Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Nu we het toch over sportscholen hebben... Weet je wat ik altijd zo'n humor vind? Mensen die met de auto naar de sportschool komen (terwijl ze er kort bij wonen) om dan op een hometrainer te gaan fietsen:P
Ik heb het wel eens geprobeerd zo'n sportschool, maar is aan mij niet besteed. Had zo'n kaart waarmee je onbeperkt (voor 3 maanden) kon sporten. Nou, als ik 3 keer ben geweest is het veel:$ Was een dure grap dus. Ik kom met dat fietsen van en naar school met de kinderen aan zo'n 80 km fietsen in de week. Heb dus geen hometrainer nodig;)

Maar wanneer je het wel leuk vind vooral doen natuurlijk! Die spinninglessen die vond ik trouwens wel leuk: lekker jezelf afbeulen op zo'n fietsje. Dan had ik wel het idee dat ik iets gedaan had!

Geplaatst

goedemorgen!
vandaag dag 5 en daarna hou ik op met tellen,anders ben je er zo mee bezig vind ik.
niet drinken is gewoon niet drinken!

ik zal de ligfiets ook maar weer eens tevoorschijn halen,zo'n scootmobiel is een wereldvinding,maar je word zo lui als een varken!
fiets is een driewieler dus last van gladheid heb ik niet.

Geplaatst

Toch maar op tijd opzeggen Jopie, anders zit je er weer voor een jaar aan vast.
Heb ik ook gehad, net te laat en kon weer een jaar doorgaan à raison van 45 € per maand...

Geplaatst

Eigenlijk heb je gelijk Sailor, niet drinken moet gewoon zijn, geen obsessie, niet iets dat je telt...
En kijk uit met die ligfiets, je zal er misschien niet zo snel mee omvallen maar er kan meer verkeerd gaan met zo 'n ding.
Je hebt er toch wel zo 'n spriet met een vlaggetje op, anders zien ze je zo over het hoofd.

Geplaatst

Mogge allemaal,

Lees elke dag de lach van de dag en vond deze wel heel erg om te lachen en hoop jullie ook anders scrollen maar:

Een man is rond 1 uur in de nacht aangehouden door de politie. "Zo zo, meneertje. Waar gaat u naartoe?" De man antwoordt: "Ik ga naar een lezing over alcoholmisbruik en de effecten ervan op het relationele vlak." De agent: "Zo zo. En wie gaat deze lezing op dit moment van de nacht dan wel geven?" Antwoordt de man: "Mijn vrouw!"

Geplaatst

Slokje zolang het 2 glazen waren en geen flessen is er niets verkeerds aan lijkt me. Een alcie kan vaak geen maat houden en dat is het probleem want het is alles of niets.
Knap als je die rem dan na 2 nog hebt want dat is wat we hier sociaal drinker noemen maar voor de meeste van ons niet weggelegt ondanks de wil.

Geplaatst

Nou, vandaag begonnen aan mijn derde jaar clean en nuchter. Heb nu bijna drie jaar gewerkt aan mijn nieuwe manier van leven en ga daar mee door. Toen ik bijna drie jaar geleden het 12-stappen programma binnenkwam en meetings ging bezoeken, keek ik nogal op naar mensen die 1, 2, 10, 20 en meer jaar clean waren. Tegelijk dacht ik: mijn god, na zoveel jaar nog steeds meetings bezoeken? Na negen maanden nuchter en meetings bezoeken vond ik het tijd worden om mijn eigen oude leventje weer op te pakken. Zonder (of in elk geval minder) meetings en uiteraard zonder drank. Dat ging even goed (een weekje of wat) maar al spoedig hoorde bij mijn oude leventje toch ook zo af en toe een drankje om me lekker te voelen. Want zo af en toe voelde ik me niet goed in m'n vel zitten, ging alles niet zoals ik zou willen.

In feite was er niks veranderd in die negen maanden. Ik volgde het programma omdat ik ergens diep van binnen dacht dat het na een tijdje vanzelf zou gaan werken, dat als ik een tijdje van de drank af zou zijn, ik mijn leven weer onder controle zou hebben en kunnen houden.

De drank werkte als catalysator om mijn hele oude kijk op het leven weer terug te brengen en het stappen programma als gezever te beschouwen. Zie je wel, dacht ik.. het werkt tóch niet zo goed als ze zeggen. Wat ik op dat moment uit het oog was verloren was dat ik zelf NIET aan het programma werkte op dat moment. Het werkte namelijk wel toen ik er nog wel aan werkte. Zelf-voor-de-gek-houderij?? So what? Het werkte!!

