Spring naar bijdragen

Zaterdag 26-3-2011

Susana

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Wil even zeggen dat ik me weer wat sterker voel vandaag.

Henk ik heb je bericht van gisteravond nog even gelezen. Erg mooi geschreven, gaat veel kracht van uit van die vriend van jou. En de steun van zijn vrouw die gewoon op tijd met hem meegaat. Je hebt gelijk, als je ergens bent waar mensen zijn die ook niet drinken, heb je daar veel steun aan. Die ervaring heb ik ook al. En hij heeft gelijk, ik zou ook het liefst niet willen gaan. Maar ik kan niet alles afzeggen, ik heb al dingen afgezegd. Mensen die me vragen of ik mee ga naar de kroeg, ik doe het allemaal niet. Dus ik ga wel vanavond, het is voor mijn vriend ook belangrijk. Ik heb hem gisteravond nog wel uitgelegd wat het met mij doet. Hij begrijpt het nu beter. Ik kan ook niet van hem verlangen dat hij elk moment bij mijn MM stil staat, soms moet ik hem er even op wijzen. Ik neem in ieder geval wat crodino mee en ik wil nog afspreken, dat als we blijven slapen, ze mij gewoon moeten laten gaan slapen als ik dat wil en geen druk op moeten leggen om langer te blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

josje, heel blij te horen dat... en nu weet ik meer, zie ik
dat jij ook goeie zetten doet om jezelf te beschermen... erg goed...
kan ik je gewoon heel veel plezier wensen...

weet je, ik schrok een beetje van wat je zei, dat die anderen zo zopen, en pillen enzo...
vond ik akelig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voeg er toch nog nog aan toe...

spreekt toch nog een beetje plichtgevoel uit wat je zegt...
mijn vriend zou volledig bij zichzelf blijven, als ie geen zin had deed ie het niet...

maar dat is me er ook wel een hoor... dat had ie zijn hele leven al... met alles...
toch uitstekend terechtgekomen zoals ik al zei!
hoop dat jij er gewoon echt zin in hebt!

et merci josje

en PS
het was zijn vrouw die naar huis wilde hoor...
twee kinderen ook...
hij zat eigenlijk gezellig te praten met mij natuurlijk hihi

en zo zie je maar, niemand ontkomt eraan
wel eens iets tegen zijn zin te doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan dat zin er in krijgen, ga ik vandaag aan werken! We nemen de hond mee, zij hebben er ook 1, dus ook gewoon wandelen met de honden. Tja, soms moet je inderdaad iets voor de ander doen, denk ik, ik ben niet alleen op de wereld. Het is toch geven en nemen in een relatie.

Zo, nu hou ik er over op. Ga even met de hond naar buiten, wens jullie een fijne dag. Ga zo ook buiten nog even wat verfen, gewoon gedachten verzetten en lekker bezig zijn, laterrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, probeer eens yerba maté te googlen,
het is een gemalen plant uit de oerwouden van Brazilie, Argentinie enz
de mensen drinken elke dag een kopje en krijgen daar veel energie van, bovendien is het helend en
ontgiftend.
Ik drink hjet nu tijdens mijn vastenkuur volop weer.
Het helpt tegen hoofdpijn ook, echt! Waarschijnlijk ben je nog steeds aan het ontgiften, je lichaam moet weer gereset worden en alcohol is wel snel uit je darmen, daarna uit je organen, maar eer het op celniveau uit je systeem is, dat kan wel een jaar duren heb ik wel eens gelezen.
Iets wat wij jaren lang als een vorm van gif hebben ingenomen, kan niet 1, 2 ,3, weer uit ons systeem zijn. En dan heb ik het nog niet over de psychische inpact, die kan ook fysieke bijwerkingen geven. Lichaam en geest zijn een en gedachten kunnen rare uitwerkingen hebben op ons gevoel en gedrag.
We weten dat allemaal wel, maar om er dan ook nog wat mee te doen en te verduren dat het zo is, is wat anders he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een beetje rustigaan doen, ben in de tuin bezig. Morgen weer dienst dus mijn weekend zit weer vol.
Wel lekker hoor. De moeheid bij mij is bijna weg, maar merk wel dat mijn conditie toch wat minder is. Net of, nu J. er niet meer is, ik moet herstellen van 11 jaar lang hard werken. Maar ik voel me weer stukken beter dan een week of wat geleden.
Tja als ik het zonnetje een paar keer ziet, leef ik op. Raar want ik zit nooit in de zon, maar licht doet ontzettend veel.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,

Lees over het denken aan drinken. Nou gisteravond naar een optreden geweest en toen overviel het me weer dat ik zo zat te letten op dat anderen wel drinken en ik niet. De gedachte "waarom ik niet" drong zich weer erg op.:devil: Vreemd vind ik dat dat ik dat maar niet los kan laten terwijl als ik aan drank denk het associeer met iets vies. Vind fris veel lekkerder.

