bolletje Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 quote: Originally posted by: igormisschien een hele domme vraag, maar heeft een psychose te maken met drankmisbruik???? Ja hoor Igor, een drankpsychose, dat was in mijn geval. Maar het kan ook (gewoon) komen.Bij mij kwam het toen ik gestopt was met drinken.een psychose wordt heel vaak veroorzaakt door angst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Hoe uit zich dat een drankpsychose? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Lot toppie gisteren droog gehouden!Jaap....komt mooi uit september, ben ik jarig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Sorry, taart zit er echt niet in vandaag.Ik moet zo gaan.Ik heb zelf nooit een psychose gehad. Ken wel 3 mensen die het gehad hebben. Eén leeft niet meer. Die kon het leven niet meer aan.Ook met de andere twee gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik wil maar zeggen dat ik het voor Henk en Bol heel fijn vind dat zij er aardig mee kunnen leven. Is toch Bol? Dat is heel wat waard. En ik hoop dat Tasseke en al die anderen ook zo ver komen. Dat wou ik nog even kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Lot goed te horen dat het goed gaat. Vandaag drinken we niet he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Eindelijk de douche leeg............nu ga ik echt..........fijne dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Conny v. Breukhoven vind het leven als een stokbrood waar al een heel gedeelte bij haar van op is.Ik vind dit zo'n knappe intelligente opmerking hé? Daar is echt over na gedacht.:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Ja hoor Jaap ik ga goed. En ben van een heel bang wezentje, een toch sterke vrouw geworden. Heeft ook te maken met durven kijken hoe je in het leven staat. en zeker heeft de alc. vroeger een hele grote rol gespeeld.De psychose is zo'n 33 jaar geleden geweest. Daarna nog wel eens er tegenaan gehangen maar heb al zo'n 22 jaar, nergens geen last van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Dank jullie, als dat zo doorgaat kom ik natuurlijk weer met gebak volgende week.Het is schitterende weer hier om creatief te zijn en te ondernemen.(als ik gedronken had, had ik mij brak en depressief afgevraagd hoe ik de dag weer door moest komen)Ik wens iedereen een heerlijke dag toe zonder alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Bolletje, jij maakt ook mooie schilderijen! Doe je dat met olie of acryl? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Goeiedag!Vanmorgen werd ik tegen 5 uur wakker. Ik keek uit het raam of ik de maan kon zien, en daar was hij pal voor me. Heel helder, rond, prachtig. Een cadeautje. Ik heb mijn bril opgezet en er naar staan kijken.Vandaag staat de maan het dichtst bij de aarde. Gebeurt eens in de 18 jaar. Goed opletten vanavond!Vooral vlak bij/na zonsondergang schijnt hij dan groot te zijn. Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Hoi Kate, leuk nieuwtje, wist ik niet.Ik ga zeker opletten vanavond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Tasseke een heel fijn weekend en gefeli met de kleine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 ik heb een feest, een verjaardag vanmiddagik had er zo'n zin inmaar begin ernstig te twijfelen nu...veel ouwe bekenden, vrienden ookdie ik lang niet heb gezien...zo prima om weer wat contacten aan te halenmaar het zijn allemaal onbekommerde drinkers!het zweet breekt me ineens uit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Gaat je lukken Henkheb alle vertrouwen in je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Lot, op de site van niburu kun je er meer over lezen. Links onderaan het rijtje nieuws.Zag nu bovenaan dat rijtje een minder leuk bericht over de baas van de kerncentrale in Japan die huilend opgebiecht heeft dat het toch allemaal wat erger is dan ze verteld hadden. Best heftig allemaal wat er in de wereld gebeurt. Nu Libië weer. Maar het gewone leven gaat ook door. Tijd voor de was en het stoffen van mijn huis. Ik