Toen dat tot me door drong heb ik na twee weken dronkenschap en totale verwarring het programma weer opgepakt. Ik belde mijn sponsor, maakte een afspraak met hem, ging weer naar meetings en gaf openlijk mijn nederlaag tegen de alcohol toe. Niet alleen naar de fellows in NA-Anonieme Verslaafden maar vooral ook naar mezelf. Sinds 13 december 2008 drink ik niet meer, ga bijna dagelijks naar een meeting, werk met enkele sponsees en mijn sponsor, kortom: ik heb mij gestort op mijn herstel, met als gevolg dat ik nu de twaalf stappen kan toepassen op elk moment dat ik -hoe klein ook- ergens een wrijving in mezelf voel. Belangrijkste wapen in de strijd tegen onlust- en onvredegevoelens is het besef en de acceptatie dat ik niet in staat ben mijn leven onder controle te krijgen en te houden en dat ik afhankelijk ben van krachten die vele malen groter zijn dan ik. Inzicht krijgen in hoe te handelen (of juist niet te handelen) naar de situatie zoals die op dit moment is. En dat speelt zich in mijn hele leven af, niet alleen in het 12-stappen gebeuren.

Wat ook belangrijk voor me is is mijn ervaringen in mijn herstel te delen met andere verslaafden die herstel zoeken. Zoals ik veel heb gehad en nog steeds heb aan de ervaringen (zowel goede als slechte) van anderen, zo kan een ander aan mijn ervaringen weer wat hebben. Dat is de kracht van zo'n fellowship, we zijn er om elkaar te helpen. Wat niet wil zeggen dat een ander mij nuchter kan houden, dat moet ik toch echt zélf doen. De meetings zijn zélf-hulp groepen, maar er is daar veel ervaring van mensen die clean kunnen leven na een leven van (veel) drank/drugs. Ik haal veel kracht en hoop uit de meetings, maar moet daar zelf mee aan de slag. Ik hoef een ander ook niet te vertellen hoe hij of zij het moet doen, ik kan alleen delen hoe het mij vergaat. Ik ben verantwoordelijk voor mijn herstel, niet voor dat van een ander.

Ik snap nu ook dat mensen na 10, 20 of meer jaar cleantijd nog steeds naar meetings gaan. Het delen van je nieuwe inzichten en het steeds toetsen aan de ervaringen van anderen zijn voor mij net zo van levensbelang als dat insuline dat is voor een diabeet. Ik mag niet vergeten dat ik een verslaafde ben. Trots ben ik niet op mijn cleantijd, ik ben er wel ontzettend blij mee. Elke dag weer. En dat het programma voor me werkt zie ik elke avond als ik op de dag terugkijk.

Nota bene: dit verhaal is dus geen promotieverhaal voor het 12 stappen programma, dit is alleen maar MÍJN ervaring. Ik ben nooit gedwongen om dit programma te volgen, maar heb alleen maar suggesties opgevolgd nadat ik resultaten bij anderen had geconstateerd. Wereldwijd honderdduizenden. Ikzelf heb besloten mij te commiteren. En ik ben vrij om het programma te volgen zolang ik dat zelf wil en zoals ik dat zelf wil.

Groet van een blije en dankbare Koh.

Geplaatst

Middag.

Jopie, wat bedoel je als je schrijft: Jammer dat leven je nog niet zelfstandig lukt?

Mijn HM heeft het goed met me voor. Reed naar mn werk, lekker op tijd, geen haast, niet al te druk op de weg, fluitend in de auto. Passeer ik een vrachtwagen, dacht nog; 'hee, er waait een stuk plastic van de auto....
KEDENG, BOEM, een knoeter van een stuk ijs was het, bovenop mn ruit:o
Gelukkig handel ik in crisis altijd redelijk kalm, de schrik komt later. Zoooo, wat ben ik geschrokken zeg. Een hoop gedoe, vrachtwagenchauffeur stopte wel gelukkig maar ja, een hoop geregel. Maar dat is praktisch vervelend gedoe en te overzien. Ik was en ben allang blij dat ik mn roer recht hield en ik nix heb. Daarna de schrijk in de beentjes en helemaal trillerig. Als ik me toch ff bedenk hoe dit ook had kunnen aflopen....
Nou ja, een middag thuis. Auto morgen weer klaar en voor vandaag mn werk maar geschrapt.
Er zijn ergere zaken, veel erger.

