Spring naar bijdragen

Maandag 4 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee Jaap, het is niet helemaal goed gegaan.
Ik kreeg zondagavond iemand te eten.
Dus zaterdagmorgen bij boodschappen doen een fles wijn gekocht en weggezet.
Was de hele dag verder in de tuin aan de slag op kijn gemak.
Totdat ik zo rond half zes opeens dacht:
Ooooh ik heb een fles in de ijskast staan.
Verkocht!
Gisteren somber daardoor... hoe is het toch zo gekomen dat ik het niet bij 2 glaasjes kan houden?
Toch gisteren nog maar een fles gehaald bij Appi.
Heel gezellig met elkaar gegeten. Ik heb 1 glas gedronken, bezoek meerdere en nadat ze weg was heb ik de rest weggegooid.........
Maar met goede moed weer verder!
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, trek mag. En zeker na wat jou ex vriendje jou gezegd heeft. Gemeen gewoon. En erg plat. Helaas komt dat bij mannen wel vaker voor.

Maar er zijn ook genoeg mensen die je wel op waarde weten te schatten. Richt je daar maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet dat ''trek'' erbij hoort, en gelukkig loop ik nog niet tegen de muren op (bedoel, heb het wel eens erger gehad, dan moest ik gewoon,was niet te stoppen) nu wil ik eigenlijk niet eens drinken, maar ik wil niet voelen, heb al een diazepam ingenomen, maar helpt ook niet veel. Maar die onrust ,vreselijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diazepam werkt redelijk langzaam en heeft een lange halfwaarde (duurt 20 uur voordat het uit je lichaam is). Niet echt ideaal voor deze momenten. Oxazepam werkt korter en sneller. Maar alle benzodiazepines zijn "oppassen" als je verslavingsgevoelig bent. Sorry.. ik ken je achtergrond niet maar heb er ervaring mee en wil je behoeden voor het volgende probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, hoe zou het zijn als je in je bed
gaat ademen en jezelf toestemming geeft om wel
te gaan voelen. Sta open voor wat er komt en vertrouw
op jezelf. Ik durf te zeggen dat er iets anders komt dan waar je bang voor bent
of wat je verwacht.
Je bent een sterke vrouw:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patrick als het dan pas na 20 uur uit je lichaam is, werkt het dan ook 20 uur? van oxazepam merk ik altijd wel iets,maar omdat ik daar op een gegeven moment zoveel van slikte, heeft mij ha me diazepam gegeven, merk ik echter weinig tot niets van en heb er vandaag al 3 op :$
misschien beter toch weer oxazepam aanvragen? moet er wel bij zeggen, dat ik het de laatse weken zonder pammetjes heb gedaan, vandaag was weer de eerste keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, ik begrijp wat je bedoelt, maar ben momenteel te bang voor wat er boven gaat komen, vanmiddag tijdens het gesprek verstijfde ik helemaal, ik reageer dan heel lichamelijk, wil natuurlijk slaan ;) maar ik verkramp echt letterlijk, en dat dronk ik altijd weg, dit is echt de eerste keer sinds m'n 13e dat ik dat niet doe, alle andere keren begon ik in deze situaties weer met drinken,

ik heb nog een luisterboek, als het me lukt daarop te concentreren val ik wel in slaap, haha duurt bij mij altijd en eeuwigheid zo'n luisterboek, elke keer weer zoeken waar in gebleven was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Jane zegt spreekt me heel erg aan!

Gaby: over Diazepam/Valium : de halfwaardetijd is iets anders dan de effectieve werking. Maar het probleem met de halfwaardetijd is het cumulatieve effect. D.w.z. als je binnen de 20 uur weer een neemt , stapelt de werkzame stof zich op. Je krijgt hetzelfde plafondeffect als met alcohol, je hebt meer nodig om het effect te voelen, alleen veel sneller. Afkicken van benzo's is echt een hel dus probeer het een beetje te reguleren.... ik spreek uit ervaring. Twee weken in meestal een periode waarna je ze wilt afbouwen. Mijn ervaring met alle pammetjes was altijd dat het net mentaal en psychisch net zo erg was als na een avond flink zuipen. Probeer ze echt niet als "redmiddel" voor drank te zien. Ik weet hoe fijn ze zijn. Maar ze zijn nog meer nachtmerrie dan drank als je de aanleg hebt. Volg de raad van Jane op. Of lig liever 3 nachten wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat helpt niet echt he. Heeeel warm bad of douche. Thee en een heel fijn boek helpt bij mij toch meestal wel. En toch proberen ontspanningsoefeningen te doen. Geur is een onderschat zintuig. Zorg voor een fijne geur, al is het frisse lucht. Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk. Muziek erbij. Probeer het. Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jòh, verslaafd zijn is toch maar gek hoor!
In mijn geval leef ik soms van beloning naar beloning of verandering in mijn leven, maar eigenlijk beloon ik mij toch al voldoende als ik het aanpak? :huh:

Het menselijk brein zit maar maf in elkaar, geen wonder dus dat de wetenschap er geen grip op krijgt. :D

Verders gaat ie wel lekker hoor, zijn gewoon gekke gedachte spinsels die opkomen als je 8 uur met oordopjes in je oor aan een lopende band staat. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...