Spring naar bijdragen

aangenaam kennis te maken


henry

Aanbevolen berichten

Bij deze wil ik mij voorstellen: Ik ben Henry , 38 jaar oud , single en engineer van beroep.

Ik ben sinds 11-11-2009 compleet van de drank af en sinds een half jaar ben ik geheel gestopt met roken.

Ik ben zo rond mijn 18e begonnen met drinken , en vanaf het begin ging het hard , ik kon totaal geen mate houden en zoop alles op wat ik in mijn handen kreeg. Mijn gedrag viel niet echt op aangezien het in mijn studenten/vriendenkring toen erg normaal was om jezelf onder de tafel te drinken. Op mijn 21e ging ik op mijzelf wonen en dronk ik elke dag , aangezien ik altijd visite van vrienden had ( gezellig sociaal huishouden in de binnenstad) was het normaal om altijd erbij te drinken.

Ik had toen ook geen idee dat er van een probleem sprake was , dat kwam pas later toen het een gewoonte werd om mijzelf om de haverklap ziek te melden vanwege een gigantische kater of algehele zwakte en/of depressie en ik begon langzaam pafferig te worden. Ik dronk gemiddeld 8 a 10 blikken bier op elke avond en af en toe wijn erbij, tijdens het uitgaan lag de consumptie veel hoger.

Ik heb vanaf mijn 30e meerdere pogingen gedaan om te stoppen , maar ik kwam meestal niet verder dan een paar dagen , de drang om te drinken en al dan niet de sociale druk werd me te groot , en voor je wist stond ik weer met een glas in mijn hand en voelde ik mij heel erg schuldig.

In november 2011 was het weer eens zover , ik dacht er eigenlijk niet bij na..maar ik sprak met mijzelf af : tot de kerst niet drinken. En eerlijk gezegd het ging me goed af , ik dronk zeer veel water als ik trek kreeg ( zeker 4 x 1 1/2 L op 1 dag ) en ik liet het hondje uit voor een extra lange wandeling elke avond , dat arme beestje wist niet wat hem overkwam ( wandeling van een kleine 2 uur elke avond ) , ik barstte van de energie en ik moest het kwijt . Toen het kerst werd was ik blij dat ik een flink aantal kilo's was verloren en mijzelf beter voelde en ik dacht ik ga nooit meer drinken en ik zet dit door.

En ik ben blij dat ik dat al meer dan 2 jaar geleden is dat ik voor het laatst iets heb gedronken , ik ben 18 kilo afgevallen , ik sport weer en ik kan zeggen dat ik ben een ander mens ben geworden( lekker strak bekkie ). Op tijden verlang ik er hevig naar , als ik vrienden van mij zie drinken ( ze weten het en vinden het meer dan moedig dat ik niet meer drink , enkele zijn ook aan het minderen ) ,of ik krijg een kerstpakket met wijn en champagne ( thnx werkgever ) , ik droom er zo nu en dan ook over en ik ben bang om ooit nog eens terug te vallen, en ik pieker erover zoals nu .

graag zou ik willen weten of hier mensen op het forum zijn die al een lange tijd zijn gestopt en hoe ze hier mee omgaan , een moment van zwakte dat is waar ik mij het meest zorgen over maak.

vriendelijk groet ,

Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Henry, allereerst wat goed van je dat je al zo'n tijd gestopt bent. Dat kan ik nog niet zeggen;) Maar ik weet niet of het uitmaakt hoe lang je gestopt bent, volgens mij gaat het bij iedereen om de zwakke momenten, de momenten waarin je verdrietig, boos of met andere gevoelens te maken hebt, , die je vroeger verdoofde met alcohol. Of je wilt ontspannen maar je weet niet hoe, want ook daar had je alcohol voor nodig.

In ieder geval ben je hier op de goede plek, er zijn mensen die al jaren gestopt zijn, er zijn mensen die onlangs gestopt zijn en er zijn mensen die nog aan het worstelen zijn.

Bij ditjes, datjes, dagdraad, de zgn. huiskamer zijn altijd wel mensen te vinden waar je mee kunt praten als je dat zou willen, soms is de sfeer serieus, soms wordt er gedold. Ik hoop dat je op het forum kunt vinden wat je zoekt:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Afgelopen jaren is het regelmatig voor gekomen dat ik zo veel dronk dat ik niet meer wist wat er gebeurt was.

Ik ben gediagnostiseerd met een bi-polaire stoornis en gebruik medicatie.

