Spring naar bijdragen

Voorstellen: Almeria een alcoholiste

Almeria

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Almeria en een alcoholiste. Ik drink eigenlijk al teveel vanaf mijn 15e/16e maar laatste 10 jr van kwaad tot erger en laatste 2 jr begint echt mijn sociale leven eronder te lijden en ook al functoineer ik nu nog wel qua job, hoelang zal dat nog duren want smoesjes qua ziekmelden of vrije dag nemen houden toch ook een keer op, en natuurlijk het ergste dat ik mijn leven op het spel zet want hoelang houdt mijn lichaam het nog vol? Ik fitness nog wel, eet gezond maar nogmaals wanneer je je in het wkd het lazerus drinkt en vaak ook nog andere dagen, dan heeft dat weinig zin.

Ik lees veel herkenbare verhalen hier mn van de singles zonder kids: Een fles wijn? Pff, die gaat steeds sneller leeg en of ik ben wel eens "helder" en ga dan naar bed, maar meestal over op sterke mixdrank, kruipend naar boven, 's morgens in het wkd alvast weer beginnen om trilling weg te werken en dan maar afspraak afzeggen omdat je al teveel heen bent om nog engiszins respectabel te zijn. En waarom? Om eenzaamheid, pijn weg te drinken maar ,zoals gezegd laatste jaren ook, omdat mijn lichaam naar de alcohol verlangt c.q. nodig heeft. Afkickverschijnselen breiden zich steeds verder uit, dus niet alleen meer tremor. Weten jullie dat ik als 48-jarige eigenlijk door Amy W. dood de stap over de schaamte heb heen gezet en ook al erken ik al 23 jr dat ik alcoholiste ben, pas nu voor het eerst al is het anoniem om hulp heb gevraagd aan professionele hulpverleners: want ik wil niet dood!! Ik wil een leven met respect en liefde voor mijzelf. En wel natuurlijk naast mijn coach / counselor (welke ik nog moet krijgen), heb ik natuurlijk ook jullie nodig (bedankt voor tip Luciene!). Vandaag heb ik ondanks wat minder leuk nieuws ivm overlijden v iemand niet naar de drank gegrepen, ben wel iets eerder naar huis gegaan maar ben gaan schoonmaken! Dat ik naar huis reed, reed er een truck voor mij met de tekst achterop "love life, life it". Dat, de schaamteoverwinning, deze site hebben mij geholpen om niet te denken "ach, dat drankje mag nu toch wel door dat wat minder leuke nieuws".

Samen met jullie allen hoop ik mijn ziekte onder controle te krijgen en hoop ik andersom ook een steun voor jullie te kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Almeria,

Ik wist 15 jaar geleden ook al dat ik een drankprobleem had, maar toch doorgaan he. Ik denk dat dat voor velen geldt. En ach vaak ging het ook wel. Maar langzaamaan werd het steeds meer en je lijf wordt ouder he. Dat kan minder aan.

Goed dat het onder ogen wil zien. Zo'n belangrijke stap. Ik ben nog steeds blij dat ik een half jaar geleden ook het besluit heb genomen niet meer te willen drinken. Met steun van hier hou ik aardig vol. Blijft af en toe nog steeds lastig. Maar meestal vind ik mijn leven nu beter dan toen ik dronk.

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Almeria soms krijgen we toch een soort boodschap door zodat het heel goed tot ons doordringt dat alc. misbruik slecht is.

Maar heel knap dat je ondanks het bericht het toch nuchter gehouden hebt.

Wil je nooit meer drinken of wil je gaan minderen?

Ikzelf kan niet minderen dat weet ik al lang dus voor mij betekent a.d.b. zijn helemaal stoppen.

Kom vaak op het forum zeker in het begin want dat helpt je enorm. Ja en wat ik altijd zeg is goed eten,daardoor gaat de trek vaak weg, veel water drinken zodat je lichaam schoon spoelt zeg maar

en probeer te kijken naar wat je behaald hebt dat is belangrijk.

