Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 januari


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ja om eerlijk te zijn denk ik dat ook. Na zoveel drank (en drugs) heb ik het verprutst in mn slaapkanaal.
Maarrrrr, als klein meiske was ik ook altijd een nachtvlinder. Altijd wakker, ik hoorde altijd nog mn ouders naar bed gaan.
Nu neem ik soms een bom pillen, en als ik mazzel heb lukt het dan. Soms moet je toch even een nacht goed slapen, anders ga je stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Grutjes, was ik helemaal vergeten.
Elke dag drama's, omdat ik natuurlijk nog half in coma was smorgens vroeg. maar echt ernstig, ongelukken enzo. Omdat ik nog liep te slaapwandelen.
Dat kwam echt omdat ik natuurlijk maar een paar uurtjes geslapen had. Als kind heb je heel veel slaap nodig. Het was gewoon echt levensgevaarlijk.
En ik werd bestempeld als lui......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi: Ja dan is het ook definitief, eerst dacht ik nog om in de toekomst af en toe een wijntje mee te doen maar voor wie? waarom?
Uiteindelijk maakt het meer stuk dan me lief is!
Nee, gelukkig ken ik mezelf en ik weet dat mijn rem (net als bij sommige anderen) ook stuk is.
Als ik dan een glas zou meedrinken omdat een ander niet weet dat ik een alcoholprobleem heb dan zou ik meedrinken uit angst (omdat het anders ontdekt zou worden?)

Ik heb vanmiddag mijn fles wijn, die ik vorige week had gekregen van een client, weggegeven en mijn staatje ingevuld van de onlinebehandeling.
Bij alles heb ik gezet: aan de thee, fris, iets drinken wat ik anders niet drink, desnoods een sapje in een wijnglas bij grote feesten en partijen.
Ook niet meer 1 glaasje want dan komt de trek weer! En daar probeerik nu juist van af te komen.
Ja ik ga voor definitief alcoholvrij!! Ik ben er nog niet maar ik doe very my best!!

Ook in het vooruitzicht de 12e maart, had ik die fles wijn willen open maken, nee ik ga wel voor de tonic of cola. Aan mijn lijf geen polonaise meer!
En wat een ander daar van denkt: so be it!

Shahire :rose::):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de mensen...de buitenstaanders hebben toch altijd een oordeel...
so be it indeed...:)
ze praten altijd over mijn drinken, nooit over mijn dorst....
maar ik hoef niet te drinken om een ander een plezier te doen...
ik drink niet...punt...en hoef ook geen uitleg daarover te geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft inderdaad niemand verantwoording af te leggen waarom je niet drinkt.
Ik heb net nog aan het staatje bij alles toegevoegd: IK GA VOOR ALCOHOLVRIJ!
Staat het er voor mezelf ook nog eens goed duidelijk bij :)

quote:


Originally posted by:
niwi

de mensen...de buitenstaanders hebben toch altijd een oordeel...


so be it indeed...
:)

ze praten altijd over mijn drinken, nooit over mijn dorst....


maar ik hoef niet te drinken om een ander een plezier te doen...


ik drink niet...punt...en hoef ook geen uitleg daarover te geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag saam!

Blondie: nou da's op zich toch positief dat je al over mag naar de ritalin? Idd nog ff doorbijten :clock:

Shahire: sterk bezig, houd vast en ga ervoor! :present:

Niwi: had je mijn vraag gisteren nog gezien?
Ik ben gisteren met champix begonnen en dus in de laatste "rook-week".......heb jij dat ook zo gedaan? Het zal misschien verbeelding zijn maar het effect is er nu al d.w.z. het werkt net zoals toen ik mn alcoholgebruik ging registreren; meteen een stuk minder :)
Hoeveel rookte jij eigenlijk Niwi? En ben je in 1 x gestopt of heb je afgebouwd?