Ik heb mijzelf al meerdere keren beloofd om nooit meer een druppel te drinken, maar dat lukt maar niet.

Ben een sociaal mens met een groot hart, maar na 1 of 2 glazen is het hek van de dam en gaat de rem er af.

Twee maanden geleden vond ik mijn eerste grote liefde terug via internet en het klikte weer.

We waren direct hevig verliefd.

Vorige week woensdag kocht ik voor de verjaardag van mijn zoon en de pasen een doosje wijn.

Je raadt het al!

Even een proefje en drie uur later waren er 4 flessen op. In mijn stomdronken bui doe ik dan dingen die echt niet kunnen.

Schrijf mensen aan via faceboek en schrijf beledigende dingen bij foto's. Zo ook bij de kinderen van mijn geliefde.

Ze heeft het contact niet helemaal verbroken, maar ik denk dat het niet meer goed komt.

Ben intens verdrietig, vooral omdat dit echt niet mijn bedoeling was.

Alcohol brengt het slechtste kennelijk in mij boven.

Had weer het gevoel gehad dat ik waardevol was en het gevoel van liefde weer ervaren na vele jaren.

Ik wil er echt iets aan gaan doen, maar hoe weet ik niet.

Wie kan me helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Henry,

Zelf ben ik een minderaar en ongeveer een jaar bezig. Ik kan me wel wat voorstellen bij je verhaal!

Inderdaad regelmatig lezen op de dagdraad, daar komen nog mensen af en toe die al heel lang zijn gestopt.

In ieder geval hartelijk welkom op het foprum.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Gozer,

Misschien is het handiger een eigen voorsteldraadje te openen, want anders heb je dikke kans dat men je niet ziet.

Er zijn hier mensen die zeggen dat Ă©Ă©n drankje voor heb teveel is en tien te weinig! In dat geval kan je alleen maar helemaal stoppen. Ikzelf heb de internetcursus van Tactive gedaan en ik heb daar veel aan gehad.

Kom ook, als je wilt, op de dagdraad, ditjes en datjes, onze virtuele huiskamer. Mensen die het moeilijk hebben, iets willen delen of een vraag hebben, komen daar bijeen en voor mij helpt het echt om een tijd van trek uit te zitten.

Er is ook een site van de Jellinek; er zijn CAD's, de Brijder, enz. enz.

Zekerr omdat je ook medicijnen gebruikt, lijkt alcohol me erg slecht voor je.

Er is ook een draad Tips en adviezen waar je het nodige kan lezen.

Als je het nu serieus aan gaat pakken geeft ze je misschien nog een kans? Ik hoop het voor je.

Hoe je het ook wilt aanpakken, ik wens je alle succes en volharding toe.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Henry !!

Goed van jou dat je al zo lang gestopt bent zeg !! Ik heb hier meerdere mensen gezien die al heel veel langer gestopt zijn en die kom je vast vanzelf tegen op de dagdraad. Ik zal jou als voorbeeld nemen, want als ik zo ver kom als jij dan ben ik echt zo trots als een pauw! Veel succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gozer
Hallo,

Afgelopen jaren is het regelmatig voor gekomen dat ik zo veel dronk dat ik niet meer wist wat er gebeurt was.
Ik ben gediagnostiseerd met een bi-polaire stoornis en gebruik medicatie.
Ik heb mijzelf al meerdere keren beloofd om nooit meer een druppel te drinken, maar dat lukt maar niet.
Ben een sociaal mens met een groot hart, maar na 1 of 2 glazen is het hek van de dam en gaat de rem er af.
Twee maanden geleden vond ik mijn eerste grote liefde terug via internet en het klikte weer.
We waren direct hevig verliefd.
Vorige week woensdag kocht ik voor de verjaardag van mijn zoon en de pasen een doosje wijn.
Je raadt het al!
Even een proefje en drie uur later waren er 4 flessen op. In mijn stomdronken bui doe ik dan dingen die echt niet kunnen.
Schrijf mensen aan via faceboek en schrijf beledigende dingen bij foto's. Zo ook bij de kinderen van mijn geliefde.
Ze heeft het contact niet helemaal verbroken, maar ik denk dat het niet meer goed komt.
Ben intens verdrietig, vooral omdat dit echt niet mijn bedoeling was.
Alcohol brengt het slechtste kennelijk in mij boven.
Had weer het gevoel gehad dat ik waardevol was en het gevoel van liefde weer ervaren na vele jaren.
Ik wil er echt iets aan gaan doen, maar hoe weet ik niet.
Wie kan me helpen?quote>



Hoi Gozer!

