Spring naar bijdragen

woensdag 29 december

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo, bijgelezen
interessante discussie weer over stoppen en/of minderen.
Fleur de minderaars zijn stilzwijgend geaccepteerd door de stoppers hoor,
het is denk ik je eigen geweten die dit blijft aanhalen. De echte minderaards die hoor je er niet over
die zitten in de arreslee samen met de stoppers. We zijn nl gewoon ADbers en allemaal hier om dat te blijven. Ik zit toch weer in de verdediging merk ik. Jammer, maar hoort erbij blijkbaar.

en toine, blijf nu maar even verslaafd aan de adrenaline en de endorfines van het sporten, daar valt dat ene drankje bij in het niet. het lijkt nu alsof je je alvast vastklampt aan het idee weer te gaan drinken, dat moet ook geen obsessie worden. geniet gewoon per dag.
Je maakt wel veel los bij de mensen hier, dat is wel een goed bijverschijnsel toch?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen discussie gezien over minderen of stoppen :D

"Fleur de minderaars zijn stilzwijgend geaccepteerd door de stoppers hoor,
het is denk ik je eigen geweten die dit blijft aanhalen. De echte minderaards die hoor je er niet over
die zitten in de arreslee samen met de stoppers. We zijn nl gewoon ADbers en allemaal hier om dat te blijven."

De minderaars zijn stilzwijgend geaccepteerd door de stoppers?? Tjee sorry jane maar wat wil dat juist zeggen?
Geaccepteerd?? Sorry maar ik val ff over je woorden.
De echte minderaars??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is drup echt woest.

Zit al 2 weken te @ met mijn Peebeetjes die ik niet kan beantwoorden want mijn box zou de limiet van 50 hebben maar dat kan niet want alles is naar een map verplaatst en er staan er nu nog maar 5 in mijn box. Vind dit heel vervelend want zie de oplossing niet en geen antwoord geven zelfs onbeschoft maar het lukt me niet.
Telkens val ik weg hier terwijl ik ingelogd blijf staan maar mezelf niet zie als zodanig.
Wilde een paar keer reageren maar scherm bleef wit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk fleurtje dat minderen met alcohol voor jane4 ook 'alcohol de baas' betekent:
je werkt eraan om je alcoholgebruik onder controle te krijgen
en dus ben je klaar om mee op de arreslee te zitten en zelfs als
je nog 'gebruikt' dit al veel bewuster en beheerster te doen
en steun te krijgen van de hele groep, minderaar of stopper

zo begrijp ik het

na mijn mini-uitschuiver met kerst weer helemaal droog
en van plan dit vol te houden tot nieuwjaar
dan hopelijk terug beheerst gebruiker (klinkt goed)

lijkt mij de beste manier op dit moment, sterkte nog iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, goedemiddag...

Maak je niet te druk Drup, als het echt belangrijk is wordt ie wel opnieuw gestuurd.

Mooi vooruitzicht Woman, maar een heel weekend platonisch?
Een weekend zonder drank lijkt me makkelijker, maar ik kom natuurlijk wel van Mars.
Heel veel plezier in elk geval alvast gewenst.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal:)
Kom even mijn neus laten zien, maar heb knallende hoofdpijn dus het zal kort zijn..Heb de hele dag in bed gelegen met de dekens over mijn bol. Nu doet zelfs het licht van de pc pijn aan mijn ogen:o
Heb wel eens vaker migraine en heb er ook medicijnen voor. Maar die helpen alleen wanneer ik de aanval aan voel komen. Nu stond ik vanmorgen op en zat er al middenin...en dan helpt niets meer.
Vandaag op dag 58 en zag dus dat ik tijdens de jaarwisseling op dag 60 zit, dat is dan wel weer mooi!

Fijne avond nog iedereen. Hoop dat ik me morgen beter voel en dat ik ook op jullie kan reageren, sorry.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier weer een klein stukje verder met de kamer van mn zoon.
Beetje bij beetje wordt het weer een kamer in plaats van een varkensstal.
Eten en drinken voor een maand school van zijn kamer afgeplukt, bah.:angry:

Nu eerst even de frituur opzetten...
Ik weet is niet goed voor de kilootjes, maar geen zin om nog te gaan kokkerellen.:D

@ Kyon
Korte samenvatting Borretje

1 April en dit is geen grap heeft zij zich aangemeld.
Zoontje (7) was uit huis en onder BJZ geplaatst door onenigheid thuis(o.a. als gevolg van alcoholmisbruik).

Na verloop van tijd mocht Borretje haar zoontje in de weekenden ophalen, maar wel onder controle van testen van haar en haar husband.
Dit heeft dus ruim 9 maanden geduurd, ondanks dat Borretje er verschrikkelijk hard voor knokte om haar zoon weer thuis te krijgen.

9 December is zij opgenomen in Detox, en dat terwijl ze al geruime tijd haar gebruik onder controle had c.q niet dronk... Wachttijden... :devil:
Overbodige opname lijkt mij, maar goed wie ben ik om daar over te oordelen. ;)

Vandaag om 15 uur is zij herenigd met haar zoontje (inmiddels 8 jaar) en de komende 2 weken mag ze geen contact meer met de buitenwereld hebben(geen post, gsm,internet of whatever...)
Daarna...
Dat mag ze zelf verwoorden !!! :D

Ik besef heel goed dat mijn weergave van de situatie van Borretje een subjectief beeld geeft.
Ik ben er trots op haar Soulmate te mogen zijn...
Ben heel dankbaar haar te hebben mogen leren kennen, Vriendinnen voor het leven mag je wel zeggen !!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...