Mocht het je toch niet lukken om ineens helemaal a.d.b. te worden is dat helemaal niet erg, we zijn mensen en mogen misstappen maken, maar blijf op het forum komen.

Ik wens je enorm veel suc6:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Almeria,

Ik hoop dat velen met jou

juist door Amy wakker worden geschud,

want we deden er op ons eigen niveau

ook aan mee ons lichaam en geest te

verpesten. En onze omgeving van tijd tot tijd ook nog.

Ik hoop dat je aan dit forum net zoveel steun zult ontlenen

als ik heb gedaan en ja natuurlijk ook dat je steun zult geven, want

ervaringsdeskundigen als wij zijn hier, waar de een al ver mee is,

is de ander nog een beginner bij, en andersom ook weer met dingen,

dus nogmaals fijn dat je er bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Almeria,

Ik kwam gisteren per ongeluk via een google link ergens op deze site/forum terecht en ik schrok gewoon van de herkenbare verhalen. Maar ook was ik erg blij over het feit dat ik hier terechtkwam en de openhartigheid van onze lotgenoten. Ook ik stop pas als het niet meer gaat. Dan kijk ik de volgende dag in de koelkast hoeveel er nog van de 2e fles over is, of hoeveel sterks er nog achter de wijn naar binnen is gegoten. En dan ben ik blij dat het er allemaal in huis nog redelijk normaal uitziet, behalve het slingerende pad op mijn zeil van de morsvlekken. Wat ik dan verder gedaan heb weet ik vaak eigenlijk niet. Het enige waar ik voor waak is dat ik niet ga bellen.

In ieder geval, hier hoop ik net als jij de steun en houvast te vinden om te maken dat ik er vanaf blijf. En...ik heb er alle vertrouwen in. Dus nogmaals, welkom, en we gaan ervoor.

Liefs,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Almeria,

Ook van mij welkom hier.

Ik denk dat een heleboel van ons al veel langer wisten dat we een drankprobleem hebben, maar je moet kennelijk een zekere grens bereiken voor je kunt zeggen dat het nu genoeg is.

Bij mij was het dat mijn huwelijk ernstig in gevaar kwam.

Samen werken we eraan. Ik heb veel gehad aan de internetbegeleiding van Tactive. Vooral als je alleen staat in je worsteling is het prettig dat je iemand henbt die je vorderingen (of niet) met je bespreekt en die je helpt in te zien waar je zwakke momenten zitten en je triggers werken.

Kom op de dagdraad als je het moeilijk hebt hoor. Daar zijn vrijwel altijd mensen die je willen steunen en waar je je hart kunt luchten. Mocht je een keer niet gehoord worden, dan gewoon harder schreeuwen.

Groetjes,

Lytse.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Almeria,

Gefeliciteerd met deze levensreddende stap! Zie dat je

al snel leert en een verdrietige gebeurtenis (overlijden van iemand)

niet gekoppeld hebt aan de drank als troost. Nee, je hebt

afleiding gezocht in een nuttige bezigheid. Weet zeker

dat je het gaat redden, ook met de online hulp en

het Forum. Welkom!

groetjes, Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Ha Almeria, welkom hier.

'K hoop dat je net zoveel eraan hebt en gemotiveerd blijft als ik door hier te komen en dus ook vele anderen. Knap dat je juist vandaag dus niet naar de fles greep zeg, geeft al karakter genoeg aan.

Sterkte en Sukses

Groeten Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 5 months later...

Vandaag ben je jarig Almeria. Ik heb al een slinger voor je gemaakt op de dagdraad.

Ik wens je een veel beter jaar toe dan de vorige. Als je zin hebt, kom dan eens op het forum of zend een pb (rechtsboven, het mannetje naast de printer).

Alle goeds toegewenst, met een bosje bloemen. :present::present::present::present::present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...