Spring naar bijdragen

Vrijdag 21 januari 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Waardeloze dag vandaag.
Begrafenis van een vriend/kennis/oud leraar en meteen de man van een collega van mijn vriendin.
51 jaar geworden.
Hartstilstand.
Gaat heel emotioneel worden.
Wil nu nog niet drinken, doe ik ook niet, alhoewel hij het niet erg had gevonden,
had het mss zelf ook gedaan...
Stap onder de douche, knap ik mss een beetje van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, dag 18 en vannacht als een blok geslapen. Ik had gisteren een spannende dag maar ben het goed doorgekomen. Een etentje waarbij iedereen, behalve ik, alcohol dronk. Zelfs mensen waarvan ik dacht dat ze niet dronken, dronken nu ineens wel. Heel apart, maar heb het goed doorstaan. Ik merk dat ik er ook heel erg op let wat iedereen drinkt en hoeveel. Heb op een gegeven moment maar gezegd dat ik een periode niet drink omdat ik rond de feestdagen genoeg gehad heb. Prima toch, zei er eentje en de rest zei niets.

Veel sterkte Tom op de begrafenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken dat moeten ook zo Desi. Toen ik een burnout kreeg, ging ik thuis op dezelfde manier verder als op mijn werk. Ik maakt 's ochtends lijstjes en moest van mezelf de hele dag door om het allemaal af te werken. Doorgaan, doorgaan. Kon niet ontspannen of genieten of niets doen. Werd gek van mezelf. De coach waar ik was zei: je kunt altijd wel wat doen, er is altijd wat te doen. Belangrijk is juist te ontspannen en niets te doen. Ben met kleine stapjes begonnen, elke dag een half uurtje zitten of liggen en niets doen of een boek lezen. Langzamerhand ging dat lukken. Gelukkig kwam toen ook die hete juli maand eraan, waarin je ook niet veel kon doen, zo warm was het. Dat heeft me geholpen en langzaam gaat het steeds beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom,

Dat klinkt inderdaad als een hele moeilijke dag. Maar ook als een dag die het waard is om nuchter, of zo nuchter mogelijk door te komen. Het heeft ook geen zin om je verdrietige emoties te dempen met alcohol, ze komen er dan later er alsnog (en vaak wat heftiger) uit:o
Ik denk dat wanneer die vriend van je ook voor jou een gezond leven wenst zonder de rottigheid van de alcohol....

Heel veel sterkte vandaag Tom:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik een vriend die heel goed niets kan doen en dus de hele dag in zijn ochtendjas kan lummelen. Natuurlijk irriteert me dat soms, maar ik leer ook veel van hem. En ik heb ook beter geleerd mijn vermoeidheid te voelen, want daar ging ik dwars doorheen. Ben er nog niet, maar gaat wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja josje. Ik zit hier ook met mijn lijstje voor me en maak alvast dat lijstje voor morgen. Zo gaat het iedere dag en het MOET af. Ik moet nu ook gauw beginnen anders krijg ik het niet af voor iedereen thuis is want dat moet ik ook weer van mezelf. Niet ongezellig gaan werken als anderen thuis komen. Brr ik wordt echt gek van mezelf. Voor mijn gevoel zit ik nu al veel te lang op het forum en lig achter. Gun me nog 1 peukie en dan gauw beginnen.

Toen ik net gestopt was had ik dat ook heel sterk dat ik op anderen lette als ze dronken. Maar op een gegeven moment ging ik meer letten op diegenen die niet dronken en en dacht och zo erg is het niet want er zijn er meerderen. Ook zo'n opmerking van prima toch doet je dan goed en je voelt je trots wat gaat overheersen. Nu vind ik zelfs mensen die (teveel) drinken zielig en denk aan de gevolgen daarvan voor hen. Stom he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogge! hoe word je snel wakker? door op een beijzelde scootmobiel tw gaan zitten! jemig wat koud aan de ko..!

ja al dat overdreven gewerk is wat.
ik heb mij ook een megaburnout ingewerkt,en pas na 3 jaar! therapie was ik eindelijk zover dat ik gewoon eens een dagje niks kon doen,heb er nog steeds moeite mee,maar het lukt wel,zalig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sailor, ben er ook al een jaar mee bezig. En alcohol hielp om me te ontspannen, het was het enige dat hielp in die tijd. Maar nu moet ik leren zonder alcohol op een andere manier te ontspannen.

Goed zo Desi, te lang achter het forum omdat je dat fijn vindt;) daar begint het misschien wel mee, lekker dingen doen die je leuk vindt. En dan laat je gewoon iets liggen van je lijstje.. Mag best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg net de tip me te richten op DRIE dingen en de rest te laten. Dat vind ik moeilijk maar het alternatief is dat ik me met van alles en nog wat bezig hou. En als ongeleid projectiel rond stuiter.
Er zijn ook wel dingen die moeten, zoals de hond uitlaten etc. Maar wat mij wel helpt is alles wat ik nog wil doen of dien te regelen op te schrijven. Ik ga geen planning meer maken voor de dag, dat werkt nog niet zo.
Voor vandaag, leren, lunchen met ex-collega en de kat vanmidaag ophalen. Is al heel veel.

Heb de kattenbak al verschoond, dat mocht ook nog:-)

Ps: en stiekum nog een wasje in de machien gestopt, wc schoongemaakt(tja, ik krijg bezoek) en de vuilnis alvast buiten gezet. Als ik dan de honden weer ga uitlaten breng ik ze weg.
Oh ja, en net tijdens het uitlaten oud papier weggebracht en het glas. Dat scheelt trouwens aanzienlijk, dat niet meer drinken en naar de glasbak gaan:devil::D

Dus als ik me nu kan focussen op een uurtje leren is het al errug goed! Oh zo! En mn laptop MOET uit. Anders ga ik van alles doen wat niet met mn taakjes te maken heeft.

Oh ja, en nog ff kijken naar spelende hond. ZOOOOOO leuk! Doei, laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...