Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 april 2011


Shahire

Aanbevolen berichten

Hallo allen:heart:

Ik kom even mijn 30e dag droog melden... ik lees dat er allerlei opvattingen zijn over stoppen / minderen...
Eén ding weet ik zeker: het is allebei éven moeilijk. We strijden allemaal onze eigen strijd op onze eigen manier, en de een heeft betere tactieken dan de andere om de Alcohol de Baas te worden.

Ik respecteer iedereen hier, of hij/zij nu elke dag iets komt melden of af en toe. De moed om hier te zijn is al genoeg vind ik. Het is toch voor allen ooit een drempel geweest om je prbleem hier te komen delen en dat is al een compliment voor iedereen vind ik dan.

Niemand is hier een 'loser' ; iedereen knokt tegen zijn demonen... of het nou de alcohol zelf is; of alles wat er nog eens bij komt in de privésfeer...
Zelf heb ik de ervaring dat als ik hier een tijdje niet kom, het minder goed met me dreigt te gaan, het lijkt voor mij dan te versloffen... dus ik merk dat ik het toch nodig heb om hier mijn virtruele gezicht even te laten zien en melden hoe het gaat. Voor mij een soort van appèl; Tobbertje: PRESENT!!
Zoiets...

Ik wens iedereen moed, kalmte en wijsheid; een gezegde van onze Blondie hier op het forum.

Succes weer allemaal!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

he he half uurtje voor mezelf :)
goh vorige week op dit tijdstip was ik dronken, gatver..... morgen sta ik dus weer een week droog, lijkt wel of ik nooit verder kom dan 5-8 weken, ik vindt het zo ongelooflijk knap van jullie dat jullie al zo lang droog sta, hoop dat ook ooit eens te bereiken, deze week geen trek gehad na terugval,maar of dat zo blijft ???? gister kwam vriendje stoned aan, en dan heb ik wel zoiets van, grrr.... hij wel ik niet :( maar ik zou moeten denken, goh rot voor hem dat ie dat nodig heeft, gelukkig ik niet, maar soms werkt dat toch (nog) niet zo bij mij...

zo nu eens ff bijlezen, hoe het een ieder is gegaan, en alvast :present::present: voor de jubilea die er weer gehaald zijn :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby,
ik heb ook zo'n periode gehad waar ik nooit aan voorbij kwam....Maar toch is het me nu wel gelukt. Het kan dus echt hoor. Het gaf me ook zo'n boost toen het me wèl lukte om eroverheen te gaan! Mij heeft het geholpen om hier veel te komen en een pact af te sluiten. Samen met Yajala zijn we de enige van dat pact toendertijd die nu nog steeds niks drinken. Het kàn dus wel!
Het is echt niet heel erg knap of zo...Jij kan het ook! Ik heb ook vaak mijn neus gestoten, schijnbaar had ik dat nodig. Het gaat jou vast ook ooit lukken, misschien wel nu!
Die trek gaat waarschijnlijk heus wel komen:o helaas. Ik heb ook nog steeds momenten van trek. Zo weet ik dat ik vanavond trek krijg...Daarom ligt er een grote reep chocolade voor mezelf in de kast klaar:D Normaliter keek ik nl. naar Desperate Housewives met een literfles rosé. Die vervang ik nu dus door iets anders;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Fout, Fout, Fout.
Schaam me diep om ergens op te reageren als ik niet goed gelezen heb.
Was in de veronderstelling dat sommige mensen het ook maar wilden gaan proberen om te minderen
na het verhaal van Josje. Terwijl ze bij haar intro hier vermeldde dat ze al vaak had geprobeerd te minderen maar dat haar dat nooit was gelukt.
Toen werd ik even heel boos en heb mijn gram gespuit.
Kan soms wat impusief reageren, was ook niet zo bedoeld.
Bij deze biedt ik dan ook mijn excuses aan aan Josje.
Al had ik het in een opwelling dat wel zo omschreven, het is nooit mijn bedoeling om mensen die willen minderen te kennen te geven dat ze maar van dit forum af moeten.
Sorry mensen, wilde niemand kwetsen of te kort doen.
Heb het fout gelezen en maakte ook erg bezorgd om Josje.
Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaby goed hoor .
is refusal of antabus niks voor je? ik kwam ook nooit zover met niet drinken en ik slik nu antabus en het bevalt me goed eigenlijk. of ik nu trek heb of niet, ik kan niet drinken. het is even opletten met boodschappen doen, bonbons durf ik niet te nemen (scheelt gelukkig ook weer in kilo's) en er werd wel eens verzocht om toch 1 glaasje mee te drinken op een verjaardag. zonder antabus zou ik mee gedaan hebben en dan was meteen het einde zoek geweest (ik ken mezelf :D )
ik sta nu twee maand droog en ja ik heb wel eens trek, maar de gedachte dat ik goed beroerd ervan wordt verhelpt die trek meteen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha :present:

we lezen allemaal wel eens iets verkeerd of begrijpen het net ietsjes anders dan bedoeld is
zo las ik vandaag weer niet goed dat jij niet alles goed had gelezen...
we zijn mensen hoor en maken allemaal wel eens een foutje....
ik ben er van overtuigd dat we hier allemaal het beste met elkaar voor hebben......

:sun: Sha. (en nu weer door met de huishouding :( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gebruik refusal, maar hou mezelf nog weleens voor de gek :$
is heel erg, wil echt niet drinken, en wil die uitglijders eigenlijk ook niet meer, vorige week was echt heel erg, voelde me vreselijk, dus voor een ieder die twijfelt, bij twijfel niet doen!

als ik bedenk dat ik me nu weer heerlijk helder (zonder hei.... ) voel , en geen angsten heb, dan wil ik toch niet meer drinken,

vandaag neem ik de eerste niet en nu moet ik werken

laterszzzzz....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo, ik gooi even mijn ankertje uit om te zekeren dat ik niet drinken zal.
Voel me lamlendig en opstandig, kort londje zeg maar, dus beters dat ik me even niet ingesprek meng. ;)
Alleen mijn frusties even droppen en dan weer snel uit de voeten maken, kan er ook geen ruzie of schenenschopperij van komen. :)

Ik voel me werkelijk sjaggie en het is van de zotte om me sjaggie en kortlonterig te voelen want ik heb werkelijk niks om boos over te zijn. Eerder blij! :huh:
Mijn kattenparadijsgevangenis is catproof gebleken, dus super veel zorgen minder. :heart:
Het werk hoe simpel ook geeft me nog steeds voldoening.
En eigenlijk voel ik me over het algemeen wel gelukkig en tevreden met hoe het gaat.

En toch ben ik sjaggie. :huh:
Enkel wat ik gedaan heb is even mijn bedje gaan opzoeken toen ik terug kwam van werk i.p.v. zoals de afgelopen weken er thuis nog eens in te vliegen. En blijkbaar kan ik dat beter niet doen, want ik ben helemaal uit mijn doen en heb nergens meer zin in. Slapen heb ik nu genoeg gedaan, er ligt nog werk zat maar heb geen zin en da´s een verraderlijk moment om te gaan zuipen om de dag door te komen ookal heb ik geen trek.

Dus ik dacht laat ik dat nu eens zwart op wit neerzetten, dan doe ik het waarschijnlijk niet en ga ik daarna wel lamlendig op de bank liggen zappen of iets.

Morgen nieuwe dag met nieuwe kansen en terugkruipen is blijkbaar geen optie. :D

Tot laters of ooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Je gaat * niet drinken, laat het ......... geen vat op je krijgen jij bent de baas.

Ga met een spannend boek op de bank liggen (ander boek mag ook) of zoek dingen op Google op, wil ook wel eens helpen.

De site beleef de lente is ook heel leuk!

Liefs myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, we hebben elkaar gevonden :heart:
En april is door haar jeugd heen, nog een 2,5 week en april is geweest, dan gaan we evalueren.
Tot dan, en dan zien we verder.

En het punt van minderaars versus stoppers op het forum...
Heb daar al zoveel discussies over gezien hier, tegen beter weten gisteren toch weer aan de kaak gesteld.
Had net een heel verhaal geschreven hoe ik over een en ander denk maar heb het weg gehaald, geen zin in een oeverloze discussie.

Wij gaan goed meisje en wij trekken straks ons eigen plan, oh yes...

Fijne avond en recht zo die gaat, ik ga even liggen, moet vannacht werken,

Bye, bye with love...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby en Ekstertje, dank je wel voor jullie aanmoedigingen; ik ga lekker door zo.
Samen met Sailor, we gaan goed!

Enne; Sailor, ik heb ook met vlagen van die vreetbuien...
Gisteravond om 22.30u nog ff 4 sneetjes brood met kaas en stroop naar binnen gewerkt... ook helemaal fout, maar ja... ik rook ook al minder, ik wil nog wel íets mogen...
Vanavond Desperate Housewives kijken, normaal deed ik dat ook met een fles wijn of rosé erbij...
Nu een grote pot thee dus met een plak ontbijtkoek...

Succes weer allemaal! En Spud: niet doen! Niet gaan drinken nu... morgen ben je blij dat je de trek hebt weerstaan. kom op, samen slepen we je erdoorheen!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanmiddag een ontzettende ruzie met de over buurman gehad
werdt bedreigd en helemaal * gescholden
echt heel erg..en dat met de kids allemaal erbij
heb ook een nog een voordeur sleutel van me
ben net boodschappen wezen doen en wijn gehaald
ben helemaal op gefokt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het toch erg fijn vinden als Spud nog ff in de huiskamer komt. Maak me toch wel wat bezorgd om haar.
Bah wat verelend toch de rotdrank. Waarom hebben we nu zo'n moeite om er af te blijven. We weten hoe het voelt om een kater te hebben, we weten dat we ons lichaam naar de knoppe helpen.
als ik zo naar mijn zwager kijk. De hele dag ligt hij in bed. komt rond een uur of 2-3 eens eindelijk z'n bed uit, en het eerste dat hij doet is een glas wijn inschenken. en dan die rotsmoezen, ik kan niet veel eten omdat ik m'n maag kwijt ben. Bullshit, dan eet je maar vaak, een klein beetje. En om 20.00 weer z'n bed in tot zo 23.00, dan z'n bed uit en hup weer grijpen naar de wijn.
Ja en dan zeurt hij over dat hij zo depressief is. "Ja W. dat komt omdat je te veel zuipt jongen". "Nee hoor"zegt hij dan, "ik ben depressief omdat ik een zwaar leven heb". Wat een flauwe kul. Maar hij wil niet, hij heeft de moed al misschien 50 jaar geleden opgegeven, want zo lang drinkt hij al.
Mijn ogen zijn weer zo goed open gegaan lieve kanjers. Ik hoop echt dat ik de ddrank voorgoed uit m'n leven kan bannen. En ik hoop dat we allemaal de kracht hebben dat we de a.d.b. blijven.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...