Spring naar bijdragen

Donderdag de 27e


Shahire

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mijn kat neem ik niet mee naar bed hoor die ligt dan de hele nacht aan m'n oor te sabbelen en likt m'n hele gezicht af, dus komt er dan van slapen niet zo veel.
Wat me wel opvalt is dat als ze op mijn schoot ligt, en ik toevallig een huilbui krijg, ze in de kamer kijkt, zo maar in het niets en denkt dat er iemand staat. Dat is me al een paar keer opgevallen. Wat is dat een lief diertje. Daar heb ik het zo mee getroffen. Eigenlijk is ze van onze vriendin maar ik hoop dat die haar niet neemt. Zou er ontzettend veel moeite mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje:
Je bent al weer weg waarschijnlijk, maar het is inderdaad een stuk kouder dan gisteren:o Dus krabben zou zomaar kunnen lukken;) Succes vandaag:present:

Elvira:
Toen ik nog dronk sliep ik alsof ik bewusteloos was zeg maar...als een blok dus. Wakker werd ik nooit. Ja, s'morgens vroeg met een houten kop wanneer m'n wekker ging:$ Het zweten in het begin toen ik net gestopt was herken ik wel. Ik vond het zo vies...drijfnat was ik soms en het bed ook:o Gelukkig duurde dat niet zolang. Na een week of 2 was dat over en sliep ik ook weer stukken beter!
Vervelend zo'n hoest, haal ff een hoestdrank in huis meis:present:

Bolletje:
Pas je dan tijdelijk op dat katje Bol? Lijkt me geen fijn idee wanneer je je aan het beestje hecht en ze kan nog opgehaald worden door je vriendin:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand een bakkie koffie? Ik ga ff een kop voor mezelf maken..ik dacht net ik mis iets:o En dat was een lekker bakkie sterke koffie! Daar kan ik s'ochtend zo van genieten..

Heeft hier iemand ooit nog iets van Alf gehoord sinds hij het forum heeft verlaten? Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Eks. J. en ik hadden een paar jaar geleden besloten om voor onze vriendin een katje bij de D.A. te kopen. Zij had een kat die vreselijk oud en aggersief was terwijl ze er zo goed voor was.
Ik heb toen een kleine deugniet uitgezocht bij de D.A. en dacht die voorlopig hier te houden tot die kat van haar het loodje zou leggen.
In het begin was die hummel hier zo eigenwijs en vervelend, luisterde nergens naar en was erg ondeugend.
(dat is ze nog) Heb vaak gedacht ik zou willen dat ze die rotzak nu komt halen want wat is dat een vervelend dier zeg.
Toen ze een jaar oud was is dat veranderd. Ze is zo lief en zo gericht op mij. Komt altijd wanneer ik ga bankhangen heel dicht tegen me aan liggen, en als ik dan tegen haar begin te praten miauwt ze altijd terug. Het is zo'n tevreden diertje geworden.
Enigste nadeel is nog dat ze wel naar buiten wil en dan twee minuten daarna weer naar binnen. Alleen als ik mee ga is het goed.
Ik zou ze niet meer willen missen, en denk ook dat onze vriendin er vanaf ziet. Ze is nu een stuk vrijer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond een complimentje van mijn zoon gekregen (15) dat ik goed bezig ben.
Heeft me zo onwijs goed gedaan dat vandaag mijn 17e dag zonder alcohol ook moet gaan lukken, ik denk daar gewoon maar aan terug mocht ik het moeilijk krijgen :)

En dan nu ook maar even aan de koffie!
En vanavond..............de theepot en dropjes weer op tafel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat heeft me echt heel goed gedaan, zeker omdat hj niet zo'n prater is.
Ik ga ervoor! Eindelijk dat schaamtegevoel een beetje weg tegenover de kids.

quote:


Originally posted by:
ekstertje

Wat klinkt dat lief Bol!
:)
Zo'n katje moet je koesteren (maar dat doe je al;)). Heb zelf een oud besje, ze is nu 16 jaar en nog redelijk fit voor haar leeftijd.




Shahire, wat kan je dat goed doen hè zo'n mooi compliment:) En het mooiste is nog dat je het nog verdiend ook! Keep up the spirit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ga er vandaag weer helemaal voor!

