Spring naar bijdragen

Hallo


Cha

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben 'n vrouw, 41 jaar. Sinds dat ik 36 ben heb ik 'n alcohol probleem. Ik ontdekte port.

Daarvoor had ik eigenlijk niets met alcohol. Maar de zoete smaak was sterker dan de vieze smaak van alcohol. En de buzz erna was een ware ontdekking :angry:

Al snel kon ik geen maat meer houden en dronk ik een halve of driekwart fles per avond.

De volgende dag was ik dan depressief. Een bijwerking van port werd me verteld.

Over op het bier. Daarna rode wijn.

Sinds een jaar drink ik 1 of 2 glazen rode wijn per avond. Meer niet. Maar ik ben er wel afhankelijk van. Daarom heb ik na lang overwegen besloten om me bij dit forum aan te melden. Volgens mij is alchohol mij nog steeds de baas als ik er afhankelijk van ben.

Ik weet niet welke richting ik op wil. Ik weet wel dat ik op zoek ben naar lotgenoten met wie ik hierover kan praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cha,

een fietsvakantie in Portugal, inderdaad: bij Porto in de buurt. Mooi land, mooie stad trouwens. Maar die grote bellen port hebben mij toen, zo'n 8 jaar geleden, ook langzaam over de streep getrokken, van een regelmatige drinker naar een probleemdrinker.

Sinds 1 week probeer ik serieus te minderen, het vorige week aardig volgehouden, maar ik wou dat ik ik op jouw 1-2 glazen wijn zat.

Als je dat gelukt is, op eigen kracht, vind je hier vast wel steun van anderen die helemaal stoppen.

Tot zolang ben je alvast een voorbeeld voor mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire, Jane en Bolletje ook jullie bedankt voor jullie welkom en steun! Ik zie dit als een 1e stap naar herstel. Het doet mij veel goed dat jullie zo vriendelijk zijn!

@Jan, ik snap wat je wilt zeggen en bedankt voor het compliment! Maar we zitten qua afhankelijkheid in hetzelfde schuitje hoor! Of het nu 2 of 10 glazen zijn.

Jij bent ook al een eind gekomen! We gaan het gewoon redden, wat jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cha,

Ook een warm welkom van mij. De eerste stap

heb je gezet en nu is het aftasten wat het beste

bij je gaat passen. Het is jouw proces. Ik alleen

zeggen, voor mezelf dan, dat het stoppen

makkelijker en duidelijker is geweest en nog

steeds is dan het 'aanmodderen' met minderen.

En wat je zegt klopt helemaal, de hoeveelheid

maakt niet uit, het gaat om die afhankelijkheid

die je de baas wilt worden.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joris! Jij ook bedankt voor je warme welkom! En wat goed dat je helemaal gestopt bent! Is het makkelijker aan het worden voor je?

Ik heb net twee dagen achter elkaar niet gedronken en dat maakt me helemaal blij! Dit wilde ik al zo lang! Ik herken nu wel wat mensen zeggen over rust hebben, als ze besloten hebben niet te drinken die dag.

Zonder dit forum had ik dit niet gekund!

Voorlopig maar verder op deze ingeslagen weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Beste leden van dit forum,

ik wil nog even melden dat ik sinds mijn aanmelding en met behulp van dit forum nog steeds twee dagen per week niet drink en de overige avonden het bij twee glazen wijn hou, of minder.

Ik blijf een alcoholist, dat wel. Echter, zonder dit forum was dit minderen niet gelukt, en daarvoor blijf ik jullie dankbaar!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor Cha

Gefeliciteerd... ! Je zit dus precies op de norm voor vrouwen van 10 glazen max per week met 2 alcoholloze dagen. Nou daar zou ik graag een voorbeeld aan willen nemen, maar ik ben van het type 1 glas is te veel en 10 is te weinig, dus op die manier minderen zit er niet in. Maar ik vind het onwijs knap van je dat het je is gelukt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Cha,

Goed van je hoor! Pas op dat je niet verslapt hè, dat is de grote valkuil voor iedereen. Ik was ook een tijd sterk geminderd en toen er een hoop problemen kwamen ben ik toch weer meer gaan drinken, tot het uit de hand liep. Daarna voor dce tweede keer de internetbehandeling van Tactive gedaan en weer opnieuw begonnen met minderen. Ik drink nu 4 dagen niet en de andere drie beperkt, maar het is niet altijd eenvoudig. Als ik alleen woonde zou ik, denk ik, helemaal gestopt zijn.

Succes en hou vol!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...