Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In die documantaire; Rain in my heart'noemt de arts ook Gremlins. Als mensen zucht krijgen hebben wij het hier ook vaak over Gremlins.

Ik vroeg me af hoe 'we', 'ze' daarbij komen. Fran opperde dat de Gremlins in de film lelijk worden en lelijk gaan doen als ze nat worden. Dat zou natuurlijk de verklaring kunnen zijn. Als wij nat gaan, worden, zijn, in de zin van alcohol drinken worden we ook vaak lelijk. Toch?

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Elke x een stapje dichterbij Harry. Uit eigen ondervinding een keuze maken werkt toch altijd nog het beste. En lezen van anderen en je dat ter harte nemen is ook goed.

Geplaatst

Die hoofdpijn dat is ook een groot nadeel van minderen.
Normaal nooit hoofdpijn, eigenlijk nooit ergens pijn, mijn ego heel soms, een heel klein beetje.

Maar serieus, als ik drink heb ik geen hoofdpijn, ook vrijwel nooit de andere dag.
Als ik consequent niet drink heb ik geen hoofdpijn.
Maar als ik gedronken heb, gewoon netjes, niet (veel) te veel, niet dronken in elk geval.
Dan heb ik twee dagen later wel hoofdpijn, geen barstende pijn maar wel knap vervelend.
Weet intussen van Jane dat het ontgiften van het lichaam is...

Gaat ook in de balans, benieuwd naar welke kant hij uitslaat.

Harry

Geplaatst

Harry, hoofdpijn heb ik dan niet, maar wel nachtzweten en vies ruiken. Vreselijk vind ik dat :angry:

Toch weet ik dat dit binnen 5 dagen verdwijnt. En daarna heb ik er geen last meer van, tenzij ik opnieuw ga drinken.

Geplaatst

Tatum,

Ik heb wel eens last van nachtzweten maar heb dat altijd op de overgang gegooid, bij die motorfiets en vriendin.

En dat vies ruiken, ruik je dat zelf???

Yep, Tatum het verdwijnt en als het dan weer weg is, je je weer goed voelt, dan...
Ach, waarom heeft het toch zulke nare bijwerkingen?

Geplaatst

Jane, fijne vakantie. Laat die drank links liggen, het verhoogt niet je vakantieplezier,
zodra je dat een seconde denkt, bedenk dan dat die gedachte een illusie is.
Wij/ik/verslaafden hebben zulke rare gedachtekronkels over drank en veel andere zaken.
Ik sta nu ruim 21 maanden droog en zie nog steeds misvattingen in mijn gedachten, apart is dat.
Maar elke keer terug met de gedachten naar: wat is waar, wat is illusie helpt mij goed om
in het hier en nu te blijven. Ik weet welke weg ik loop, een weg van herstel,
mezelf durven zijn en langzaamaan bouwen aan wat ik jaren en jaren heb afgebroken.
Drinken zou voor mij zo'n gigastap terug zijn, terwijl ik net lekker aan het bouwen ben,
het zou me compleet verwarren denk ik.

Tuin niet in de illusies: het is toch gratis, het is lekker, ik ga me beter voelen, het is gezellig,
iedereen kan het, ik ben zielig omdat ik het niet kan.

Vervang dit voor: ik breek af wat ik tot nu toe heb opgebouwd, het is niet lekker,
ik ga me niet beter voelen, niet iedereen kan het, je bent niet zielig want je bent lekker
op vakantie waar je van kan genieten zonder drank, want genieten zit in het nuchter kijken
naar wat op dat moment werkelijk waar is.

De angst om te gaan drinken ligt ons zelf, vind ik, een angst van ben ik wel sterk genoeg,
vertrouw ik mezelf wel. Die angst kan je wat uitlachen want je weet al lang dat je het kan:
niet drinken en jezelf kan je ook vertrouwen, dat is de leuke kant van dit alles, vind ik,
de uitdaging, het lef om op jezelf te vertrouwen, iets wat ik met drank niet deed,
toen vertrouwde ik op de drank.

Geplaatst

Blondie, je angst voor de kids is pas reëel als hij ze werkelijk daar houdt, niet eerder.
Pas als het werkelijk gebeurt kan je wat doen, voor nu loslaten die angst.
Waar gaat hij naar toe, in SL?, (ik ken het land vrij aardig, ben er een tijd geweest.)
Kan je met je ex praten, hem duidelijk maken dat de toekomst van je kids op dit moment in NL ligt?

Geplaatst

Dhendro,

Ik weet dat mijn angst pas een reeele angst wordt als mijn ex de kinderen daar houdt en dat ik het eigenlijk voor NU moet loslaten en er voor NU op moet vertrouwen dat het goed gaat komen, maar dat lukt me gewoonweg niet op het moment.

Heb mijn angst ook uitgesproken naar mijn ex toe en hem duidelijk gemaakt dat hun toekomst voor hen nu in Nederland ligt, zegt zelf ook dat hij dat weet en dat hij de kids terugbrengt, maar er zijn naar mijn gevoel teveel dingen die het tegendeel bewijzen.
Helaas kan ik daar geen feitelijk bewijs voor aanleveren.

Gaan naar Gampola, nabij Kandy.
Ik ben er ook een paar keer geweest en het is daar prachtig mooi.

Geplaatst
quote:

Originally posted by: sunny
Goedemorgen allen!

ben gister bij het uwv geweest en ik kom in de WIA. Wel een pak van mijn hart.

Gefeliciteerd zeg, dat is echt goed nieuws voor jou !
Ga eens op zoek om op een andere manier je overwinningen in het leven te vieren, met een gebakje bijvoorbeeld of een nieuw jurkje :)
Geplaatst

Bor:heart:

Bam, mijn maatje gaat in mijn handbagage mee
en ik mag smssen, bellen en mailen.
Ben zeker niet van plan te gaan drinken, niks gezelligs aan,
gelukkig ga ik alleen dus kan me net zo (on)gezellig gedragen
als ik wil, niemand anders heeft daar last of gemak van.

Dhendro, dankjewel. Ik weet wat opgeef en hoop het daar vast te houden,
ik neem niet voor niets jullie mee.
Is het bij jou ook zulk prachtweer?
Scheel meer dan 40 graden aan gevoelsgraden:rose:
Alleen zijn er erg veel vliegtyuigen vertraagd, en geannuleerd, tot nu toe
lijkt Turkije wel gewoon redelijk op tijd te vertrekken. Duimen maar.

Geplaatst

Zo, goed gesprek gehad met m'n nieuwe begeleidster van Kentron.
Ik krijg snel een uitnodiging van Kentron om samen te gaan zoeken naar een goede dagbesteding.
Heb al vaker vrijwilligerswerk en andere dingen gedaan maar dat pakte nooit goed uit : ik verveelde me vlug en had concentratie problemen.
Nu wordt er hopelijk eindelijk eens gekeken naar wat ik leuk vindt en naar wat mogelijk is voor mij.

Straks ga ik naar een reunie van oud-skateboarders uit mijn stad, heb er veel zin in !
Morgen komt m'n dochter weer dus ik ben al in een veel betere stemming dan de afgelopen dagen. :)

Geplaatst

Voor de forumverslaafden onder ons:

Op de muziekdraad ('Bij welke muziek hou jij het niet droog?') heb ik wat
(hopelijk) inspirerende en opbeurende links naar 'achtergrondmuziek' geplaatst.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...