Weten jullie wat ik zo raar vind: stoppen met roken levert je in de maatschappij vooral complimenten op maar stoppen met drinken vindt men raar. Ook in de media wordt hevig gepromoot om te stoppen met roken, zorgverzekeraars werken mee enz.enz. terwijl er voor alcohol alleen maar reclame wordt gemaakt en het wordt gepresenteerd als een volstrekt normaal sociaal gebeuren.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara, ik had gisteren je vraag niet gezien...sorry...anders had ik wel antwoord gegeven....
ik rookte iets van 30 a 40 sigaretten per dag....zelf gedraaide dan...maar maakt niet uit....
toen ik begon met Champix heb ik gewoon verder gerookt...maar wel een stuk minder...ca. 10 per dag...
en ben gestopt op de 12e dag....en nadien niks meer....tot op heden....
net of met dat middel de behoefte al minder was...

En op drinken, ook stoppen daarmee, schijnt wel zo'n taboe te rusten....
ik ben ook al meerdere keren gestopt met roken...en iedere keer de hemel ingeprezen....
toen ik stopte met drinken...vonden verschillende mensen mij een zwakkeling omdat
ik volgens hen niet meer mee kon doen....het zij zo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben even ingelogd omdat ik steeds van die leuke lieve pb's krijg, ja die behoeven dan wel antwoord hè?
Maar ik wil hier ook nog wel wat zeggen.
Ik heb bewondering voor alle mensen die voor zichzelf blijven vechten. Die gestopt blijven, of soms struikelen en zich toch weer herpakken, of in ieder geval de moed niet verliezen.

Hoe je het doet en met welke hulp maakt niet uit. Alleen al dat je hier schrijft en je probleem onderkent is al zo enorm goed!

Met mij gaat het goed. De alcohol taal ik niet meer zo naar, er gaan dagen voorbij dat ik er niet eens aan denk. Het is echt waar, na verloop van tijd vervaagt dat gewoon en komen er andere dingen voor in de plaats.
Natuurlijk denk ik nog wel eens met een etentje, gut zou ik nou ook niet een glas... Want dan voel ik me zo'n broodnuchter beest terwijl iedereen aan het feesten is.
Nee, toch maar niet.

En Shahire, je hebt groot gelijk dat je aan niemand verantwoording schuldig bent. En weet je wat? het valt de meeste mensen niet eens op als je fris drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo de eerste dag zit er bijna alweer op!
ff het weekend door worstelen en dan maandag 3 refusal per dag! nodig om spiegel op te bouwen? nog nooit van gehoord met refu./antabus maar goed het zij zo,wat mot dat mot!

heb een blaasontstekinkje wat verwaarloosd,en heb nu een prostaatontsteking word je niet vrolijk van,
maar houd je wel uit de kroeg!

"ieder nadeel hep zijn voordeel" om cruif maar weer eens aan te halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, sorry, kreeg ff telefoon tussendoor.
Jee dat was een aardige hoeveelheid. Zelf heb ik het afgelopen jaar al geminderd van ook tussen de 30 en 40 ( zelfgedraaide jaja) naar tussen 10 en 15 per dag, daar zit ik nu al een hele tijd op.
Maar dat gaat net als met drank: ben ik in rokend gezelschap dan paf ik rustig weer volop mee.......
Wat mij ook geholpen heeft is dat ik sinds mn verhuizing ( febr. vorig jaar) niet meer binnen rook, moet dus in de kou en dan rook ik automatisch minder.
Mijn plan is nu om de komende week af te bouwen van die ca. 12 naar een stuk of 4 en dan te stoppen.
Maar had jij dat ook dat gevoel dat de champix al snel werkte?
Heel raar heb vandaag tot nu toe nog maar 3 gerookt, normaal zou ik dan het gevoel hebben uit elkaar te ploffen. Het geeft mij in elk geval veel moed als ik jouw verhaal lees!!!