Wat een verdrietig verhaal heb jij zeg.... alcohol kan hele rare dingen doen met je hersenen, zeker in combinatie met medicatie en dat heb jij nu aan den lijve moeten ervaren; Ik kan me goed voorstellen dat je er aangeslagen door bent, maar je bent nog niet verslagen!

Het goede nieuws is dat je alcohol de baas kunt worden, maar dan zou ik wel hulp gaan zoeken als ik jou was. Zie daarvoor de tips van Lytse hierboven en kom gerust naar de Dagdraad om meer mensen om tips te vragen!

Ik kan me trouwens voorstellen dat je hebt gedacht je hier te moeten voorstellen, gezien de titel van dit draadje, maar het is handiger als je er eentje voor jezelf aanmaakt (mocht dat niet lukken, dan wil ik je wel even helpen hoor!)

Veel sterkte, het gaat je lukken om er iets aan te doen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gozer,

de enige die jou kan helpen ben jijzelf,

natuurlijk willen wij jou helpen

jezelf te helpen. Adviezen geven is verleidelijk,

ik merk dat ik me dan een helper voel, maar stiekum

aan het redden denk te zijn.

Jij moet dus in de actie, met hulp an anderen.

Als ik me net zo zou voelen als ik denk dat jij je nu voelt,

zou ik die vriendin je stukje hierboven laten lezren, als

ingang om er een serieus over te praten; jouw drankmisbruik dus en de

gevolgen daarvan. Als zij nog met jou verder wil/durft is dat wel zo eerlijk.

En eerlijk naar jezelf zijn en naar je partner is een hele cruciale stap in de

goeie richting om alcohol de baas te worden. Stoppen ook trouwens:)

succes Gozer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henry, welkom hier ook.

Ik herken ook wel wat als ik je lees. Ben er zelf weinig mee bezig, maar

af en toe besluipt die angst mij ook wel eens; door een ondoordacht moment, of juist door een verleidelijk moment, een crisis; een uitglijder die een terugval inhoudt.

Zelfs nu ik weet dat ik het kan, ik zou er toch bang voor zijn het weer niet te kunnen.

Net als over vuur lopen, het wordt nooit vanzelfsprekend.

En dat was en is stoppen en gestopt blijven ook niet.

Ik verlang nooit naar drank zelf, wel af en toe naar het wegzakken in een roes om even verlost te zijn van moeilijke en lastige momenten/periodes.

En dan kan ik relativeren dat ik een ons weeg, dat na die roes de situatie er nog is, dat weet mijn verstand, maar iets in mij wil dan toch even vluchten en een soort van time-out.

Ik gun mezelf dan tegenwoordig een vreet-bui of gewoon een paar lekkere dingen, en als ik verder goed in mijn vel zit, ga ik fietsen, sporten in de sauna, dat bevalt me ook beter.

En om mezelf scherp te houden kom ik hier dagelijks, soms lees ik veel soms hap-snap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Henry,

Lees je hier nog wel eens? Ik ben bereid met je te "praten" over angst om na lange cleantijd terug te vallen. Je kunt eventueel per pb (privé bericht) reageren, dat doe je via het tweede icoontje van rechts, bovenaan dit berichtje van mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de adviezen.

Dat ik beter helemaal geen alcohol kan gebruiken is een ding wat zeker is.

Door de veelheid aan aanbieders van hulp zie ik echter door de bomen niet echt het bos.

Zal een eigen draadje aanmaken.

Inmiddels 7 dagen zonder een druppel en het lijkt niet zo moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gozer een hele week alweer,

en je schrijft dat het niet moelijk lijkt.

Dat is fijn dus geniet daarvan, maar trap niet in de valkuil

om er overmoedig van te worden en te gaan denken dat je "het" dus in de

hand hebt, of erger nog; jezelf te belonen met een "doosJE" wijn.

Het gaat met ups en downs, net als het leven met drank. Je kunt je tijd nu gebruiken om ervan te leren. dat je het leven dus ook onverdoofd aan kunt; dat jij sterker bent dan je misschien dacht. dat het niet slim was al voor Pasen zoiets als drank in te slaan. Dat je zoon je ook liever nuchter ziet. En alles wat jij nog te leren hebt. En wilt, en kunt.

:present::present::present::present::present::present::present:

en van kunt genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...