Geplaatst

Jopie hoe gaat het nu met je moeder en haar vriend?

BB zou je niet graag tegen komen op de weg maar niemand met mijn scoot ook niet hahaha.

Zo kerstboom staat eindelijk en in mijn eigen stijl. Alleen maar denneappels, vol met kleine lichtjes en sneeuw erover. Klaar want dit vind ik mooi dus de doos met ballen en sterren verdwijnen weer maar voor hoe vaak? Waarom moeten er eigenlijk ballen in een boom? En wat betekend eigenlijk die piek die erop gezet wordt? Vind een klein lampje veel mooier. Naja iedereen zijn meug.
Vroeger hing mijn oma er ook nog chocoladekransjes in, gatver......Mijn moeder zette die traditie voort door er van die akelige dingen in te hangen met amandelen en van die griezelige suikerkransjes. Vader had allang door dat ik echt geen zoet luste dus wilde me helpen maar hielp niet want ze waren niet om te praten. Uit wraak had hij er een makreelkop ingehangen dus door de warmte begon het steeds harder te stinken in huis. Gek dat je er elk jaar weer aan denkt als je de kerstboom optuigt

Geplaatst

Goedemiddag allemaal:D

Alweer een drukke dag achter de rug.
Gewerkt, Boodschapjes binnen, Gekookt voor vanavond, Administratie van 2010 gesorteerd en Alles gestoft en gestofzuigt...
Zo, en nu lekker met de beentjes omhoog met een boek.

Kohtje, nogmaals gefeliciteerd !!! :sun:

Geplaatst

Joehoe lieve kanjers ik ben weer helemaal thuis.
Hebben jullie een fijn weekend gehad? Ik ga niet alles na lezen hoor maar wil wel ff vertellen dat ik het heel fijn gehad heb. Met uitzondering van het binnenkomen. Mijn zwager had die dag 4 fl. wijn gedronken en lag voor apengapen in z'n bed. Daar ben ik vreselijk van geschrokken, zeker omdat hij zijn maag al kwijt is omdat hij altijd te veel gedronken heeft.
We hebben s'avonds wel lekker bij de open haard gezeten en ik heb daar wat verteld over mijn drankmisbruik.
Hopelijk heeft hij er wat aan maar ik betwijfel het.
Het is net zo'n toneelspeler als mijn manneke en heeft ontzettend veel aandacht nodig. Is regelmatig ineens z'n stem kwijt alleen gisteren met al het bezoek niet. Daarna kreunde en steunde hij weer en krijgt dan een soort van rare schokkende bewegingen. Ja en dat in combinatie met het verlies van zijn stem (wat hij overigens vaak vergeet en dan ff weer gewoon praat) moet het wel heel erg met hem gesteld zijn.
Ik dacht ff dat, wanneer iemand fluistert die nog meer aandacht krijgt omdat je dan extra goed moet luisteren.
Dat mijn manneke en zijn broer niet in de gate hebben dat het zo doorzichtig is. Maar goed.
Verder heb ik erg genoten met m'n schoonzus. Lekkere dingen klaar gemaakt. Tafel mooi gedekt voor de visite en heerlijke hapjes klaar gemaakt.
Al met al erg leuk en gezellig geweest en voor herhaling vatbaar.
O ja en uiteraard heb ik het kurkdroog gehouden. Bijna geen moeite gehad dus prima gegaan.

Geplaatst

Kohtje van harte gefeliciteerd en op naar het volgend jaar.

Ikzelf ben nog een heel belangrijk ding vergeten. Ik ben geen 60 MAAR 59. kwam m'n schoonzus mee aanzetten.
Stom hé? me gewoon een jaar vergist, maar het geeft wel een heel jong gevoel.:)

Geplaatst

Ja Jop ik heb jullie toch echt wel een beetje gemist hoor. Had gisterenavond best wel op het forum willen komen. al was het alleen maar om ff te vertellen over alle indrukken die ik gehad heb. Had dan hoogstwaarschijnlijk wat beter kunnen slapen maar goed ik ben blij dat ik weer lekker in de huiskamer ben. Hier voelt het toch wel erg lekker warm en behagelijk.:heart::sun:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...