Toch heb ik een vraagje in de hoop dat iemand me antwoord kan geven: ik moet nu een nieuwe lijst invullen op mijn online programma --> wat je doet als je bv naar een restaurant gaat, op visite bent bij vrienden, zelf een feestje hebt of daar bent.
In een restaurant was ik altijd gewend om gezellig een glaasje wijn bij het eten te nemen, wat doen anderen nu op zo'n moment? Helemaal niets meer nemen is dan het beste?
Degene die zijn gestopt nemen die uberhaupt nooit meer een slok?

Ik vind het heel moeilijk om in te vullen, kan er ook nog niet aan toekomen omdat ik er nog niet uit ben.
Enerzijds wil ik helemaal niet meer drinken maar in een restaurant?? Zo vaak kom ik daar nu ook niet.
En ja, het is nu nog te vroeg om dat wel te doen nu ik net ben gestopt. Eigenlijk hoop ik dat ik het straks niet eens meer lust haha.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk!!!

quote:


Originally posted by:
bolletje

Shahire als vreemden dat zeggen voel je je er goed bij maar als het iemand zegt die heel dicht bij je staat voelt dat nog beter. Hij heeft je ook anders gekend. Geweldig meis we gaan er vandaag weer voor hé?
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas hebben ze het bij mij wat vaker moeten meemaken.......shame shame shame

quote:


Originally posted by:
ekstertje

Mijn kinderen hebben mij 1 keer dronken gezien en hebben het er nog over. Schaamde me er kapot over en nog eigenlijk:$ Ik ben blij dat ze al die andere keren niet gezien hebben en ik ben dankbaar dat ik weer op de goede weg zit.



:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire:
Drinken doe ik nu helemaal niet. Ook niet in een restaurant, dan drink ik water of cola light. Ik weet gewoon dat ik voor de bijl ga wanneer ik er eentje pak. Misschien niet meteen, in het restaurant zal ik me best inhouden denk ik. Maar dan drink ik thuis gewoon verder of koop de volgende dag een fles wijn. Ik weet dat het bij mezelf zo gaat want zo heb ik het eerder gedaan na een periode van 4 maanden gestopt zijn. Dan voelde ik me sterk en dacht er wel eentje te kunnen pakken...Uiteindelijk ging natuurlijk de hele fles leeg en baalde ik de volgende dag:o Kon ik weer overnieuw beginnen met tellen...
Ik zie het maar zo: mijn rem is stuk! Ooit ben ik er doorheen getrapt door mijn veelvuldig alcoholgebruik. Nu werkt hij niet en kan ik dus niet meer matig drinken...
Hoe het voor jou is kan ik niet voor je invullen...Maar ik kan je wel zeggen dat die kapotte rem helaas voor vele hier op het forum geldt:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, boodschappen zijn binnen, ook voor het weekend... Heerlijk !!!
Baggerkoud buiten, denk toch dat ik die tuintafel effe laat zitten.
Zo maar weer een nieuw doek halen om te schilderen. Beter !!!

Shahire,
Lekker he zo'n compliment, sterkt je zeker.
Ik dacht (dom,dom,dom) dat mijn kids niks zouden merken van mijn drinkgedrag.
Tot mijn dochter heel lief tegen mij zei
"Mams, ik ben zo blij dat je niet meer drinkt. Je stinkt nu niet meer naar de wijn"
Ik dacht dat ik door de grond ging, en heb met waterige oogjes haar geknuffeld.

Ik ga zelden naar een restaurant of feestje, maar als ik ga dan hou ik het op bitter lemon en water.
Ik weet voor mijzelf : 1 is teveel, 1000 is te weinig...
Daarom, ik neem vandaag de eerste niet !!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ekstertje

Shahire:


Ekstertje, die kapotte rem komt me zeer bekend voor!

En wat je inderdaad schrijft: in een restaurant kun je je nog wel inhouden maar dan inderdaad later thuis??!!!!

Even een goeie eye opener om bij mezelf eens te raden te gaan!

Thanks voor je antwoord, ik heb vandaag even iets om eens flink over na te denken en voor mezelf op een rijtje te zetten.


Als ik er uit ben wat ik ga invullen laat ik het je wel weten.


Groetjes van mij, moi, ikke, Shahire
:present:


Drinken doe ik nu helemaal niet. Ook niet in een restaurant, dan drink ik water of cola light. Ik weet gewoon dat ik voor de bijl ga wanneer ik er eentje pak. Misschien niet meteen, in het restaurant zal ik me best inhouden denk ik. Maar dan drink ik thuis gewoon verder of koop de volgende dag een fles wijn. Ik weet dat het bij mezelf zo gaat want zo heb ik het eerder gedaan na een periode van 4 maanden gestopt zijn. Dan voelde ik me sterk en dacht er wel eentje te kunnen pakken...Uiteindelijk ging natuurlijk de hele fles leeg en baalde ik de volgende dag:o Kon ik weer overnieuw beginnen met tellen...