heb tenminste nog was en een huis.groetjes Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Dank je Lot. Ik schilder met olieverf. Ik ben nu ook met een schilderij bezig. De laatste loodjes maar daar moet ik dan gewoon nog een dag voor gan zitten.een psychose is dat je alle realiteit van je omgeving verliest. Je komt in een hele andere belevingswereld zeg maar. Ik was dus de schuld van alle ellende op de wereld, oorlogen, natuurrampen enz. ook dacht ik dat ik het kind van de duivel was en dat ik zelf een kind zou baren.Zat in de isoleercel te persen en vond dat dat ik geen duivelskind mocht krijgen. Hoorde achter de deur stemmen en vroeg om een pistool zodat ik er een eind aan kon maken.Hoorde stemmen uit de muur die zeiden dat sexualiteit goed was en dat ik niet bang moest zijn.het zonnetje scheen buiten maar in mijn ervaring regende het en het was heel somber.Nu denk ik dat, de dingen waar ik toen mee zat, sterk uitvergroot werden. Ben van nature iemand die gauw de schuld naar zich toe trekt. Had toen een heel laag zelfbeeld.Hoop niet dat dit confronterend is voor sommigen want dat is niet mijn bedoeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Henk, en jij bent een onbekommerde frisdrinker. Niets aan de hand.En je mag ook thuis blijven als je dat liever doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 da's lief shaen bedankt katezal het zeker overwegen...twijfel... ook zo zonde toch...maar ik moet niet gaan zeurenwe zullen wel zien...is wel confronterend bolmaar je hoeft van mij niet te stoppenik vraag er juist om...geloof ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Goedemorgen allemaal.Lekker geslapen. Jullie ook?Ik zou een moord doen voor een peuk maar dat zal ik maar niet doen:huh:Fijn dat Tasseke zich weer gemeld heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 ik zou een moord doen voor een verder rookvrij leven....dag 60 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 ik hoop dat je het nietmoeilijk krijgt vanmiddag Henk. Wat ik wel eens deed als ik in zo'n geval zat, mijzelf constant voor ogen houden wat de voordelen zijn van het niet meer drinken. Op die momenten heel bewust ervaren hoe je lichaam en geest nu voelen.Tja en het blijft moeilijk, zeker in het begin, je ziet mensen (lekker) aangeschoten worden en jij zit daar als nuchtere bij. Das ff doorbijten kerel, maar ik denk ook dat het je gaat lukken hoor. Kun je, als het je moeilijk wordt, opstappen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Goedemiddag allemaal, wat een prachtige dag, ben gister hier niet geweest, want was erg druk, jaja daar heb ik nu de energie voor, was met vriendinnetje weg, eind van de avond nam ze een biertje, eentje en toen aan de thee, maar ik kon zien dat ze eigenlijk meer wou, ze weet dat ik niet meer drink, en rook, en ik zie haar ''schuldgevoel'' als ze een sigaret opsteekt of een biertje neemt, herken het zo, vond het ''vroeger'' ook maar niets als iemand niet dronk, duivels iets hoor die drank..............begin het steeds meer te snappen, heb eigenlijk m'n hele leven verzopen, tot nu toe dan!!! Desi jij staat volgens mij 5 maanden droog hoe vergaat het niet roken, en je pijn in je long?zo nu ga ik (ff) bijlezen, tot over een uurtje ofzo......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 henk bedenk dat je kameraden morgen brak of zelfs met zo'n rotkater opstaat. en als jij gaat drinken voel je je net zo rot of misschien erger omdat je al een tijd niet gedronken hebt. kun je er niet met de auto heen? dan hoef je geen excuus te verzinnen als je moeite hebt om te zeggen dat je NIET WILT drinken. of wat anders ook werkt een atibioticakuurtje voor je tandvlees het is echt niet moeilijk hoor, misschien wel interessant om te zien wat het met mensen doet. (moet je zelf wel nuchter zijn natuurlijk) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 en henk als jij niet wilt drinken is het heel simpel. succes. laat je het vanavond even weten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden