Spring naar bijdragen

Maandag 4 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

Inderdaad Bolletje, tijd om eens die medicatie te bestuderen. Antabuse heb ik vroeger geprobeerd. Ging goed in het begin maar eindigde na een heel proces in drinken op Antabuse. Die soort medicatie heb ik dus uitgehold en 't is een beetje een trauma geworden.

Medicatie om de trek te minderen hoeft voor mij niet denk ik. Ik drink zelden omdat ik trek heb. 't Is meer dwangmatig en 'weg zijn'. Ik lust ook geen alcohol (enkel rode wijn maar dat drink ik al 6 jaar niet meer) en giet het goedje slechts met veel walging naar binnen. Ik moet maar denken aan bier of sterke drank en mijn maag keert al.

Maar goed .. ik loop op de feiten voor :). Ik ga er eerst wat over lezen.

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aich.;)'

Rae ook al van die rotervaringen met Antabus? Poeh wat vreselijk hé. ik weet er over mee te praten. Maar ik slik het nog steeds en nu helpt het me mezelf staande te houden en vind het voor mijzelf een wondermiddel. het is nu mijn beste vriendje geworden. Ik kan niet meer zonder.
Vroeger kon ik niet zonder alcohol, nu niet meer zonder Refu.
En ook ik vind alcohol vies en bij de eerste slok kwam het er net zo hard weer uit.
na een paar slokken niet meer en dan dronk ik heel gauw heel veel, om maar zo vlug mogelijk poepiezat te zijn. Niets meer voelen, geen remmingen, geen angst, geen verdriet enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jane..rapilos..jaap

ik weet dat drank het nog erger maak..maar er zit een duiveltje in me
woensdag is de crematie en hoop dat ik daarna weer een beetje tot rust kan komen
en weer alles op en rijtje kan gaan zetten
maar wat is dit moeilijk zeg om zo nuchter met gevoelens om te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach die Snoep toch. Ontzettend verdrietig allemaal en wat is het dan moeilijk en pijnlijk om te voelen hé?
Gelukkig weet je ook dat hier ook weer een einde aan komt, en ook weet je hoe goed je je kan voelen, want dat is ook al gebeurd.
Ik hoop echt dat je je gauw weer beter gaat voelen en dat je weer kan genieten van alles om je heen. :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang geen wartaal uitslaat als je gedronken hebt mag je gerust hier op de dagdraad komen en praten
over van alles en nog wat en zeker over wat je dwars zit. Promoten van drank is niet toegestaan.:)
In ieder geval van harte welkom Patrick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Aicha en snoepje, iedereen die me verwelkomt heeft. Mijn tolerantiegrens voor wartaal is nogal hoog. Soms, als ik enorm dronken ben stoor ik me aan anderen die onsamenhangend zijn of agressief. Ik kan namelijk heel lang lucide en "in control" blijven. Natuurlijk zal een nuchter persoon die me goed kent het aan me merken. Ik word nog spraakzamer en expressiever. Ik ben vrij introvert en alcohol maakt me heel open. Drank is echter helemaal niet het juiste middel daar voor. Ik heb vaak het gevoel dat je meegaand, leuk en fun moet zijn en zonder alcohol ben ik dat niet zo , van mezelf. Ben ik erg serieus en droog. Dat sociale smeermiddel is echter een vloek geworden.
Jezus, ik voel mij zo alleen. Ik had het zo moeilijk vandaag op mijn werk. Ik leek wel een geest. Niemand die het opviel, als je maar af en toe een grapje maakt en een slim antwoord geeft. Het biertje bij thuiskomst maakte alles goed, het is gewoon een gedaanteverwisseling. Zo griezelig. Een 6-pack later is het echter weer dat betonblok op mijn nek. En je blijft als een robot door gaan. Zeg gerust als dit niet de gewenste modus is of als het toch wartaal is. Een vriendin zei laatst : als je nuchter bent heb je meer oog voor mij. Als je dronk had je het meestal vooral over jezelf. Vond ik heel confronterend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je , bolletje. Wat ik voel als ik drink is een soort manische drive. Ik blijf dan door drinken in een hels tempo. Mijn gedachten gaan dan heel snel, voel me dan opstijgen, alsof ik alle problemen in de wereld begrijp (om de mijne maar vooral niet te voelen). De dag erna of als ik niet drink is het stroperig en moeilijk. Ik heb soms zelfs moeite om spontaan mensen te groeten in de lift. Ik besef me dat dit een zeer gevaarlijk stadium van alcoholisme is. Maar het is die instante voldoening die ik nergens anders uit kan halen. Ik ga dan door tot het punt waarop ik "weg" ben van al die onrust. Al die gedachten. Toch vind ik de helderheid zo fijn al lijkt dat nu ver weg (dagen/weken). Soort autopiloot waarop ik nu fungeer en niemand die het merkt. Soms drink ik dan door tot het breekpunt zodat ik tenminste kan huilen en weer iets echts voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patrick, klinkt niet als wartaal hoor. Ik zou het ook geschreven kunnen hebben.

Verlegenheid, onzekerheid is bij mij ook de reden dat drank een welkom middel was. Dat is ook best lang "goed" gegaan. Maar nu zit ik op het punt dat de nadelige gevolgen te groot zijn geworden. Door veel alcohol is mijn eigenwaarde in de loop der jaren gedaald.

Ik denk dat het goed te leren is ook nuchter goed over te komen. Sowieso vind ik eigenlijk mensen die wat introverter zijn vaak ook heel aardig. Ik wil geen grote gedaantewisseling te ondergaan. Ik wil me nuchter prettig en op mijn gemak voelen.

Nu ik vier weken gestopt ben en daar trots op ben groeit die eigenwaarde. Als ik ook leer mezelf te accepteren zo als ik ben met kwaliteiten en beperkingen natuurlijk. Ben ik weer een stap verder. Maar moet hier en daar ook wel werken aan sociale vaardigheden. Een soort mix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap, het is fijn om te lezen, een herkenning. En ik "voel" een bepaalde nuchterheid in je schrijven. Dat voelt bijna als een boei. Snap je dat? Als ik drink is het een stormachtige zee waarin ik figuurlijk verdrink. Jouw woorden zijn een soort boei. Alle woorden die jij schrijft zijn zoals ik denk als ik nuchter ben. Het geeft me houvast voor de dag van morgen en een haven voor de "introverten" onder ons :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan. Het heeft best wat tijd en moeite gekost hoor. Weet ook al jaren dat ik een drankprobleem heb. Maar je blijft toch ontkennen en uitstellen. En dit forum is zo fijn omdat je het hier heel makkelijk kan bespreken. Ik kan mijn vrienden en familie moeilijk aandoen al die uren die ik hier was om dat met hun te doen. Dat zou geen doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,
Wat is er veel geschreven.
Ik heb het met aandacht gelezen.
Heb zelf niet veel te melden, ben wat stilletjes vanbinnen.
Voor Jaap: wat ben je een wijze man!
Ik heb je bericht van afgelopen donderdag tot me genomen hoor.
En heb begrip voor het feit dat dollen/humor voor jou er bij hoort dat je dat ook nuchter wilt behouden.
Voor straks welterusten allemaal!
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...