Ik zie het maar zo: mijn rem is stuk! Ooit ben ik er doorheen getrapt door mijn veelvuldig alcoholgebruik. Nu werkt hij niet en kan ik dus niet meer matig drinken...


Hoe het voor jou is kan ik niet voor je invullen...Maar ik kan je wel zeggen dat die kapotte rem helaas voor vele hier op het forum geldt:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire,
Ik drink gelijk sinas. Sinas en alcohol gaat niet samen. Wel wil ik ook kwijt dat sinds ik en mijn moeder niet meer samen drinken alles veel gezelliger is geworden. Voorheen hadden we vaak ruzie door alcoholgebruik. Sinds we niet meer drinken (zij steunt mijn niet-drinken) niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat krijg je dan te horen...poeh lijkt me inderdaad dat je dan even een brok in je keel krijgt!

Je laatste zin is overigens erg pakkend: Ik neem vandaag de eerste niet!!
Ga ik op mijn white board in de keuken schrijven!!

Tot later, ga maar eens actief zijn in de huishouding :devil:

Succes met schilderen!!!!

quote:


Originally posted by:
blondie6173

Zo, boodschappen zijn binnen, ook voor het weekend... Heerlijk !!!


Baggerkoud buiten, denk toch dat ik die tuintafel effe laat zitten.


Zo maar weer een nieuw doek halen om te schilderen. Beter !!!




Shahire,


Lekker he zo'n compliment, sterkt je zeker.


Ik dacht (dom,dom,dom) dat mijn kids niks zouden merken van mijn drinkgedrag.


Tot mijn dochter heel lief tegen mij zei


"Mams, ik ben zo blij dat je niet meer drinkt. Je stinkt nu niet meer naar de wijn"


Ik dacht dat ik door de grond ging, en heb met waterige oogjes haar geknuffeld.




Ik ga zelden naar een restaurant of feestje, maar als ik ga dan hou ik het op bitter lemon en water.


Ik weet voor mijzelf : 1 is teveel, 1000 is te weinig...


Daarom, ik neem vandaag de eerste niet !!!
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shahire,

Ik neem geen "gezellig" glaasje wijn.
Het "gezellige" glaasje wijn heeft mij slechts ellende gebracht.

Je moet het idee dat het gezellig is, uit je systeem bannen.
Voor mensen die kunnen drinken is het gezellig.
Voor ons heeft het een negatieve meerwaarde.

Je creëert schijngezelligheid. met drank op is een mens zijn ware zelf niet.
Dan maar wat minder gezellig.

Het nemen van een "gezellig"glaasje wijn houdt de triggermachanismen in stand.
Niet iedereen is altijd even gezellig, dat hoeft ook niet.

Je bent wel nuchter en de praktijk heeft mij geleerd,
dat men dat respecteert
Tonicje is ook lekker.

Ik ga bijna nooit uit. Drinkgedrag stoort me.
Wel andere dingen. Concertgebouw, Musea, Film, dat werk.
Als je nuchter bent zie je de "gezellige mens"met een andere blik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shahire, ik zit nu op dag 23 en heb in de tussentijd ook al wat etentjes en andere bijeenkomsten gehad waar gedronken werd. Ook ik neem geen alcohol, maar spa rood. Ook bij mij volgen na 1 glas wijn meerdere glazen. En dat wil ik niet, ik vind het ook ontzettend jammer om de 23 dagen weg te gooien, kan ik weer opnieuw beginnen en dat zal niet gemakkelijker worden. Ik ben zo trots als ik dat glas spa rood voor me zie staan en niet hoef. Mijn ervaring is ondertussen ook dat mensen over het algemeen niets vragen of opmerken. Ze zijn helemaal niet met mij bezig! Ik ben er alleen maar zelf heel erg mee bezig, zie ook nu pas hoeveel er gedronken word en hoeveel mensen er alcohol drinken. Dat zag ik eerder niet, want ik dronk gewoon mee.

Ben zo trots op mezelf en zo blij dat ik elke dag helder en fit opsta.

Succes met je het invullen van je lijst en met de etentjes die er aankomen, hoop dat je voor jou de goede keuze maakt.

* Shahire's verhaal niet goed gelezen:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...