Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 december

Yvonne

Aanbevolen berichten

Oei Jane ja das minder zeg. Ja A.B. slikken is het minst erge maar de vraag is of dat daar helemaal van over gaat. Poeh hé. Je hebt er vaker last van hé? Nou meis hier een :present: voor tegen de pijn. Zal niet veel helpen maar is goed bedoeld.

Dees wat ga jij ontzettend goed hé meis? Wees maar trots op jezelf kanjer.:sun:

Hahahahaha die Ya, dat zijn leuke dingen voor de mensen, een ooglapje van Piet Piraat. Vraag je maar niet af hoe dat erin kan komen, kom je toch nooit meer achter.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou he Dees haha,
lekker liggen rollebollen met Piet Piraat! :D

Ik heb dat lusteloze ook zo Dees
Van die dagen dat er niks uit m,n handen komt.
Ik geef er soms maar gewoon aan toe,
misschien dat je het gewoon nodig hebt,lekker niksdoen.
Morgen pakken we de draad weer op denk ik dan!

Ik had gisteren zo,n dag,
heb een heel boek uitgelezen terwijl er nog 3 manden strijk op me stonden te wachten!
Boek is uit,helaas staan er nu 4 manden! pppfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, ook zonder dat ik voel dat ik energie heb kan ik vaak een heleboel doen. Ik begin dan zogezegd met tegenzin aan bepaalde dingen. Het gekke is dat ik dan toch energie krijg als ik zie wat ik dan toch maar allemaal voor elkaar boks, al had ik er helemaal geen zin in. Apathie is dodelijk. Aktie lijkt een toverwoord. It's a kind of magic....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ya bijna een jaar droog. Had het niet verwacht maar het is toch gelukt. Ik denk dat ik hier op het forum toch datgene krijg waar ik heel m'n leven naar opzoek ben geweest. Ik kan het anders niet verklaren. Het heeft me. op mijn verjaardag na, niet zo heel veel moeite gekost. Heerlijk. Maar ik ben er nog lang niet. Zeker als ik hoor dat je na vele jaren nog de fout in kan gaan.:) Maar dit jaar pakken ze me niet meer af.

Dees ik denk dat nu alle vermoeidheid eruit komt. Dat dronk je voorheen misschien toch weg.
Ikzelf merkte dat, als ik moe was, en ik dronk, ik er weer ff tegenaan kon.

Moghu Kohtje.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh, Bolletje.

Yajala, dilemma.... nog een boek of toch die strijk.. klinkt anders dan "keuze" tussen boek en strijk. Ik denk dat het boek veel lekkerder leest als de strijk weg is, als die strijk zo belangrijk voor je is. Mijn uitvlucht was vaak: effe rusten voor ik kan beginnen. Nu zeg ik: lekker rusten na gedane arbeid. Rust net eventjes anders.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik slik Antabus.
Evengoed wel eens moeilijk.

Zelfmedelijden is er niet meer bij mij alleen de lusteloosheid.
Merk ook als ik me eindelijk opgepakt heb dat dat gauw goed gaat maar eer het zover is soms.:devil: Ben van nature best wel aktief en het stoort me dan heel erg als ik niet voorruit kom.
Het beste is als ik allemaal afspraken maak die ik na moet komen. Kan me heel moeilijk ontspannen als ik weet dat er nog vanalles gedaan moet worden. Een boek lezen lukt me gewoon niet terwijl er verschillende boeken liggen die ik wil lezen. Ben ik veel te onrustig nog voor Ik hoop dat dat nog eens komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje :D:sun: Welkom terug !!!

Zo, hier net fris en fruitig uit de douche gestapt.
Maatschappelijk werk gebeld voor hulp en steun rondom mijn roerige situatie.
Actie !!! The magic word...
Nu de stad in, ga mezelf verwennen met een knipbeurt, bij de kapster welteverstaan...
Mezelf effe kietelen met een kort koppie, eraf die ballast ;)

BTW, Thnx Koh voor je bijdrage op het pactdraadje, ben weer langzaamaan aan het neerdalen en op mijn stevige ondergrond aan het landen:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Fleurie. Moe??????:)

Dees ik denk dat, als je kunt, je er maar aan toe moet geven. Je druk maken over dat je niet vooruit te branden bent, geeft nog eens een extra rotgevoel en dat kost weer energie.

Moghu Blondie. Fijn dat je jezelf eens lekker gaat verwennen. Dat heeft iedereen af en toe eens nodig. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, wat mij de laatste twee jaar enorm helpt om dicht bij mezelf te komen is elke ochtend, voor ik aan mijn "dagtaak" ga beginnen, een half uurtje mediteren. Ik heb dan een brandend waxinelichtje voor me staan waar ik in staar. Elk signaal, elk geluid van buitenaf duw ik meteen weg.. verban ik naar waar het hoort. Alleen dat vlammetje is belangrijk. Na enkele minuten verdwijn ik zelf bij wijze van spreken in dat vlammetje, word ik dat vlammetje. Ik ben mij dan alleen nog bewust van mijn eigen ademhaling, mijn eigen bloedsomloop. Na een half uurtje heb ik zo'n rust in m'n hoofd en lichaam dat ik zonder morren kan doen wat ik vind dat gedaan moet worden.

Antabus o.i.d. heb ik nooit willen hebben. Ik wilde van mijn obsessie om te drinken af en wilde mezelf niet bangmaken dat ik door mijn obsessie het drinken toch niet zou kunnen laten en dan "gestraft" zou worden met allerlei enge en gevaarlijke verschijnselen. Daarom heb ik gezocht naar een manier om rust in mezelf te vinden en niet in alcohol of in de angst om niet te "kunnen" drinken. Op mij kwam het over als dat ik mijn alcoholisme zou dempen met de angst voor de gevolgen door dat pilletje. Ik keur antabus en soortgelijke middelen niet op voorhand af, ik wil het zelf niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij gebruikt ze als dekentje hé :D. Zalig toch...
Dochter wil ook een hond maar geen hoofd op mijn haar dat eraan denkt die drollen op te rapen. Ze wil dan nog geen innieminnie klein ding. Neeeeee mevrouw wil zo een reus van een beest dat waarschijnlijk olifantendrollen legt.
Nog way!!
Schildpad is meer dan genoeg..

Echt moeilijk is het niet...gewoon stoppen. It's all in the mind. Het is geen kwestie van kunnen maar van willen.
Een makkie toch??
Straks geloof ik het dadelijk zelf. Je kan het meid!! Fleur believes...in YOU
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die bol...er is geen reden :D. Het is niet willen, gecombineerd met nog minder willen. Misschien zie ik de voordelen er niet echt meer van.
Misschien ben ik te lang weggeweest.
Stoppen is niet voor mij...ik kan het heus maar daar vertrek ik niet van. Is dat dan automatisch een valkuil? Minderen is een harde noot. Het gaat over doorbreken van gewoontes, meer niet..patronen.
Voor nu doen we ff niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...