Vie! :present:
Fijn je hier weer eens te lezen en vooral dat het je goed gaat!

Zo, nu ff weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, Sara.....het idee alleen al dat die Champix kon helpen was
al een reden om te minderen...een geruststellende gedachte eigenlijk...
geestelijke voorbereiding op het volledig stoppen misschien ??...
ik heb er af en toe nog wel eens zin in, en dat vind ik logisch ook...
maar ik heb hierbij ook de wetenschap dat de 1e weer funest is....
voor de rest is het goed te doen....geen vervelende nevenverschijnselen...
niet chagrijnig of zo.....
ook gij kunt het.....met rokersantabus...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire, wat heerlijk voor je dat je nu weet wat je wilt!
Ik hoop dat het je net zo'n rust geeft als mij en anderen hier.
Mijn ervaring is dat er amper aandacht aan besteed wordt wanneer ik
iets anders drink dan vroeger. een paar reageren met: nog steeds niets?
maar vinden het eigenlijk wel stoer en praten dan wel meteen hun eigen drinken goed.
Ik denk dat het zowieso wat konfronterender is dan stoppen met roken, want dan ben je sociaal bezig
doordat anderen niet meer hoeven mee te roken. In mijn omgeving rookt eigenlijk al niemand meer,
maar ben ik de enige die niet meer drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is mij ook al opgevallen...als anderen vragen stellen over mijn niet-drinken...dat het
dikwijls voortkomt uit jaloezie, afgunst of nieuwsgierigheid....
vaak ook omdat ze zelf er moeite mee hebben...of hun man..of hun vrouw....

"drink je dan helemaal niks"
"nee"
"ik wou dat ik dat van mijn man kon zeggen"
:D:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie 28-01-2011 16:37
En Shahire, je hebt groot gelijk dat je aan niemand verantwoording schuldig bent. En weet je wat? het valt de meeste mensen niet eens op als je fris drinkt.

Idd, was vanmiddag bij een goede kennis/vriend.
Kennen elkaar uit de kroeg en in mijn eerdere baan kwamen we elkaar regelmatig tegen
Was erwtensoep aan het maken, lekker in de keuken bezig (ook mijn hobby)
Had een rum cola erbij, helemaal gezellig.
Vraagt tie "wat wil je drinken?"
Doe mij maar een colaatje.
"gewoon of light?".....
"doe maar light"
Geen vreemde blikken...niets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zo jullie verhalen allemaal lees dan denk ik echt: dat gaat mij gewoon ook lukken!! :)
Ik zal ze straks allemaal in mijn omgeveing laten zien dat ik dat 'gif' niet meer gebruik.
En inderdaad.....zal ook wel jalozie zijn, dronk mijn man maar minder of dronk mijn vrouw maar wat minder.

Heerlijk dit forum...................IK VOEL ME HELEMAAL WELKOM EN THUIS.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag kanjers,

Ik ben er weer. Vanmiddag vreselijk tegen iemand uitgevallen, ik ken mezelf niet meer terug zeg. Wat is het toch moeilijk om met jeugd te werken zeg. Regels waar ze zich niet aan houden, lamlendig hangen, pauze tijd niet serieus nemen. Grrrrrr. Volgende week hopelijk vergadering, dan moeten er toch dingen gaan veranderen anders ga ik weer gewoon ambulancedienst draaien en stop met leiding geven. Zo nu eerst de buik vol eten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cinth. ik slik twee halven per week. s'Maandags en donderdags een halve. Dat is voor mij meer dan genoeg. Ik heb tot voorkort, twee tabletten per week geslikt. Daar kreeg ik een vieze ijzersmaak van in m'n mond.
Hier red ik het erg goed mee. Maar anderen kunnen weer na twee dagen niet gebruiken van een tabl. zo maar gaan drinken zonder dat ze iets merken. Ik kan het haast niet geloven. Ook omdat mijn ervaringen heel anders zijn.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...