Vanmorgen kwam ik bij dochter op kamer die gisteravond ook uit is geweest en logeetje heeft mee gebracht. Er overviel me toch een dranklucht ik schrok er gewoon van en ging bijna over mijn nek.
Da komt het schaamtegvoel wel weer boven.Wat ben ik toch vreselijk bezig geweest in het verleden. Dat wil ik dus echt nooit meer. Nu nog het roken. Ik heb al een paar keer een sigaret gerookt maar wil toch helemaal zonder.Ik zal mijn best blijven doen want dit MOET ook lukken. Ik hoop dat de stoppen met roken cursus die woensdag begint me dat laatste zetje geeft.Als ik onder de mensen ben ook onder rokers kan ik het al goed laten alleen als ik alleen ben is het veel moeilijker. Toch weer dat stiekeme gebruikers gedrag denk ik. Net als bij drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is logisch toch Bol, je hebt jaren roofbouw gepleegd,
en je houdt het vol zolang het nodig is, maar als er
dan een keerpunt komt, zegt je lichaam alsnog, en nu ik herstellen.
Mooi toch dat dat zo kan, beter dan medicijnen of rusthuis, ha ha.
Enne je bent geen 20 meer he.
(zeg ik ook af en toe tegen mezelf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen burgers en buitenlui,

Ik heb merkwaardig gedroomd maar heel realistisch, dat ik vannacht mijn bed uitgeslopen was, naar de nachtwinkel gegaan en super dronken hier op het forum iedereen ben gaan schofferen en kwetsen.
Toen ik opstond wist ik wel dat dat niet het geval was, omdat er in die droom zoveel gebeurde dat dat realistisch gezien niet op 1 nacht te doen was, maar ben toch even gaan spieken naar gisteren. ;)

Tsja het hoort er allemaal bij, bij het stoppen.
Ondanks dat hele gedoe, ben ik wel energiek en blij dat ik eens geen gat in de dag geslapen heb maar nog een hele dag voor me heb om dingen te doen. En daar ga ik aan beginnen.

Fijne dag allemaal! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog net goedemorgen allemaal,

PC was vanmorgen ingepikt door de kids, dus moeders heeft lekker dr gordijnen gewassen en het huis gekuist...
Straks naar een verjaardag van mn zwager, maar gelukkig weet iedereen daar van de situatie dus geen gevaar.
Moet alleen zeggen dat ik er weinig zin in heb, ben liever lekker thuis aan het keuvelen:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis teveel :(
Heb hem ff gezien en weet wel dat ie goed gaat maar...je gaat toch goed hé?

Tja kids..en het uitgaan moet nog beginnen :huh:.

Las Spud ff en moet zeggen dat ik nog niet één keer over drank heb gedroomd. Wel al twee keer een zeer enge droom waar ik 's morgens niet veel meer van weet.
Maar wel enorm bang 's nachts ben wakker geworden en alle lichten aanfloep om naar het toilet te gaan.
Bange Fleur :D

Belde juist nog met een vriendin waar ik vroeger regelmatig mee uitging. En vertelde van de nare droom. 'Ja ja teveel gezopen Fleur?'. Euh nee...geen druppel aangeraakt.
Vreemd ook hoe mensen alles vieren met drank toch? Ik weet dat het de normaalste zaak van de wereld is maar het viel me ineens op. We doen een terrasje met een biertje want het zonnetje schijnt. We nemen een pilsje want dochter heeft goede punten. En zo blijft het maar doorgaan...
Ik vond het plots vreemd. Spijtig dat het niet zo ingeburgerd is dat we alles kunnen vieren met een colaatje :
d

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry kom maar wat binnenvallen af en toe..
Niet echt veel zinnigs te zeggen en een boel te doen. Soms zou ik meer op anderen moeten reageren valt me op. Maar vind het zo moeilijk om alles te onthouden. Volgens mij is mijn korte termijngeheugen in de war.

Later
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...