdat hij nu compleet afhankelijk is zal, denk ik/hoop ik, niemand verbazen.Ik bezoek hem wanneer het mij uitkomt en de afdeling begrijpt prima dat ik buiten de bezoektijden even bij hem ga zitten. Dan zitten we samen wat en hij praat wel. Ken alle verhalen inmiddels uit m'n hoofd maar dat is okay nu.Drank is geen issue. Al een half jaar niet meer. Er kan hier rustig een fles wijn hebben staan omdat ik niet of nauwelijks naar omkijk. Af en toe zit ik na een lange, volle dag in de auto en denk: "Ah,lekker wat drinken als ik thuis ben", de aloude instant stress reliever. Eenmaal thuis ben ik het allang weer vergeten.Als ik al wat drink blijft het bij 1 (port) glaasje rode wijn (deze zelfopgelegde discipline) gaat me gemakkelijk af. Bovendien komt het dan ook nogal eens voor de inhoud van het glas ik, onaangeroerd, terug giet in de fles. Daarom koop ik af en toe een echt lekkere fles wijn omdat ik dan van 1 glaasje, met een sigaar (even er in dopen) enorm geniet. Na het eten, of er voor, als man en ik samen aan de keukentafel zitten en praten.Wat ik maar wil zeggen, het leven lacht me toe omdat ik er eindelijk iets van kan maken. De wil is er wel geweest maar de naschokken van de ptss waren te groot het ook te kunnen uitvoeren.Blij met het nieuwe medicijn en bijna afgebouwd van de Citalopram (AD) krijg ik zoveel waar ik alleen maar van heb kunnen dromen.Inmiddels is er zo'n 15 kilo af wat met dansen enorm scheelt maar ben nog niet zo ver als ik zijn moet.Geeft niet, ik train (=speel) verder en let op wat ik eet.Toch heb ik voor vandaag een afspraak met m'n psychologe. Ik wil en doe, denk ik, te veel en ga te snel.Zij is een kei in het mij helpen opnieuw rangschikken van prioriteiten en inzicht geven in wie ik ben, wat ik wil en wat ik kan.Ook het zo goed mogelijk omgaan met negativiteit van buitenaf gaat me beter af. Veel beter. Niet dat het me nooit raakt maar dat zou ook raar zijn. Ben er alleen niet meer door erg uit m'n doen. Verdriet, pijn, alle emoties voel ik en durf te voelen. Laat het gemakkelijk toe, doorleef het even en dan is de 'golf' weer verdwenen. Niets dramatisch maar zelfs prettig als het eenmaal weer over is.Vertrouwen in mezelf Is. Voel me vrij van de ketenen die ik 49 jaar met me meegesleept heb.Ik word wie ik ben.Voor de mensen die nog aan het begin staan en de mensen die (nog) geen echt plezier in leven na alcohol hebben hoop ik dat mijn update en opsteker kan betekenen,Tida, aka Moby. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunny Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 jemig Tida, wat een verhaal, moet je even voor gaan zitten met een kop koffie,wel heel inspirerend, je bent goed bezig.......Ik ben er voor mijn gevoel nog lang niet......sliep om 3.00 uur nog niet, ben gebroken. Slapen was nou wel iets wat nog wel ging, maar het begint allemaal erg aan me te knagen, dus het was wel een logische vervolg het "niet slapen" pfffffffffff nog een kopje koffie maar....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Goeie morgen Jet, Tida en Sunny.Blij dat ik je weer zie Ja erg vervelend dat je nu zo slecht slaapt. Heb je al eens een homeopatische middeltjes gebruikt? die schijnen echt te helpen. of s'avonds een glas warme melk of boillon? Een lange wandeling effe de frisse lucht in?Lig je s'avonds dan zo te prakizeren over van alles en nog wat? Ja mij helpt het altijd om die dingen op te schrijven. of hier op het frum of via een p.b.Dan schrijf je toch een hoop van je af. Als je dat gedaan hebt, kun je eens proberen om het af te sluiten. Tegen jezelf te zeggen "Nu ga ik slapen, morgen weer een dag", en dit te blijven herhalen;) Na een paar x, heb je toch kans dat het minder wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Tida . Wat een verhaal en zo positief. Kan veel van je leren.Ikzelf beleef op het moment heel veel uit het verleden en wil dit allemaal doorleven. Wil er van leren dat ik dit anders moet doen.Ontdek ook de goede dingen van die tijd en voel me daar al veel opgeluchter door. Het was niet allemaal " slecht" wat ik in mijn drankperiode gedaan heb. Zo kan ik de mindere dingen beter verkroppen. Ik krijg de moed op te veranderen wat te veranderen valt en ik accepteer dat er dingen zijn die niet te veranderen zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Goeiemorgen mensen,even bijlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Mooi Tida Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Goh, het maakt veel los. Dat is fijn en lastig tegelijk als ik het zo lees.Desi, het woord "Moet": schrappen en maak er "Wil" van. Dat geeft je de ruimte en de zeggenschap over hetgeen je doet!Nee, niet alles was slecht en zelfs al zou het wel zo zijn, dat Was. Je bent nu bezig alles anders aan te pakken en dat kost al energie genoeg, daar kun je geen schuldgevoelens bij gebruiken Sunny, mij helpt het, zeker al om mn spieren te ontspannen, 1½ uur voor ik naar bed ga een warme douche te nemen. Lekker lang onder de warme stralen staan en mezelf goed te verzorgen. Daarna pjamaatje aan en de dag afbouwen. Dat me dit op het moment wat minder goed afgaat is niet omdat het me niet lukt maar ik er voor kies kort te slapen. Heb me altijd tegen slapen verzet maar dat is in jouw 'geval' misschien wel heel anders.De dag afbouwen, inderdaad nog even een frisse neus halen en dan douchen of in bad sudderen. Net zo lang tot je ontspanning voelt.Sterkte Jetset, helaas!, zaterdag heb ik 2 verjaardagen. Ook leuk maar was graag even gekomen. Is het tot 's avonds? Wellicht kan ik daarna nog..ik ben dan toch al in de buurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Hey Tida! Da's lang geleden en wat een fijn verhaal om te lezen!Ben heel blij dat het zo goed met je gaat, je hebt het ook niet kado gekregen.En idd een opsteker, voor mij ook, dank dus Ehhh, o ja; goeiemorgen allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 Tida, dan maken we er toch een latertje van;) Hahaha, nee hoor, ik moet me aanpassen aan mijn chauffeur, en dat doe ik graag. Ik realiseer me nog steeds dat het een hele luxe is om gehaald te worden. Het is toch een hele rit voor Jet. Maar ze krijgt een stevige knuffel van me om mijn dankbaarheid te laten zien.Moghu lieve Saar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2010 Rapport Share Geplaatst 18 november 2010 wordt het toch nog nachtwerk:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden