Gestopt Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hallo, Ook ik stel mij voor hier. Ik heb een zwaar psychiatrisch verleden achter de rug van psychoses. Voor mij was het iedere keer vluchten uit mijn lichaam. Ik drink al een stuk minder. Vier jaar geleden zoop ik nog drie kratten bier per week en at ik niet. Ik werd wakker, zoop en kotste gelijk alles weer uit. Het hele huis was hier een grote gruwelijke bende / varkensstal. Nu eet ik vrij goed, heb mijn hele huis heb ik volledig opgeknapt afgelopen maanden nadat het jaren verwaarloosd is geweest, dus er is een rustpunt nu aanwezig. Ik heb besloten om nu geen bier meer te drinken. Iedere keer als ik er tegen aan zit dan haal ik drie beugels bier en zuip ze op. Dan is alles weer rustig binnen in mij. Het lijkt maar weinig.... twee beugels bier. Voor mij is het meer dan voldoende om volslagen op tilt te slaan. Ik ben hypergevoelig en mijn lijf herkent bier gewoon. Als ik een maal een glas gedronken heb is er geen houden meer aan. Dan is er rust en giert het als een sneltrein door mijn hele lichaam. Eergisteren mijn laatste bier gehad en nu een verschrikkelijke dag. Ik voel mij helemaal agressief aan alle kanten. Zit hier met detoxwater en goed eten verder. Maar echt agressief voel ik mij, koud en rillerig. Alsof ik iemand zo kan gaan lopen aanvoelen, zo´n woede is er in mij aanwezig. Ik ga niet iemand aanvallen of zo. Maar man, oh man, wat moet je hier toch mee. Ik weet dat het allemaal heeft te maken met onderdrukte emoties. Maar ik ga er nu toch echt VOOR. Ik moet wel en wil ook want binnenkort onderga ik ook nog kaakoperaties voor mijn verknalde gebit. Ik ben eigenlijk al heel ver gekomen..... als je kijkt waar ik nu ben, maar ik kom er niet alleen uit. Ik schrik mij ook wild van die agressie in mij en hoop dat ik vannacht kan slapen. Ik ben single en voel mij heel alleen in het leven staan met alles. Nu goed, dit heb ik gespuid. Ik hoop op steun en ook de ontwenningsverschijnselen te kunnen delen. ga nu eens rondlezen op het forum. Aangenaam om met lotgenoten kennis te mogen maken. Gestopt. ´Er moet een weg zijn om uit deze HEL te komen´ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Gestopt, welkom hier. Je hebt het zwaar en die agressie is vreselijk. Ik begrijp dat je ervan schrikt. Het is een van de kanten die je hebt, niet die je bent. Accepteer het maar en zorg dat je niet met jezelf gaat vechten, desnoods leef je je uit op een berg kussens met muziek hard aan. Er komt dan weer ruimte voor wat je nog meer in huis hebt. Alle rotzooi mag er uit nu, zowel je afvalstoffen vd alcohol als de afvalstoffen van je opgespaarde emoties die je verzoop. Het is voorjaar en tijd voor de schoonmaak. Een schone start voor jou:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hee lieve Gestopt, Ja die agressie. Bij mij komt die op als ik me machteloos voel in een situatie. Je hebt zo gelijk dat je nu wilt stoppen! We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje, dus schaam je niet voor je gevoelens. Zeker als je stopt met drinken, komen alle gevoelens die je weggestopt of weggedronken hebt, weer naar voren. Dat is ook goed, want ze moeten eruit. Je hebt al een grote stap gezet! Wees daarom trots op jezelf. We proberen het hier per dag te doen: vandaag neem ik de eerste niet! Misschien is dat voor jou ook een handvat. Niet teveel in de toekomst kijken, maar gewoon dag voor dag. Als je het moeilijk hebt, of vragen hebt, of wat dan ook, kijk dan op de dagdraad, ditjes en datjes. Dit is onze virtuele huiskamer. Daar zijn meestal wel mensen aanwezig die je willen ondersteunen in het uitzitten van je tek of wat dan ook. Ik heb ook veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Die is voor stoppers en minderaars. Hoe je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel succes en volharding. Mocht je struikelen: altijd de volgende dag weer opstaan is het belangrijkste. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 26 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 Dank jullie voor je welkom. Vanochtend gaat het wat beter. Eerst maar twee glazen water drinken. Wat ik mij afvraag van die agressie he..... tuurlijk zit het ook in onderdrukte emoties. We zijn niet voor niks gaan zuipen. Maar in hoe verre is het ook afkomstig van de afvalstoffen die in het lichaam zitten? Ik heb het idee dat ik in de loop van de dag helemaal leip / wildt wordt van agressie die in het lichaam opgestapeld zit. Wat een gedoe..... Je hele leven naar de kloten door deze rotzooi. Nou, ik doe mee, dag voor dag, in de virtuele huiskamer. Gestopt (zelfs die naam vind ik al moeilijk te typen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 misschien maar even googlen op detox middelen en misschien een natuurlijk middeltje om rustig te blijven. er is al veel over geschreven hier in verschillende draadjes voor nu een symptoombestrijding zoeken (yerba maté, water, sappen, zie google) en voor op de langere termijn iets waar je blijven dat aan hebt (yoga, meditatie, mindfulness) lijkt me geen slecht idde wel volhouden hoor, anders kun je weer opnieuw beginnen en die naam die kun je straks veranderen in Zonder, offe Hoeftiemeer:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 Welkom gestopt, Ja agressie is een heel raar iets, dat moet er op een of andere manier toch uit. Ik wens je heel veel suc6 op ons forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden