Spring naar bijdragen

zondag 23-1-2011


igor

Aanbevolen berichten

Cyntia,
Mag je van jezelf niet toegeven aan die vermoeidheid dan? Misschien helpt het wel: even een middagdutje. Ook ik ging periodes erg vroeg naar bed. Eigenlijk vaak om 2 redenen: de vermoeidheid en de trek...Je deprie gevoelens herken ik helaas ook. Kwam zelf tot de ontdekking dat ik die eigenlijk al langer dan een hlaf jaar heb. Om die reden ben ik nu gestart met St. Janskruid. Het schijnt te helpen tegen lichte depressies. Ik denk dat ik een soort winterdip heb of zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sorry Myriam, was een stom tik foutje. Bedoelde natuurlijk GESTART ipv gestopt:$ Heb het berichtje aangepast hoor:) Bedankt dat je het zag!
Nee, nu een paar weken aan het slikken. Op sommige dagen lijk ik me wat beter te voelen, maar volgens de bijsluiter merk ik er pas over een tijdje iets van. Pas na een week of 6 na het starten zou het aan moeten slaan...
Sinds wanneer bij jij het gaan slikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyntia:
Dan maar ff een baaldag...Kijk waar je het meeste aan hebt. Soms kan het helpen om toch tegen je gevoel in te gaan en juist wel je bed uit te gaan. Soms voel je je buiten je bed gewoon beter dan erin. Misschien even een frisse neus halen met je man? Maar als het je helpt om in je bed te liggen, dan mag dat toch ook best een dagje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, ik neem mijn petje voor je af.
Maar dat wist je al.
Ik zou een heleboel willen zeggen... maar ... tsja, wat dan.
Je knokt, je ben hard bezig om verder te gaan op een manier die goed is voor jou en voor jouw kinderen.
Dan kan ik alleen maar zeggen dat ik diep respect voor je heb (( :heart: ))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren met Anna de hele stad doorkruist, dus nu even bijtrekken.
Ben voornemens te verhuizen en heb een paar leuke locaties gezien.

Wat stukjes Amsterdam, waar de rijke historie nog enigszins zichtbaar is.
"s Avonds gesjineest met een potje chinese thee erbij.

Het was een vruchtbare dag.
Nu dus even bijtrekken en alles een plaats geven.

Het was leuk.:)


Hondenbeasting net binnen, 100 euro! Wordt steeds gekker.
Hoor net van Anna, dat het in haar gemeente is afgeschaft.
Dat zal Amsterdam niet snel doen. Ze halen er 1.7 miljoen Euro mee binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cynthia, het is niet zo gek dat je een slechte dag hebt, lijkt me. Alcohol versterkt gevoelens maar dempt eerst. Als je dan stopt maak je alle fasen mee, meedrer keren zelfs.

Ik heb veel gehad aan een boekje wat 'Nuchter leven' heet.
Je kunt het bestellen via de AA site. Het is geschreven door AA-ers, er staan veel praktische tips in hoe andere mensen omgaan met de zaken die ze tegenkomen als ze gestopt zijn met drinken. Het gaat niet zozeer over de stappen maar wat je tegen kan komen in je proces van niet drinken. Aanrader.

Wat mij ook vaak geholpen heeft is mn dankbaarheidslijstje. Schrijf aan het eind vd dag op waar je blij van geworden bent en/of dankbaar voor bent. Drie dingen of vijf. Neem niet elke dag dezelfde dingen. Op mn meest rotte dagen kon ik vaak toch nog wel iets kleins verzinnen, ook al was het soms moeilijk hoor! Soms dat iemand op straat naar me had geglimlacht of dat ik een vogel had horen zingen of dat ik een telefoontje had gepleegd of weet ik veel wat.
En die zaken gaven me dan toch enigzins een goed gevoel.

Bedenk steeds dat niets, maar dan ook niets het waard is te gaan drinken. Dat heeft mij er ook menigmaal doorheen gesleept. Ik bedacht me dan hoe het de dag erna zou zijn. Tja, dan zou ik een kater hebben, me vreselijk rot voelen en de redenen om te gaan drinken waren er OOK nog steeds. Dus wat zou ik ermee opschieten? Eén avond vergetelheid wellicht maar zelfs dat niet echt.

Drinken is rot, herstel kan ook vaak moeilijk zijn. Ik dacht in het begin:'Ik stop met drinken en alles is klaar". Dat was niet zo. Ik heb de redenen van mn drinken aan moeten pakken, mn gedrag etcetera. Maar weet je wat het mooie is; Ik hoef het maar per dag te doen. Vandaag drink ik niet en probeer ik zaken, waar ik niet tevreden over ben, anders aan te pakken. Wat niet lukt probeer ik morgen weer.

One day at a time. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Het kan, gelukkig zijn zonder drank. Echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koopje Soothe voor zo'n lieve kameraad. Waar vind je een vriend voor 100 euries die ALTIJD blij is je te zien. Ook al ga je maar ff naar de bakker, ze staan weer te kwispelen bij de deur. Ze troost me als ik moet huilen, komt spelen als ik gek wil doen, kruipt tegen me aan op de bank als ik tv zit te kijken, heerlijk.

KOOPJE. Haha. Vlgs mij is het hier duurder. En een tweede erbij is helemaal belachelijk duur. Maar ja, dan heb je ook wat he:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje, ik betaal het ook met liefde.
Het is een heel lief kereltje.:)




En hier kan ik me wel in vinden! ...

Bedenk steeds dat niets, maar dan ook niets het waard is te gaan drinken. Dat heeft mij er ook menigmaal doorheen gesleept. Ik bedacht me dan hoe het de dag erna zou zijn. Tja, dan zou ik een kater hebben, me vreselijk rot voelen en de redenen om te gaan drinken waren er OOK nog steeds. Dus wat zou ik ermee opschieten? Eén avond vergetelheid wellicht maar zelfs dat niet echt. :)

P.S, Vind het wel raar dat iedere gemeente een ander tarief hanteert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep Soothe.

Adam staat in de top 25 van gemeenten op plaats 10.
1 hond, 100,18, twee honden 200, 36 fleuries.
Gr op plaats 23 en voor twee honden op plaats 24.
1 hond 91,80 en twee honden 228,12. Nou moe:angry: das een protte sinten.

Waarom betalen we hier meer voor een tweede hond??? Kamervragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...